Nieuws en speculaas over 2009

Trains 2009

Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9383

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

Trains 2009

door TAFOL » Zo Feb 15, 2009 12:21

Edit: Nog wat info van Eurobricks:

Eurobricks schreef:Googling the set gave me this:
http://blogg.aftonbladet.se/27585/perma/1091006/

The comment at the bottom of the page dated January 30th (already?) seems to know that the price would be 1100 SEK (about 103 EUR), the release date April 1st.

And these set numbers are also mentioned:
- 8866 Motor
- 8867 Flexible train tracks (???)
- 8878 Rechargeable battery
- 8879 "Fjärr", which I guess means "Remote"?

Now, I don't know what to believe, but if the comment indeed has been posted that early, there might be something into this.

Edit 2: Per onderstaande foto van S@H is de 10194 bevestigd:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door TAFOL op Wo Feb 18, 2009 10:36, in totaal 8 keer gewijzigd.
no avatar
User

mikeblokje

254

Za Sep 01, 2007 10:04

Re: Trains 2009

door mikeblokje » Zo Feb 15, 2009 14:11

zal wel een grap zijn,weet ik bijna zeker. :(
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
3028

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Zo Feb 15, 2009 14:12

hoezo?
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6547

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Zo Feb 15, 2009 14:15

mikeblokje schreef:zal wel een grap zijn,weet ik bijna zeker. :(

Hoezo weet je dat bijna wel zeker?
Anderen zeggen juist dat ze het bijna wel zeker weten dat het géén grap is...
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

4466

Di Aug 07, 2007 22:05

Groningen

door LegoHenkie » Zo Feb 15, 2009 14:22

mikeblokje schreef:zal wel een grap zijn,weet ik bijna zeker. :(

Ik denk dat het geen grap is, omdat ze anders de datum 1 apil niet expres hadden genoemd en het nieuws later was gemeld, bijv in de laatste week van maart.

Ben nieuwschieriger naar de nieuwe powerfunctie's voor de treinen.
no avatar
User

oeniepoentje

226

Vr Aug 03, 2007 12:59

door oeniepoentje » Zo Feb 15, 2009 17:07

Ik zie iig wel als goed is antislip banden! :D
Had nooit verwacht dat Lego zou komen met een Engelse stoomloc!
Gebruikers-avatar
User

Sjeekie_Beekie

1089

Do Okt 28, 2004 14:08

Kaatsheuvel

door Sjeekie_Beekie » Zo Feb 15, 2009 17:53

Ik hoop dat het geen grap is, ik denk dat het dat ook niet is. Ik ben wel heel benieuwd naar deze set EN de nieuwe functies/onderdelen. Nu is mijn 12,5-jarig arbeidsjubileum ook in april, dus laat die gratificatie maar komen.
Weltrusten, tot morgen zonder zorgen!
Did you know?... On average, every person on earth has 62 LEGO bricks!
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

4466

Groningen

door LegoHenkie » Zo Feb 15, 2009 18:53

Sjeekie_Beekie schreef:Nu is mijn 12,5-jarig arbeidsjubileum ook in april, dus laat die gratificatie maar komen.

En als dat nu eens een Lego-horloge wordt?
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26049

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Zo Feb 15, 2009 19:06

Ik hoop heel erg dat het waar is, maar ik twijfel enorm. Gewoon omdat we al een paar keer flink beet genomen zijn qua 1 april sets :)
Gebruikers-avatar
User

Grunneger

1995

Zo Mrt 13, 2005 10:37

Stadskanaal

door Grunneger » Zo Feb 15, 2009 19:18

Denk dat het fake is en wel om de volgende redenen;
- De locomotief is 8 breed. LEGO treinen zijn altijd 6 breed.
- Er zitten "BBB"-wielen in.
- De verhouding tussen de loc en wagon is volledig zoek. Kan me niet voorstellen dat LEGO een set bouwt met zulke rare verhoudingen.
- Als de set al in april moet uit komen, waarom hebben we er dan nooit wat eerder van gezien of gehoord?
- Het is een engelse loc. LEGO heeft nog nooit Engels materieel op de markt gebracht. Alleen "Duits" en "Amerikaans".
- De loc is veel te gedetailleerd voor een kindertrein.

