Over Ebay, over Bricklink, over Marktplaats enz. Géén advertenties.

Bricklink

Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
1160

Do Feb 12, 2015 9:21

Re: Bricklink

door swandutchman » Ma Mrt 23, 2020 11:21

De onderdelen kunnen best nieuw en ongebruikt zijn, maar als de verkoper ze bewaard in bakken en bij elke order moet gaan 'spitten' dan krijg je automatisch toch krasjes op de onderdelen. Toch voldoen ze nog steeds aan de definitie van bricklink want ze zijn niet gebruikt en zijn alleen tijdens het sorteren aangeraakt. Wil je echt krasjes voorkomen dan moet de verkoper denk ik de onderdelen per soort en per kleur bewaren zodat de onderdelen zo min mogelijk over elkaar heen gaan tijdens handling. Ik maak me er niet druk om, bij mij gaan de onderdelen uiteindelijk toch in bakken (per soort). Zelfs de curved slopes, ik vind het gewoon teveel gedoe om ze op een andere manier op te bergen.
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
11181

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Ma Mrt 23, 2020 12:07

Aangord schreef:En zo ben je dus eigenlijk de boel aan het bedonderen, of niet? :what:
Volgens mij alleen de eigen onderdelen letterlijk aan het oppoetsen :look:
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
no avatar
User

ovlov

46

Wo Jul 01, 2015 21:17

door ovlov » Di Mrt 24, 2020 8:12

Ik doe niemand bedonderen ik ben enkel een koper.
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3509

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

door LegoRK » Di Mrt 24, 2020 9:17

Maar, des al niet te min, ga ik geen steentjes oppoetsen om ze als nieuw te krijgen als ik ze als nieuw gekocht heb.
En
Ovlov:
...alsof ze moet schuurpapier waren bewerkt of onderdelen met diepe krassen...
dat zijn dus geen 'samen-in-een-bak-lig-krasjes'. Daar zou ik zeker ook teleurgesteld over zijn en daarover contact opnemen met de verkoper. Helemaal met de Bricklink regels die Fenneke-Jose noemt, die zijn glashelder, daarmee sta je absoluut in jouw recht.
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3599

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Di Mrt 24, 2020 9:57

ovlov schreef:Ik doe niemand bedonderen ik ben enkel een koper.

Top!, dat was mij niet duidelijk :P
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
3027

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Wo Mrt 25, 2020 15:54

Als je echt nieuwe onderdelen wilt moet je niet op bricklink zijn. Een Bricklinkverkoper heeft het in zijn handen gehad. Het heeft in een bakje gelegen waar in gegrabbeld is. Nieuwe onderdelen komen uit geseald plastic.
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
956

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Ma Mrt 30, 2020 5:40

Weet iemand hoe ik een order als verkopende partij kan annuleren? Ik heb namelijk mijn eerste order binnen, maar er klopr helemaal niks van het bedrag voor verzending. Bricklink heeft daar zelf iets voor ingevuld en een invoice naar de koper gestuurd en dat heeft de koper ook betaald via PayPal. Maar dat is veel lager dan wat ik in de voorwaarden heb staan. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit op handmatig moet zetten. Ik heb PayPal al uitgezet nu zodat men niet weer al betaald heeft voordat het bedrag bekend is.
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Bricks By Boindil
Gebruikers-avatar
User

Fenneke-Jose

504

Wo Sep 27, 2006 9:13

Uithoorn

door Fenneke-Jose » Ma Mrt 30, 2020 8:02

Ik zou eerst een contact zoeken met de koper, kijken hoe dit reageert. Wellicht dat hij bereid is het verschil bij te betalen en als de order voor beiden interessant is, zouden jullie het verschil nog kunnen delen.

En anders zelf cancelen:
https://www.bricklink.com/retract.asp

Via de link kom je bij het problem center en als je rechtsboven de order ID ingeeft, krijg je de order te zien en volgt een aantal opties, waaronder cancel order.

