Leun achterover, en kom lekker bij van de drukke werkweek/-dag in de Lego Lounge.
Lekker kletsen, minder serieus mag ook.

Boek: wat lees je nu?

Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
11258

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

Boek: wat lees je nu?

door WvdP » Di Nov 03, 2009 20:37

We hebben al een topic over de muziek waar je nu naar luistert (drie delen zelfs), maar het lijkt me wel aardig om eens te weten welk boek je aan het lezen bent (en voor de zekerheid: een boek is geen krant of tijdschrift) ;-)

Dus wat ligt er bij jou op het nachtkastje / in het dashboardkastje / naast de bank?
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8870

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

Re: Boek: wat lees je nu?

door eti » Di Nov 03, 2009 20:40

Niks meer sinds ik Krabat uit heb... ('Meester van de zwarte molen' voor de Hollanders onder ons, maar ik heb 'm in het Duits gelezen. Hoewel ik ook Nederlands ben, dat dan weer wel)
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6665

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Di Nov 03, 2009 20:47

Ik heb net het nieuwe boek van Dan Brown uit, namelijk Het Verloren Symbool.
Heel goed geschreven en echt een killer voor de nachtrust.

Daarom ga ik nu maar weer verder met het boek wat ik vrijdag voor Dan Brown aan de kant heb gelegd: Elantaris door Brandon Sanderson.
Das weer iets heel anders (fantasy)
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
4526

Di Feb 05, 2008 8:57

door Aliencat » Di Nov 03, 2009 20:54

Ik zit nu in het derde en laatste deel van de Night's Dawn Trilogy van Peter F. Hamilton. Een drietal boeken met elk zo'n 1300 pagina's. Een flinke kluif dus ;) maar zeker de moeite waard :duim:
Gebruikers-avatar
User

legomannetje

2700

Vr Okt 24, 2003 9:08

Highland

door legomannetje » Di Nov 03, 2009 20:57

Voor de volledigheid ook maar even in dit nieuwe topic:
Ik ben net gisteren begonnen in 'De Hollandsche IJzeren Spoorweg-Maatschappij' van Jacq. van der Meer, een 400 blz. tellend boek groter dan A4 en ook nog fors qua gewicht. Okee, er staan ook foto's in.
Kind 1: "Kijk een goederentrein"
Kind 2: "Nee, joh, dat heet een betere trein"
Gebruikers-avatar
User

Rijkjavik

2110

Zo Okt 28, 2007 8:34

Ede

door Rijkjavik » Di Nov 03, 2009 21:04

Ik ben het boek 'The Destruction of the Bismarck' aan het lezen. Geheel in het Engels, en dat gaat vrij langzaam. Het laatste Engelstalige boek dat ik in zijn geheel uit las (dus geen informatief boek waarvan de helft uit afbeeldingen bestaat) was een dun boekje op de middelbare school.

Ik heb zaterdag nog vijftien boeken van Jules Verne gescoord voor €20,- dus ik kan weer een tijd vooruit.
It's multifunctionomical.

Flickr
Gebruikers-avatar
User

Night Creeper

Rang

premium

premium
1982

Vr Sep 14, 2007 20:36

Ochten

door Night Creeper » Di Nov 03, 2009 21:07

Jim Marrs - Regeren vanuit het duister - samenzweringen, complotten en geheime genootschappen.
Een echte eye-opener is het zeker.
BrickLink store: Brickwilbo
Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

SkullTwin

349

Do Jul 02, 2009 10:15

Zuid-Limburg

door SkullTwin » Di Nov 03, 2009 21:08

workfromtheheart schreef:Ik heb net het nieuwe boek van Dan Brown uit, namelijk Het Verloren Symbool.
Heel goed geschreven en echt een killer voor de nachtrust.

Daarom ga ik nu maar weer verder met het boek wat ik vrijdag voor Dan Brown aan de kant heb gelegd: Elantaris door Brandon Sanderson.
Das weer iets heel anders (fantasy)

Ik heb een paar weken terug het origineel, The Lost Symbol uitgelezen. Vond hem minder sterk dan Angels & Demons (Bernini Mysterie) maar zeker niet verkeerd nee :)

Gisteren heb ik de Illustrated Edition van The Da Vincy Code uitgelezen. Dus ik moet zo weer de boekenkast in duiken om te kiezen wat er nu gelezen gaat worden. Misschien weer wat van James Rollins (ongeveer hetzelfde genre).
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6665

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Di Nov 03, 2009 21:13

SkullTwin schreef:Gisteren heb ik de Illustrated Edition van The Da Vincy Code uitgelezen.

