Over Ebay, over Bricklink, over Marktplaats enz. Géén advertenties.

LEGO sets Pricewatch

no avatar
User

JPDeckers

195

Wo Aug 01, 2012 15:02

Eindhoven

Re: LEGO sets Pricewatch

door JPDeckers » Do Sep 06, 2012 17:08

Ik hou juist wel van hitech ;) Maar begrijp een pricewatch forum ook goed,
daaruit is ook de oude pricewatch ooit ontstaan; veel dvd.nl posts gingen dan
over niet actuele prijzen. Of ik zag ze te laat.

Brickwatch is iig een invulling vooral ook een oplossing voor twee eigen vragen:
A) is deze aanbieding ok/goed?
B) waar is deze set NU het goedkoopst?

En dat dan makkelijk in een site.
Brickwatch - Monitor Lego set prijzen
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
11201

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Do Sep 06, 2012 17:14

Nadeel van Brickwatch is wel dat het alleen door jou gevuld kan worden, of niet? Als al het invoerwerk op de schouders van één persoon komt te liggen, is dat niet echt bevorderlijk voor een goede, complete en actuele site...
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

MarvelousRoland

Rang

Nieuw

Nieuw
18

Di Sep 04, 2012 22:43

Nieuwegein

door MarvelousRoland » Do Sep 06, 2012 18:05

Persoonlijk hoef ik geen historische prijzen index. Als ik iets wil kopen of nodig heb is het vaak hier en nu. En niet over 3 maanden omdat volgens een patroon in het verleden dat aangeeft. Daarnaast: "gehaalde redement in het verleden bieden geen garantie in de toekomst." is het toch?
Volgens mij maken we het dan ingewikkelder dan het (al) is.

Mocht er toch een wens naar zijn, volgens mij is het niet moeilijk om alle ingevoerde data (zij het met hand, api, en feed) eens in de zoveel tijd te backuppen en weer op te vragen onder een tab.
Face front, true believers! The mission of this site is pretty simple -
to provide other fans and collectors news and opinions on Star Wars and
superheroes related Lego, 12” figures, other collectibles and movies

TALES2ASTONISH.COM
Gebruikers-avatar
User

MarvelousRoland

Rang

Nieuw

Nieuw
18

Nieuwegein

door MarvelousRoland » Do Sep 06, 2012 18:17

Mij lijkt zo'n subforum per thema onoverzichtelijk en gebruiksonvriendelijk.
Dan vind ik mijn idee dat aantal mensen of iedereen online in een 'excel'sheet van Google docs eens per maand prijzen bijhoudt beter.

TALES2ASTONISH.COM
Gebruikers-avatar
User

LegoSander

Rang

premium

premium
134

Do Aug 11, 2011 10:02

LEGO sets Pricewatch

door LegoSander » Do Sep 06, 2012 20:15

Maar dan ben je bezig op een andere site. Mij lijkt het juist prettig dat het op lowlug staat.
Gebruikers-avatar
User

MarvelousRoland

Rang

Nieuw

Nieuw
18

Nieuwegein

door MarvelousRoland » Do Sep 06, 2012 20:51

LegoSander schreef:Maar dan ben je bezig op een andere site. Mij lijkt het juist prettig dat het op lowlug staat.

Waarom zou het niet op hier op Lowlug kunnen? Als het forum html of iframes aankan, dan moet het kunnen. Ik zal een kijken of ik later een testje kan maken.

TALES2ASTONISH.COM
no avatar
User

JPDeckers

195

Eindhoven

door JPDeckers » Do Sep 20, 2012 8:22

WvdP schreef:Nadeel van Brickwatch is wel dat het alleen door jou gevuld kan worden, of niet? Als al het invoerwerk op de schouders van één persoon komt te liggen, is dat niet echt bevorderlijk voor een goede, complete en actuele site...

Wordt natuurlijk weinig tot niets handmatig gedaan, allemaal automagisch.

