Leun achterover, en kom lekker bij van de drukke werkweek/-dag in de Lego Lounge.
Lekker kletsen, minder serieus mag ook.
no avatar
User

RV44

521

Za Apr 24, 2010 11:04

tropen

Re: Hobby's naast je Lego-obsessie

door RV44 » Wo Apr 24, 2013 13:22

Zijn er nou nog meer mensen die zin hebben om bij tvroenho Lord of the Rings te gaan kijken?
"If at first you don't succeed, use a bigger hammer."
Gebruikers-avatar
User

vries2k

145

Zo Jul 20, 2008 10:40

West-Friesland / Noord Holland

door vries2k » Do Apr 25, 2013 18:15

french83 schreef:En tussen door ook met gepaste trots mijn LG TV omgebouwd naar ambilight tv!

Ziet er super uit! Hoe heb je dan gedaan?
Ik heb ook een LG, en lijkt me leuk als DIY project.
Gebruikers-avatar
User

racedees

39

Wo Feb 27, 2013 12:35

Almere

door racedees » Do Apr 25, 2013 21:02

Ik hou me al langer bezig met mijn andere hobby dan met Lego. Namelijk modelbouw. Voornamelijk bouw ik 2e wereld oorlog vliegtuigen, met als uitstapje af en toe iets met straalmotoren. Als je geinteresseerd ben in wat ik zoal heb gebouwd of nog Mee bezig Ben / nog Moet Beginnen kan je kijken op mijn photobucket onder het tabblad modelbouw. Adres is http://www.photobucket.com/racedees.
Kijk hier voor mijn collectie.
Gebruikers-avatar
User

Rijkjavik

2098

Zo Okt 28, 2007 8:34

Ede

door Rijkjavik » Vr Apr 26, 2013 8:11

Hm, ik zal vanavond eens kijken. Ik krijg nu geen foto's te zien, maar dat kan ook aan het internet hier liggen.

Ik ben zelf ook met modelbouw bezig, maar dan vooral moderne vliegtuigen. Jarenlang groeide de stapel bouwpaketten zonder dat er iets mee gedaan werd. Maar nu ben ik met een UAV (Reaper, 1:48) bezig.
It's multifunctionomical.

Flickr
Gebruikers-avatar
User

Barman

6667

Di Mrt 22, 2005 22:30

Wijk bij Duurstede

door Barman » Zo Jun 09, 2013 21:37

Deze week een andere hobby weer uitgebreid. Naast Lego en Transformers koop ik zo nu en dan 1:50 metalen vrachtwagens, kranen en dat soort gesnor.
Dit keer een redelijk zeldzaam model van WSI, de Volvo FH Globetrotter van de firma Verboon met de Palfinger 150002 kraan met jib.

Afbeelding

Van de 300 exemplaren heb ik er 1 kunnen bemachtigen bij Verboon zelf.
Ik had deze dit jaar gezien op de Modelshow Europe.
Op Flickr heb ik een serie foto's gezet.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil!
Flickr en Youtube
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2463

Za Jan 21, 2012 16:54

door Edwin Korstanje » Ma Jun 10, 2013 16:49

Nu maar snel in blokjes omzetten Barman :D :duim:
Mooi model trouwens :duim:
Gebruikers-avatar
User

LegoMathijs

Rang

premium

premium
1683

Wo Aug 24, 2011 10:59

door LegoMathijs » Ma Jun 10, 2013 19:13

Misschien voor de volgende meeting? :wink:
Flickr: http://www.flickr.com/photos/mathijslegofan/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
User

Sjeekie_Beekie

1089

Do Okt 28, 2004 14:08

Kaatsheuvel

door Sjeekie_Beekie » Do Jun 13, 2013 10:12

Tof schaalmodel!

Ik kan eindelijk uit de sportkast komen:
Spoiler:

Had mij een half jaar geleden gevraagd wat ik daar van vond en ik verklaarde hardlopers voor gek... de deur uitstappen om zo snel mogelijk weer thuis te zijn.

Maar goed... ik voetbalde met mijn nichtjes [5 en 2] en na drie kwartier was ik bekaf... dat moest dus anders. Op zoek gegaan naar iets wat bij me past... Door mijn diensten iets wat ik individueel kan doen, niet op uur en tijd en niet binnen [sportschool valt af, want: ik ben een buitenmens] en wat ik overal kan doen.

Links en rechts eens geïnformeerd en op hardlopen uitgekomen. Mijn verjaardagsgeld geïnvesteerd in goede hardloopschoenen [heb ik wel nodig met mijn Bourgondische lichaam] en een schema gevonden voor mensen die echt helemaal niets kunnen [ik noem het liefkozend mijn mietjesschema].

Vanochtend week 7, dag 2 gelopen [3 keer 8 minuten hardlopen met tussendoor 3 minuten wandelen]. Een paar weken geleden had ik moeite om een minuut achter elkaar te rennen, en nu liep ik gewoon 8 minuten aan 1 stuk. Mijn partner-in-crime is onze hond, die stuitert al door de kamer als ik alleen mijn schoenen al uit de gang heb gehaald.

Spoiler:

En tussendoor ook nog even afstuderen :bigsmile:.
Weltrusten, tot morgen zonder zorgen!
Did you know?... On average, every person on earth has 62 LEGO bricks!
Gebruikers-avatar
User

thehaarie

587

Ma Jan 31, 2011 19:01

Sevenum

door thehaarie » Do Jun 13, 2013 17:52

Na twee jaar geen gitaar meer aan geraakt te hebben toch weer voorzichtig begonnen met spelen, ietwat roestig maar het viel niet tegen. Verder vond ook ik dat ik wat aan sport moest gaan doen dus speederbike aangeschaft(via fietsplan :duim: ), fietskleding gekocht (incl helm) en elke dag lekker met de fiets naar het werk (10 km en mijn snelste rit tot nu toe was 17 min) http://www.merida-bikes.com/nl_nl/bike/2013/408/Fitness+Bike/Speeder+T2-D+Gent :D
Gebruikers-avatar
User

Erik Leppen

3579

Zo Jul 18, 2004 12:17

Almere

door Erik Leppen » Do Jun 13, 2013 18:27

Goed hoor Sjeekie-Beekie. Petje af. Ik heb wel - nou, hoe heet dat nou - voor mensen die hardlopen.

