Leun achterover, en kom lekker bij van de drukke werkweek/-dag in de Lego Lounge.
Lekker kletsen, minder serieus mag ook.
Gebruikers-avatar
User

Fedde

1892

Di Mrt 18, 2003 22:08

Fryslân

Kleermakerszit favoriete bouw-houding?

door Fedde » Do Feb 05, 2009 17:55

Gisteravond voor het eerst sinds tijden (2 jaar?) weer echt geMOCt. Tenminste, een beetje omgeprutst en half afgebouwde MOCs bekeken en besloten het 1 en ander te bestellen. Echter, na een paar uur (3 of 4 ofzo) ben ik er maar mee gekapt. Het gaat niet meer. Stom lijf ! :cry:
Van LEGO kan je alles maken, zolang je maar genoeg blokjes hebt.
Gebruikers-avatar
User

mahjqa

5584

Ma Feb 07, 2005 1:03

Utrecht

Re: Slow chat VII - Hoor wie klopt daar kind'ren?

door mahjqa » Do Feb 05, 2009 18:18

Heh. Ik moet mijn bouwplek ook nog eens omklussen van de grond naar een bureau/tafel. Anders kijg ik precies hetzelfde als wat Fedde heeft.

Ik heb trouwens een theorie dat legobouwers erg bedreven zijn in de kleermakerszit. Wie hier bouwt/bouwde ook in die houding?
Niet krabben, daar wordt het alleen maar erger van.
Gebruikers-avatar
User

Fedde

1892

Fryslân

door Fedde » Do Feb 05, 2009 18:35

Voorheen kon ik er beter tegen. Het gaat niet zo goed nu. Al een maand hartklachten.
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6544

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Do Feb 05, 2009 18:54

mahjqa schreef:Ik heb trouwens een theorie dat legobouwers erg bedreven zijn in de kleermakerszit. Wie hier bouwt/bouwde ook in die houding?

Hier ook ja,
al moet ik wel om de zoveel tijd gaan verzitten, omdat mijn tegen geen bloed meer krijgen...
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

harmjan

1115

Ma Mrt 26, 2007 10:14

Kollum, Friesland

door harmjan » Do Feb 05, 2009 19:14

iIk zit ook nog steeds op de grond, maar omdat ik dan last van mijn rug krijg ga ik in de vakantie met mijn vader een blad aan de muur monteren in de vorm van een L van 2 bij 2 meter :D. Dan kan ik eindelijk weer even normaal zitten. :)
Playing with LEGO every day, keeps the docter away.

brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Rijkjavik

2098

Zo Okt 28, 2007 8:34

Ede

door Rijkjavik » Do Feb 05, 2009 19:18

Ik zit ook vaak in kleermakerszit. :)
It's multifunctionomical.

Flickr
Gebruikers-avatar
User

jovel

1653

Za Jan 28, 2006 12:53

Leunen

door jovel » Do Feb 05, 2009 19:42

Geen kleermakerszit hier. Vind ik te onhandig als ik iets moet pakken waar ik net niet bij kan.
Ik zit meestal op m'n knieën, soms met een kussen er onder.
Mijn camera vergroot 10x, maar de elfde keer deedt-ie het ook.
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14445

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Do Feb 05, 2009 19:47

Op bed, benen wat uit elkaar, met daartussen een snijplankje als ondergrond om stenen mooi op elkaar te kunnen drukken, bouwbeschrijving meestal rechts naast me, en verder om me heen deksels van schoenendozen waar de zakjes onderdelen over zijn verdeeld. Of beneden zitten op de bank, en onderdelen en beschrijving naast en voor me op de salontafel. Die houding is alleen wat minder voor de rug, want de tafel staat vrij ver van de bank, en is te zwaar om even alleen te verplaatsen, dan trekt ie strepen op het kleed en wordt vrouwlief boos... :wink:
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
Gebruikers-avatar
User

chris van den Berg

1631

Zo Sep 17, 2006 13:59

Elst(Utr)

door chris van den Berg » Do Feb 05, 2009 20:10

Hier ook geen kleermakerszit, maar gewoon
op zolder achter het bureau.
(kan ik alles lekker alles laten liggen)
If it was meant to be Fast
it wouldn't be Brick shaped.
Gebruikers-avatar
User

Elex

232

Ma Feb 02, 2009 12:39

Dordrecht

door Elex » Do Feb 05, 2009 22:04

Bij voorkeur kleermakerszit op de grond, met heel veel zakjes en doosjes rondom me.
Maar de laatste tijd, met een kleine van 11 maanden, bouw ik meer op zolder achter een buro.
Dan kan ik de onderdelen toch nog laten liggen zonder dat dochtertjelief er mee aan de haal gaat :?