Vanochtend even aan zitten werken, zie nu bijv. de Death Star op http://brickwatch.net/set/10188/Death-Star.html

Monitor op dit moment Lego NL / Amazon.DE/FR/IT/ES & Bol.com. Meer zullen volgen, eerst API enabled sites, daarna los gaan scrapen.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4269

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Do Sep 20, 2012 10:07

:duim:
Ik zie dat het ook werkt voor een aantal sets die ik met de hand had toegevoegd.
Prima opzet. Ik denk wel dat je het interessante pas gaat zien als het scrapen erbij komt. Dan krijg je een totaler plaatje te zien. Maar we zijn op de goede weg 8-)
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6593

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Do Sep 20, 2012 10:31

Is dit niet zo'n beetje precies waar we naar op zoek zijn?

Houd de prijzen bij, de historische prijzen, verschillende winkels.
Natuurlijk nu nog niet helemaal compleet, maar als dat eenmaal werkend is...
En we kunnen allemaal inloggen en sets aan de database toevoegen, dus iedereen kan zijn steentje bijdragen.
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

Jevist

317

Do Okt 08, 2009 21:42

Lisse

door Jevist » Do Sep 20, 2012 10:57

:duim: Helemaal top, ik had nooit gedacht dat op deze korte termijn al iemand iets zover ontwikkeld zou kunnen hebben.
Gebruikers-avatar
User

BrickJohannes

Rang

premium

premium
5265

Vr Jun 06, 2008 13:29

Burgum (friesland)

door BrickJohannes » Do Sep 20, 2012 10:59

Dat ziet er echt helemaal tof uit! Je bent een held voor iedere lego fan als dit helemaal klaar is :omg: :duim:
* Lego overal en nergens, behalve waar het hoort *
Gebruikers-avatar
User

mark1991t

2174

Ma Mei 09, 2011 14:15

door mark1991t » Do Sep 20, 2012 12:58

Kun je nu ook zien hoe de prijs per shop veranderd?

Ik kan nu bijvoorbeeld voor deze set zien dat de prijs €12,99 is sinds 20 september (dus sinds hij in de database zit), maar voorgaande prijzen (in dit geval is hij vandaag toegevoegd, dus zullen die er waarschijnlijk niet zijn) kun je niet zien.

En is 'lowest price' de laagste prijs op dit moment, of de laagste prijs ooit opgemerkt? En indien het laagste, zijn dan aanbiedingen meegerekend?

En nog even over de website. Onderaan zie ik 'NL | EN' staan, waar ik aannam dat de website in het Nederlands wordt weergegeven als je op 'NL' klikt, maar ik zie slechts het toplevel veranderen van .net naar .nl. Wordt de website ook nog in het Nederlands-talig aangeboden of blijft dit zo?

De website opzich vind ik al mooi uitzien en zeker handig om te gaan gebruiken :duim:
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4269

Groene hart

door aawsum » Vr Sep 21, 2012 6:40

Discussiepuntje
Set 3315 zegt 59,99 bij amazon.de, echter als ik erop klik dan zie ik 86,50 + 3,99 verzenden.
Reden is dat de 59,99 prijs niet voorradig is.

De brickset site geeft wel de 85,50+3,99

Is dat een instelbaar iets, ik neem aan dat ze dezelfde api gebruiken?
no avatar
User

JPDeckers

195

Eindhoven

door JPDeckers » Vr Sep 21, 2012 6:58

mark1991t schreef:Kun je nu ook zien hoe de prijs per shop veranderd?

Nee, grafiek is (ala de tweakers pricewatch) alleen historisch met laagste prijs 'overall'. Houd wel ook al gemiddelde en hoogste prijzen bij, om straks (als grafiek meer data bevat) te kunnen weergeven.

En is 'lowest price' de laagste prijs op dit moment, of de laagste prijs ooit opgemerkt? En indien het laagste, zijn dan aanbiedingen meegerekend?

Op de set-pagina is de laagste prijs de laagste prijs ooit. En kan natuurlijk niet weten of iets een aanbieding was of een vaste lage prijg.

Wordt de website ook nog in het Nederlands-talig aangeboden of blijft dit zo?

Uiteindelijk ook in Nederlands (is de gedachte). Maar eerst even wat code erachter maken voordat ik ga vertalen.