Met vriendelijke groeten,

José
Mijn Castle Collectie: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=288623

Met vriendelijke groeten,

José
Gebruikers-avatar
User

Peet

Rang

premium

premium
355

Zo Nov 22, 2015 10:59

door Peet » Ma Mrt 30, 2020 10:38

Ik zou niet zelf annuleren, dat jij een fout maakt is in principe niet het probleem van de koper.
Net als dat hij een verplichting heeft om te betalen heb jij dat om te leveren..

Je kunt het trouwens gewoon uit zetten door bij de verzendopties invoicing "manual" te gebruiken i.p.v. "automated".
Nulla tenaci invia est via (Voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar)
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
822

Vr Aug 22, 2014 16:28

door Berthil » Ma Mrt 30, 2020 10:51

Peet schreef:Ik zou niet zelf annuleren, dat jij een fout maakt is in principe niet het probleem van de koper.
Net als dat hij een verplichting heeft om te betalen heb jij dat om te leveren..

Mee eens, de koper heeft geen fout gemaakt dus van jouw kant uit cancellen is onterecht.
Van mij als koper zou je op zijn minst een 'medium' beoordeling aan je broek krijgen als zonder overleg de order gecancelled zou worden.
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
956

door Boindil » Ma Mrt 30, 2020 14:14

Ik heb met hem overlegt hoor dus dat zit goed. Ik heb hem zijn geld al teruggegeven dus dat zit allemaal goed. Bedankt voor jullie reacties ik ga er induiken :duim: .
Flickr
Bricks By Boindil
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5611

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Ma Mrt 30, 2020 16:48

Als je de order opent staat rechts boven een link met 'report problem'/'request to cancel'. Door deze te volgen kun je de order cancellen.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
956

door Boindil » Di Mrt 31, 2020 11:10

On overleg heb ik de order gecanceld. Ik heb PayPal uitgezet en de in shipping de invaive op manual gezet. Hij gaat nu de bestelling opnieuw plaatsen en dan kan ik als het goed zelf de bedragen aanpassen en kan hij het overmaken. Jullie bedankt voor jullie hulp!
Flickr
Bricks By Boindil
Gebruikers-avatar
User

Snoopy1975

342

Za Dec 29, 2007 9:32

Brunssum

door Snoopy1975 » Zo Apr 05, 2020 15:29

Ik probeer om via postNL een verzendlabel voor een buspakketje naar Hong Kong aan te maken. Nadat ik alles heb ingevuld en normaal op print label kan klikken. Zie ik alleen in een rode balk een foutcode staan (waar normaal staat dat de zending is opgeslagen). Kan niet klikken op download/print.

Hong Kong staat wel op de lijst met vertraging maar niet op de blokkeerlijst.

Met alle andere zendingen van dit weekend heb ik geen probleem.

Iemand enig idee wat er fout gaat?
Gebruikers-avatar
User

Obelix1971

172

Zo Dec 09, 2012 16:58

Rossum

door Obelix1971 » Zo Apr 26, 2020 20:02

Na lang zoeken een poppetje gevonden wat ik graag wil hebben (tegen een normale prijs)

Gisteren de aankoop gedaan (in Ierland) en nu krijg ik een meeltje dat hij door het Corona virus de order niet kan opsturen.

Laten we zeggen dat ik even stil ben, en teleurgesteld. Hebben jullie dit ook al meegemaakt?
Hij geeft wel aan dat als de situatie verandert hij weer contact opneemt, maar daar ben ik wat negatief in. Of zie ik dat verkeerd?
Gebruikers-avatar
User

Snoopy1975

342

Brunssum

door Snoopy1975 » Zo Apr 26, 2020 20:43

Er zijn inderdaad wat landen die geen post accepteren van bepaalde landen.