Greetz, Elex
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
4356

Di Feb 05, 2008 8:57

door Aliencat » Do Feb 05, 2009 22:19

Ik heb geen ruimte in mijn Lego kamer voor een bureau. We hebben 2 slaapkamers, de grootste gebruiken we als slaapkamer, de kleinste is mijn Lego kamer, ik heb mijn vrouw er nog niet van kunnen overtuigen dat dat eigenlijk andersom moet ;)
Ik zit dus ook nog op de vloer, op m'n knieën, met een kussentje eronder. Als ik alles gesorteerd heb, wil ik het wel herinrichten en meer met ladekastjes werken dan met losse bakjes, dan kan ik er denk ik wel bureau tussen passen.
Gebruikers-avatar
User

DNL

1326

Do Jan 11, 2007 14:42

Nøørwegen

door DNL » Do Feb 05, 2009 23:40

Ik bouw al een paar jaar op een bureau, heerlijk :D Als ik op de grond zit krijg ik al snel pijn aan mijn rug (na een paar uur, en vaak bouw ik hele dagen in het weekend...). Het is echt veel confortabeler om aan een tafel te bouwen, en het is ook handiger om onderdelen te pakken, want je kan een ladekastje op de tafel zetten. Alleen sorteren is beter op de vloer want dan is er meer plek, maar ik sorteer toch liever aan mijn bureau.
En nog een groot voordeel is dat niet je hele vloer vol komt te liggen :wink: De ruimte op een tafel is meer beperkt, dus als het te vol wordt moet ik wel de losse lego sorteren. op die manier heb ik ook nooit last van ongesoorteerde lego.
Gebruikers-avatar
User

Prezzz84

115

Ma Dec 29, 2008 12:25

Zwolle

door Prezzz84 » Do Feb 05, 2009 23:50

Hier ook veels te weinig ruimte,.. op de kast liggen wat onderdelen, op mijn buro rondom het toetsenbord wat onderdelen en het bouwen doe ik op de "kleine" tafel,..

Dit wel alles zitten in de bureaustoel op de laagste stand :)
De informatie in dit bericht kan van vertrouwelijke aard zijn en kan binnen het bereik vallen van een geheimhoudingsplicht en een verschoningsrecht. De verzender staat niet in voor de juiste en volledige overbrenging van dit bericht.
Gebruikers-avatar
User

Dryw Filtiarn

2368

Ma Nov 07, 2005 0:30

Haaksbergen

door Dryw Filtiarn » Vr Feb 06, 2009 14:53

Ik bouw vrijwel altijd achter m'n bureau en in sommige gevallen staand op de stelling kasten die ik in m'n computer/lego kamer heb staan.
Afbeelding

Het is momenteel nog een beetje een rommetje, maar dat heeft alles te maken met herinrichting van m'n sorteersysteem en het eindelijk uitsorteren van een grote berg Lego wat nog uit elkaar moest :).

Rechts op de foto zie je een deel van een model waar ik momenteel mee bezig ben op de stellingkasten staan... Naast de kasten rechts staat nog een hoge stelling (zoals ook links te zien is) waar ik een aantal modellen in heb staan en een aantal mocs.

Ik heb gelukkig de luxe van het hebben van een grote kamer van ongeveer 5,5 bij 5,5 meter :)
Een dag niet met steentjes gespeeld is een dag niet geleefd.
Mijn stenenwinkeltje: Dryw's Brickstore
Gebruikers-avatar
User

Erik Leppen

3579

Zo Jul 18, 2004 12:17

Almere

door Erik Leppen » Vr Feb 06, 2009 17:50

mahjqa schreef:Ik heb trouwens een theorie dat legobouwers erg bedreven zijn in de kleermakerszit. Wie hier bouwt/bouwde ook in die houding?
Geen idee of die theorie in het algemeen enige kern van waarheid heeft maar het is in elk geval niet op mij van toepassing :lol:

Zit gewoon aan de eettafel. Dat is waar een tafel voor is, en het werkt prima vooralsnog.
Gebruikers-avatar
User