Set 3315 zegt 59,99 bij amazon.de, echter als ik erop klik dan zie ik 86,50 + 3,99 verzenden. Reden is dat de 59,99 prijs niet voorradig is. De brickset site geeft wel de 85,50+3,99

Viel me ook op. Even zoeken naar waar de beschikbaarheid zit verstopt in de API, want zoals ook bij de Millenium Falcon het geval is heb je er niet veel aan: je wil beschikbare prijzen weten.

Allemaal genoteerd. Maar nu eerst twee dagen bruiloften ;)
no avatar
User

JPDeckers

195

Eindhoven

door JPDeckers » Wo Sep 26, 2012 9:00

JPDeckers schreef:
Set 3315 zegt 59,99 bij amazon.de, echter als ik erop klik dan zie ik 86,50 + 3,99 verzenden. Reden is dat de 59,99 prijs niet voorradig is. De brickset site geeft wel de 85,50+3,99

Viel me ook op. Even zoeken naar waar de beschikbaarheid zit verstopt in de API, want zoals ook bij de Millenium Falcon het geval is heb je er niet veel aan: je wil beschikbare prijzen weten.

Inmiddels controleert hij beschikbaarheid. Daarnaast wat extra fallback checks ingebouwd in de API calls, maar Amazon blijft af en toe vreemde resultaten teruggeven. Mocht iemand ze tegenkomen, laat even weten.

De pricegraph kan je nu ook toggelen (min., avg. en max. prijzen, + rrp),
en site-overzichten als http://brickwatch.net/site/10/Bol-com.html toegevoegd.

Nog een beetje meer knustelen zodat sets die niet langer beschikbaar zijn dadelijk ook als zodanig worden weergegeven (je ziet sets als http://brickwatch.net/set/10217/Diagon-Alley.html langzaam maar zeker stijgen in prijs, en staat al als 'Call to check' op Shop@home)

Daarna wat extra scrapers toevoegen en eens beginnen aan de registratie/email modules.

En dan gaan vertalen.

Hmms, wordt nog een leuke klus :)

Bedankt ook voor alle hulp die men aanbiedt, vooralsnog 'hack' ik nog even zelf verder tot het voldoende goed is om op verder te gaan.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4269

Groene hart

door aawsum » Wo Sep 26, 2012 18:13

Cool. Wat feedback dan maar.
Ik zie bijvoorbeeld bij de set 3315 staan dat de hoogste prijs 99 euro is.
Nu staat er ook bij dat ie 36% beneden de highest price is.

- Ik zou persoonlijk als basis de shop@home als basisprijs hanteren.
en dus "Current price is 36% below the highest price!" veranderen in "Current price is 36% below the Shop@Home price!" of ze allebei opnemen
- die 99euro is niet terug te vinden, ook niet in de historische grafiek, en je kunt er ook niet op klikken
- ik zou het rode label "highest price ever" noemen

Dan zijn er bijvoorbeeld sets die alleen S@H prijs hebben, bv de 4208
- deze heeft wel degelijk een prijs op amazon en bol, maar dit is niet zichtbaar op de site
Ik neem aan dat dit komt omdat de sets pas recent zijn toegevoegd. Wellicht kan dit duidelijk door bij de toevoegdatum ook de tijd op te nemen, en ook ergens weer te geven wanneer sets geupdate worden. Is dat 1 keer per dag of meer, en wat zijn dan de tijdstippen.
no avatar
User

evdberg

632

Zo Aug 10, 2003 16:24

door evdberg » Wo Sep 26, 2012 18:42

@JPDeckers,
Mooie site!

Ik zie dat ook merchants van Amazon worden meegenomen in de prijsvergelijking. Persoonlijk ben ik daar niet in geïnteresseerd, ik wil alleen de prijs van Amazon zelf zien en als Amazon het artikel niet (meer) aanbiedt dan gewoon niet. Ik weet niet wat de anderen hierover denken, maar zou het wellicht als optie in te stellen zijn?

