Over Ebay, over Bricklink, over Marktplaats enz. Géén advertenties.

Ervaringen Shop@Home

no avatar
User

PeetersD

115

Wo Jul 02, 2014 15:01

Re: Ervaringen Shop@Home

door PeetersD » Za Jun 06, 2020 17:43

Boindil schreef:Dan koop je ook genoeg :lol:

Als de PaB muren een beetje goed zijn ben ik zo een 1000 euro verder ja :fluiten: :look:
no avatar
User

jelle_city

Rang

premium

premium
406

Ma Mrt 29, 2010 6:42

Urk

door jelle_city » Zo Jun 07, 2020 7:20

PeetersD schreef:

Als de PaB muren een beetje goed zijn ben ik zo een 1000 euro verder ja :fluiten: :look:

Koop jij 50 bekers in een lego store dan ?
no avatar
User

PeetersD

115

Wo Jul 02, 2014 15:01

door PeetersD » Zo Jun 07, 2020 8:04

jelle_city schreef:
PeetersD schreef:

Koop jij 50 bekers in een lego store dan ?

Jep, of enkele dozen. Moet ik wel zeggen dat ik een aantal wel deel met twee vrienden van me, maar het meerendeel hou ik zelf. Nu nog meer ermee gaan doen. Want ik breng het laatste jaar meer tijd door in de winkel / op internetshops dan dat ik daadwerkelijk bouw :lol:

Maar bijvoorbeeld trans-light blue plates round 1x1 voor water.. daar heb ik destijds 6 dozen van gekocht omdat ik iets in mijn hoofd had/heb :freaked: Dan ben je al over de helft :lol:
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
1027

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Zo Jun 07, 2020 10:20

Haha ik redt de 1000eu in het jaar nog niet eens.
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Bricks By Boindil
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
1027

door Boindil » Wo Jun 10, 2020 16:47

Weet iemand of je de hotrod ook krijgt als je betaald met opgespaarde punten? En tot wanneer de actie loopt?
Flickr
Bricks By Boindil
Gebruikers-avatar
User

Ravelino

Rang

premium

premium
236

Vr Apr 17, 2020 13:36

C-town

door Ravelino » Wo Jun 10, 2020 17:28

Boindil schreef:Weet iemand of je de hotrod ook krijgt als je betaald met opgespaarde punten? En tot wanneer de actie loopt?

Actie loopt tot 21 juni of zolang de voorraad strekt volgens deze site

Geen idee of punten ook tellen, ik heb nog niet genoeg punten voor een (significante) kortingcode gehad.
Gebruikers-avatar
User

Rick

2111

Ma Apr 14, 2003 7:33

door Rick » Do Jun 11, 2020 7:00

GWPs zitten in je mandje voor je bij de betaalpagina aan komt waar je eventuele VIP kortingscodes in moet vullen, dus het lijkt me wel. De Hot Rod is op zie ik. Hij zit gelukkig wel nog in mijn bestelling van een gebackorderde Pirates of Barracuda Bay, dus hopen dat ik op tijd was met bestellen. Ik had slechts € 20 korting aan VIP punten, dus ik zat sowieso nog boven het minimumbestelbedrag. Ik wissel ze eigenlijk altijd in als ik genoeg punten heb, mits er dubbele VIP punten zijn, want dan spaar ik punten over het volledige orderbedrag.
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
3046

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Do Jun 11, 2020 8:18

De eerste orders zijn al weer geplaatst :fluiten: maar B&P is weer open voor orders via de reguliere weg online :duim:
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

Chef_NL

Rang

premium

premium
519

Za Dec 29, 2012 20:48

Heemskerk

door Chef_NL » Do Jun 11, 2020 12:40

Ah dat is top, daar zat ik op te wachten :duim:
Mijn MOC's op Flickr | Mijn verzameling op Brickset
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
875

Vr Aug 22, 2014 16:28

door Berthil » Do Jun 11, 2020 14:43

Bedankt voor de melding, ook gelijk een bestelling geplaatst.
Gebruikers-avatar
User

Ravelino

Rang

premium

premium
236

C-town

door Ravelino » Do Jun 11, 2020 17:51

Ligt het aan mij of is het niet echt lekker “browsen” bij de bricks & pieces.

Ik heb het gevoel dat de PAB sectie minder aanbod heeft dan B&P maar voor B&P moet ik echt op een specifiek element zoeken terwijl ik bij PAB kan filteren op kleur.

