Leun achterover, en kom lekker bij van de drukke werkweek/-dag in de Lego Lounge.
Lekker kletsen, minder serieus mag ook.
Gebruikers-avatar
User

rob

2146

Zo Feb 11, 2007 23:49

Velden

Re: Slow Chat XV: We dragen allemaal een steentje bij!

door rob » Wo Okt 05, 2011 21:07

Nou gefeliciteerd dan maar en uiteraard Proost :feest:
Gebruikers-avatar
User

Duq

8491

Za Okt 18, 2003 20:26

Dublin

door Duq » Wo Okt 05, 2011 22:48

Telemachus schreef:ascii codes, windows...
Vroeger in dos had je unicode dat was handig omdat we op school heel vaak het ohm Afbeelding teken(alt 234) gebruikten en die zit dus niet in ascii
Unicode
€ is ook crtl-alt-5, scheelt 2 toetsen :wink:

Da's een leuke... Vroeger in de DOS tijd was er nog geen Unicode. Toen had je allemaal verschillende codepages.
De eerste poging om daar een standaard in aan te brengen was de ISO-8859 familie. En nu hebben we dan Unicode.
Wat ik een handige site vind om vreemde tekens op te zoeken is fileformat.info. Als je het juiste teken hebt gevonden staan daar ook de verschillende toetscombinaties om het in Windows te tiepen.
Op sommige toetsenborden werkt Ctrl+Alt+5 (AltGr om precies te zijn, de rechter Ctrl toets). Op andere is het Ctrl+Alt+4, of Ctrl+Alt+E... Zie hier voor een lijst.

Was vanavond in goed gezelschap zo te zien:
Afbeelding
There is no cloud. It's just someone else's computer.
Gebruikers-avatar
User

darksider

1014

Zo Jun 14, 2009 20:21

Leiden

door darksider » Vr Okt 07, 2011 13:12

Heb een hele slechte dag achter de rug...

Onze mooie, lieve, zachte en rustige kater Jarvis, van wie ik de foto ook als mijn avatar-plaatje gebruik, is gisteren helaas ingeslapen. Hij is slechts 4 jaar en twee maanden geworden.

Hij was ongeneeslijk ziek, getroffen door FIP: feliene infectueuze peritonitis (buikvliesontsteking).
Gelukkig heeft hij niet lang geleden: vorige week begon hij slecht te eten, en daarna is het snel heuvelaf gegaan. Gelukkig heeft zijn zusje (uit hetzelfde nest) momenteel geen ziekteklachten, en biedt ons enige troost met dit verlies.

Jarvis was mijn Lego-maatje: nadat hij een keertje bovenop de 10030 Imperial Star Destroyer sprong, met de te verwachten resultaten, kreeg hij een heilig ontzag voor mijn Lego sets. Hij vond het echter wel altijd heel fijn om bij mij op de tafel te liggen terwijl ik zat te Lego'en, om te kijken wat ik allemaal bouwde.

We missen hem...
This day started out SNAFU, but then my machine went all TARFUN. The place was totally FUBAR after that.
Gebruikers-avatar
User

rob

2146

Zo Feb 11, 2007 23:49

Velden

door rob » Vr Okt 07, 2011 13:29

Wat rot om te horen, iig heel veel sterkte met het verlies.
Gebruikers-avatar
User

Trijntje

Rang

premium

premium
1703

Vr Feb 11, 2011 12:43

door Trijntje » Vr Okt 07, 2011 13:32

Altijd heel naar, het verlies van een huisdier, zeker als het nog zo'n jong dier is.
Veel sterkte gewenst met het verlies van Jarvis.
Gebruikers-avatar
User

dip

5712

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Vr Okt 07, 2011 16:40

@ darksider: sterkte ermee

Sjeekie_Beekie schreef:Zo! Na een weekje stage lopen en heul veul leren, kreeg ik vandaag te horen dat ik de toets van gisteren [Stralingshygiëne] en vandaag [Basisprincipes Radiodiagnostisch Onderzoek] beiden heb gehaald!

Die eerste was krap aan, maar ook wel heel pittig, maar een voldoende is een voldoende.

