Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
5521

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

6046 Hemlock Stronghold (1996)

door sanderkoenen » Di Jun 09, 2020 14:41

Afbeelding

Jaar van uitgave: 1996
Aantal onderdelen: 216
Aantal minifiguren: 5
Oorspronkelijke adviesprijs: $24,00

Dit was een Dark Forest set, dat ik er vreemd uit vond zien. Toen ik in een Bricklink winkel keek voor de Dark Forest Fortress, zag ik deze set ook staan en heb ik toen mee besteld. De set was beter, dan wat ik had verwacht toen ik alleen de foto zag.

De bouw
Het begint hier bij de 5 minifiguren. Hier zitten de duurdere Dark Forest figuren in. Twee Royal Knights, die ook in 3 andere sets zitten. Ook hierin zit een skelet. Je begint met het karretje met kist voor de Royal Knight.

Afbeelding

Vervolgens begin je met de rots. De waterput wordt tegelijkertijd opgebouwd. Als de rots af is, dan wordt de katapult in de linkerhoek gebouwd.

Het geheel
Het is een rots met begroeiing met uitkijkpost daarbovenop. Bovenin de rots zit een gevangenis, waar een skelet in zit. De rechter BURP kan je wegdraaien en daardoor kan je makkelijk in de rots komen met de handen. Bovenop bij de uitkijkpost zit een katapult. Naast de rots is een waterput en daarnaast is een grote katapult. De grote katapult is gecamoufleerd. Het karretje van de Royal Knights staat een kist op met een transparant rode, een transparant groene en een transparant gele round plate.

Conclusie
Het is een grappige set, maar de slechtste van de Dark Forest reeks in mijn ogen. De waterput is heel leuk, maar hoort hierin niet thuis. Er had iets meer begroeiing aan de rots gekund. De grote katapult werkt vrij goed. Het werkt door op de bruine 2x2 round plate te drukken. De plate duwt aan de onderkant van de katapult arm, waardoor de arm kantelt. Minifiguren in deze set zijn prima.

Is deze set een aanrader? Voor een leuke prijs wel.