Zou t trouwens niet eens erg vinden als t fake is. Vind t namelijk een afschuwelijk lelijk ding.
Moet iets weg hebben van een Gresley A1, maar ziet er niet uit. Dan kijk ik liever uit naar de Flying Scotsman van Carl. ;)

- Schoot me net te binnen. Indien dit ding echt moet zijn, moet LEGO zijn hele railsysteem aanpassen en is deze set niet compatible met het huidige systeem. Deze loc ga je nl nooit door een standaard bocht krijgen. Daarvoor is deze veel te lang en zo te zien hebben alle wielen op de loc flenzen.

Ben het eens met Eti. Deze grap had veel beter gekund.
Laatst gewijzigd door Grunneger op Zo Feb 15, 2009 19:32, in totaal 3 keer gewijzigd.
Wordt weer es tijd dat ik wat steentjes ga stapelen...
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8809

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Zo Feb 15, 2009 19:26

Ik zou het maar een matige 1 april grap vinden... een goede aprilgrap daar moet je met open ogen intuimen terwijl ieder zinnig mens kan verzinnen dat het niet kán. Een set die best zou kunnen afgezien van het feit dat er wielen in zitten die Lego (nog) niet heeft, als dat dan toch nep is, tja. Dan is het zo. Ik mis het 1 april-gehalte.

Als ze nu een dubbeldekstrein op ware lengte (schaal 1:40 voor 12 rijtuigen, reken maar uit...) met 150 minifigs als passagier zouden aankondigen, en we zouden daar met z'n allen in trappen, dan was het echt een geslaagde 1 aprilgrap.
Gebruikers-avatar
User

Rick

2087

Ma Apr 14, 2003 7:33

door Rick » Zo Feb 15, 2009 19:36

De s@h exclusive Star Wars set (zie SW topic) heeft nummer 10195 gekregen... hoewel in het verleden natuurlijk niet alle exclusives sets in oplopende volgorde van nummers zijn uitgebracht...
no avatar
User

Legomaster

2618

Wo Feb 05, 2003 17:36

Amsterdam Noord

door Legomaster » Zo Feb 15, 2009 19:40

de trein is 6 nops breed en kans op een fake is 50%
Let op mijn website is vernieuwd http://www.natuurfotograafmarcel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
no avatar
User

G2K

1584

Za Jul 28, 2007 17:21

door G2K » Zo Feb 15, 2009 20:32

Legomaster schreef:kans op een fake is 50%

Ja, inderdaad. Of hij is echt, of hij is nep. Dus dat is inderdaad 50% kans. :P
Gebruikers-avatar
User

Grunneger

1995

Stadskanaal

door Grunneger » Zo Feb 15, 2009 20:44

Legomaster schreef:de trein is 6 nops breed en kans op een fake is 50%

Dat is tie dus niet. De disc voorop is minimaal een 6x6 of 8x8. Je ziet dat de cilinders boven het voorste onderstel daar uit steken. Ook het schuine deel bij de cabine en de windleiplaten zijn breder dan de disk.
no avatar
User

Legomaster

2618

Wo Feb 05, 2003 17:36

Amsterdam Noord

door Legomaster » Zo Feb 15, 2009 21:00

ik heb een andere foto gezien en daar stond die 6 nops breed vermeld alleen helaas die foto is al weer weg gehaald :-x
Let op mijn website is vernieuwd http://www.natuurfotograafmarcel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6547

Dronten

door workfromtheheart » Zo Feb 15, 2009 21:18

Het zijn inderdaad waarschijnlijk BBB wielen,
maar toch, uit bepaalde bronnen schijnt te komen dat LEGO een deal heeft gesloten met BBB, om deze wielen te gebruiken in sets. Dit hebben ze ook gedaan met HiTech voor de NXT-sensoren.

Een LEGO Store heeft de echtheid van deze set bevestigd, komt uit in April,
maar heeft misschien wat vertraging richting Mei..
Mijn Flickr pagina.
Gebruikers-avatar
User

Grunneger

1995

Stadskanaal

door Grunneger » Zo Feb 15, 2009 23:11

Ik geloof t niet eerder dan dat deze set in de winkel ligt. Niet dat ik 'm dan koop. Vind t nog steeds een onooglijke set. Het moet nl voor deze loc door gaan en t lijkt er niet op. De stoomketel is veel te lomp.