Die zesjes mentaliteit ook: 60% van de punten is een voldoende... Hou er rekening mee dat nou net niet geld bij de straling zelf, als je 60% van de straling weg haalt is het niet veilig hoor. :fluiten:
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8859

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Za Okt 08, 2011 14:58

Ik heb zo'n vermoeden dat bij de theorie een zes goed genoeg is, maar dat ze de praktijkonderdelen wat strenger beoordelen...
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
11184

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Zo Okt 09, 2011 9:56

Bovendien moet je vaak wel méér dan 60% goed hebben voor een zes... Bij multiple gok vragen gaat men er soms van uit dat je bij gokken sowieso al 25% van de punten binnensleept, dus moet je die 25% + 60% van de resterende 75% goed hebben voor een zes, oftewel 70% van de vragen juist beantwoorden...
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

Barman

6688

Di Mrt 22, 2005 22:30

Wijk bij Duurstede

door Barman » Zo Okt 09, 2011 11:11

@darksider, Sterkte

@Sjekkie Bekkie, Die biertjes heb je dan zeker verdiet. Op je gezondheid :wink:
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil!
Flickr en Youtube
Gebruikers-avatar
User

dip

5712

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Zo Okt 09, 2011 11:25

@ WvdP: of de manier die een docent Frans er op na hield; net zolang klooien met de telling van multiple gok totdat 30% van de klas een onvoldoende heeft.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8859

Soesterberg

door eti » Zo Okt 09, 2011 13:53

Wij hadden bij Nederlands ooit een vak Onderzoeksmethoden. Een hoop statistiek en zo, veel studenten snapten er de ballen van en de docent begreep het zelf ook niet. Het mooiste was het multiple-gok tentamen: Dat was zo slecht gemaakt dat ze de normen opschroefden. Al met al had je met 16 fouten een 6, met 17 fout een 5 en met 18 fout een 4.
En dat bij een vak dat je leert de juiste onderzoeksmethoden te hanteren...
Gebruikers-avatar
User

dirk klijn

868

Do Okt 28, 2010 14:17

Woudrichem

door dirk klijn » Zo Okt 09, 2011 14:08

eti schreef:...veel studenten snapten er de ballen van en de docent begreep het zelf ook niet. ...

:laughcry: Succes met de repetities en tentamens dan. Hoe hebben ze dat dan opgelost met de examens?

dip schreef:@ WvdP: of de manier die een docent Frans er op na hield; net zolang klooien met de telling van multiple gok totdat 30% van de klas een onvoldoende heeft.

Waarom krijg ik nu het gevoel dat ik daar altijd bij die 30% zal zitten?
Don't stop 'til you get enough.
Gebruikers-avatar
User

Sjeekie_Beekie

1089

Do Okt 28, 2004 14:08

Kaatsheuvel

door Sjeekie_Beekie » Zo Okt 09, 2011 14:43

De normering lag best wel hoog inderdaad, 70% goed was een 5,5.

Afgelopen vrijdag heb ik de hele dag BLS [Basic Life Support] gehad en even dacht ik net op weg van werk naar huis dat ik het meteen moest gaan gebruiken.

Op het Noord-Oost-tangent [Burgmeester Bechtweg] in Tilburg, was een vrouw met haar auto van het talud af gereden. Gelukkig bleek ze zelf niets te hebben, alleen maar schade aan de auto.

Samen met haar gewacht tot de takelwagen en Rijkwaterstaat er was. Even later kwamen ook haar schoonouders en man aanrijden en toen de auto weer boven stond en opgetakeld was door de 'depanage' ben ik ook weer naar huis gereden.
Weltrusten, tot morgen zonder zorgen!
Did you know?... On average, every person on earth has 62 LEGO bricks!
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8859

Soesterberg

door eti » Zo Okt 09, 2011 14:59

dirk klijn schreef:Hoe hebben ze dat dan opgelost met de examens?