KarlMarX

2683

Do Sep 07, 2006 14:02

Almere

door KarlMarX » Vr Feb 06, 2009 18:12

Ik heb vele manieren uitgeprobeerd, waaronder ook op de grond of aan mijn bureau. De laatste tijd heeft Rusty's manier, op de bank, mijn voorkeur. Dat zit comfortabel en ik heb dan aan beide kanten om mij heen redelijk wat ruimte om de steentjes neer te leggen in sorteerbakjes en mijn benen kunnen lekker op de voetenbank. Ik gebruik dus alleen geen salontafel (die hebben we niet) en dat is wel zo bevoordelijk voor mijn rug.
Soms bouw ik ook wel in mijn Lego kamer zelf, maar daar heb ik geen bureau en geen bank (zonde van de ruimte) en dan zit ik gewoon op de grond, maar gewoon op mijn kont en geen kleermakerszit. Daarvoor ben ik inmiddels toch te oud en stijf ben ik bang. :lol:

De eettafel gebruik ik soms, maar dat zit wat minder comfortabel. Maar is wel weer praktischer als ik samen met mijn dochter wil bouwen.
Gebruikers-avatar
User

bmarreel

1105

Do Dec 27, 2007 20:37

West-Vlaanderen, België

door bmarreel » Vr Feb 06, 2009 18:16

Grond (kleermakerszit... :P ) en bureau :D . Eerst beginnen op de grond, dan op de tafel.
L€60 ©@$tL€ F0r L!f€
-Ik ben terug!-
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8803

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Vr Feb 06, 2009 19:52

Aan de eettafel alleen als ik een nieuwe set in elkaar set. Dan passen alle stukjes nl. op de tafel.
Normaal gesproken zit ik op zolder - ik zou niet weten hoe ik met bakjes om me heen op de bank zou moeten zitten want ik heb natuurlijk wel altijd al m'n Lego nodig:

Afbeelding

De plaatjes lopen wat achter, het is voller... ik moet aan gestapelde systemen gaan denken.
Gebruikers-avatar
User

Fedde

1892

Fryslân

door Fedde » Vr Feb 06, 2009 20:14

Pa is een legobouwtafel voor mij in elkaar aan het knutselen :P Nu nog een kast ...
Gebruikers-avatar
User

jas

800

Ma Okt 24, 2005 20:58

Emmeloord

door jas » Vr Feb 06, 2009 20:35

@ Fedde: foto's??

Tja ik verband met het bouwen van nieuwe sets naar de woonkamer. Soms bouw ik op de grond andere keer aan de salon tafel en dan weer eens aan de eettafel.
Voor de rest ben ik op zolder met lego bezig. En dan zit ik op de grond.
Gebruikers-avatar
User

Fedde

1892

Fryslân

door Fedde » Vr Feb 06, 2009 20:38

Ik maak wel wat foto's als het af is. Hij neemt gewoon een bestaand kastje en maakt daar een groter blad op. Helaas mag ik de inhoud van het kastje er niet uit gooien. Had mooi wat Lego kunnen staan.
Gebruikers-avatar
User

Vdub

1149

Za Dec 30, 2006 20:04

Alkmaar

door Vdub » Za Feb 07, 2009 11:43

Ik zit meestal op mijn bureaustoel en rol dan heen en weer tussen mijn pc, mijn bureau, de bakken op de grond en de bakken die ik op mijn bed zet. :)

Dit is mijn bureau, dat eigenlijk alleen voor lego wordt benut. http://www.brickshelf.com/gallery/V-dub ... bureau.jpg

Rest van de map; http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=343618
Gebruikers-avatar
User

KarlMarX

2683

Do Sep 07, 2006 14:02

Almere

door KarlMarX » Za Feb 07, 2009 14:56

Dat op de bank bouwen is ook alleen voor nieuwe sets. :wink:

Moccen doe ik op de grond in mijn Lego kamer.
no avatar
User

G2K

1584

Za Jul 28, 2007 17:21

door G2K » Za Feb 07, 2009 19:52

workfromtheheart schreef:

Hier ook ja,
al moet ik wel om de zoveel tijd gaan verzitten, omdat mijn tegen geen bloed meer krijgen...