Maar ierland-nederland, zou volgens mij nog gewoon moeten kunnen.
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5611

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Zo Apr 26, 2020 21:03

Misschien dat verkoper niet naar het postkantoor kan (of dat postkantoren niet open zijn).
Maar, dat had dan ook vantevoren vermeld kunnen worden. Je zou kunnen vragen wanneer de verkoper verwacht dat de order op de post kan gaan. Als het erg lang duurt dan kun je vragen of de order gecancelt kan worden (en je geld terug). Maar als je zelf geen haast hebt, dan zou je ook kunnen wachten.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

Obelix1971

172

Zo Dec 09, 2012 16:58

Rossum

door Obelix1971 » Zo Apr 26, 2020 23:06

Verkoper heeft zelf de order geannuleerd, en betaald heb ik nog niet.
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
822

door Berthil » Zo Mei 17, 2020 22:05

Plaats je een order voor 150 nieuwe donkergroene window glasses en dan krijg je dit na drie weken eindelijk thuis.
Wat is dat rechts onder? Hoe kan iemand dat als nieuw op sturen. De rest heeft ook zware krassen.

scratches.JPG

Ik ben een Pietje Precies maar dat accepteert niemand als nieuw denk ik.
Wat mij betreft gaat LEGO alles in grote aantallen produceren en verkopen via hun eigen Bricklink om dit soort figuren van de markt te drukken.
Gebruikers-avatar
User

Snoopy1975

342

Brunssum

door Snoopy1975 » Zo Mei 17, 2020 22:37

Kan inderdaad echt niet ! Heb je de verkoper benaderd en hoe reageerde hij/zij ?
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
822

door Berthil » Zo Mei 17, 2020 22:43

Snoopy1975 schreef:Kan inderdaad echt niet ! Heb je de verkoper benaderd en hoe reageerde hij/zij ?

Hongarije en zijn Engels is niet te best, ik wacht op antwoord na zijn verzoek om foto's te sturen maar ga ze niet alle 150 fotograferen, de meeste zijn bekrast zoals de linker twee op de foto, dat zijn geen krassen van handling.
Ik had ze alle 150 van hem gekocht en nu heeft hij er weer 170 te koop staan :freaked:
Gebruikers-avatar
User

Peet

Rang

premium

premium
355

Zo Nov 22, 2015 10:59

door Peet » Ma Mei 18, 2020 12:54

Ik snap dat het wat vertekend door de spiegeling, maar is dat echt donker groen?
Nulla tenaci invia est via (Voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar)
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
822

door Berthil » Ma Mei 18, 2020 14:36

Peet schreef:Ik snap dat het wat vertekend door de spiegeling, maar is dat echt donker groen?

Inderdaad vertekent door licht en spiegeling om de krassen er op te krijgen, het is donkergroen. Zwart bestaat niet.
Overigens heb ik nagekeken of het wel om echte LEGO onderdelen gaat via vergelijken van aanspuitpunten en code die ook op de foto te zien is en dat is wel het geval. Intussen wacht ik op een schikking van de verkoper die erkent heeft dat deze niet nieuw zijn. Voor het feit dat er weer 170 nieuwe te koop staan in zijn shop terwijl ik ze allemaal had gekocht heeft hij geen plausibele verklaring, hij zegt dat Bricklink fout is maar ze staan er altijd nog. Dus ik moet nog zien of ik mijn geld gedeeltelijk terug krijg, 25% van de raampjes zijn wel goed genoeg om te gebruiken.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4218

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Ma Mei 18, 2020 16:17

In Lowlug tv werd laatst iets gezegd over raampjes weer mooi maken, dus wellicht kun je daar iets mee. Het was die van 1 mei als ik me niet vergis
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
677

Wo Okt 19, 2016 12:13

Woudenberg

door SamtheChemist » Ma Mei 18, 2020 20:19

aawsum schreef:In Lowlug tv werd laatst iets gezegd over raampjes weer mooi maken, dus wellicht kun je daar iets mee. Het was die van 1 mei als ik me niet vergis

Klopt de tip was om ze met een dremel te polijsten, Frank had het daar over.
Vorige