Die pagina per winkel is ook fraai, maar waar is de lijst van winkels (of ben ik nu gewoon te snel)?
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4269

Groene hart

door aawsum » Wo Sep 26, 2012 19:11

evdberg schreef:Die pagina per winkel is ook fraai, maar waar is de lijst van winkels (of ben ik nu gewoon te snel)?
Die zit via de homepage onder retail sites
Gebruikers-avatar
User

P@u!+ox

243

Ma Jul 04, 2011 22:25

Wageningen

door P@u!+ox » Wo Sep 26, 2012 19:34

Dit is gaaf! Ziet er goed uit. Ben benieuwd naar de uitkosten nadat er ook een heleboel prijzen uit andere webwinkels bijkomen.
Volg de vorderingen van Het Land van Ooit van LEGO op Facebook!
Gebruikers-avatar
User

bord4kop

492

Ma Okt 11, 2010 14:59

Groenlo

door bord4kop » Wo Sep 26, 2012 19:42

Very nice indeed!

Net zoiets als tweakers.net/pricewatch ook een vaste plek om te kijken als ik wat elektronica zoek..

Ik hou dit zeker in de gaten!
no avatar
User

JPDeckers

195

Eindhoven

door JPDeckers » Do Sep 27, 2012 7:09

En wat wijzigingen gedaan

aawsum schreef:Ik zou persoonlijk als basis de shop@home als basisprijs hanteren.
en dus "Current price is 36% below the highest price!" veranderen in "Current price is 36% below the Shop@Home price!" of ze allebei opnemen

Voortaan vergelijk ik met de initial Lego retail price. Vaak RRP (maar, RRP is ene vaag begrip als LEGO zelf onder RRP verkoopt), maar kijk dus naar de initiele prijs op de site.

die 99euro is niet terug te vinden, ook niet in de historische grafiek, en je kunt er ook niet op klikken

Snap je vraag niet ?

- ik zou het rode label "highest price ever" noemen

Done

Dan zijn er bijvoorbeeld sets die alleen S@H prijs hebben, bv de 4208

Worden inderdaad alleen 'snachts toegevoegd. Zal eens kijken hoe dit duidelijk te maken.

Ik zie dat ook merchants van Amazon worden meegenomen in de prijsvergelijking. Persoonlijk ben ik daar niet in geïnteresseerd, ik wil alleen de prijs van Amazon zelf zien en als Amazon het artikel niet (meer) aanbiedt dan gewoon niet.

Dit is een lastige en zit ik zelf ook mee: Wil eigenlijk ook alleen Amazon retail weten, echter, je mist daar ook van kansen mee. Vaak is een 3rd party die iets in de aanbieding gooit of uberhaupt nog aanbied.

Een kort overzicht:

Amazon Site / All / Amazon Only
Amazon.DE / 110 / 58 : 53%
Amazon.FR / 104 / 74 : 71%
Amazon.ES / 99 / 58 : 59%
Amazon.IT / 108 / 61 : 56%

Je houdt dus effectoef zo'n 50-60% over.

Tja... Graag meer feedback hierop :?
Gebruikers-avatar
User

Rinse

Rang

premium

premium
279

Wo Okt 12, 2011 21:19

Dronten/Delft

door Rinse » Do Sep 27, 2012 7:58

Ok, superb idee!

prachtig handig zo'n demo account, gelijk even the lord of the ring - sets toegevoegd, (hoe konden die nou missen ? :bigsmile: )

paar vraagjes en opmerkingen toch:
-bij het toevoegen stond alleen nog maar de shop-at-home prijs erop, worden de amazons later toegevoegd? of moeten die ook handmatig ingevoerd worden?
-Zou het ook niet mogelijk moeten zijn om handmatig de prijzen van andere sites in te voeren, zodat je meer sites hebt dan alleen bol, lego en de amazons?
-Wanneer een prijs op dat moment de goedkoopste is bij bijv. amazon.fr dan staat er boven aan de set pagina "buy this set for € .... at blokje met amazon.fr etc." dit blokje is echter rood, ik zou aanraden deze een wat vrolijker kleurtje te geven, mijn voorkeur zou uitgaan naar blauw = wordt ook gebruikt voor 'current price'.

that's it for now, als ik nog iets vind laat ik het horen :duim:
Ik blijf dit project zeker volgen.
“Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere” ― Albert Einstein
flickr
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4269

Groene hart

door aawsum » Do Sep 27, 2012 8:42

Rinse schreef:-bij het toevoegen stond alleen nog maar de shop-at-home prijs erop, worden de amazons later toegevoegd? of moeten die ook handmatig ingevoerd worden?
-Zou het ook niet mogelijk moeten zijn om handmatig de prijzen van andere sites in te voeren, zodat je meer sites hebt dan alleen bol, lego en de amazons?

