Over Ebay, over Bricklink, over Marktplaats enz. Géén advertenties.

Bricklink

Gebruikers-avatar
User

Rick

2085

Ma Apr 14, 2003 7:33

Re: Bricklink

door Rick » Di Sep 17, 2019 21:26

stuifzand schreef:Ik vind die batch feedback van verkopers ook best devaluerend eigenlijk.

Net zoals dat het "not done" is om neutrale feedback te geven, terwijl neutraal volgens mij gewoon betekent dat alles verlopen is zoals je verwacht had...
Aangord schreef:"an amazing buyer" terug als feedback.

Wow, :bigsmile: :look:

It's all very American.
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
1168

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Wo Sep 18, 2019 8:35

Ik koop alleen op Bricklink en geef altijd feedback aan de verkoper. Helemaal aan het begin van mijn koopcarriere had ik een bestelling binnengekregen met 2 kapotte onderdelen erin. In mijn onervarenheid had ik geen contact opgenomen met de verkoper en had ik een neutrale feedback gegeven. De verkoper heeft me vervolgens geblokkeerd voor toekomstige aankopen :? Tja, ik had natuurlijk de verkoper eerst de kans moeten geven om iets te kunnen doen, maar wist ik veel, zo belangrijk waren die onderdeeltjes nou ook weer niet. Maar om vervolgens een paar jaar niet meer te mogen kopen vind ik ook wel weer een extreem middel. Sindsdien ben ik veel voorzichtiger met het geven van negatieve of neutrale feedback als ik denk er ooit toch nog te gaan kopen en dat terwijl het soms niet meer dan terecht is. Een voorbeeld: Een brievenbuspakje kan niet bezorgd worden doordat onderdelen opgehoopt zijn, de bezorger het niet door de brievenbus krijgt, het pakje markeert als afgeleverd, het pakje niet bij mij is, het pakje een week later met de pakketdienst alsnog geleverd wordt (gratis bij wijze van service). De verkoper heeft het niet goed verpakt voor brievenbuspost waardoor het allemaal misgaat. En toch heb ik een positieve feedback gegeven terwijl een neutrale feedback beter zou zijn, omdat ik vaker bij deze winkel heb gekocht en denk er vaker te kopen.

Als koper vind ik het niet zo heel belangrijk om telkens feedback te krijgen aangezien mijn buyer status al erg goed is. Als verkoper zijnde kan ik het me goed voorstellen dat elke positieve feedback alleen maar goed is voor je reputatie.
Gebruikers-avatar
User

Fenneke-Jose

507

Wo Sep 27, 2006 9:13

Uithoorn

door Fenneke-Jose » Wo Sep 18, 2019 9:59

Ik koop en verkoop op BL. In het bovenstaande geval had ik waarschijnlijk ook positieve feedback aan de verkoper gegeven. Ik weet dat de PostNL brievenbus envelopjes soms niet door de brievenbus krijgt, terwijl het door mij wel goed verpakt is (vastgeplakt op karton in envelop). Het is echt soms wonderbaarlijk wat met zulke enveloppen gebeurt.
Wat je echter wel zou kunnen doen in zo een geval, waarvan je redelijk zeker weet dat het niet aan de PostNL ligt, de verkoper een mailtje sturen, waarin je uitlegt wat gebeurd is. Dan is hij/zij in ieder geval op de hoogte en kan hij er wat aan doen. Mocht het zo blijven, dan kan je altijd nog overwegen om neutrale feedback te geven. Maargoed als deze winkel onderdelen heeft die bijna geen enkele andere winkel heeft of een ruime selectie, dan is er ook wel wat voor te zeggen om de relatie goed te houden.
Mijn Castle Collectie: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=288623

Met vriendelijke groeten,

José
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
792

Do Mei 02, 2013 7:19

Zwolle

door UrbanErwin » Wo Sep 18, 2019 10:04

Als ik terug kijk naar de feedback die hoort bij een van de bestellingen waar ik niets van terug kreeg was het: " Fast shipment, minor issue was resolved fast and proper" Dat lijkt mij juist goed toch, dat ondanks de kleine fout dat het allemaal soepel verlopen was?