Die heb ik ook voor mijn verjaardag gekregen en daardoor heb ik de Da Vinci Code 4x.
Pocket Engels, Softcover Engels, Softcover Nederlands en geïllustreerd Nederlands.
Op die laatste ben ik zo verschrikkelijk zuinig dat niemand er zelfs alleen maar naar mag kijken...

Maar ik ben sowieso op al mijn boeken ontzettend zuinig. Eén keer een boek uitgeleend aan mijn eigen vriendin, die het aan haar moeder uitleende, die het vervolgens aan een vriendin uitleende en toen aan een een buurvrouw. Kortom, na lange tijd kreeg ik mijn boek, vol ezelsoren terug... :notimpressed:
Ik ben geen bibliotheek of zo... Gelijk de laatste keer dat mijn vriendin een boek van mij mee kreeg naar huis...
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

SkullTwin

349

Zuid-Limburg

door SkullTwin » Di Nov 03, 2009 21:16

workfromtheheart schreef:
SkullTwin schreef:Gisteren heb ik de Illustrated Edition van The Da Vincy Code uitgelezen.

Die heb ik ook voor mijn verjaardag gekregen en daardoor heb ik de Da Vinci Code 4x.
Pocket Engels, Softcover Engels, Softcover Nederlands en geïllustreerd Nederlands.
Op die laatste ben ik zo verschrikkelijk zuinig dat niemand er zelfs alleen maar naar mag kijken...

Maar ik ben sowieso op al mijn boeken ontzettend zuinig. Eén keer een boek uitgeleend aan mijn eigen vriendin, die het aan haar moeder uitleende, die het vervolgens aan een vriendin uitleende en toen aan een een buurvrouw. Kortom, na lange tijd kreeg ik mijn boek, vol ezelsoren terug... :notimpressed:
Ik ben geen bibliotheek of zo... Gelijk de laatste keer dat mijn vriendin een boek van mij mee kreeg naar huis...

Ik weet niet precies hoe het formaat van de Nederlandse illustrated edition is, maar als hij net zo groot is als de Engelse, dan leest dat niet zo prettig in bed. Heb er iig een aantal ezelsoren aan overgehouden. Niet echt een praktisch leesformaat. Maar goed. Wel leuk om de foto's van de verschillende kunstwerken en locaties in het verhaal verwerkt te zien. :)
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8870

Soesterberg

door eti » Di Nov 03, 2009 21:22

Aliencat, klinkt interessant, die trilogie. Misschien moet ik m'n vrouw maar 'es vragen om hem te moochen (ze zit bij Bookmooch, een boekenruilbeurs... als je regelmatig boeken weggeeft krijg je ook regelmatig boeken. Wel bijna altijd Engelstalig)
no avatar
User

G2K

1584

Za Jul 28, 2007 17:21

door G2K » Di Nov 03, 2009 21:24

Het boek wat ik om moment aan het lezen ben is Financieel management 1 - financiële basisprincipes, geschreven door P.S.J. Mout. Helaas niet voor de lol, puur uit oogpunt voor mijn studie. Wel heel leerzaam :P
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
4526

Di Feb 05, 2008 8:57

door Aliencat » Di Nov 03, 2009 21:28

eti schreef:Aliencat, klinkt interessant, die trilogie. Misschien moet ik m'n vrouw maar 'es vragen om hem te moochen (ze zit bij Bookmooch, een boekenruilbeurs... als je regelmatig boeken weggeeft krijg je ook regelmatig boeken. Wel bijna altijd Engelstalig)

Ik weet ook niet of deze vertaald is naar Nederlandsch. Wij hebben de onze in Amerika gekocht, dus in het Engels.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8870

Soesterberg

door eti » Di Nov 03, 2009 21:45

Ja, ik wil 'm ook in het Engelsch lezen. Duitse en Engelse boeken lees ik nooit in vertaling.
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9609