Geen idee, het was in 1989. De cursus bestond al, de docent hoefde alleen maar uit te leggen wat in het boek stond.
Gebruikers-avatar
User

Trijntje

Rang

premium

premium
1703

Vr Feb 11, 2011 12:43

door Trijntje » Zo Okt 09, 2011 22:20

Sjeekie_Beekie schreef:Afgelopen vrijdag heb ik de hele dag BLS [Basic Life Support] gehad en even dacht ik net op weg van werk naar huis dat ik het meteen moest gaan gebruiken.

Weer een goede daad verricht! :duim: (ik vind het vaak verbazingwekkend hoeveel mensen helemaal NIETS doen als iemand op de weg in de problemen is gekomen)

Vandaag heb ik een goede Lego-daad verricht: mijn neefje (nou ja, ergens achter in de dertig) even uit zijn dark age geholpen :lol:
Mijn zusje (43 :P ) gaf vandaag weer eens een Lego feestje voor alle kids in de familie. (is eigenlijk een soort kinderpartijtje, maar dan een beetje meer zo'n bouwevenenment als in de Efteling of op Lego World, op een wat kleinere schaal dan)
Met een mega berg Lego compleet met 9V trein.
Begon mijn neefje, papa van 2 kids van een jaar of 6 en 4 geloof ik, op een gegeven moment onwennig met een paar steentjes te spelen. Zat zijn brein te breken over hoe hij een heli moest bouwen.
En ja, na enige aanmoediging volgde daarna zowaar een klein space ship. Zeer herkenbaar dat hij vroeger met classic space gespeeld had. ( :( helaas geen foto want batterij camera was net leeg...) En ja hoor, het Lego virus begon zichtbaar actief te worden, begon zoonlief aan te moedigen (HET excuus) van: mooi hè, zo'n trein, wil jij dat ook wel?????
Aan het eind van het feestje vroeg hij of zus volgend jaar ook wat technisch Lego erbij kon regelen...
Ik durf te wedden dat ie nog deze week ergens met een grote doos een winkel uitloopt. En die is vast niet voor zijn zoontje. :lol:
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8859

Soesterberg

door eti » Ma Okt 10, 2011 9:10

Gisteren op de radio heb ik het vervolg van dit gesprek gehoord. Britt is gewoon briljant. Hoe kan iemand zo zichzelf en toch zo een ontzettende parodie van zichzelf zijn?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=h0RFClKgfks&feature=feedu[/youtube]

Ik hoop dat ze de rest van het gesprek ook nog op Joeptjoep zetten. Ze kwam nog met juweeltjes van uitspraken als "Oh, heb jij VWO? Wat goed zeg! Want Havo kan iedereen wel halen maar voor het VWO moet je echt kunnen nadenken!" of "Ik ben wel heel erg spiritueel ja. Hoe dat uiting komt? Nou, ik heb gewoon erg veel bijgeloofjes".

Overigens kun je wel hier de hele uitzending terugluisteren, mocht je dat willen.
Gebruikers-avatar
User

Telemachus

1837

Wo Jul 09, 2008 18:03

Coruscant

door Telemachus » Wo Okt 12, 2011 10:41

Ik moest iemand hebben op de zaak, maar die was in gesprek, toen moest ik aan deze denken:
Rembo & Rembo - in gesprek

:lol:
Spoiler:
Because I'm happy
Telemachus' Mocs
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

4466

Di Aug 07, 2007 22:05

Groningen

door LegoHenkie » Do Okt 13, 2011 16:24

Afbeelding

Hij is weer goed!!
Er gaat niets boven Groningen.
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
11184

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Vr Okt 14, 2011 12:03

Oh oh... Alarmerend bericht op nu.nl: 'Stuifzand zonder beheer in 2030 verdwenen'
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4223

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Vr Okt 14, 2011 12:10

* is gillend heen en weer aan het rennen *

Tot hij zag dat het pas in 2030 was, dus dan is stuifzand toch al met pensioen :miss:
Gebruikers-avatar
User

BrickJohannes

Rang

premium

premium
5263

Vr Jun 06, 2008 13:29

Burgum (friesland)

door BrickJohannes » Vr Okt 14, 2011 12:12

Moeten we vast met de collectebussen rond gaan, om stuifzand niet te laten verdwijnen :slygrin:

:D Net een black cat kunnen kopen, nu nog wachten tot postbode hem hier bezorgd. :D
* Lego overal en nergens, behalve waar het hoort *
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26540

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Vr Okt 14, 2011 12:41

aawsum schreef:Tot hij zag dat het pas in 2030 was, dus dan is stuifzand toch al met pensioen :miss:

Dan ben ik 57, dus ik mag het hopen ja 8-)
Gebruikers-avatar
User

Sjeekie_Beekie

1089

Do Okt 28, 2004 14:08

Kaatsheuvel

door Sjeekie_Beekie » Vr Okt 14, 2011 12:52

Ik mag toch hopen dat ze er voor zorgen dat [het] Stuifzand blijft. Alletwee!

De Loonsche en Drunense duinen zijn hier op zo'n 10 minuten fietsen vandaan en wij komen er echt heel erg vaak. Je kan er uren wandelen of fietsen en met een beetje geluk kom je helemaal niemand tegen.

Vroeger werden er nog schietoefeningen gedaan van het leger, dan gingen mijn broertje en ik op zoek naar lege hulzen... tassen vol van die dingen zullen ongetwijfeld nog bij mijn moeder in de schuur liggen.

Vandaag is mijn eerste echte vrije dag sinds weken. Om half 9 moest ik al bij de tandarts zijn, dus ik heb de hond meegenomen. Die heeft tijdens mijn controle de auto bewaakt en op de terugweg zijn we lekker wezen zwemmen... zij althans... ik vond het te frisjes met 4 graden boven nul.

Zo zag Tilburg Noord er vanochtend om 9h10 uit:
Afbeelding

Maar in het zonnetje was het prima uit te houden en we zijn er bijna 3 uur geweest. Lara heeft de longen uit haar lijf gerend en al zwemmend de Noorderplas leeggedronken. Tussendoor had ze amper tijd om eens lekker uit te schudden:
Afbeelding

Ik heb net alle onkruidjes en grassprietjes uit haar vacht geborsteld... ze lag op tafel, in het zonnetje. Toen ik de borstel en de kam uit de kast had gehaald en weer terugkwam, lag ze gewoon te slapen. Dat is dan wel makkelijk borstelen. Naast alle troepjes en losse haren, kwam er ook een lading zand uit vallen... het lijkt hier wel een Madurodamversie van de duinen :lol:.
Weltrusten, tot morgen zonder zorgen!
Did you know?... On average, every person on earth has 62 LEGO bricks!
Gebruikers-avatar
User

BrickJohannes

Rang

premium

premium
5263

Burgum (friesland)

door BrickJohannes » Vr Okt 14, 2011 13:03

Mooie foto's.....had al vermoeden toen jij over de duinen begon, dat je hond daar graag komt te rennen en dat klopte.
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14445

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Vr Okt 14, 2011 19:00

Lego boort wel een nieuwe doelgroep aan met die Volkswagen Camper. Toen mijn vader (93) hem zag, vroeg hij gelijk wat die moest kosten, en daarna moest ik er eentje bestellen. Verschrikkelijk, gedwongen Lego moeten bestellen... :P
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
Gebruikers-avatar
User

JunkstyleGio

3496

Zo Jul 13, 2008 17:59

Breda

door JunkstyleGio » Vr Okt 14, 2011 21:50

Kan iemand die winkeliers verbieden om de chocolade-kruidnoten al in oktober in de winkels te leggen? Die krengen zijn zo lekker! :P
"Some say he eats ABS for Breakfast. Some say he dreams in Building Instructions. All we know is, he's called JunkstyleGio...."
Gebruikers-avatar
User

BrickJohannes

Rang

premium

premium
5263

Burgum (friesland)

door BrickJohannes » Vr Okt 14, 2011 22:10

Roep het niet te hard, zometeen vind je ze volgend jaar in de zomer al in de winkel....Nee persoonlijk vind ik sinterklaars spullen pas in de schappen mogen een week ongeveer voordat de intocht van sint is.