Nja, zoals jullie zeggen is het inderdaad eigenlijk zo dat neutraal gewoon okee zou moeten zijn, positief echt zou moeten aangeven dat de verkoper net dat stapje extra heeft gedaan (freebee, zeer goeie verpakking) (Dit zou trouwens zeker niet standaard moeten hoor, ik verwacht dit ook zeker niet)
Foto's: Flickr
'Sorry mijn naam is niet UrbanEdwin'
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5611

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Wo Sep 18, 2019 11:58

Ik geef als koper eigenlijk altijd feedback als ik mijn order ontvangen en gecontroleerd heb.

Als verkoper geef ik feedback zodra ik de order verpakt heb (en dus dezelfde dag op de post gaat). Vaak kun je dan niet meer zeggen dan dat er snel betaald is en eventueel iets over communicatie. Ik vind het onzin om te wachten tot de koper feedback heeft gegeven. Een koop is voor mij afgesloten nadat ik het verstuurd heb. Het kan natuurlijk voorkomen dat de koper na ontvangst moeilijk gaat doen en dat je dan de feedback zou willen veranderen, maar dat is zeer zeldzaam. De meeste kopers doen niet moeilijk over een foutje (die verbeterd wordt).

Een goed afgeronde bestelling (=compleet binnengekomen) krijgt positieve feedback, daarvoor hoeft er niets extra's te gebeuren. Sterker nog, ik vind het wel eens vervelend als er wat extra meegestuurd wordt. Zo heeft 1 duitse winkel de gewoonte om een klein zakje gummybears mee te sturen, helemaal niet nodig.
Neutraal geef ik niet zo vaak. Waarom er zo moeilijk gedaan wordt over neutrale feedback snap ik niet altijd.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5611

Oss

door MOCkingBird » Wo Sep 18, 2019 13:05

Bricklink verkopers wisten jullie al dat paypal kosten omhooggegaan zijn? Ik had het nog niet helemaal goed verwerkt, maar het is nu als volgt (geloof ik).

voor ontvangen van betalingen:
binnenlandse transacties: 3.4 % + vast tarief (=0.35 euro) ---- Dit is hetzelfde gebleven
noord-europa en europa I: 3.9% + vast tarief ----- Dit was eerder 3.8 en 3.9
Europa II, VS/Canada, Overig: 5.4% + vast tarief ---- Dit was eerder 4.7, 3.9 en 5.2

landen binnen Europese Unie en Europese Economische Ruimte tellen als binnenlandse transactie
Gebruikers-avatar
User

mark1991t

2149

Ma Mei 09, 2011 14:15

London

door mark1991t » Wo Sep 18, 2019 14:02

Is het op Bricklink ook gebruikelijk om feedback te geven, wanneer een verkoper een order annuleert, wanneer iets toch niet op voorraad blijkt te zijn?
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3608

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Wo Sep 18, 2019 14:36

euhm... als in niks van je hele order was op voorraad of uit 25 lots van 50 onderdelen ws 1 lot niet op voorraad of van 25 lots van 50 onderdelen was er 1 lot met 49 onderdelen? :what:

Ik heb gisteren wat besteld veel en verschillend en daar bleek 1 stickervel van meerdere en 1 1x2 plate minder op voorraad te zijn. Netjes bericht of dat erg was en of ik die onderdelen als nog moest hebben of dat beetje geld voor die twee missende parts terug krijgen ook prima was. Het laatste gekozen :P

Maar ik weet dus niet of dat illustratief is voor jouw order. :look:
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

mark1991t

2149

London

door mark1991t » Wo Sep 18, 2019 14:43

Ik had 2 items besteld en één bleek niet op voorraad. De complete order is geannuleerd.
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3663

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Ma Nov 04, 2019 19:58

Iemand ervaring met PayPal Onsite als koper? Ik krijg een onsite betaling naar Polen niet rond. Ik probeer in Euro's te betalen en ik heb een privé-rekening op PayPal. Ik begin te vermoeden, dat dat laatste mijn probleem is...
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Gebruikers-avatar
User

Chef_NL

Rang

premium

premium
483

Za Dec 29, 2012 20:48

Heemskerk

door Chef_NL » Ma Nov 04, 2019 20:12

Ik heb deze vaak gebruikt, en eigenlijk nooit problemen gehad. Ik heb wel PayPal Icm m'n Creditcarf
Mijn MOC's op Flickr | Mijn verzameling op Brickset
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5611