Klein stukje naar boven lezen, dan heb je de antwoorden :)

JPDeckers schreef:
aawsum schreef:die 99euro is niet terug te vinden, ook niet in de historische grafiek, en je kunt er ook niet op klikken

Snap je vraag niet ?

Eh ja, das nu niet meer met een plaatje te doen.
Bij set 3315 zeg ik een hoogste prijs ooit van 99 euro staan, echter de grafiek ging tot max 80, dus het was mij niet duidelijk waar die prijs vandaan komt. Ik neem aan dat ie ergens in de database staat, maar dat is dus niet zichtbaar in het overzicht. Overigens zie ik vandaag dat amazon.es ook 99euro rekent voor deze set, dus daarom even geen plaatje om het iets duidelijker te maken.

Top trouwens al die snelle wijzigingen. :duim:
no avatar
User

evdberg

632

Zo Aug 10, 2003 16:24

door evdberg » Do Sep 27, 2012 8:59

JPDeckers schreef:
Ik zie dat ook merchants van Amazon worden meegenomen in de prijsvergelijking. Persoonlijk ben ik daar niet in geïnteresseerd, ik wil alleen de prijs van Amazon zelf zien en als Amazon het artikel niet (meer) aanbiedt dan gewoon niet.

Dit is een lastige en zit ik zelf ook mee: Wil eigenlijk ook alleen Amazon retail weten, echter, je mist daar ook van kansen mee. Vaak is een 3rd party die iets in de aanbieding gooit of uberhaupt nog aanbied.
<snip>
Je houdt dus effectoef zo'n 50-60% over.

Tja... Graag meer feedback hierop :?

Mijn ervaring is dat het met merchants meestal stuk loopt op het verzenden. Ofwel ze verzenden überhaupt niet naar Nederland, of de kosten zijn (te) hoog.
no avatar
User

JPDeckers

195

Eindhoven

door JPDeckers » Do Sep 27, 2012 14:17

Rinse schreef:bij het toevoegen stond alleen nog maar de shop-at-home prijs erop, worden de amazons later toegevoegd? of moeten die ook handmatig ingevoerd worden?

Worden vanzelf toegevoegd. Vooralsnog alleen nog 's nachts, maar wellicht straks aantal keer per dag controleren.

Zou het ook niet mogelijk moeten zijn om handmatig de prijzen van andere sites in te voeren, zodat je meer sites hebt dan alleen bol, lego en de amazons?

Bedoeling is straks meer sets toe te voegen, maar, vooralsnog moet alles wel automatisch kunnen worden 'gescraped'. Ben nu nog met een aantal API based sites bezig om ook de llogica aan de achterkant werkend te krijgen, daarna komen er andere sites bij.

Wanneer een prijs op dat moment de goedkoopste is bij bijv. amazon.fr dan staat er boven aan de set pagina "buy this set for € .... at blokje met amazon.fr etc." dit blokje is echter rood, ik zou aanraden deze een wat vrolijker kleurtje te geven, mijn voorkeur zou uitgaan naar blauw = wordt ook gebruikt voor 'current price'.

Goed idee, rood kwam origineel door de 'Lego' kleur, nu de blauwe gebruikt.

Bij set 3315 zeg ik een hoogste prijs ooit van 99 euro staan, echter de grafiek ging tot max 80, dus het was mij niet duidelijk waar die prijs vandaan komt.

Klik eens op de grafiek :) (Volledige 'hiddean feature' vooralsnog, want met 1 tot 7 dagen aan info in zo'gr grafiek heeft het nog niet zoveel zin om voor elke site te laten zien)

Mijn ervaring is dat het met merchants meestal stuk loopt op het verzenden. Ofwel ze verzenden überhaupt niet naar Nederland, of de kosten zijn (te) hoog.

