Over Ebay, over Bricklink, over Marktplaats enz. Géén advertenties.

Ervaringen Shop@Home

Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3872

Vr Jan 31, 2014 15:39

Re: Ervaringen Shop@Home

door Aangord » Wo Jul 15, 2020 19:55

LegoRK schreef:Ik heb 14 dagen geleden besteld bij bricks en pieces, maar nog helemaal niks gehoord over mijn bestelling.. Is dat normaal? Of is dit ook voor b en p erg lang?

B&P heeft het zowiezo erg druk.
Wegwerken van de corona wachtrij bestellingen, en een hele berg nieuwe bestellingen wat B&P was dicht en een hele berg nieuwe onderdelen die nog meer bestellingen.

En zoals beschreven wat fouten met uitleveren nog drukker.

Korte samenvatting
Druk :P
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

Chef_NL

Rang

premium

premium
579

Za Dec 29, 2012 20:48

Heemskerk

door Chef_NL » Do Jul 16, 2020 11:23

Mijn bestelling was ook zoek, ik had een bevestigingsmail gekregen, maar ik kon nergens de bestelling terugvinden. Na contact met de klantenservice bleek deze op een gastaccount (wist niet dat dit bestond) geplaatst. Uiteindelijk goed gekomen, maar heeft wel ruim 4 weken geduurd. Net weer een bestelling geplaatst, kijken hoelang deze op zich laat wachten :)
Mijn MOC's op Flickr | Mijn verzameling op Brickset
Gebruikers-avatar
User

mark1991t

2257

Ma Mei 09, 2011 14:15

door mark1991t » Do Jul 16, 2020 12:57

Ik heb net een bestelling binnen gekregen met één grote doos, waar één set in is gestopt, opgevuld met luchtzakjes en één kleine doos met 2 kleine setjes, die makkelijk bij die grote doos in gekund hadden.
no avatar
User

PeetersD

117

Wo Jul 02, 2014 15:01

door PeetersD » Vr Jul 17, 2020 19:37

Dat versturen met DPD is toch ook echt verschrikkelijk he. Ze zetten het gewoon voor de deur, gooien het over de schutting of wat dan ook. Nu is er laatst een pakketje afgeleverd, maar nergens te bekennen. Ook niet bij de buren. Vrees dat iemand het stiekem heeft meegenomen (stond bijna 7 uur voor de deur).. :notimpressed:

Overigens zijn de dubbele VIP punten nooit goed voor de beurs. :lol:
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4331

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Vr Jul 17, 2020 19:39

DPD is super traag en de tracktrace heel slecht, maar de jongens die bezorgen zijn super aardig en heel netjes. Misschien is het per regio wel verschillend.
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
no avatar
User

PeetersD

117

Wo Jul 02, 2014 15:01

door PeetersD » Vr Jul 17, 2020 19:42

aawsum schreef:DPD is super traag en de tracktrace heel slecht, maar de jongens die bezorgen zijn super aardig en heel netjes. Misschien is het per regio wel verschillend.

Bij mij zijn ze snel maar slecht. Dan liever iets langzamer en fatsoenlijk. Meestal zit er gewoon LEGO in zakjes in, maar de cadeautjes die je krijgt worden nu vaker zeiknat. Doosjes heb je niks aan meer dan. :notimpressed:

En nu dan eentje gejat ofzo. Benieuwd wat LEGO gaat doen daarmee.
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3261

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Vr Jul 17, 2020 19:46

aawsum schreef:DPD is super traag en de tracktrace heel slecht, maar de jongens die bezorgen zijn super aardig en heel netjes. Misschien is het per regio wel verschillend.

Dat is vooral afhankelijk van de bezorger denk ik.

Over het algemeen heeft PostNL de meest betrouwbare tracking. Maar die bezorger is bij mij dan weer een hork...
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
1289

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Za Jul 18, 2020 7:26

Wat het bezorgen betreft is de werkdruk gewoon te hoog. DPD en DHL komen bij ons altijd via de achtertuin want dat is makkelijker voor ze... soms rennen ze zelfs omdat ze zo'n haast hebben. Het lijkt me vreselijk om zo je werk te moeten doen. Als we er niet zijn, dan ligt het pakje ook meestal op de houtstapel onder een afdakje.
PostNL is (als consument in ieder geval) duurder, maar de bezorging is wel zoals het hoort te zijn: netjes bij de voordeur aanbellen en als we er niet zijn bij de buren.
Eigenlijk zou op elk adres een soort van pakketbox (of een plein met boxen) moeten staan die alleen bezorgers open kunnen maken met een code en waarbij de ontvanger met een code op de telefoon ofzo de box kan openen. Lijkt mij ideaal.
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
3162