En nogmaals. Dit ding is veel te lang. Het is een 2C1 (betekent 2 kleine wielen voor, 3 grote in het midden en 1 achter) loc met 4-assige tender. Onder de cabine en achter de machinist zit nog een wiel. Dit ding gaat van z'n levensdagen niet door een standaard bocht cq wissel. Kan me niet voorstellen dat LEGO het huidige railsysteem er uit gaat gooien, voor een compleet nieuw systeem.

Ben meer benieuwd naar het gerucht over de flexibele rails...
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26049

Meijel

door stuifzand » Ma Feb 16, 2009 7:58

Grunneger schreef:- Als de set al in april moet uit komen, waarom hebben we er dan nooit wat eerder van gezien of gehoord?

Nou hebben we met de Medieval Marketplace (10193) toch een recent voorbeeld van een set die 2 maanden na presentatie in de winkels lag, dus op zich vind ik dat niet zo ongeloofwaardig.
Ik heb verder geen verstand van treinen, maar ik denk ook niet dat TLC dat iets boeit verder.
Gebruikers-avatar
User

puntcom

851

Ma Aug 23, 2004 15:44

door puntcom » Ma Feb 16, 2009 11:56

stuifzand schreef:...Ik heb verder geen verstand van treinen, maar ik denk ook niet dat TLC dat iets boeit verder.
Wat zou TLC niet boeien, dat jij geen verstand van treinen hebt?

In ieder geval, ik vind het een gave set, als het echt is. En ramen in tan, toe maar. En wat niet mooi mocht zijn aan deze lok, kan zelf aangepast worden, zoals mooiere drijfstangen, ombouwen naar 7 breed, dat soort dingen. Van mij mag hij er komen.
Laatst gewijzigd door puntcom op Ma Feb 16, 2009 11:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26049

Meijel

door stuifzand » Ma Feb 16, 2009 11:58

puntcom schreef:
stuifzand schreef:...Ik heb verder geen verstand van treinen, maar ik denk ook niet dat TLC dat iets boeit verder.
Wat zou TLC niet boeien, dat jij geen verstand van treinen hebt?

In ieder geval, ik vind het een gave set, als het echt is. En ramen in tan, toe maar. Van mij mag hij er komen.

Toen ik het schreef dacht ik het al ;) :P

Maar, ik bedoel, dat het TLC waarschijnlijk niets boeit of die trein nou zo vreselijk op het vermeende origineel lijkt. Ik denk dat ze liever een kek treintje hebben dat veel mensen aanspreekt.
Dus.... ik heb weinig tot geen verstand van treinen en het spreek mij dus wel aan.
Gebruikers-avatar
User

puntcom

851

door puntcom » Ma Feb 16, 2009 12:01

Als die groene locomotief "Flying Scotsman" als voorbeeld heeft gediend, dan vind ik dat Lego deze keer goed zijn best heeft gedaan. Ik vind hem in ieder geval realistischer dan een hoop treinen uit het verleden. Als het allemaal echt mocht zijn...
Gebruikers-avatar
User

Duq

8235

Za Okt 18, 2003 20:26

Dublin

door Duq » Ma Feb 16, 2009 13:19

In het Big Ben interview in Railbricks 5 stond dit:
Railbricks schreef:RB: Has LEGO contacted you regarding your products? Have they offered to partner with you, like what they did with Hi-Technic?
Ben: It would be a sincere honor to have LEGO choose to distribute Big Ben Bricks train wheels. In terms of official correspondence on the topic, I can’t say any more.

Dat vond ik al hoopvol klinken. Ik had alleen gehoopt dat Lego een mooie oplossing voor drijfstangen zou uitbrengen, want deze gatenkaas planken zien er niet uit.
Verder vind ik het een erg mooie set. Hij gaat ook best door bochten komen. Voor zover ik kan zien is het middelste wiel flensloos, en de loopwielen scharnieren, net zoals bijvoorbeeld op Ben's 23.
There is no cloud. It's just someone else's computer.
no avatar
User

KL808

31

Di Mrt 01, 2005 21:01

Los Angeles, CA USA

door KL808 » Ma Feb 16, 2009 23:41

Ik denk ook dat deze set en grap is.

Waarom? omdat als die echt was dan had ie in de 2009 toyfair zijn. Maar het was er niet tussen dus ik denk dat deze is en "April fools joke"

Jammer

Drew
Please Forgive my Dutch... =)
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6547

Dronten

door workfromtheheart » Ma Feb 16, 2009 23:43

We hebben een 10193 en de 10195 is ondertussen verkrijgbaar via S@H.
S@H en LEGO-Store Exclusives hoeven niet altijd aanwezig te zijn op een Toy Fair,
ze zijn immers toch niet te verkrijgen voor de reguliere speelgoedhandelaren (ITD).