Nu is het niet meer de sinterklaas gedachte, maar pure commerciële business.
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
4348

Di Feb 05, 2008 8:57

door Aliencat » Vr Okt 14, 2011 22:12

BrickJohannes schreef:Nu is het niet meer de sinterklaas gedachte, maar pure commerciële business.

Ik dacht dat dat de sinterklaas gedachte was :look:
Gebruikers-avatar
User

jeroend

Rang

premium

premium
1105

Ma Sep 10, 2007 6:48

Zierikzee, Zeeland

door jeroend » Vr Okt 14, 2011 22:30

De eerste kruidnoten lagen eind augustus of begin september alweer in de schapen van een Spar ergens op één van de wadden eilanden :raiseone:
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
3026

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Vr Okt 14, 2011 22:34

Van mij mag het het hele jaar door.
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3653

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Vr Okt 14, 2011 22:39

JunkstyleGio schreef:Kan iemand die winkeliers verbieden om de chocolade-kruidnoten al in oktober in de winkels te leggen? Die krengen zijn zo lekker! :P

Kan iemand de winkeliers opdragen om de suikerbeestjes net zo vroeg in de handel te brengen? Ik ben namelijk niet zo van de kruidnoten en al helemaal niet van chocoladekruidnoten, maar suikerbeestjes... :omg:
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8859

Soesterberg

door eti » Za Okt 15, 2011 1:45

Wow. Dit is iets om van Lego na te bouwen:

Moet kunnen, met een enorme voorraad monorail...
Gebruikers-avatar
User

chris van den Berg

1631

Zo Sep 17, 2006 13:59

Elst(Utr)

door chris van den Berg » Za Okt 15, 2011 3:40

Het is ook een ideale kinderbewaartoren.
If it was meant to be Fast
it wouldn't be Brick shaped.
Gebruikers-avatar
User

legomannetje

2700

Vr Okt 24, 2003 9:08

Highland

door legomannetje » Za Okt 15, 2011 6:25

Het is dat ik niet zo van chocola hou, anders zou ik ervoor pleiten dat de paaseitjes al in januari in de schappen liggen. :P
Kind 1: "Kijk een goederentrein"
Kind 2: "Nee, joh, dat heet een betere trein"
Gebruikers-avatar
User

JunkstyleGio

3496

Breda

door JunkstyleGio » Za Okt 15, 2011 8:26

Of....
Afbeelding

Maar dan in de choclade-kruidnoten versie!
"Some say he eats ABS for Breakfast. Some say he dreams in Building Instructions. All we know is, he's called JunkstyleGio...."
Gebruikers-avatar
User

Telemachus

1837

Coruscant

door Telemachus » Za Okt 15, 2011 15:56

Maar het aller lekkerste hebben we voor het einde van het jaar bewaard:
Kerststol, tulband en kerstkransjes :duim:
Daar kan je met je speculaas, kruidnoten, pepernoten, suikerbeestjes en hondebrokken echt niet tegen op :P

Deze is ook leuk:

Ze gebruiken hetzelfde spoor voor de monorail iets wat met Lego niet kan.
Because I'm happy
Telemachus' Mocs
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9374

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

door TAFOL » Za Okt 15, 2011 16:26

Telemachus schreef:Maar het aller lekkerste hebben we voor het einde van het jaar bewaard:
Kerststol, tulband en kerstkransjes :duim:
Daar kan je met je speculaas, kruidnoten, pepernoten, suikerbeestjes en hondebrokken echt niet tegen op :P

Die dingen allemaal niet, maar chocolade letters toch wel? :D
Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Telemachus

1837

Coruscant

door Telemachus » Ma Okt 17, 2011 8:58

Chocolade letters zijn wel ok, maar kerstkransjes vind ik lekkerder :P
Because I'm happy
Telemachus' Mocs
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
4348

Di Feb 05, 2008 8:57

door Aliencat » Ma Okt 17, 2011 12:46

Afbeelding

Gebruikers-avatar
User

JunkstyleGio

3496

Breda

door JunkstyleGio » Di Okt 18, 2011 7:40

Jippie! Regen! :duim:

Wedje leggen over hoeveel keer ik vandaag een nat pak haal? :wink:
VorigeVolgende