Of doe ik iets verkeerd?
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
875

Vr Aug 22, 2014 16:28

door Berthil » Do Jun 11, 2020 18:00

Dat klopt. Je kan ook niet altijd af gaan op de kleur in de afbeelding op B&P. Veiligste en snelste is via Bricklink de kleurcode te halen zoals we die gebruiken in de Lugbulk en van tevoren een wishlist te maken in een tekstbestandje. Vervolgens met de code zoeken in B&P. Ik maak b.v. de wishlist in Apple Notities want dan kun je er een 'afvinklijst' van maken om te voorkomen dat je dubbel besteld of kijken of iets bij de volgende bestelling voorradig is wanneer niet beschikbaar bij de vorige bestelling. Tevens kun je er dan de Bricklink prijs bij zetten om te kijken of het goedkoper is bij B&P want dat is niet altijd het geval. En de lijst word via de cloud gesynchroniseerd met je devices zodat je je iPhone kan checken mocht je eens voor een PAB wall staan in een LEGO Store. Dus ik houd daar ook bij wat ik al eens in de PAB wall heb gekocht om niet nog eens hetzelfde te kopen. Voor de lockdown moest ik voor mijn werk vaak naar Keulen en daar is een grote PAB wall.
Gebruikers-avatar
User

Ravelino

Rang

premium

premium
236

C-town

door Ravelino » Do Jun 11, 2020 18:32

Dankjewel Berthil, dat is erg behulpzaam! :duim:

Overigens heb ik net een mailtje gekregen dat mijn baai onderweg is..
Mét Hot Rod, dus heb je voor/op 9 juni besteld en komt het er binnenkort aan heb je redelijk kans dat je er nog een krijgt.(pin me er niet op vast)
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3735

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Do Jun 11, 2020 19:24

Bricks and pieces is net weer open dus iedereen/ de hele wereld is aan het bestellen dus traaaaaag

Bij bricks and pieces doe ik meestal zoeken op setnummer en dan tik ik vanuit de set onderdelen de onderdelen aan die ik hebben wil. Dat vind ik vrij fijn werken.

bricklink kan goedkoper of duurder zijn naar gelang welk onderdeel maar verzend en pak kosten en winkelen bij meerdere bricklink winkels doet soms of vaak het voordeel van goedkopere onderdelen te niet. Bij Lego altijd slechts alleen 1,80 verzendkosten. :look:
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
1027

door Boindil » Do Jun 11, 2020 21:57

Ik heb altijd het idee dat p&b een vrij beperkt assortiment heeft. Het komt vaak voor dat ik een onderdeel zoek wat ze niet hebben.
Flickr
Bricks By Boindil
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3735

door Aangord » Vr Jun 12, 2020 13:08

"Pick a brick" op de Lego site.. is idd beperkt en niet te verwarren met "Bricks and Pieces" via de ontbrekende onderdelen link onderaan de webpagina :P
Gebruikers-avatar
User

Rick

2111

door Rick » Vr Jun 12, 2020 13:50

Aangord schreef: niet te verwarren met "Bricks and Pieces" via de ontbrekende onderdelen link onderaan de webpagina :P

Bewust daar weggestopt. Is volgens mij ook totaal niet rendabel voor LEGO, omdat alles met de hand "gepickt" moet worden, maar wordt meer als een extra service en bijproduct van de "replacement parts" service aangeboden.
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
1027

door Boindil » Vr Jun 12, 2020 20:24

En zelfs daar hebben ze lang niet alles. Dat is natuurlijk ook geen doen.
Flickr
Bricks By Boindil
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3735

door Aangord » Za Jun 13, 2020 13:55

Boindil schreef:En zelfs daar hebben ze lang niet alles. Dat is natuurlijk ook geen doen.

Ze hebben wel alles wat in productie is. Maar niet alles is los te koop. Zodat ze marge hebben voor de ontbrekende onderdelen of kapotte onderdelen secties en licentie onderdelen en stickers zijn niet los te koop.