Dus, roep het niet te hard...
Mijn Flickr pagina.
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14445

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Di Feb 17, 2009 7:49

Heeft er iemand al gekeken of er instructies voor deze trein op Lego.com ergens staan? Dat is een manier om het te kunnen bevestigen nietwaar?
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6547

Dronten

door workfromtheheart » Di Feb 17, 2009 9:41

Het nummer is nog onbekend,
maar aan de ander kant staat 10195 er ook nog niet op.
Mijn Flickr pagina.
Gebruikers-avatar
User

iook

Rang

premium

premium
772

Vr Jan 09, 2009 18:06

uithuizen (gn)

door iook » Di Feb 17, 2009 13:03

Op sommige fronten heb toch echt het idee dat deze trein uit gaat komen bij lego. Ik kan me niet voorstellen dat je als "joker" voor tan kruisassen kiest voor bevestiging van de wielen.
Als hij echt gaat uitkomen kan ik niet wachten tot hij hier rond gaat rijden. :D
Gebruikers-avatar
User

iook

Rang

premium

premium
772

Vr Jan 09, 2009 18:06

uithuizen (gn)

door iook » Di Feb 17, 2009 13:09

Bij nader inzien zal dit wel een technic pin zijn... :?
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

4466

Groningen

door LegoHenkie » Di Feb 17, 2009 17:06

workfromtheheart schreef:Het nummer is nog onbekend,

10194 staat op het plaatje.
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6547

Dronten

door workfromtheheart » Di Feb 17, 2009 18:19

LegoHenkie schreef:
workfromtheheart schreef:Het nummer is nog onbekend,

10194 staat op het plaatje.

Ja dat klopt, die staat dus nog niet op de site, de site van LEGO herkend het nummer nog niet.
10195 is de grote Star Wars set, die ook exclusief blijkt te te zijn is al wel voor te bestellen op S@H is. Daarvan staat de instructie ook nog niet op de site.

Had misschien wat duidelijker moeten zijn.
Mijn Flickr pagina.
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2615

Zo Sep 07, 2008 17:54

Zutphen

door koffiemoc » Wo Feb 18, 2009 0:48

Grunneger schreef:Denk dat het fake is en wel om de volgende redenen;
- De locomotief is 8 breed. LEGO treinen zijn altijd 6 breed. (...) De disc voorop is minimaal een 6x6 of 8x8. Je ziet dat de cilinders boven het voorste onderstel daar uit steken. Ook het schuine deel bij de cabine en de windleiplaten zijn breder dan de disk.

Bij eerdere LEGO stoomlocs staken de cilinders ook wel eens uit. Als de disk en dus ketel niet groter zijn 6 breed zou 't een echte kunnen zijn. Dat de neus lomp is ligt mede aan het camerastandpunt.
Grunneger schreef:- Het is een engelse loc. LEGO heeft nog nooit Engels materieel op de markt gebracht. Alleen "Duits" en "Amerikaans".

Vind ik geen sterk argument. TLC probeert wel vaker iets nieuws & onverwachts, zoals de pistenbully. Ook de Hogwarts Express was niet een typisch Amerikaanse of Duitse trein.
Grunneger schreef:- De loc is veel te gedetailleerd voor een kindertrein.

Hij lijkt dan ook net als de krokodil 10183 meer voor afol's bedoeld, dan als een verbeterde Hogwarts Express.
Grunneger schreef:Zou t trouwens niet eens erg vinden als t fake is. Vind t namelijk een afschuwelijk lelijk ding. Moet iets weg hebben van een Gresley A1, maar ziet er niet uit. Dan kijk ik liever uit naar de Flying Scotsman van Carl.

Ondanks dattie afwijkt van de Gresley A1 (the Flying Scotsman) vind ik 'm wel mooi. Alleen al voor de onderdelen zou ik 'm willen hebben. :love:

Grunneger schreef:- Schoot me net te binnen. Indien dit ding echt moet zijn, moet LEGO zijn hele railsysteem aanpassen en is deze set niet compatible met het huidige systeem. Deze loc ga je nl nooit door een standaard bocht krijgen. Daarvoor is deze veel te lang en zo te zien hebben alle wielen op de loc flenzen.