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Za Jul 18, 2020 8:02

Wij hebben ons aangemeld als pakket ophaal en breng punt. Levert je 15 cent per pakje op (we worden rijk!!! :fluiten: ) maar belangrijker nog we hebben meer en meer contact met de buren en dat is zeker wat waard. Aangezien wij (met uitzondering van de maandag) altijd wel thuis zijn doorgaans is dit een mooie service vind ik. Kan iedereen doen overigens.
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3677

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

door LegoRK » Vr Jul 24, 2020 21:32

Na drie weken wachten op mijn bricks en pieces bestelling toch maar gebeld.
Blijkt mijn bestelling er helemaal niet meer te bestaan ondanks een bevestigingsmail die ik des tijds gekregen had. Dus flink balen. Wel aardig wat VIP punten gekregen als goedmaker. 'ja, soms dan kan dat gebeuren als het de eerste keer niet goed gaat'.
Vanavond weer een lange tijd bezig geweest met een nieuwe bestelling samenstellen. Hopelijk gaat het nu wel goed.

Wat ook raar is, is dat mijn bestelstatuslijst helemaal leeg is m.u.v. een bestelling uit september 2018. Heb ik ook aangegeven, eens kijken wat ze daar mee kunnen/gaan doen.
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

Orange L.

Rang

premium

premium
487

Zo Nov 24, 2013 18:34

door Orange L. » Za Jul 25, 2020 7:40

Mijn B&P order van 3 juli is ook nog niet verzonden en word aangegeven als "In Warehouse".

Wellicht ook maar even poolshoogte nemen.
Gebruikers-avatar
User

Ravelino

Rang

premium

premium
307

Vr Apr 17, 2020 13:36

C-town

door Ravelino » Za Jul 25, 2020 8:43

Orange L. schreef:Mijn B&P order van 3 juli is ook nog niet verzonden en word aangegeven als "In Warehouse".

Gister gebeld n.a.v een soortgelijk issue (3 juli besteld + sets, sets zijn al even binnen, B&P staat op verzonden maar de artikelen van de B&P op “in warehouse”), er werd mij verteld dat het druk is en dat ik de B&P na het weekend kon verwachten.
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
1289

door swandutchman » Za Jul 25, 2020 9:20

Op de website staat nu ook aangegeven dat het erg druk is bij B&P. Dat heb ik eerder gezien tijdens pinksteren vorig jaar. Toen was de levertijd minstens 1 maand (die van mij duurde 2 maanden). Heb je meteen iets nodig voor je bouwwerk, dan kan je beter even bricklink bezoeken. Maakt het niet uit, dan gewoon bestellen.

Gisteren trouwens een kleine order gedaan met daarin onder andere de cockpit van de grote A-wing. Een prijzig onderdeel, maar ik heb er een leuk idee voor. Ook een onderdeel bestelt die nieuw is en die ik mogelijk kan gebruiken om een project te kunnen doen die al 2x eerder onmogelijk bleek. :lol:
Gebruikers-avatar
User

Orange L.

Rang

premium

premium
487

door Orange L. » Za Jul 25, 2020 9:28

Ravelino schreef:
Orange L. schreef:Mijn B&P order van 3 juli is ook nog niet verzonden en word aangegeven als "In Warehouse".

Gister gebeld n.a.v een soortgelijk issue (3 juli besteld + sets, sets zijn al even binnen, B&P staat op verzonden maar de artikelen van de B&P op “in warehouse”), er werd mij verteld dat het druk is en dat ik de B&P na het weekend kon verwachten.

swandutchman schreef:Op de website staat nu ook aangegeven dat het erg druk is bij B&P. Dat heb ik eerder gezien tijdens pinksteren vorig jaar. Toen was de levertijd minstens 1 maand (die van mij duurde 2 maanden). Heb je meteen iets nodig voor je bouwwerk, dan kan je beter even bricklink bezoeken. Maakt het niet uit, dan gewoon bestellen.

Bedankt, beiden! Dan wacht ik wel. Ik zie dat klantenservice nu heel druk is, blij dat ik de redenen hier lees.
Gisteren trouwens een kleine order gedaan met daarin onder andere de cockpit van de grote A-wing. Een prijzig onderdeel, maar ik heb er een leuk idee voor. Ook een onderdeel bestelt die nieuw is en die ik mogelijk kan gebruiken om een project te kunnen doen die al 2x eerder onmogelijk bleek. :lol:

Ik wil graag nieuwe windschermen en cockpits, maar die van de grote A-Wing kan ik nog niet plaatsen in een toekomstige MOC. Ben benieuwd wat je ermee gaat doen.