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

door TAFOL » Di Nov 03, 2009 21:48

Het laatste 'echte' boek dat ik gelezen heb was Resident Evil: Extinction van Keith R.A. Decandido. Leuk zombieverhaal met veel actie. Ik heb de film ook gezien, maar het is leuker om het boek erbij te lezen. Zo lees je sommige details die je niet in de film te zien kreeg. Nu nog op zoek naar de overige twee delen.
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
3055

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Di Nov 03, 2009 22:26

tijd geleden dat ik een boek gelezen heb, dat was het laatste deel van Harry Potter.
nu lees ik iedere week de nieuwe naruto manga van Masashi Kisimoto op internet.
Gebruikers-avatar
User

legomannetje

2700

Vr Okt 24, 2003 9:08

Highland

door legomannetje » Di Nov 03, 2009 22:29

Als we het over buitenlandse boeken gaan hebben, gisteren heb ik 'Dansk Jernbanehistorie 2' van Torben Andersen, ja in het Deens dus! Deel 1 had ik daarvoor al gelezen. Deel 3 en 4 lees ik later wel een keer. Ik ben nu te benieuwd naar de geschiedenis van de Hollandsche IJzeren Spoorweg-Maatschappij.
Kind 1: "Kijk een goederentrein"
Kind 2: "Nee, joh, dat heet een betere trein"
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8870

Soesterberg

door eti » Di Nov 03, 2009 23:02

Ik heb zomaar het idee dat dat Deense boek ook over treintjes gaat???
Gebruikers-avatar
User

legorigs

1749

Zo Okt 10, 2004 21:01

Oostzaan

door legorigs » Wo Nov 04, 2009 0:12

hummm, 't zijn voornamelijk studieboeken en readers op dit moment. Arbeidsrecht, dus nog droge kost ook.
Big rigs the American way.
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2631

Zo Sep 07, 2008 17:54

Zutphen

door koffiemoc » Wo Nov 04, 2009 0:21

Ben bezig in een geschiedenisboek over de periode 1340 - 1550.
Daarnaast een herlezing van Xenocide van Orsoc Scott Card, omdat ik laatst deel 4 van de Ender-reeks in de bieb aantrof.
En ten slotte heb ik nog weer in mijn kookboek over de russische keuken gelezen. Vermakelijk, en literair, omdat ook alle belangrijke (en ook minder bekende) russische schrijvers worden behandeld (ieder 1 pagina). Uit hun werken zijn veel citaten over eten en koken opgenomen, en zo krijg je een veel beter beeld wat de recepten betekenen in de russische cultuur. Troostsoep met tranen en een mooi verhaal, dat zijn deze recepten.

Moet ineens weer denken aan de mop die ik Gorbatsjov onlangs op TV zag vertellen.
Er stond een rij voor een winkel waarvan het gerucht ging dat ze weer eens wodka hadden. Het was een erg lange rij. En hij schoot voor geen meter op. Na vier uur wachten hield een man het niet meer: "Het is allemaal de schuld van Gorbatsjov!" Instemmend geknik en gemompel. "Onder Brezjnev hadden we het beter!" Hoera-geroep uit de lange rij.
"Ik ga Gorbatsjov om zeep helpen!", roept diezelfde man, helemaal verhit. "Moet je doen doen", schreeuwt de menigte. En hij vertrekt, richting Kremlin. En na twee uur komt hij terug.
"En?" vragen de mensen in de rij, "gelukt?"
"Mwoah, neuh," zegt ie, "daar was de rij nog veel langer".
Baldrick, have you no idea what irony is? Yeah. It's like goldy and bronzy, only it's made of iron.
my koffiemocs @ flickr.
Gebruikers-avatar
User

bioniclemaster

811

Di Jul 07, 2009 18:14

Amersfoort

door bioniclemaster » Wo Nov 04, 2009 10:00

ik ben nog bezig in het verloren symbool, dat WftH net uit heeft. en daarna heb ik geen idee wat ik ga lezen, meestal koopt mijn moeder boeken voor zichzelf, maar is ze nog in een ander boek bezig, dus dan ga ik het nieuwe boek maar lezen, als het me bevalt :)
Veteraan lurker, onlangs het licht weer gezien na een paar jaar dark age
Gebruikers-avatar
User

dip

5737

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Wo Nov 04, 2009 10:01

Independent people van Halldór Laxness (nobelprijs literatuur 1955). Over een boer in het barre ijsland.