Dit onderwerp lijkt me eigenlijk wel een eigen topic waard. :) Het gaat hier over de houding bij het bouwen met Lego, dus lijkt me niet echt een onderwerp voor de slow chat. Of heb ik het helemaal mis? :look:
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
11183

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

Re: Kleermakerszit favoriete bouw-houding?

door WvdP » Za Feb 07, 2009 22:41

In SlowChat mag (bijna) alles natuurlijk, maar inmiddels is dit toch wel een eigen topic waard. ;-)
Om maar mijn steentje bij te dragen (hoe toepasselijk): nieuwe sets bouw ik het liefst aan de (grote) keukentafel. Aan MOCcen ben ik de laatste tijd veel te weinig toegekomen, maar vroeger liefst op de grond, met in de winter lekker mijn rug tegen de verwarming.
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

Dryw Filtiarn

2368

Ma Nov 07, 2005 0:30

Haaksbergen

door Dryw Filtiarn » Za Feb 07, 2009 23:45

Ik kan absoluut niet in kleermakerszit zitten voor langere tijd :) Maar dat heeft alles te maken met het feit dat m'n knieën niet al te best zijn. Persoonlijk blijf ik prefereren om lekker achter het bureau te bouwen. Voordeel is dan direct ook dat je niet de hele vloer vol hebt liggen met Lego waardoor stofzuigen e.d. weer wat gemakkelijker wordt.
Een dag niet met steentjes gespeeld is een dag niet geleefd.
Mijn stenenwinkeltje: Dryw's Brickstore
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8803

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Zo Feb 08, 2009 1:55

de aanleiding om een bouwhoek aan tafel te maken (zie plaatjes boven) was dat mijn stramme 38 (toen 37) jarige lijf het op de grond zitten niet meer aankon!
Gebruikers-avatar
User

BramAkkermans

2168

Do Jan 29, 2009 19:37

Breda

door BramAkkermans » Zo Feb 08, 2009 2:52

*edit ; mijn eerste bericht was zo lang dat ik niet kon posten en het over mijn complete systeem ging*

whahaha, mijn systeem springt hier toch echt boven uit :P

Ok, ten eerste, mijn ouders zijn gescheiden en dat houd in dat ik elke week, op vrijdag avond, AL (!) mijn lego in de auto moet krijgen :P
Ik heb hier een handig systeem voor,

Kennen jullie die Bananendozen ?
Nou, dat formaat (een paar die wat hoger zijn en een paar wat lager)
En dan dit systeem ;

75 van die chinese-bakjes van de makro (wel steviger dan normaal)
en dan nog zo'n 30 andere bakken/zakken waar lego in zit
dit stop ik in zo'n 7/8 kartonnen dozen, die je precies kan opstapelen (open bovenkant, maar stevige hoeken)
en das in totaal zo'n 2 meter hoog(het is echt geen 2kuub lego, zit veel lucht bij)

dat sleep ik dus steeds mee :D
toch, ondanks dat het stom klinkt, kan ik de kartonnen dozen heel makkelijk uitstallen op mijn bed en op de grond, en als ik ga slapen weer opstapelen tegen de muur,
de chineese-bakjes stapel ik op (zonder dekseltjes) op een grote laden-kast waar ik met een barkruk achter zit :D

en bij mijn moeder heb ik een burea-blad, voordeel, je kan je benen makkelijker kwijt, bij die kast moet je je benen wijd doen of met je zij naar de kast gaan zitten ...

op de grond doe ik niet meer, te koud, niet makkelijk, steeds opstaan,
vanaf mijn stoel hoef ik max. 1 stap te doen om er te komen ! :D
(maar dan is mijn kamer ook ontoegankelijk)
en als ik ga slapen stapel ik een gedeelte op zodat ik naar de deur kan :lol:

conclusie ; ondanks dat ik elke week weer al die dozen moet inpakken (alhoewel, is ook maar 10 minuutjes) en het in totaal meer dan 100 bakjes/zakjes zijn (alhoewel, ik kan alles heel snel vinden, echt max 30sec) en ik elke week 20 min bezig ben om alles van boven naar beneden te sjouwen, te zorgen dat er niks uitvalt, en het in de auto te krijgen...

