Vragen die over Lego gaan maar niet in een thema passen
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
1168

Do Feb 12, 2015 9:21

Waar vinden jullie de beste LEGO creaties online?

door swandutchman » Di Mei 19, 2020 10:16

Bijna dagelijks bekijk ik de Brothers Brick en de Bricknerd om te kijken naar mooie nieuwe MOCs. Helaas lijkt de Bricknerd er min of meer mee gestopt te zijn. De Brothers Brick schrijft nog wel dagelijks over MOCs. Tot pakweg een half jaar geleden vond ik de Brothers Brick erg volledig, maar nu mis ik een heel hoop mooie MOCs die ik wel op Flickr voorbij zie komen. Mijn vraag aan jullie is dus: waar vinden jullie de beste/ mooiste LEGO creaties online?

Ik vind de Flickr groep 'LEGO 100+ Faves!' erg leuk om te bekijken:
https://www.flickr.com/groups/lego100faves/pool/
no avatar
User

BrickChamps

34

Ma Okt 28, 2019 15:42

Re: Waar vinden jullie de beste LEGO creaties online?

door BrickChamps » Di Mei 19, 2020 11:20

Ik kijk ook dagelijks op Brothers Brick (de teksten erbij zijn meestal erg grappig) en volg diverse bouwers en groepen op Flickr.
Bezoek mij op Flickr
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
825

Vr Aug 22, 2014 16:28

door Berthil » Di Mei 19, 2020 12:14

Brothers Brick heeft voor mij afgedaan maar heb er nog wel een RSS feed op.
Ze hebben 5 van mijn creaties gedeeld en toen ik vroeg een zesde te delen waren ze op hun lange tenen getrapt (ik druk mij netjes uit) omdat ik er zo maar van uit was gegaan dat ze dat gingen delen. Hoe durfde ik dat te denken! Toen heb ik ze gezegd dat ze maar niks meer moeten delen van mij. Mogelijk is dat met meer AFOLs aan de hand waardoor niet alles voorbij komt.

Ik kijk naar ArchBrick en abonnementen op AFOLs op Flickr.
Verder de beste FaceBook groepen van onderwerpen die mijn interesse hebben.
Ook Brickset en New Elementary volg ik.
Op Youtube Brickvault.
Gebruikers-avatar
User

Ravelino

Rang

premium

premium
168

Vr Apr 17, 2020 13:36

C-town

door Ravelino » Di Mei 19, 2020 18:54

Makkelijke vraag

Hier natuurlijk!
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6544

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Di Mei 19, 2020 19:32

Wat Ravelino zegt is misschien wat makkelijk gezegd, maar voor mij zit er zeker een kern van waarheid in. Ik vind LEGO erg leuk, maar ik vind de LEGO Community nog eigenlijk het allerleukst. En voor mij is die community te vinden hier, bij LOWLUG. Op het forum, meetings en alles eromheen. Ik steek dan ook graag de tijd die ik heb voor mijn hobby gedeeltelijk in LOWLUG en dan heb ik er helemaal niet zo heel veel tijd voor/zin meer in om ook nog op andere plekken te kijken.

Maar goed, dat is wel erg ver afgedwaald van je originele vraag.
Ik kom zelf veel mooie MOC's tegen op Instagram. Daar zijn een aantal accounts te vinden die groot geworden zijn met het posten van anderman's MOC's (met volledige credits, een soort Brothers Brick van Instagram). Een makkelijke manier om snel heel veel toffe MOC's voorbij te zien komen. (Nadeel van Instagram is dat het wel weer wat lastiger terug te vinden is, maar daar word vanzelf handiger in.)
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.