Ondanks dat het "weggestopt" zit weet iedere serieuze bouwer/moccer/ afol B&P te vinden. Donderdag en vrijdag zelfs zoveel dat alles voortdurend crashte
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
1027

door Boindil » Za Jun 13, 2020 14:22

Niks is veilig voor de doorgewinterde AFOL :lol: . Toevallig had ik van de week 2 onderdelen achter elkaar die ze niet hadden. Meestal hebben ze inderdaad wel wat ik zoek.
Flickr
Bricks By Boindil
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
3046

Zaandam

door Raven » Za Jun 13, 2020 18:44

Aangord schreef:
Boindil schreef:En zelfs daar hebben ze lang niet alles. Dat is natuurlijk ook geen doen.

Ze hebben wel alles wat in productie is. Maar niet alles is los te koop. Zodat ze marge hebben voor de ontbrekende onderdelen of kapotte onderdelen secties en licentie onderdelen en stickers zijn niet los te koop.

Ondanks dat het "weggestopt" zit weet iedere serieuze bouwer/moccer/ afol B&P te vinden. Donderdag en vrijdag zelfs zoveel dat alles voortdurend crashte

Wat ik vooral mis is het gewoon los kunnen kopen van dieren en dino's. Voor een beetje realistisch beeld heb je er gauw meer dan 1 nodig zeg maar en 20 sets kopen voor wat beestjes.... :look:
Gebruikers-avatar
User

Rick

2111

door Rick » Za Jun 13, 2020 19:10

Raven schreef:Wat ik vooral mis is het gewoon los kunnen kopen van dieren en dino's.

Playmobil doet dat best goed. Die hebben een uitgebreid aanbod "Direct service", waaronder ook een hele categorie dieren. Het is een beetje wat LEGO met het Xtra-assortiment probeert, maar goed, Playmobil is natuurlijk ook een heel ander product en je zou kunnen zeggen dat LEGO veel meer onderdelen direct aanbiedt via Pick-a-Brick en Bricks & Pieces.

Kwam op een ander deel van de website zelfs een Playmobil mondmasker tegen. :lol:
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26100

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Za Jun 13, 2020 20:59

Raven schreef:
Aangord schreef:

Wat ik vooral mis is het gewoon los kunnen kopen van dieren en dino's. Voor een beetje realistisch beeld heb je er gauw meer dan 1 nodig zeg maar en 20 sets kopen voor wat beestjes.... :look:
Euh ja. De Dino’s in de set zijn wel
wat de set verkoopt natuurlijk :)
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
3046

Zaandam

door Raven » Za Jun 13, 2020 22:19

De kleine sets is nog ok maar de grotere sets/dinos dan is het een investering. Ach ja je moet er wat voor over hebben maar handig is anders.
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3735

door Aangord » Zo Jun 14, 2020 6:37

Dieren kun je met meer of minder moeite gewoon los kopen via Bricks and Pieces. Alleen de dino's niet want licentie onderdelen.(Jurassic Park/world)

Ik weet niet of ten tijde Lego eigen thema dino hunters ze wel los te koop waren.
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
3046

Zaandam

door Raven » Zo Jun 14, 2020 7:55

Ah ok, ja daar had ik niet aan gedacht. Maakt het niet minder irritant :lol:
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3607

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

door LegoRK » Di Jun 30, 2020 16:31

Ben ik net zo'n anderhalf/twee uur bezig geweest met onderdelen uitzoeken en opzoeken in b en p.
Klik ik op bevestigen, zegt ie: b en p is niet beschikbaar op dit moment.
Aaahh!! :puterprob: :banghead:
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

JunkstyleGio

3505

Zo Jul 13, 2008 17:59

Breda

door JunkstyleGio » Di Jun 30, 2020 18:27

Vorige week maandag heb ik, in eerste instantie, de verkeerd gekleurde onderdelen van de 42115 Lamborgini Sian besteld via het "gebroken/missende" gedeelte van de Lego Klanten Service. Ik kreeg een bevestiging binnen 3 minuten... Maar ook een annulering weer 5 minuten daarna..

Dan maar even bellen met de klantenservice. Heel verhaal gedaan en ik zou, als er een nieuwe batch gedraaid zou worden van de betreffende onderdelen. 22961 en 15100, toegezonden krijgen. Een en ander zou wel een paar weken kunnen duren..

Wat schetst mijn verbazing: ik krijg de volgende dag en bestellings-bevestiging van mijn onderdelen. Afgelopen vrijdag werden ze 3 dagen na het telefoontje geleverd.

Wat denk je?
Afbeelding

Ja hoor nog steeds dezelfde verkeerde kleur onderdelen.