Ik had toen de twee grote Slave 1 windschermen gekocht, die waren nog duurder lol.
Gebruikers-avatar
User

Orange L.

Rang

premium

premium
487

door Orange L. » Wo Jul 29, 2020 12:39

B&P order zojuist verzonden. :duim:
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3677

door LegoRK » Wo Jul 29, 2020 18:54

De mijne ook!
Ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat het in m'n brievenbus ligt.
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3872

door Aangord » Wo Jul 29, 2020 19:30

Ik heb mijn beren, leeuwinnen en duplo nog steeds niet. 1ste zending als verloren beschouwd. Tweede zending verstuurd. :what:

Op zich service wel ok. Het wachten duurt alleen wel lang zo. :look:
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3677

door LegoRK » Vr Jul 31, 2020 12:29

Na controle van mijn bestelling blijken er 23 van de 55 soort onderdelen niet bij te zitten. :what:
En van wat geleverd is, heeft 30% een foutief aantal. :notimpressed:
En behoorlijke teleurstelling mag ik wel zeggen... :( :( :?

Edit: ik kom er net achter dat er een ander bestelnummer op deze leveringsbon staat. Dan vermoed ik dat ze een niet gelukte en voor mij niet zichtbare bestelling hebben gestuurd..
Het wordt steeds ingewikkelder. :look:
Gebruikers-avatar
User

Ravelino

Rang

premium

premium
307

Vr Apr 17, 2020 13:36

C-town

door Ravelino » Vr Jul 31, 2020 14:09

image.jpg

Naar aanleiding van wat LegoRK zei even grondig gecontroleerd, maar hier is gelukkig alles aanwezig :duim:

LegoRK schreef:Edit: ik kom er net achter dat er een ander bestelnummer op deze leveringsbon staat. Dan vermoed ik dat ze een niet gelukte en voor mij niet zichtbare bestelling hebben gestuurd..
Het wordt steeds ingewikkelder. :look:

Wel vreemd zo’n “spookorder” :what:
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3677

door LegoRK » Vr Jul 31, 2020 15:24

Gebeld met de klantenservice.
Als ik het goed begreep zei hij dat dit mogelijk een deel bestelling was. Maar hij kon het bestelnummer niet vinden. Ik moet de bestelling waar ik het nummer wel van heb afwachten en pas bellen als ik, inclusief deze levering, wat mis.
Dus nog maar wachten op wat nog komen gaat.
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3677

door LegoRK » Ma Aug 24, 2020 14:54

Het B&P verhaal gaat verder...
In mijn vakantie een acceptgiro ontvangen van de bestelling die ik niet geplaatst had (die misgegaan was). En vorige week een herinneringsmail.
Vandaag gebeld met Lego. Behoorlijk lang in de wacht vond ik (10minuten). Maar een aardig persoon aan de lijn die alles uitgezocht heeft. De bestelling staat op een gast account met wel mijn adres, maar die verder niet actief is. Ze gaan de facturen stop zetten.
Ik vrees dat ik daarna iets te eerlijk ben geweest door te zeggen dat het waarschijnlijk een fout gelopen bestelling zou kunnen zijn.
Nu moet ik alles retour sturen (wel op hun kosten) wat ik ontvangen heb.
En nog steeds blijven wachten op mijn echte bestelling. Die volgens de medewerkster nu als pickorder in het magazijn is aangekomen, dus er zit beweging in.
Dus om kort te gaan: na een half uur bellen met Lego ben ik geen steentje rijker...
Gebruikers-avatar
User

Chef_NL

Rang

premium

premium
579

Heemskerk

door Chef_NL » Ma Aug 24, 2020 15:10

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, mijn bestelling was ook zoek, maar bleek na contact met de klantenservice via een "gastaccount" gemaakt te zijn (Ik wist niet dat dit überhaupt kon, en ik was zeker weten ingelogd, maar enfin).

Ik kreeg vervolgens mijn bestelling 4 weken later, en een paar weken daarna, weer exact dezelfde (Dubbel dus), maar gelukkig wel maar éénmaal afgeschreven van mijn creditcard. Ik heb uit netheid de klantenservice gemaild, maar twee weken geen reactie gehad. Ik heb alle parts daarna maar uitgesorteerd omdat ik niets hoorde, en prompt daarna kreeg ik weer een reactie dat ik alles terug moest sturen. Ik heb daarna voorgesteld om te betalen voor de parts omdat ik ze prima kon gebruiken. En daarna kreeg ik in het Engels een reactie dat ik de parts kon houden, en dat het extreem druk was op de klantenservice & B&P. (Uiteraard superfijn dat ik de parts mocht houden).