Oss

door MOCkingBird » Ma Nov 04, 2019 22:09

priverekening zou toch geen probleem moeten zijn.
Moet je in euro's betalen? Als je in een andere munt moet betalen, moet je er op letten dat je bij ontvanger de goede munteenheid kiest.
Krijg je een foutmelding?
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3663

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Ma Nov 04, 2019 23:47

Ik kreeg een API-foutmelding die bij PayPal zou liggen. Het was wel zo, dat de order bij een Poolse winkel was geplaatst.
Maar ik heb het all 'Offsite' met PayPal opgelost en aangezien de status nu op "paid" staat, zou ik zeggen, dat dat heeft gewerkt. :duim:
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Gebruikers-avatar
User

jebbo32

642

Ma Feb 11, 2013 14:41

Kamerik

door jebbo32 » Di Nov 19, 2019 19:11

Ligt Bricklink er weer eens uit? Bij mij in ieder geval wel :freaked: :freaked:
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
1168

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Di Nov 19, 2019 19:29

jebbo32 schreef:Ligt Bricklink er weer eens uit? Bij mij in ieder geval wel :freaked: :freaked:

Bij mij ook. Ligt me iets van bij dat er vandaag onderhoud aan de website is.
Gebruikers-avatar
User

NelisSolis

16

Do Feb 20, 2014 10:16

door NelisSolis » Di Nov 19, 2019 19:44

Klopt, zou van 18.00 tot 22.00 moeten duren volgens de aankondiging
Gebruikers-avatar
User

P@u!+ox

242

Ma Jul 04, 2011 22:25

Wageningen

door P@u!+ox » Do Nov 21, 2019 13:05

Anderen die hier nog steeds problemen mee hebben? Ik in ieder geval wel.
Volg de vorderingen van Het Land van Ooit van LEGO op Facebook!
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5611

Oss

door MOCkingBird » Do Nov 21, 2019 13:24

Ik heb net gewoon kunnen werken, maar nu ben ik eruit gegooid (Gateway 504 time-out)
Gebruikers-avatar
User

mark1991t

2149

London

door mark1991t » Do Nov 21, 2019 13:37

Ik kan er gewoon op.
Gebruikers-avatar
User

P@u!+ox

242

Ma Jul 04, 2011 22:25

Wageningen

door P@u!+ox » Do Nov 21, 2019 13:49

Ik kan vooral niet bij mn bestellingen komen. Erg vervelend als verkoper.
Volg de vorderingen van Het Land van Ooit van LEGO op Facebook!
Gebruikers-avatar
User

KlaasK

Rang

premium

premium
645

Za Feb 14, 2015 11:38

Tholen

door KlaasK » Do Nov 21, 2019 13:51

Ik kan niet bij mijn messages, erg vervelend, zit een invoice bij die ik graag wil betalen zodat de spullen op tijd binnen zijn...
Verder kan ik maar sporadisch bij orders, dus kan ik niet goed aangeven dat een pakketje binnen is.
Elke MOC begint met één steentje.
Gebruikers-avatar
User

Fenneke-Jose

507

Wo Sep 27, 2006 9:13

Uithoorn

door Fenneke-Jose » Do Nov 21, 2019 14:11

Gelukkig kan ook niemand op het BL forum, dus ziet ook niemand dat er problemen zijn :?
Mijn Castle Collectie: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=288623

Met vriendelijke groeten,

José
Gebruikers-avatar
User

KlaasK

Rang

premium

premium
645

Za Feb 14, 2015 11:38

Tholen

door KlaasK » Do Nov 21, 2019 14:19

Verder dan de frontpage kom ik niet...
Elke MOC begint met één steentje.
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
963

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Wo Dec 04, 2019 19:37

Ik zit er over te denken om een bl winkeltje te openen. Gewoon voor wat pieces die ik over heb. Maar is dat net zo ingewikkeld als het eruit ziet? Ze willen een kopie van mijn id en zelf een foto van mijn lego collectie volgens mij. Blijft het daarbij of zitten er nog meer haken en ogen aan? Ik probeerde de voorwaarden te openen maar dat lukte ook niet.
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Bricks By Boindil
no avatar
User

Frankster

Rang

premium

premium
178

Wo Jul 09, 2014 19:21

door Frankster » Wo Dec 04, 2019 19:45

Geen idee wat de eisen zijn, maar ik zou het wel nu regelen. Als Lego het dadelijk voor het zeggen heeft zou het weleens veel lastiger kunnen worden om binnen te komen als verkoper.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4222

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Wo Dec 04, 2019 20:02

Boindil schreef:Ze willen een kopie van mijn id en zelf een foto van mijn lego collectie volgens mij.