(Normaal lees ik pratchett, colfer etc)
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8870

Soesterberg

door eti » Wo Nov 04, 2009 10:26

Dat boek van Laxness heb ik ook gelezen! Heel mooi boek was 't - al is 't wat lang geleden, dus ik weet het niet heel goed meer.
Normaal lees ik ook meer science fiction en/of jeugdboeken... maar ik heb een IJslandtik, dus vandaar.
Ben wel al jaren niet in IJsland geweest... wacht er nog even mee tot de kinderen iets groter zijn voordat ik ze daar in de kokende geysers ga gooien.
Gebruikers-avatar
User

gregory

1633

ieper-belgie

door gregory » Wo Nov 04, 2009 13:14

Nu aan het lezen : Lance Armstrongs oorlog.
Over het leven van Lance Armstrong , in mijn ogen de op 1 na beste wielrenner aller tijden.
Gedachten zijn als wijnen.
Sommige moet je onmiddellijk consumeren.Andere verbeteren met liggen.
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3722

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Wo Nov 04, 2009 14:07

En de beste: de Belgische legende Eddy Merckx? :P
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Gebruikers-avatar
User

Grunneger

1995

Zo Mrt 13, 2005 10:37

Stadskanaal

door Grunneger » Wo Nov 04, 2009 15:09

Star Wars - Fate of the Jedi - deel 3 Abyss.
Moet nu tot maart wachten voordat deel 4 uit komt :cry:
Wordt weer es tijd dat ik wat steentjes ga stapelen...
Gebruikers-avatar
User

gregory

1633

ieper-belgie

door gregory » Wo Nov 04, 2009 15:18

Bricknook schreef:En de beste: de Belgische legende Eddy Merckx? :P

Tuurlijk datte.
Gedachten zijn als wijnen.
Sommige moet je onmiddellijk consumeren.Andere verbeteren met liggen.
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3707

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

door LegoRK » Wo Nov 04, 2009 16:59

Ik ben al een tijdje (voor de 2e keer) Lord of the Rings aan het lezen. Ik ben bij boek 5 aangeland. Wel in het Nederlands hoor, anders ben ik over 30 jaar nog aan het lezen vermoed ik. :lol:
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

SkullTwin

349

Zuid-Limburg

door SkullTwin » Wo Nov 04, 2009 21:27

Gisteravond de novelization van m'n favoriete film, Back to the Future, uit de kast gepakt, oud boekje uit 1985. Ooit tweedehands via Amazon gekocht. :)
Gebruikers-avatar
User

bioniclemaster

811

Di Jul 07, 2009 18:14

Amersfoort

door bioniclemaster » Do Nov 05, 2009 14:39

ik vond de back to the future trilogie wel lachen :)

en ik neem aan dat een novelization een verboeking van een film is?
Veteraan lurker, onlangs het licht weer gezien na een paar jaar dark age
Gebruikers-avatar
User

legOscar

3219

Zo Dec 30, 2007 18:25

Culemborg

door legOscar » Vr Nov 06, 2009 11:18

Heb net "The Curious Incident Of The Dog In The Night-Time" uitgelezen. Moest voor Engels.

Wikipedia schreef:"een boek dat een realistisch beeld geeft van hoe het moet zijn om als een autistisch iemand door het leven te gaan. Het boek is een wereldwijde bestseller en won nog minstens vijftien andere prijzen. Het is geschreven vanuit de persoon van Christopher, een jongen met het syndroom van Asperger. Als Christopher de hond van de buurvrouw vermoord in haar tuin vindt, besluit hij op zoek te gaan naar de dader van deze brute moord. Zijn zoektocht, die tot veel meer dan alleen de dader leidt, schrijft hij op zoals hij hem ervaart: totaal anders dan de gemiddelde mens."
I Love it when a MOC comes together.

