Over alles wat maar in de minifig-schaal valt. Ridders, city-bewoners, starwars, space, harry potter, hier verzamelen

Baron van Zwijnenburgh's 10210

Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8870

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

Baron van Zwijnenburgh's 10210

door eti » Di Jan 12, 2010 13:19

Afbeelding

slideshow

Dit schip heeft duidelijk een nieuwe bemanning gekregen! Zo te zien is het een zwijnestal met apestreken....

Afbeelding

Het schip is namelijk gekocht door baron van Zwijnenburgh, een eccentrieke, adellijke heer, die met name geniet van taart eten en orgel spelen:

Afbeelding

De zwarte orgeltoetsen heb ik uiteraard vervangen voor vingerhinges, en ik vond bruine raampjes toch net beter staan dan witte. Nu door naar de barones: Die wil alleen maar mee als de kat ook mee mag.

Afbeelding

Dan hebben we Boudewijn van Zwijnenburgh, de eerstgebore van de baron, en de enige zoon. Hij zit de hele dag op het dek bier te drinken en met zijn vrienden te kletsen via z'n mobieltje, terwijl de schipper naast hem aan het roer staat en oplet dat de matrozen wel hard genoeg werken.

Afbeelding

Toch hebben de matrozen Tonda en Juro tijd genoeg om te lopen keten terwijl ze het dek moeten schrobben:

Afbeelding

En dan heb je nog Hogar, een oude zonderling van noordse komaf, die echt op z'n taalgebruik moet letten nou hij op een schip met edelvarkens zit. Hij beweert dat hij altijd eerlijk zijn brood heeft verdiend, maar hij heeft nog nooit uitgelegd hoe hij aan die houten poot komt, of aan die papegaai die hem overal volgt.

Afbeelding Afbeelding

We moeten maar niet te ver in z'n verleden gaan graven - hij is tenslotte wel het enige varken zonder hoogtevrees. Dat kraaiennest heb ik zelf toegevoegd, en omdat het geen militair schip meer is, is de kanonnenvlag ook verdwenen.

Afbeelding

De bemanning bestaat niet alleen uit varkens, hoor. Sommige dingen kun je nou eenmaal beter aan andere soorten overlaten. Want wie vist er nou beter dan een haai?

Afbeelding

En wie klimt er beter dan een aap?

Afbeelding Afbeelding

Het is dus geen militair schip meer. De kannonnen zijn verdwenen - laten we eens door een patrijspoort gluren om benedendeks te kijken.

Afbeelding

Hier zie je het hele ruim. De kombuis is er nog, maar de rest van het ruim is verdeeld in een slaap- en een eetgedeelte.

Afbeelding

De oudste dochter Louise van Zwijnenbrugh ligt de hele dag in haar kooi avonturenromannetjes te lezen, ze zou wel willen dat ze zelf ook zo'n avontuurlijk leven had.

Afbeelding

En de jongeste dochter Leonora van Zwijnenburgh zit meestal in de eetzaal zich vol te proppen en meer te bestellen.

Afbeelding

Hier zien we de kok, hard aan het werk in de kombuis. Die wortel met plakje is een geweldig detail uit de set zelf - maar ik heb wel de vis vervangen voor eentje die je vast kan prikken.

Afbeelding

En hier is Ketelbink, de scheepsjongen. Hij moet alle zware rotklussen opknappen. Misschien ken je het oude, droevige lied... laten we hopen dat hij ooit Rotterdam nog terug zal zien.

Afbeelding

En dan nog even een opmerking over de geruchten dat het een spookschip zou zijn. In dat soort klinkklare onzin geloven wij natuurlijk niet. Er zijn geen spoken, punt uit.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
User

Telemachus

1837

Wo Jul 09, 2008 18:03

Coruscant

Re: Baron van Zwijnenburgh's 10210

door Telemachus » Di Jan 12, 2010 13:30

Erg origineel!!! En die orgel toetsen zijn erg goed gevonden :duim:
Een haai die een haai vangt, ik wist dat het kanibalen waren maar dit gaat wel erg ver :wink:
Het schip heeft een hoog muppets gehalte :lol:
Because I'm happy
Telemachus' Mocs
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8870

Soesterberg

door eti » Di Jan 12, 2010 13:31

Die orgeltoetsen heb ik niet zelf verzonnen hoor, er werd volgens mij op dit forum toen de eerste plaatjes opdoken al geroepen 'hadden we de goeie ouwe vingerhinges nog maar'...
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14445

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Di Jan 12, 2010 13:35

Echt weer iets voor jou om van een vlagschip een varende varkensstal te maken. :lol:

Leuk in beeld gebracht. Heb je behalve de bemanning, de inrichting, en het kraaiennest nog dingen echt aangepast, of is de set verder redelijk standaard gebleven?
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8870

Soesterberg

door eti » Di Jan 12, 2010 13:43

Nee, mijn aanpassingen, afgezien van de bemanning, zijn de tafels, stoelen en bedjes, de orgeltoetsen, de zwarte raampjes, het kraaiennest plus ladder... dat is het wel zo'n beetje. O ja, een paar extra plaatjes om het boegbeeld beter te bevestigen (werkt niet echt).

Edit: en ik heb 'm op vier monorailpilaren gezet...
Laatst gewijzigd door eti op Di Jan 12, 2010 16:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
User

Griffon

Rang

premium

premium
1004

Za Feb 07, 2009 13:03

Drachten

door Griffon » Di Jan 12, 2010 14:29

Leuk gedaan! :duim:
"Some say he still plays with LEGO, others say he is building with LEGO, all we know is he's called Griffon"

Flickr
Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

legOscar

3219

Zo Dec 30, 2007 18:25

Culemborg

door legOscar » Di Jan 12, 2010 14:38

Edelvarkens :laughcry:
Ik vind hem weer erg mooi gevonden!
I Love it when a MOC comes together.

Flickr
Gebruikers-avatar
User

McBricker

1002

Zo Aug 21, 2005 13:12

door McBricker » Za Jan 16, 2010 10:53

Mooi verhaal! :omg:
Mijn steenwerk op Brickshelf en op Flickr.
Gebruikers-avatar
User

JunkstyleGio

3512

Zo Jul 13, 2008 17:59

Breda

door JunkstyleGio » Za Jan 16, 2010 11:26

Krijgen we binnenkort nog meer avonturen te zien van deze zwijnenbende? :lol:
Erg leuk gedaan!
Hoedje af! :duim:
"Some say he eats ABS for Breakfast. Some say he dreams in Building Instructions. All we know is, he's called JunkstyleGio...."
Gebruikers-avatar
User

Jasper Joppe Geers

359

Vr Okt 30, 2009 23:59

Schijndel

door Jasper Joppe Geers » Ma Mrt 01, 2010 9:44

Doet me denken aan Dora en de piraatvarkens! :D
Gebruikers-avatar
User

BramAkkermans

2168

Do Jan 29, 2009 19:37

Breda

door BramAkkermans » Ma Mrt 01, 2010 23:43

Haha, Zo krijgt dat hele schip een heel ander beeld :p
Be As You Are
Mijn Brickshelf - in de meivakantie komen de foto's !