Al met al wel bijzonder. Ik heb hierna nog een bestelling geplaatst, deze duurde ca. 6 weken voordat deze binnen was. Ik wacht voorlopig even met B&P totdat het wat rustiger is/de boel wat beter op orde is.
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
946

Vr Aug 22, 2014 16:28

door Berthil » Ma Aug 24, 2020 15:48

Ik ben momenteel aan het wachten op 4 B&P bestellingen en de Crocodile in de backorder. 4 bestellingen omdat ik toch maar steeds een nieuw project begin omdat het zo lang wachten is op B&P, ik moet toch wat doen hebben tijdens het wachten :)
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3872

door Aangord » Ma Aug 24, 2020 17:56

10 minuten wachten vind jij lang? :look:

Nou dan bel jij niet vaak met Lego :lol:

Mijn gemiddelde van het afgelopen jaar regelmatig bellen is een half uur wachten. :lol:
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
4463

Di Feb 05, 2008 8:57

door Aliencat » Ma Aug 24, 2020 17:59

Maar ze weten wat jij wilt vragen dus als jij belt nemen ze eerst alle andere lijnen op, voordat ze aan jou beginnen :lol:
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3677

door LegoRK » Di Aug 25, 2020 17:23

Hoelang duurde het chef_nl tot je de mail kreeg in het Engels dat je de onderdelen mocht houden?
Dan wacht ik nog eventjes. :fluiten:
Gebruikers-avatar
User

legolijntje

1020

Ma Feb 21, 2011 8:55

Omgeving Utrecht

door legolijntje » Do Aug 27, 2020 19:05

Ik wist niet zo goed waar dit te plaatsen, dus hier maar even. Mocht iemand een betere plek weten (waar wellicht meer mensen het zien?) laat het vooral weten. Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest.

Mijn vraag is, of iemand in de eerste helft van september €100 (denk ik?) aan Lego Harry Potter bij S@H van plan is te kopen. Schijnbaar krijg je dan set 40412 gratis. Ik hoef echter zeker geen 100 euro aan andere harry potter sets, maar wil wel die Brickheadz hebben voor de verzameling. Ik ben bereid om er €20 voor te betalen, de standaard prijs van normale 2-persoons Brickheadz sets. Oftewel, 20 euro korting op je bestelling :D

Voor zover ik tot dusver kon vinden komt die set niet als losse set beschikbaar. Maar mocht iemand uit betrouwbare bron weten dat dit wel het geval is, laat 't vooral weten want dan hoef ik niet zo ingewikkeld te doen haha.
Mijn...
...Brickset
...Flickr
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9528

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

door TAFOL » Do Aug 27, 2020 19:58

Kun je die set niet bij elkaar Bricklinken? Voor zover ik weet zitten er geen speciale onderdelen in, dus ik denk dat je voor hetzelfde geld (misschien zelfs wel goedkoper) de steentjes bij elkaar kunt sprokkelen. Of wil je de set misschien voor de exclusiviteit?

Ik ben zelf ook niet van plan om die €100,- te spenderen volgende maand, dus ik kan je verder ook niet helpen. :(
Misschien dat ik de €40,- spendeer en de GWP polybag erbij krijg, maar daar ga ik nog eens goed over nadenken.
Ik weet nog niet eens zeker of dezelfde actie ook hier in Nederland gaat gelden, dus ik zie wel wat ik doe op 1 september.
Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Chef_NL

Rang

premium

premium
579

Heemskerk

door Chef_NL » Do Aug 27, 2020 21:08

LegoRK schreef:Hoelang duurde het chef_nl tot je de mail kreeg in het Engels dat je de onderdelen mocht houden?
Dan wacht ik nog eventjes. :fluiten:

Ca. Anderhalve week nadat ik op het bericht over het terugsturen gereageerd had, ik hoop voor jou dat het ook zo afloopt!
Gebruikers-avatar
User

legolijntje

1020

Ma Feb 21, 2011 8:55

Omgeving Utrecht

door legolijntje » Vr Aug 28, 2020 8:35

TAFOL schreef:Kun je die set niet bij elkaar Bricklinken? Voor zover ik weet zitten er geen speciale onderdelen in, dus ik denk dat je voor hetzelfde geld (misschien zelfs wel goedkoper) de steentjes bij elkaar kunt sprokkelen. Of wil je de set misschien voor de exclusiviteit?