:what: Waar lees je dat dan.
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
963

door Boindil » Wo Dec 04, 2019 20:50

Dat las ik bij de faq and help voor een winkeltje starten canaf het vetgedrukte stukje
New Seller Verification

Registered users may upgrade their existing buyer account to a seller account once they have received at least one positive feedback and have been verified by a BrickLink administrator.How to Upgrade Your Account

Only one positive feedback from a legitimate seller is required to upgrade to a seller account. However, your BrickLink store will remain closed until your store settings and physical store information are verified. After upgrading your account, please follow the steps below to be able to open your store. 

Step 1. Complete Store Settings
Visit My Store > Settings and fill in the required information.

Shipping Methods: Add at least one shipping method that your store will use for shipping. If your shipping method does not include a price chart, please specify shipping rates in your shipping policy. How can I set up a shipping method?Store Inventory: Add items you want to sell to your inventory. How do I add items to My Inventory?
Step 2. Submit Required Documentation
After completing Step 1, contact the Help Desk at customersupport@bricklink.com with the following documentation:

Photo ID: Submit your government-issued photo identification. Acceptable IDs are driver's license, passport or identity card (all of which cannot be expired). If your current driver's license lists your address, it can be used as proof of address but cannot be used as proof of ID at the same time.Proof of Address: Submit proof of residence at the address indicated at registration (PO Box not acceptable). The address should match your BrickLink store address. Accepted forms of proof of residence will show both name & address and may be a gas or telephone bill, bank statement, current lease agreement, mortgage bill, etc. Confidential information such as account numbers may be removed at your own discretion. If you choose to submit your driver's license as proof of address, you will need to submit another government-issued photo ID other than your driver's license (a passport, for example).Proof of Inventory: Submit photos of your inventory next to a recent newspaper or magazine (showing a clear date) or you can submit a photo of yourself standing in your inventory room.If you would like to request the ability to enable IBAN or bank transfer payment methods in your store, please mention this in your seller verification request.

This information will only be used for identity verification purposes, and will not be sold or rented to third parties. For more information on our data practices, please see our privacy policy.

Once we receive your store verification request, we will review the information and contact you regarding next steps. This process may take up to two weeks. Please note that if you do not provide the requested information, or we are unable to verify your identity, your request will be denied.
Flickr
Bricks By Boindil
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
963

door Boindil » Wo Dec 04, 2019 21:02

Heb je trouwens een particulier paypal account nodig of moet je een bedrijf paypal account hebben? Dat kan ik ook nergens vinden
Flickr
Bricks By Boindil
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4222

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Wo Dec 04, 2019 21:26

Nou die stap 2 is volledig nieuw voor mij, nooit eerder gelezen. Benieuwd of ze dat ook gaan doorvoeren voor bestaande winkeltjes.
Over je paypal vraag, het lijkt me dat een particulier paypal account prima is.
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5611

Oss

door MOCkingBird » Wo Dec 04, 2019 22:03

Die strengere eisen zijn om nepwinkels te voorkomen. Ik weet niet wanneer die precies zijn ingevoerd.
Een particuliere paypal kan volgens mij ook gewoon.
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
963

door Boindil » Wo Dec 04, 2019 22:49

Inmiddels een winkeltje aangemaakt met particuliere paypal. Ik heb het idee dat de extra regels niet uitgevoerd hoeven te worden want mijn winkel bestaat al gelijk. Nu nog alles invullen. Nog best ingewikkeld :lol: . Zo kan ik niet vinden waar ik kan invullen dat er met IBAN betaald kan worden en hoe je kunt aangeven naar welke landen je wilt versturen. Nog maar even op mijn gemak uitzoeken allemaal.
Flickr
Bricks By Boindil
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5611