Flickr
Gebruikers-avatar
User

dip

5737

Groningen

door dip » Vr Nov 06, 2009 13:19

Dat boek is toch geen straf om te lezen?
Gebruikers-avatar
User

legOscar

3219

Culemborg

door legOscar » Vr Nov 06, 2009 15:54

Oh nee zeker niet, het is een erg leuk boek en ook heel goed geschreven. Dacht je dat uit mijn post op te maken dan? Want ik had eigenlijk niet echt een mening gegeven. :wink:

Flickr
Gebruikers-avatar
User

dip

5737

Groningen

door dip » Vr Nov 06, 2009 16:01

"moest voor engels" impliceert bij mij meestal dat mensen een boek tegen hun zin moeten lezen. Ik heb "king of the castle" moeten lezen, dat doe je niet voor je lol (ik in ieder geval niet).
Gebruikers-avatar
User

legOscar

3219

Culemborg

door legOscar » Vr Nov 06, 2009 16:02

Oh, nou ja het was wel verplicht maar ik had er geen moeite mee hoor. :) Sorry voor de verwarring :wink:

Flickr
Gebruikers-avatar
User

Jalkow

2307

Za Aug 18, 2007 10:31

Nijmegen

door Jalkow » Vr Nov 06, 2009 21:19

Ik zit momenteel ook 'verplicht' in een Engels boek. Volgende week krijgen we een tentamen over 'Atonement', van Ian McEwan. Veel klasgenoten zien het als een straf, maar ik vind het een goed boek: Hier en daar is het erg beschrijvend en langdradig, maar de verschillende perspectieven houden het interessant. Vorig jaar was onder andere 'The Chosen' van Chaim Potok verplichte kost, maar die vond ik een stuk ingewikkelder en vervelender om te lezen.

Twee jaar terug stond trouwens 'The Collector', van John Fowles, op het programma en die heb ik echt met veel plezier gelezen. Een boek over een vlinderverzamelaar die een meisje ontvoerd en opsluit. Ondanks dat het boek maar twee hoofdpersonen heeft en eigenlijk maar één locatie is het een boeiend boek.
Knap geschreven, vond ik.
Niet mokken, lekker moccen!
Gebruikers-avatar
User

Morriz

194

Di Jul 18, 2006 15:47

Arnhem

door Morriz » Vr Nov 06, 2009 21:44

Ik ben net begonnen aan het boek ""Het geheim van Hatsjepsoet". Vorige maand zijn we op vakantie geweest naar Egypte waar we een rondreis gemaakt hebben. Uiteraard zijn we toen ook bij de beroemde dodentempel van koningin Hatsjepsoet geweest. Dus toen ik dit boek bij de Makro zag liggen en er helaas geen SW aanbiedingen meer overwaren :cry: , heb ik het maar gekocht (naast uiteraard nog een paar andere aanbieding setjes :D).
Lego is mmmmmm.....
Gebruikers-avatar
User

LNB

350

Za Jun 16, 2007 17:10

Nijmegen

door LNB » Vr Nov 06, 2009 22:05

- Synchronization In Real-time Systems: A Priority Inheritance Approach voor m'n masterscriptie
- Agatha Christie: Vijf kleine biggetjes
- Refuse to Choose!: A Revolutionary Program for Doing Everything That You Love misschien dat dat mij gaat vertellen hoe ik aan lego bouwen toekom :look:

Voor zover ik mij kan herinneren hadden wij voor Engels geen verplichte boeken. Ik heb toen de Hobbit gelezen en een of ander boek over een vrouw die met een prins/graaf/iets trouwde ofzo. Voor Nederlands hadden we volgens mij ook geen verplichte literatuur (afgezien van oude dingen als Karel ende elegast), maar Nederlandse literatuur vond ik nooit wat aan. Alle boeken die ik leuk vond waren geen literatuur of niet (orgineel) Nederlands.
Gebruikers-avatar
User

BramAkkermans

2168

Do Jan 29, 2009 19:37

Breda

door BramAkkermans » Za Nov 07, 2009 1:29

Lee Child - The Enemy
Ik ben Lee Child verslaafd, niet vanwege de verhaallijn, maar vanwege de hoofdpersoon
Vind hem grappig.

Is voor de rest niet zo veel inhoudelijk dat boek.
Be As You Are
Mijn Brickshelf - in de meivakantie komen de foto's !
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26205

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Za Nov 07, 2009 9:49

Jalkow schreef:Twee jaar terug stond trouwens 'The Collector', van John Fowles, op het programma en die heb ik echt met veel plezier gelezen. Een boek over een vlinderverzamelaar die een meisje ontvoerd en opsluit. Ondanks dat het boek maar twee hoofdpersonen heeft en eigenlijk maar één locatie is het een boeiend boek.
Knap geschreven, vond ik.

Het enige boek dat ik destijds voor mijn lijst ook echt gelezen heb :P
Ik vond het ook mooi :)
Volgende