Denk dat ik inderdaad naar alleen Amazon moet gaan, bij Bol pak ik ook alleen de door Bol geleverde prijzen. Moet ik wel eerst even de logica voor 'niet meer beschikbaar' toevoegen.
Staat op de lijst!

Top trouwens al die snelle wijzigingen.

Kan er 'sochtend een uurtje of wat aan werken, en in het weekend af en toe, dus zal niet altijd lukken. Maar, ook in kleine stapjes kom je ver ;)
Gebruikers-avatar
User

mark1991t

2174

door mark1991t » Do Sep 27, 2012 14:56

Misschien is het nog een idee om bij de hoogste en laagste prijs ooit aan te geven bij welke shop dit was en wanneer dit was (datum)? Vooral interessant dat je dat kunt vergelijken met de huidige algemene prijs (current price) en de huidige prijs van die webshop (bij set price per store). Op die manier kun je voor jezelf al beter zien hoe de prijzen op en neer gaan in die webshops en of je een set nú wilt kopen of dat je nog even wacht.
no avatar
User

JPDeckers

195

Eindhoven

door JPDeckers » Di Okt 02, 2012 6:24

mark1991t schreef:Misschien is het nog een idee om bij de hoogste en laagste prijs ooit aan te geven bij welke shop dit was en wanneer dit was (datum)?

Op de manier zoals het is opgeslagen is dit niet echt makkelijk mogelijk helaas.

Wel geef ik nu aan wat de laatste wijzigingen per site zijn, zie bijv
Zie http://www.brickwatch.net/set/8043/Moto ... vator.html

Daarnaast vanaochtend Wehkamp monitoring toegevoegd.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4269

Groene hart

door aawsum » Di Okt 02, 2012 9:05

Nou je hebt wel wat meer wijzigingen gedaan zie ik :duim:

Over die wehkamp toevoeging. Ik denk dat het goed is om naast de datum ook de tijd van ophalen van de prijsinfo weer te geven.
De getoonde wehkamp info is namelijk niet juist (ik heb bv de 7938, 4194 en 3315 gecheckt). Prijzen zijn anders, of sets zijn totaal niet beschikbaar.

Maar echt, als je dit door kunt zetten krijg je echt een hele waardevolle site. Top hoor.
no avatar
User

JPDeckers

195

Eindhoven

door JPDeckers » Di Okt 02, 2012 10:00

aawsum schreef:De getoonde wehkamp info is namelijk niet juist (ik heb bv de 7938, 4194 en 3315 gecheckt). Prijzen zijn anders, of sets zijn totaal niet beschikbaar.

Hmms, blijkbaar is de Wehkamp api data verschillend van de site ?! Damn.
Voor 10220 idem probleem.

Even kijken of dat een 'glitch in de matrix' is voor ze, anders omheen gaan werken (ook de site scrapen)

Zal kijken hoe ik straks meer info kan teovoegen, zonder dat het een rommeltje wordt. Staat genoteerd!
Gebruikers-avatar
User

mark1991t

2174

door mark1991t » Di Okt 02, 2012 12:42

JPDeckers schreef:Op de manier zoals het is opgeslagen is dit niet echt makkelijk mogelijk helaas.

Wel geef ik nu aan wat de laatste wijzigingen per site zijn, zie bijv
Zie http://www.brickwatch.net/set/8043/Moto ... vator.html

Dat is al heel mooi :duim:
Zeker nu ook interessant, doordat natuurlijk enkele prijswijzigingen hebben plaatsgevonden
door de btw verhoging.
Gebruikers-avatar
User

dip

5723

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Di Okt 02, 2012 13:28

misschien nog een handige feature, top 10 van hoogste kortingen (zowel € als %).

Ik wil gewoon goedkope lego, maakt me niet uit welke set :look:
no avatar
User

JPDeckers

195

Eindhoven

door JPDeckers » Do Okt 04, 2012 5:39

Ik denk dat het goed is om naast de datum ook de tijd van ophalen van de prijsinfo weer te geven.

