Over Ebay, over Bricklink, over Marktplaats enz. Géén advertenties.

Ervaringen Shop@Home

Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3721

Vr Jan 31, 2014 15:39

Re: Ervaringen Shop@Home

door Aangord » Za Sep 30, 2017 16:56

So. Voor degenen die nog parts willen bestellen bij Lego.

De wachttijden zijn nu nagenoeg nul.
Vorige week vrijdag dikke bestelling met losse parts gedaan. Maandag door Lego verstuurd. Vandaag binnen.

:duim:
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

fancyfair

Rang

premium

premium
582

Zo Mrt 27, 2005 19:36

Herpen

door fancyfair » Zo Nov 26, 2017 13:19

Iemand hiermee ervaringen:

Gisteren de big ben besteld na mooie kortingsactie en de gratis notenkraker die hierbij wordt verzonden. Echter nu staat de big ben in backorder, omdat deze uitverkocht was. Ontvang ik dan wel de notenkraker aangezien deze actie niet zolang loopt?
Gebruikers-avatar
User

Rick

2110

Ma Apr 14, 2003 7:33

door Rick » Zo Nov 26, 2017 13:39

fancyfair schreef:Iemand hiermee ervaringen:

Gisteren de big ben besteld na mooie kortingsactie en de gratis notenkraker die hierbij wordt verzonden. Echter nu staat de big ben in backorder, omdat deze uitverkocht was. Ontvang ik dan wel de notenkraker aangezien deze actie niet zolang loopt?

Dat doet S@H over het algemeen gewoon netjes. Ik heb ook wel eens een doos met alleen een gratis item gekregen.
Gebruikers-avatar
User

merman

2346

Za Jul 01, 2006 14:17

Amsterdam

door merman » Zo Nov 26, 2017 16:20

Ik had een polybag met twee beschadigde onderdelen. Gewoon een tile en een plate. Vervanging aangevraagd, staat nu opeens op geannuleerd! Hoedan?
I roared. And I rampaged...
no avatar
User

ggj

952

Zo Okt 14, 2012 21:50

door ggj » Vr Dec 15, 2017 22:08

Volgens mij klopt er iets niet met mijn VIP-punten. Ik had er 300+ (weet niet meer precies exact hoeveel) over toen ik de laatste keer een set kocht. Daar heb ik toen voor €15 aan VIP punten ingewisseld en zou ik er nog 68 + de aankoop van de set over moeten hebben maar mijn VIP punten staan nu op 0. Ik kan me ook niet herinneren dat ik die -175 VIP punten heb ingewisseld, had dat echt maar 1x gedaan met de Kever. Snapt iemand het? Anders moet ik even contact opnemen met de klantenservice.

29 Nov 2017 68 10252 Volkswagen Kever V29

29 Nov 2017 -175
26 Nov 2017 -300
18 Mar 2017 39 75140 Resistance Troop Transporter V29
Gebruikers-avatar
User

dip

5723

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Vr Dec 15, 2017 22:16

Verlopen?
no avatar
User

ggj

952

door ggj » Vr Dec 15, 2017 22:26

Ik denk niet dat dat hier aan de hand is. Ik ben pas sinds begin 2015 VIP en heb sindsdien toch actief punten gespaard en ingewisseld, dit jaar ook nog. Het lijkt mij dat ze pas vervallen als je 2 jaar niets meer koopt? Of hoe zit dat precies?
Gebruikers-avatar
User

Brick Rebel

Rang

premium

premium
654

Zo Mrt 06, 2016 21:41

Utrecht

door Brick Rebel » Ma Dec 18, 2017 14:31

Kunnen je VIP punten uberhaupt verlopen dan? :oops: :look:
Wanneer gebeurt dat dan?
Gebruikers-avatar
User

legojeroen

Rang

Nieuw

Nieuw
436

Ma Feb 25, 2013 10:15

Alphen aan den Rijn

door legojeroen » Ma Dec 18, 2017 16:21

Quote van de VIP voorwaarden:

"Verlopen mijn VIP-punten als ze niet worden ingewisseld?