Ik ben zelf ook niet van plan om die €100,- te spenderen volgende maand, dus ik kan je verder ook niet helpen. :(
Misschien dat ik de €40,- spendeer en de GWP polybag erbij krijg, maar daar ga ik nog eens goed over nadenken.
Ik weet nog niet eens zeker of dezelfde actie ook hier in Nederland gaat gelden, dus ik zie wel wat ik doe op 1 september.

Och, onderdelen bij elkaar kopen zal vast wel kunnen, maar idealiter heb ik gewoon de set zelf. Ik heb namelijk een zo goed als complete collectie Brickheadz (even afgezien van de onmogelijk te krijgen exclusives).
Mijn...
...Brickset
...Flickr
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3677

door LegoRK » Zo Aug 30, 2020 11:09

Ik heb een mail van Lego dat je kans kunt maken op een "Phoenix"-minifiguur.
Nu krijg ik onderstaand op de site, maar als ik op 'meer info' klikt gaat ie gewoon weer naar deze zelfde pagina.
Hebben jullie dat ook? Weten jullie wel wat je moet doen om kans te maken op deze minifig?
Bijlagen
Studio_20200830_115614_copy_800x273.jpg
Gebruikers-avatar
User

abcd

299

Zo Jan 04, 2015 22:23

door abcd » Zo Aug 30, 2020 11:42

Ga naar Rewards bovenin en je kunt 50 punten inwisselen om mee te doen aan de verloting.
sweepstake.png
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3677

door LegoRK » Zo Aug 30, 2020 16:10

Aha. Bedankt! :duim:
Gebruikers-avatar
User

Chef_NL

Rang

premium

premium
579

Heemskerk

door Chef_NL » Vr Sep 11, 2020 9:34

Bricks & Pieces geeft bij mij weer problemen, na 3x heb ik het maar opgegeven :gaap:
no avatar
User

ovlov

53

Wo Jul 01, 2015 21:17

door ovlov » Vr Sep 11, 2020 17:13

Op 1 juli set 10277 besteld. Inmiddels bijna half september en nog niks in huis.
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
946

Vr Aug 22, 2014 16:28

door Berthil » Vr Sep 11, 2020 22:24

Chef_NL schreef:Bricks & Pieces geeft bij mij weer problemen, na 3x heb ik het maar opgegeven :gaap:

Je kan tegenwoordig je Bricks en Pieces aan je mandje toevoegen en daarna weer bewerken. Soort tussenopslag dus zeg maar. Ik heb gisteren laat zonder problemen besteld en heb gezien dat de website weer een update heeft gehad, misschien is de update niet vlekkeloos verlopen. Ik heb ook voor het eerste een onderdeel met status 'Waiting for new stock' gezien na bestellen. Dan gaat het dus nog langer duren.
ovlov schreef:Op 1 juli set 10277 besteld. Inmiddels bijna half september en nog niks in huis.

Hier ook, was te laat om hem uit de voorraad te bestellen op 1 juli.

Edit, 3 min. later komt de email van TLG binnen dat de 10277 shipped is dus die komt er aan :)
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
1289

door swandutchman » Za Sep 12, 2020 13:06

Chef_NL schreef:Bricks & Pieces geeft bij mij weer problemen, na 3x heb ik het maar opgegeven :gaap:

Ik weet niet welke problemen je ervaart met Bricks & Pieces. Wat ik wel weet is dat de website van LEGO niet naar behoren werkt wanneer je bepaalde add-ons voor je browser actief hebt. Zo gebruik ik de adblocker uBlock Origin en daardoor heb ik een half jaar lang problemen ondervonden om op de VIP omgeving te komen totdat ik achter de oorzaak kwam. Ook voorkomt deze add-on het automatisch ophalen van je adresgegevens bij het afronden van een bestelling met als gevolg dat ik nu een waslijst aan dezelfde adressen heb die ik kan selecteren :? . Wat ik nu doe wanneer ik iets wil kopen via de website is het volgende: ik stel alle zelf geinstalleerde add-ons op non-actief, sluit de browser, start de browser opnieuw op en nu werkt alles op de website uitstekend. Mocht je ook add-ons gebruiken dan is het misschien wel de moeite waard om dit eens te testen.
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
3162

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Vr Sep 18, 2020 7:46

De hotrod is weer tijdelijk terug als GWP.
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Vorige