is het dat half uurtje ook wel waard ;)
want ik vind alles snel, ik kan het makkelijk opruimen, ik kan het makkelijk verhuizen, ik weet waar alles ligt, en ja, ik val in herhaling :fluiten:
je went er aan, en hierdoor gaat het heel makkelijk

het is hetzelfde als dat je op vakantie gaat en dat je gebruik maakt van 1 soort krat, en daar dan 10 van, die precies achterin je auto passen, maar dat er toch in alle kratjes wat anders zit met andere potjes en doosjes...-
Be As You Are
Mijn Brickshelf - in de meivakantie komen de foto's !
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5611

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Zo Feb 08, 2009 12:43

Een nieuwe set bouw ik meestal beneden aan de eettafel. Daar blijft die set dan ook een tijdje staan.
Moc'en doe ik boven in mijn lego kamer. Die staat zo vol, dat ik eigenlijk alleen maar staand kan bouwen. Dat is ook wel zo handig, omdat ik steeds naar de juiste bak moet lopen om wat stenen te pakken.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
no avatar
User

Sfunzer

Rang

premium

premium
954

Zo Dec 31, 2006 22:28

Uden, NB

door Sfunzer » Zo Feb 08, 2009 13:02

Ik bouw altijd aan m'n bureau. t ding is 4 meter breed, dus ruimte genoeg. En het voordeel is dat ik dan meteen de computer bij de hand heb :)
Zoals een wijze steen ooit verteld heeft..
Gebruikers-avatar
User

legorigs

1743

Zo Okt 10, 2004 21:01

Oostzaan

door legorigs » Zo Feb 08, 2009 13:32

Heb een bureau staan waar ik aan kan bouwen. De grond wordt alleen bij hoge uitzondering gebruikt voor een Lego speurtocht. Gebruik dan een groot badlaken om bulk op los te storten in een zoektocht naar specifieke onderdelen. Dat ouder worden heeft zijn beperkingen en ben niet zo flexibel en slank meer als vroeger.

Doorgaans is het meeste in grote en kleine bakjes geordend zodat ik aan het bureau omringd door diverse bakjes aan een model kan werken. Het voordeel van de bakjes is dat je ze ook weer zo opruimt. Gezien mijn studie aan hetzelfde bureau een must. De bakjes verdwijnen dan in de stelling die aan mijn bureau grenst en grijpklaar staan om in de schaarse ogenblikken weer uitgestald te worden.

Op het bureau staat het scherm van mijn pc met onontbeerlijke foto's, tekeningen en brochures die ik gebruik om een model te bouwen. Verder dient het om de foto's op formaat neer te zetten zodat ik Lego er tegenaan kan houden om te zien of de verhoudingen kloppen. Dat is een voordeel van een flatscreen.

De kleermakerszit is in mijn geval niet populair. Bloeddoorstroming naar de benen is toch wel gewenst. Bij mij beginnen mijn kuiten al snel te slapen en is de houding niet lang vol te houden.
Big rigs the American way.
Gebruikers-avatar
User

iook

Rang

premium

premium
771

Vr Jan 09, 2009 18:06

uithuizen (gn)

door iook » Zo Feb 08, 2009 15:17

In elk geval op de vloer. Dan weer in kleermakers zit en dan weer eens de benen zijdelings naastelkaar. Dit om de eerder genoemde bloedsomloop weer opgang te krijgen :?
Toen ik nog bij mijn ouders woonde hadden we in de kamer een buffet kast met klep. Deze was altijd naar beneden en ik moest altijd juist daaronder zitten. Nooit mijn hoofd gestoten. Als er een vriendje mee speelde dan gebeurde het nog wel eens dat de thee niet meer in de kopjes zat maar in het schoteltje zat. :)
Nu ik mijn eigen lego kamer heb moet ik zeggen dat ik nog steeds op de vloer zit en nog steeds in een krappe ruimte. Maar dat kan ook haast niet anders omdat de layout ik schat 85 tot 90% procent van de kamer inneemt. (staat op grote stalen tafels.)
Als er een nieuwe aanwinst is aangeschaft dan wordt deze in de kamer op de bank gebouwd. Een zitkussen eruit en daar de doos in. Maar ook dan gebeurdt het vaak genoeg dat de bloedsomloop stokt en dan moet er niet worden aangebeld want de trap nemen (woon op een etage) met slapende benen is niet aan te raden. :oops:
Gebruikers-avatar
User

Fedde

1892

Fryslân

door Fedde » Zo Feb 08, 2009 21:07

Weer op de knietjes gezeten vandaag. Ging wel goed. Misschien dat het de vorige keer te warm was :oops:
Gebruikers-avatar
User