Ja, alle VIP-punten verlopen op 31 december twee (2) jaar na het jaar waarin ze zijn verdiend. Voor rechtsgebieden waarin de wetgeving (op dit moment of in de toekomst) verbiedt dat punten kunnen vervallen alleen vanwege het verstrijken van de tijd, vervallen de punten alleen voor personen die woonachtig zijn in een dergelijk rechtsgebied als tijdens de voorafgaande twee jaar geen VIP-punten zijn opgebouwd. Als je je via de LEGO Store of telefonisch aanmeldt voor het LEGO® VIP-programma, dien je je kaartnummer binnen één (1) jaar na je aanmelding bij het LEGO VIP-programma online te registreren. Doe je dit niet, dan verlopen al je punten en wordt je saldo teruggezet naar 0 punten.

Als u zich vanaf 18 oktober in een LEGO® Store aanmeldt voor het LEGO VIP-programma, is het niet meer nodig om u daarna online te registreren om alle voordelen van het programma te kunnen benutten. Uw punten verlopen op 31 december twee (2) jaar na het jaar waarin ze zijn verdiend. Voor rechtsgebieden waarin de wetgeving (op dit moment of in de toekomst) verbiedt dat punten kunnen vervallen alleen vanwege het verstrijken van de tijd, vervallen de punten alleen voor personen die woonachtig zijn in een dergelijk rechtsgebied als tijdens de voorafgaande twee jaar geen VIP-punten zijn opgebouwd."
Gebruikers-avatar
User

Brick Rebel

Rang

premium

premium
654

Utrecht

door Brick Rebel » Wo Dec 20, 2017 23:21

Bedankt! :duim: Ik neem dan aan dat a) Nederland een gebied is waar de punten juridisch gezien niet mogen verlopen (weet iemand dat?) of b) ik tijdens de afgelopen 2 jaar genoeg punten heb gebruikt om ze niet te laten verlopen.
Je zou namelijk een waarschuwingsmail krijgen als je punten gaan verlopen:

Don’t worry though – if some of your points are set to expire in December, we’ll send you an email a few months in advance to remind you.
Bron

Maar die mail heb ik niet ontvangen, dus ik neem aan dat het dan goed zit met mijn punten :)
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3721

door Aangord » Do Dec 21, 2017 9:51

... :look: ...

ik heb dus maar ff gebeld met de klantenservice :P

Vippunten verlopen zoals bovenstaand beschreven, ook in NL.

Oude punten worden wel als eerste opgemaakt bij het inwisselen van vip punten.

==============

Voor degene die wachten op een speciale ucs falcon vip pas, kennelijk is de kink in de kabel ontstaan door het vinkje wel email, geen post van lego, ergens in je vip instellingen, daardoor moesten er wat extra's achter de schermen gebeuren.
De oktober passen zijn in principe nu verstuurd, de november passen worden eind januari verwacht.
:omg:
no avatar
User

ggj

952

door ggj » Di Jan 02, 2018 19:35

Hé toch, ik had de Yellow Submarine besteld toen die in de uitverkoop ging, krijg ik vanmiddag een mailtje dat die geannulleerd is wegens uitverkocht terwijl ik hem al wel betaald had :notimpressed: Had hem gelukkig een week eerder ook al besteld omdat ik vreesde mis te grijpen zo voor het einde van de productiestop. Ik wilde die eigenlijk retourneren en de goedkopere houden maar dat gaat nu dus wat lastiger. Of zou dat nog kunnen? Morgen maar even bellen met de klantenservice..
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5622

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Di Feb 13, 2018 8:08

De 60jaar promotie set is blijkbaar al op. Ik zie hem niet meer bij de promoties staan en komt ook niet in mijn karretje te voorschijn.
Ik ben dus te laat :( :cry:
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