Als je nu 'hovert' over de 'since' bij een set geeft hij aan wanneer de laatste check van die prijs is geweest, zie http://www.brickwatch.net/set/8043/Moto ... vator.html

Wehkamp: Even kijken of dat een 'glitch in de matrix' is voor ze, anders omheen gaan werken (ook de site scrapen)

Eromheen gewerkt. Nu voortaan de site-prijzen en beschikbaarheid. Als iets niet beschikbaar is, staat het wel nog 1 dag in de gewone lijst, ivm mogelijke tijdelijke errors.

dip schreef:misschien nog een handige feature, top 10 van hoogste kortingen (zowel € als %). Ik wil gewoon goedkope lego, maakt me niet uit welke set :look:

:) Goede tip, komt eraan.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4269

Groene hart

door aawsum » Do Okt 04, 2012 9:08

Nou ik vind het allemaal super aanpassingen !
Ik ben wel benieuwd wat dat scraping teweeg gaat brengen. Dat lijkt me namelijk best wel lastig om te maken, maar gaat mi voor een grote verschuiving zorgen in de prijzen die je weergeeft. Echt super tof dat je dit doet.
no avatar
User

JPDeckers

195

Eindhoven

door JPDeckers » Wo Okt 10, 2012 5:53

Paar kleine wijzigingen, de sites zitten nu in de navigatie en zijn wat opgeschoond zodat ze makkelijker browsable zijn.

dip schreef:misschien nog een handige feature, top 10 van hoogste kortingen (zowel € als %). Ik wil gewoon goedkope lego, maakt me niet uit welke set :look:

Is nu een deals pagina: http://brickwatch.net/deals

Nog een paar puntjes op de todo list staan, kan daarna snel aan de registratie module gaan beginnen (feature compleet gaan maken) en email-notificaties, daarna extra sites gaan scrapen. Leuk projectje :)
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4269

Groene hart

door aawsum » Wo Okt 10, 2012 7:30

kijk die is mooi. Leuke toevoegingen, die deals en de sites, ik zag gelijk wat dingen staan die procentueel erg voordelig waren :)
Je maakt echt een super progressie.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26090

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Wo Okt 10, 2012 10:50

Dit wordt heel fraai zeg :duim:
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3600

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

door LegoRK » Wo Okt 10, 2012 15:25

Het ziet er al goed uit.
Ik had een vraag: komen er nog meer shops bij? (zoals superspeelgoed, fokkido, legohuis e.d.)?
Aangezien ik geen creditcard heb, heb ik niks aan die .it shops enzo. Dus zou het wel handig zijn als er meer 'bereikbare' shops ook bij staan.
Maar, misschien ben ik te voorbarig. :)
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4269

Groene hart

door aawsum » Wo Okt 10, 2012 17:40

JPDeckers schreef:... daarna extra sites gaan scrapen...

Hij bedoelt met scrapen dat hij informatie van diverse sites wil gaan halen. De sites die nu beschikbaar zijn, bieden zogenaamde api's aan waarmee je bepaalde informatie op kunt halen. De eenvoudigere webshops hebben dat niet, dus daar moet de informatie gehaald worden, dat gebeurt met een scrape methode. Een soort van ik scroll door de website en haal er info af (in dit geval prijzen) die ik kan relateren aan de legosets die ik zoek.
Gebruikers-avatar
User

Rinse

Rang

premium

premium
279

Wo Okt 12, 2011 21:19

Dronten/Delft

door Rinse » Wo Okt 10, 2012 18:57

Ok, ik probeer mezelf de registeren krijg ik een 404 page not found...
tot nu dus heeft het inloggen nog niet zoveel nut :slygrin: een demo is immers ook door iedereen te gebruiken, komt hier binnenkort al/nog veranderingen in?
“Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere” ― Albert Einstein
flickr
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4269

Groene hart

door aawsum » Wo Okt 10, 2012 19:02

JPDeckers schreef:... kan daarna snel aan de registratie module gaan beginnen (feature compleet gaan maken) en email-notificaties, ...

Paar posts naar boven staat dat het nog op zen todolijstje staat. Bedenk je daarnaast even dat het een hobby projectje is 8-)
VorigeVolgende