Oss

door MOCkingBird » Wo Dec 04, 2019 23:28

volgens mij kun je bij nieuwe winkels alleen met paypal (onsite) betalen.
Zoals in die voorwaarden beschreven, moet je bij de administratie doorgeven dat je IBAN betalingen wilt toestaan.
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
963

door Boindil » Do Dec 05, 2019 7:25

Ja dat zag ik nu ook opeens staan. Ik moet toch wel alles inleveren, anders blijft de winkel dicht.
Flickr
Bricks By Boindil
Gebruikers-avatar
User

abcd

272

Zo Jan 04, 2015 22:23

door abcd » Do Dec 05, 2019 12:22

Boindil schreef:Zo kan ik niet vinden waar ik kan invullen dat er met IBAN betaald kan worden

Bij Store Settings - Payments

Boindil schreef:en hoe je kunt aangeven naar welke landen je wilt versturen.

Bij Store Settings - Shipping methods kun je per shipping method aangeven voor welke landen dit geldt.
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
963

door Boindil » Do Dec 05, 2019 13:18

Dank voor de reacties. Maar ik denk dat alles bog nuet goed werkt omdat ik de laatste gegevens nog moet inleveren bij Bricklink. Dus dat moet ik even afwachten.
Flickr
Bricks By Boindil
Gebruikers-avatar
User

Snoopy1975

342

Za Dec 29, 2007 9:32

Brunssum

door Snoopy1975 » Za Dec 21, 2019 9:15

Beste,

Gister ben ik begonnen met het voorbereiden van mijn verzend tarieven voor 2020. Ook dit jaar weer gewoon een verhoging van de postzegel prijs, maar dat was te verwachten. Maar waar ik heel erg van schrok was de tarief voor de internationale verzendingen en vooral de regelgeving per 2020.

Per 2020 mogen goederen alleen nog verzonden worden als ze als pakket gefrankeerd zijn en voorzien zijn van een digitaal douane formulier.

Mij lijkt dit de doodsteek voor internationale verzendingen (waarbij ik er nog even van uitga dat dit binnen Europa niet geld) ik verzend veel kleine ordertje naar het buitenland, ben bang dat deze inkomsten geheel weg gaan vallen.

Was jullie deze wijziging ook al op gevallen en hoe gaan jullie hier op acteren ?
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26044

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Za Dec 21, 2019 11:41

Dit geldt voor zover ik weet ook binnen Europa.
Ik zie in ieder geval wel wat consternatie bij webshops die veel via envelop versturen internationaal.
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
825

Vr Aug 22, 2014 16:28

door Berthil » Za Dec 21, 2019 17:29

Is er wat meer info over het verzenden van goederen, ik vind niets op de website van PostNL. Ik heb maar een heel klein winkeltje maar ben benieuwd of dit een regel is van Nederland zelf of internationaal afgesproken met alle postbedrijven (dat laatste lijkt mij sterk). Ik woon namelijk aan de grens met Duitsland dus zou ook vanuit Duitsland kunnen versturen mocht er eens een bestelling binnen komen. Anders stop ik met de winkel en geef de onbruikbare spullen weg aan kinderen.

Overigens denk ik dat deze regel er flink in gaat hakken bij de commerciële winkels, hiermee is Nederland het internationale briefpostvoordeel kwijt ten opzichte van andere landen en pakketpost vanuit Nederland is duur.
no avatar
User

PeetersD

106

Wo Jul 02, 2014 15:01

door PeetersD » Za Dec 21, 2019 22:28

Kijk even in het tarievenboekje. Zakelijk account en je kunt voor VEEL BETERE tarieven versturen dan dit jaar.

Enveloppen worden stuk goedkoper en ook zijn er nieuwe, kleinere en goedkopere pakjes mogelijk.

Perfect dus vind ik :)
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
825

Vr Aug 22, 2014 16:28

door Berthil » Zo Dec 22, 2019 1:59

Gevonden, hier staat mee info.

Goederen is dus altijd als pakket frankeren, ook als het in een brief verzonden wordt. En de tarieven zijn niet mals, kan mij niet voorstellen dat het zakelijk veel lager is. En online bestellen met administratie erbij want de zendingen moeten vooraf aangemeld worden. Dat betekent thuis de zegel met barcode printen of een postkantoor print ze voor je en kan je ze ophalen. Teveel gedoe (erbij) voor mijn winkeltje, ik zet die op 'alleen Nederland'.

Schermafbeelding 2019-12-22 om 01.51.36.png
VorigeVolgende