Peet

Rang

premium

premium
374

Zo Nov 22, 2015 10:59

door Peet » Di Feb 13, 2018 8:25

Helaas daar ook al achter gekomen.. ik krijg het idee dat dat een beetje een trend daar is..
het lijkt erop dat veel acties de einddatum niet halen.
Nulla tenaci invia est via (Voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar)
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3721

door Aangord » Di Feb 13, 2018 8:29

MOCkingBird schreef:De 60jaar promotie set is blijkbaar al op. Ik zie hem niet meer bij de promoties staan en komt ook niet in mijn karretje te voorschijn.
Ik ben dus te laat :( :cry:

Je kunt wellicht nog ff bellen met de legostores, of ze hem daar in de winkel nog wel hebben.
Gebruikers-avatar
User

Orange L.

427

Zo Nov 24, 2013 18:34

door Orange L. » Zo Mrt 18, 2018 11:54

Over Bricks & Pieces; Voor mij is het alweer tien dagen geleden dat ik daar een kleine bestelling geplaatst heb, maar de status is nog steeds "Bestelling in magazijn". Heeft het voor jullie ook weleens meer dan tien dagen geduurd?

Mijn ervaring is dat het binnen een week verzonden werd na plaatsing van de bestelling. Of ik moet enkele onderdelen besteld hebben die men niet in het magazijn kan terugvinden. LOL
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3217

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Zo Mrt 18, 2018 15:40

Ik meen dat er de laatste dagen een melding stond dat leveringen langer zouden duren ivm het grote aantal bestellingen.
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3721

door Aangord » Zo Mrt 18, 2018 19:11

Yep,de hele afol wereld heeft ondertussen door dat bricks and pieces weer open is na de feestdagen sluiting. En dus wordt er veel besteld.
Ook zijn er van nieuwe sets veel nieuwe onderdelen beschikbaar gekomen dus dat veroorzaakt ook extra drukte. :P
Gebruikers-avatar
User

Orange L.

427

Zo Nov 24, 2013 18:34

door Orange L. » Zo Mrt 18, 2018 20:38

Ah oké! Ik heb die melding dan over het hoofd gezien. Dat het druk is vind ik niet vreemd. ;)

Ik kan wachten, de onderdelen die ik besteld heb kan ik op lange termijn goed gebruiken.
Gebruikers-avatar
User

Sato

333

Do Jul 01, 2010 15:26

Omgeving Alkmaar.

door Sato » Ma Apr 02, 2018 18:02

Is het mogelijk om adres informatie te verwijderen bij Shop@home?

Viel mij zojuist op dat er inmiddels al vijf kopieën van mijn thuis adres onder de twee verzendadressen die ik gebruik staan, En je kunt ze wel aanpassen maar ik zie geen optie om ze te verwijderen.
Alle hulp is welkom, Ook als het toch een E-mail of telefoongesprek naar de klantenservice moet worden.
no avatar
User

Musicbuilder

918

Ma Aug 27, 2012 10:09

door Musicbuilder » Di Apr 03, 2018 9:36

Ik bestel altijd telefonisch want het persoonlijk contact vindt ik prettiger en telkens borrelt er een tweede account van mij op in hun systeem en telkens beloven ze het aan te passen ... en dit gaat al de afgelopen vier jaar zo :look: dus zegt dat genoeg ?
Mijn naam : Michiel; mijn 2 passies : Muziek (Jean Michel Jarre) & LEGO (Minifig Sets/1978-heden).
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
5181

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Di Apr 03, 2018 9:46

Ik heb nog geen bericht gehad dat mijn pakketje verzonden is.
Ze zullen het inderdaad erg druk hebben.
Gebruikers-avatar
User