Houdijos

29

Za Jan 26, 2008 21:37

Aalst-Waalre

door Houdijos » Ma Feb 09, 2009 0:20

Word wat ouder, meestal nieuwe sets bouwend op de grond hoogpolig tapijt en vloerverwarming, heerlijk, maar na een paar uur voel ik mijnknieen en ellebogen wel. Als ik iets uitgebreiders mag bouwen dan altijd aan de keuken tafel voorheen op mijn hobby -computer-strips- lego-racewagentjes-administratie kamer, die is te klein geworden en staat bomvol en ik stapel maar bij.
Gebruikers-avatar
User

LEgON

653

Di Okt 19, 2004 20:43

Haaksbergen

door LEgON » Ma Feb 09, 2009 0:34

Tot een paar jaar geleden met m'n zoon in de kleermakerszit op de grond, dit heb ik zo'n 4 jaar volgehouden. Maar nu door rugklachten (misschien wel verergerd door steeds op de grond met Lego te bouwen) gewoon rechtop zittend aan tafel en anders ook wel op de bank en de Legodozen om me heen verzameld. :)
Gebruikers-avatar
User

legofreak

581

Za Apr 19, 2008 12:39

zeewolde

door legofreak » Ma Feb 09, 2009 19:01

net zoals vele andere bouw ik nieuwe sets lekker comfertabel aan de keuten tafel, maar als ik in m'n stad bezig ben zit ik soms in kleermakerszit of gewoon op m'n knieën. 't ligt er net aan waar ik mee bezig ben en of er goed bij kan :)
no avatar
User

Dennis Brick

20

Ma Feb 09, 2009 14:01

door Dennis Brick » Ma Feb 09, 2009 19:18

Bouw meestal aan een tafel/bureau. Als ik het dan af heb, dan verplaats ik het naar de lego-kamer, waar ik het meestal op de grond zet, tussen de andere afgebouwde dingen in. Dat is het enige moment dat ik ook de grond zit.
Gebruikers-avatar
User

Lupos

103

Wo Dec 03, 2008 20:10

Harderwijk

door Lupos » Ma Feb 09, 2009 19:22

Ik gooi een paar bakken op de grond leeg, dan ga ik op mijn knieen in mijn ''bouwhoek'' zitten en ik beweeg me kruipend voort terwijl ik bouw.(van de bouwplaats naar de blokjes en weer terug :) )
Nieuwe aanwinsten worden aan tafel, op mijn bed en op de grond in elkaar gezet.
Orient expedition COMPLEET!
Gebruikers-avatar
User

Barman

6666

Di Mrt 22, 2005 22:30

Wijk bij Duurstede

door Barman » Vr Feb 13, 2009 15:15

In mijn jeugd (was toen nog soepel) veel op de grond, in kleermakerszit, kruipende of de benen langs zij.
Later aan de bureautafel of op het bed. Meestal bouwde ik aan mijn bureau en had de bakken leeg gegooit op het bed.
Nu alleen aan het bureau in de computer/Legokamer, maar meestal aan de eettafel met wat dozen op de stoelen om me heen. Ik heb daar meer ruimte dan in mijn computerkamer. Nadel is dat ik regelmatig heen en weer moet lopen om iets te pakken. Goed voor de nodige lichaamsbeweging, maar het bouwt niet prettig.

Ik hoop in de toekomst voldoende ruimte te hebben om een echte hobbykamer in te richten, zodat ik dan alles om meheen heb gesorteerd in bakken. Een beetje zoals Legotrucks het heeft/had. Ik heb zijn inrichting nog niet gezien in zijn nieuwe woning. Hiervoor zal ik ook eerst moeten verhuizen.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil!
Flickr en Youtube
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
3028

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Za Feb 14, 2009 23:19

Ik gooi meestal mijn deken en kussen op mijn bureau, en ga midden op het bed zitten.
links van mij vier op kleur gesorteerde bakken en rechts van mij een plank met het bouwwerk, en daarachter nog twee bakken. voor mij op de grond de bak met minifiguren en nog vier schoenendozen met ongesorteerde onderdelen. bouwwerken die af zijn op mijn veel te kleine tafeltje.
Zo bouw ik op mijn ideale werkplek op mijn veel te kleine slaapkamertje.
Minifiguren moeten geel blijven!
Volgende