De middelste van de C heeft geen rode rubberbandjes, dus wellicht ook geen flenzen, is helaas niet goed te zien.
Grunneger schreef:Ben het eens met Eti. Deze grap had veel beter gekund.

Als dit een grap is kan ie nauwelijks beter. Nog anderhalve maand tot 1 april en alle lego-forums ter wereld zijn reeds in rep en roer over deze set, van Polen tot Indonesie.

Ondanks mijn tegenwerpingen denk ik dat 't een grap is. :twisted: Een erg grote, gedetailleerde loc met tender en wagon voor maar 100 a 130 euri? Ik vind dat moeilijker te geloven dan dat TLC een doos als dit uitbrengt. Ten tweede: heeft iemand deze ook gezien: Scotsman? Ik geloof best dat er bouwers zijn die en zo'n ding kunnen bouwen (zeker nu Grunneger afdoende heeft aangetoond dat er nog heel wat aan te verbeteren valt) en ook geloofwaardige boxart kunnen fotosjoppen. Ten derde: waarom zou TLC dit ding "Emerald Night" noemen? Groene nacht? Voor een engelse loc had "Emerald Knight" meer voor de hand gelegen, gezien een beroemd verhaal over Gawain. Dit 'foutje' in de box art deed de doos de das om wat mij betreft.

(Maar toch, ALS ie echt is ... :cheer: :feest: :drool: )
Baldrick, have you no idea what irony is? Yeah. It's like goldy and bronzy, only it's made of iron.
my koffiemocs @ flickr.
no avatar
User

KL808

31

Di Mrt 01, 2005 21:01

Los Angeles, CA USA

door KL808 » Wo Feb 18, 2009 1:16

Well, well, well.

I guess moet ik mijn eigen worden eten.

De platje staat al op Lego.com onder de treinen

Super, dus wij hebben en nieuwe trein. :feest:

Ik wonder me af hoe de nieuwe rails zal zijn? Hoe zijn ze "flexible" ?
Please Forgive my Dutch... =)
Gebruikers-avatar
User

Night Creeper

Rang

premium

premium
1980

Vr Sep 14, 2007 20:36

Ochten

door Night Creeper » Wo Feb 18, 2009 1:32

KL808 schreef:Het plaatje staat al op Lego.com onder de treinen

Niets te zien. :roll:
Laatst gewijzigd door Night Creeper op Wo Feb 18, 2009 9:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
BrickLink store: Brickwilbo
Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Snoopy1975

342

Za Dec 29, 2007 9:32

Brunssum

door Snoopy1975 » Wo Feb 18, 2009 8:59

Toen ik vannacht met mijn gsm op lego.com zat, zag ik inderdaad ook in de shop, als afbeelding bij de treinen, ook de vermoedelijk nieuwe set, nu ik van met de pc naar lego.com ga zie ik hem niet meer.

WACHT !! na een x aantal keer refreshen staat hij wel weer als afbeelding voor de shop treinen.. vreemd.
Gebruikers-avatar
User

LNB

350

Za Jun 16, 2007 17:10

Nijmegen

door LNB » Wo Feb 18, 2009 9:31

Voor de mensen die nog twijfelen:
Afbeelding
Daar staat hij, in het midden.
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6547

Dronten

door workfromtheheart » Wo Feb 18, 2009 9:31

Afbeelding
Mijn Flickr pagina.
Gebruikers-avatar
User

Night Creeper

Rang

premium

premium
1980

Vr Sep 14, 2007 20:36

Ochten

door Night Creeper » Wo Feb 18, 2009 9:44

KL808 schreef:Het plaatje staat al op Lego.com onder de treinen

Moet dit zijn:
KL808 schreef:Het plaatje staat al op Lego.com onder "treinen"

Meer dan alleen dat plaatje is het niet.
BrickLink store: Brickwilbo
Brickshelf
no avatar
User

G2K

1584

Za Jul 28, 2007 17:21

door G2K » Wo Feb 18, 2009 11:50

Maar wel een bevestiging dus dat dit echt is! :omg:
Gebruikers-avatar
User

puntcom

851

door puntcom » Wo Feb 18, 2009 12:04

Dat is mooi. Nou hoop ik alleen nog dat die wagonramen in tan zijn, en niet in wit. Ik kan de kleur niet goed onderscheiden op de foto.
Volgende