Rewind

Rang

premium

premium
376

Di Aug 30, 2011 20:14

door Rewind » Wo Apr 04, 2018 15:31

Ik heb vanmiddag telefonisch onderdelen besteld bij Bricks & Pieces. De medewerker vertelde dat ik rekening moest houden met 3 weken levertijd vanwege drukte.
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3721

door Aangord » Wo Apr 04, 2018 16:03

Oei, de levertijd loopt op en op. :(
Gebruikers-avatar
User

Peet

Rang

premium

premium
374

Zo Nov 22, 2015 10:59

door Peet » Ma Apr 09, 2018 17:45

Ligt het nu aan mij of zijn die acties bij Lego gewoon een blamage?
Actie begint op 2-4.. op 6-4 krijg je er pas een mail over en op 9-4 is de actie "op".. ohh en hij loopt nog tot 22-4..
Nulla tenaci invia est via (Voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar)
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3721

door Aangord » Ma Apr 09, 2018 17:49

Als het probleem ligt bij shop@home, dan wil het nog weleens interessant zijn om mits mogelijk naar de dichtstbijzijnde legostore te rijden. De fysieke winkels hebben de aanbieding meestal wel wat langer. :)
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8828

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Ma Apr 09, 2018 18:16

Inderdaad, net een paar uur lego.com zitten afstruinen (vraag maar na bij Quarktaart) om te zien wat ik nu moet bestellen om aan die 55 euro te komen. Komt het setje er niet bij in het winkelmandje. Ik Lego bellen... tja, het was een beperkte oplage, die actie is al op.

Kondig dan niet aan dat het tot 37 april is, als binnen een paar dagen alles al op is. Of haal die advertentie van je site af zodra het setje op is. Blijven adverteren met een cadeautje dat je niet hebt, dat is gewoon misleiding.
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
701

Wo Okt 19, 2016 12:13

Woudenberg

door SamtheChemist » Wo Apr 11, 2018 20:27

eti schreef:Inderdaad, net een paar uur lego.com zitten afstruinen (vraag maar na bij Quarktaart) om te zien wat ik nu moet bestellen om aan die 55 euro te komen. Komt het setje er niet bij in het winkelmandje. Ik Lego bellen... tja, het was een beperkte oplage, die actie is al op.

Kondig dan niet aan dat het tot 37 april is, als binnen een paar dagen alles al op is. Of haal die advertentie van je site af zodra het setje op is. Blijven adverteren met een cadeautje dat je niet hebt, dat is gewoon misleiding.

Ahh okeej, duidelijk dan lag het dus niet aan mij vanmorgen
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9431

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

door TAFOL » Za Apr 14, 2018 8:24

Op 15 maart 2018 een bestelling gedaan bij Bricks & Pieces. Aangedaan deze nog steeds niet binnen was (maar al wel verzonden, zag ik op mijn account op LEGO.com) maar even gisteren een belletje gedaan naar de klantenservice.

Bleek dat mijn bestelling op 11 april was verzonden en dat deze begin/midden volgende week bij mij zou arriveren. Ook vertelde ze me dat veel mensen in de paasvakantie losse onderdelen hadden besteld en dat ze daarom in het magazijn een flinke achterstand hadden. Ze behandelden nu bijvoorbeeld bestellingen die tot en met 19 maart zijn gedaan.

Dus voor degenen die nu losse onderdelen bij Bricks & Pieces bestellen; reken maar op een wachttijd van ruim een maand. Hopelijk lossen ze de problemen met hun magazijn gauw op, zodat de levertijd ook minder lang wordt.

Vond dit wel het vermelden waard, want volgens mij wachten nog wel meer mensen op hun onderdelen. Weten jullie ook gelijk wat je kan verwachten als jullie nu losse steentjes gaan bestellen. Tot zover deze mededeling.
Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

rob

2147

Zo Feb 11, 2007 23:49

Velden

door rob » Za Apr 14, 2018 10:24

Ik had begin april een bestelling gedaan om het minifigsetje te krijgen.
De fles van Idea’s maar deze ging direct op naleveren.
Vreesde dus al het ergste voor het gratis setje toen deze out of stock ging.....

