Vragen die over Lego gaan maar niet in een thema passen

Template legoverpakking

no avatar
User

sanderbelmans

Rang

Nieuw

Nieuw
2

Di Jun 30, 2020 12:37

Template legoverpakking

door sanderbelmans » Di Jun 30, 2020 12:51

Beste allen,

ik was als kind de trotse eigenaar van Legobouwdoos 6080, het grijze ridderkasteel.
Ondertussen ben ik 41 jaar, heb ik twee kinderen, en kan ik niet wachten om mijn oudste zoon te laten meegenieten van de wondere Legowereld. Ik plan om hem op z'n 6de verjaardag dit kasteel cadeau te doen. Ik kocht zopas op catawiki de volledige set, zonder de doos evenwel.

Ik ben echter grafisch vormgever, heb foto's die ik online vond van alle zijden, en ik kan die redelijk probleemloos in indesign of illustrator positioneren om zo mijn eigen shiny and new verpakking te maken, zodat het een écht mooi kado wordt. Misschien verander ik dan het logo van Lego wel in Leo, want zo heet mijn zoon :)

De afmetingen van de doos heb ik hier gevonden, dus ik weet wat de hoogte, breedte en diepte is. Alleen heb ik geen idee van de vorm van het karton, opengevouwen, met alle bevestigingsflapjes, sleufjes, lijmkanten etc. Het is ook echt een ingewikkelde doos, met een voorflap die je naar boven vouwt met daarop allemaal extra foto's en zo (zie foto in bijlage).

Ik nam al contact op met Lego België maar zij willen me geen template geven, ook geen blanco trouwens.
Daarom kwam ik hier terecht, met de vraag of iemand deze doos heeft, of een andere set maar met hetzelfde type doos inclusief de vouwwijze, zodat ik de doos van mijn dromen kan namaken.

Als je me kunt helpen, heel graag! Je kan me mailen op sandertjen@gmail.com, of gewoon hier antwoorden. Ik hou het in de gaten!

Groet,
Sander Belmans
Bijlagen
s-l1600 (2).jpg
no avatar
User

sanderbelmans

Rang

Nieuw

Nieuw
2

Di Jun 30, 2020 12:37

Re: Template legoverpakking

door sanderbelmans » Di Jun 30, 2020 12:56

Ter info, ik zet zeker mijn finale mockup van de doos hier online, zodat ik niet de enige ben die er van kan genieten. Als je dan een andere doos hebt met andere foto's, kan je die hierin invoeren en kan je je eigen nieuwe doos maken. Fijn, toch?