Morgen maar weer eens bellen...
"Some say he eats ABS for Breakfast. Some say he dreams in Building Instructions. All we know is, he's called JunkstyleGio...."
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9440

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

door TAFOL » Di Jun 30, 2020 19:06

Ik begrijp het niet helemaal. Had het ene onderdeel er in zwart moeten zijn en het andere onderdeel in LBG?
Of was de tint lime niet helemaal up to standard? :look:
Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Orange L.

432

Zo Nov 24, 2013 18:34

door Orange L. » Di Jun 30, 2020 21:06

LegoRK schreef:Ben ik net zo'n anderhalf/twee uur bezig geweest met onderdelen uitzoeken en opzoeken in b en p.
Klik ik op bevestigen, zegt ie: b en p is niet beschikbaar op dit moment.
Aaahh!! :puterprob: :banghead:

Met alle oprechtheid; wat erg!!
Ik maak altijd een screenshot van mijn bij elkaar gezochte bestelling voor ik op 'uitchecken' ram om deze angst.

Het lukt me wel om mijn bestelling af te ronden met FireFox. Dit kon eerst niet en moest ik met Chrome doen. Ik vind het rasters met de te grote thumbnails vervelend, maar soit.

Oh ja. Ook leuk: Ik kreeg mijn VIP-punten niet eens bij mijn afgelopen BnP bestelling, want foutmelding. Geen idee als ik dit pas krijg als ik per accept giro betaal, maar hier moet ik nog achteraan bij Shop@Home service. Pffft. :?
Gebruikers-avatar
User

JunkstyleGio

3505

Breda

door JunkstyleGio » Di Jun 30, 2020 21:59

TAFOL schreef:...

Het plaatje lijkt mij duidelijk. Bricklink heeft nog geen Limegreen afbeelding van de onderdelen..
"Some say he eats ABS for Breakfast. Some say he dreams in Building Instructions. All we know is, he's called JunkstyleGio...."
Gebruikers-avatar
User

Symbolic

Rang

premium

premium
514

Do Jun 23, 2016 12:25

door Symbolic » Di Jun 30, 2020 23:45

Het is mij ook niet helemaal duidelijk, maar ik neem aan dat er een kleurverschil zit tussen de bestelde onderdelen en dat linkeronderdeel?
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3735

door Aangord » Wo Jul 01, 2020 7:58

Orange L. schreef:
Oh ja. Ook leuk: Ik kreeg mijn VIP-punten niet eens bij mijn afgelopen BnP bestelling, want foutmelding. Geen idee als ik dit pas krijg als ik per accept giro betaal, maar hier moet ik nog achteraan bij Shop@Home service. Pffft. :?

Zekers krijg je die pas als de bestelling volledig is afgerond. Als je ze niet krijg na de verwerking van jouw betaling. Dan is er wat fout gegaan en moet je er even achteraan bellen.

Dit lijkt mij een vrij eenvoudige anti misbruik maatregel. Eerst voor 500 euro bestellen en vip punten scoren, daarmee nog iets gratis bestellen en vervolgens alles niet betalen zeker.. Nee daar trapt Lego niet in. :P En dat ligt niet aan jou maar vast aan schimmige figuren in het verleden.
Gebruikers-avatar
User

JunkstyleGio

3505

Breda

door JunkstyleGio » Wo Jul 01, 2020 8:05

Symbolic schreef:Het is mij ook niet helemaal duidelijk, maar ik neem aan dat er een kleurverschil zit tussen de bestelde onderdelen en dat linkeronderdeel?

Goed begrepen!
Gebruikers-avatar
User

merman

2348

Za Jul 01, 2006 14:17

Amsterdam

door merman » Di Jul 14, 2020 16:33

Wat is er gebeurd met de prijzen op de Duitse legosite???
I roared. And I rampaged...
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3735

door Aangord » Di Jul 14, 2020 16:59

BTW verlaging in Duitsland :P
Gebruikers-avatar
User

Symbolic

Rang

premium

premium
514

Do Jun 23, 2016 12:25

door Symbolic » Di Jul 14, 2020 17:01

zal waarschijnlijk wel een herberekening zijn van de prijzen na de btw-aanpassing. Die was volgens mij ietsjes omlaag gegaan, vandaar die rare bedragen op de cent af. Geen idee of ze dat nog gaan aanpassen (lees: naar boven afronden voor een mooi rond bedrag)
Vorige