Donderdag ging de order op verzenden en de gratis setjes stonden er ook nog bij incl de paashaas.
Gisteren de order mogen ontvangen incl beide gratis setjes :duim:

CE1B7CCE-17E7-4EDF-BB45-E4E14ECBEB9C.jpeg
Gebruikers-avatar
User

Brick Rebel

Rang

premium

premium
654

Utrecht

door Brick Rebel » Ma Apr 16, 2018 8:26

TAFOL schreef:Vond dit wel het vermelden waard, want volgens mij wachten nog wel meer mensen op hun onderdelen. Weten jullie ook gelijk wat je kan verwachten als jullie nu losse steentjes gaan bestellen. Tot zover deze mededeling.

Bedankt voor het melden. Ik wacht ook nog steeds op een order (28 maart besteld). :fluiten:
Gek genoeg is een order die ik een week later heb besteld - een combinatie van een paar kleine sets + €17 aan nieuwe achtbaanonderdelen bij Bricks & Pieces - al wel geleverd :P
Nog maar even de andere bestelling afwachten dus
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
1217

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Di Apr 17, 2018 16:33

...
Gek genoeg is een order die ik een week later heb besteld al wel geleverd :P
...
Het zou netter zijn van LEGO om het principe 'first in, first out' te hanteren. Moet je eens proberen in een restaurant of in de rij bij de kassa in de supermarkt :lol:
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
11201

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Di Apr 17, 2018 19:40

Misschien doen ze de eenvoudige bestellingen met weinig (of weinig verschillende) parts wel het eerste: die zijn het snelst weg te werken.
Doen ze in de supermarkt trouwens ook: daar noemen ze dat een snelkassa ;-)
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

Brick Rebel

Rang

premium

premium
654

Utrecht

door Brick Rebel » Wo Apr 18, 2018 9:52

Dat zou kunnen ja. Waren niet veel verschillende parts in die tweede order.
We wachten rustig af tot de eerdere (grotere) order wordt geleverd.. :fluiten:
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
5181

Hoorn

door sanderkoenen » Do Apr 19, 2018 7:44

Bij mij is een Bricks and Pieces bestelling aangekomen.
Het heeft ruim 3 weken geduurd.
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
1217

door swandutchman » Di Apr 24, 2018 17:48

Op 17 april kreeg ik een mailtje binnen dat de bricks&pieces onderdelen zijn verzonden. Ze zouden binnen 7-10 werkdagen geleverd worden. Vandaag heb ik al wel de factuur binnengehad, maar nog geen onderdelen. Nu zijn er nog maar 5 werkdagen verstreken, maar is het normaal dat het verzenden zo lang duurt?
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
5181

Hoorn

door sanderkoenen » Wo Apr 25, 2018 7:24

Ik heb ook een paar keer gehad dat het lang duurde voor een pakketje binnenkwam.
Wacht de levertijd af, want meestal klopt dat wel.
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3721

door Aangord » Wo Apr 25, 2018 7:26

Yep gebeurt wel eens.

Ik heb de laatste 5 bestellingen mijn factuur altijd een paar dagen eerder gehad dan de onderdelen.(feb/nu)

In okt / nov kreeg ik beide op dezelfde dag, 3/4 dagen na mijn bestelling. Toen was er gewoon weg geen wachtrij wacht tijd of wat. :P
Gebruikers-avatar
User

Brick Rebel

Rang

premium

premium
654

Utrecht

door Brick Rebel » Wo Apr 25, 2018 7:31

Meestal komt een B&P zending een (kalender-)week na het verzendbericht ook daadwerkelijk binnen. Maar het kan ook 10 werkdagen (dus effectief 2 weken) duren inderdaad. Hoe dan ook, het duurt altijd te lang! :wink: :P
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
1217

door swandutchman » Wo Apr 25, 2018 10:11

Bedankt allemaal! Dan wacht ik rustig af :fluiten:
VorigeVolgende