Edit: bewondering, bedoel ik :D

En die link van jou doet mij dan ook weer twijfelen of ik niet iets meer aan m'n conditie moet doen - ik zwem al sinds 2010, maar daar zit op het moment ook niet meer zo veel vordering in.

Ik ben alleen als het om hardlopen gaat altijd een beetje bang voor blessures. :look: En dat probleem heeft zwemmen dan weer niet :) Als ik zou gaan hardlopen dan vind ik dat ik dat eigenlijk blootsvoets zou moeten doen - net als onze voorouders dat 20.000 jaar geleden deden. Dáár zijn we op gebouwd namelijk. :)
Gebruikers-avatar
User

Rewind

Rang

premium

premium
376

Di Aug 30, 2011 20:14

door Rewind » Do Jun 13, 2013 19:00

@Hardlopen: Ja, zo'n schema zocht ik dus. Thank you!!!! Ben blijkbaar één of andere magische leeftijdgrens gepasseerd en nu kan ik ineens niet meer ongestraft alles eten. Schema heb ik nu, volgende stap is een keer beginnen...

@Fietsen: Dan fiets jij dus gemiddeld 35 km/h naar je record. Ik kom met m'n ouwe***lenfiets niet sneller dan in 7 minuten op het werk: 2,8 km maakt 24 km/h. Maar ik ben sneller dan collega's met de auto: die hebben last van omrijden/verkeerslichten/rotondes...haha!
Gebruikers-avatar
User

Fvddungen

674

Di Nov 23, 2010 16:03

Hilversum

door Fvddungen » Do Jun 13, 2013 21:19

Waarom zo moeilijk? Je hebt toch een site met de wel heel toepasselijke naam: http://www.hardloopschema.nl/

En als je een smartphone hebt, installeer dan Runkeeper er op. Daar kun je de schema's in invoeren en je progressie in bijhouden, wat ook allemaal op internet is terug te vinden.
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4454

Do Jul 17, 2003 19:00

Dordrecht

door HJR-Holland » Vr Jun 14, 2013 8:49

Of ge gaat gewoon zoeken naar d'n hardloopschema en MP3's van Evy Gruyaert; dan loopt ge zo 15 km :)
my FLICKR account
Gebruikers-avatar
User

sky4walker

1003

Ma Okt 20, 2003 21:19

bergen op zoom

door sky4walker » Vr Jun 14, 2013 9:29

Ik ben een gedreven trompettist en doe dat naast mijn Lego hobby. Voor mijn werk moet ik ook veel sporten en hierdoor verblijf ik wekelijks een paar uur in de sportzaal.
Fantasy is the impossible made probable. Science fiction is the improbable made possible - Rod Serling
http://www.dutchmoonbase.com
Gebruikers-avatar
User

Sjeekie_Beekie

1089

Kaatsheuvel

door Sjeekie_Beekie » Za Jun 15, 2013 13:50

Thanx voor de lovende woorden! Hopelijk worden meer mensen geïnspireerd!

Met mijn Bourgondische lijf was ook wel bang voor blessures, de tip is om niet te snel te veel te willen. Dus netjes langzaam opbouwen, zodat je de lijf de tijd krijgt om er aan te wennen en vooral ook de tijd krijgt om weer te herstellen. Ik loop dus ook geen twee dagen achter elkaar, minstens een dag rust er tussen. Mijn loopdagen zijn in principe ma-wo-vr, dus om de dag en in het weekend lekker rust. Deze week was het di-do-za, dus vanochtend voor de jachttraining wezen hobbelen... maandagavond na school dus pas weer. Ik heb Evy thuisgelaten, maar hoor daar van collega's veel goede verhalen over. Maar ik wil geen peptalk onderweg, maar gewoon muziekjes luisteren, dus ik roep zelf wel dat ik fier op mezelf ben.

Mijn iPodje heeft de Nike+ feature er op staan, je kan de tijd of de afstand invoeren en hobbelen maar. Halverwege roept ze dat je op de helft bent en in mijn geval telt ze na de helft ook de hele minuten voor je af. Toch dat beetje houvast om een idee te hebben hoe lang het nog duurt, maar wel mijn eigen muziekjes. Op de een of andere manier komt iedere week wel Queen met Fat bottemed girls voorbij... dat is denk ik wel zo'n beetje mijn [Bourgondische] lijflied. Die gegevens kan je weer uploaden naar een Nike+ account en dat kan je dan ook weer koppelen aan endomondo [en wellicht ook runkeeper].

Soms heb ik ook geen zin om te gaan, maar als ik dan terugkom zit ik vol energie. En of ik nu een half uur met de hond ga wandelen of een half uurtje hobbelen, qua tijd ben ik er iedere week niet zo heel veel meer aan kwijt... alleen nog even douchen bij thuiskomst... maar [in tegenstelling tot de rest hier in huis], ben ik ook altijd in 5 minuten ook weer aangekleed.

En voor Erik Leppen: five fingers komen in de buurt van blootvoets lopen. Hier in de duinen zie ik ook diverse mensen er op lopen... toch wel iets van bescherming tegen scherpe takjes en mastappels. Al loopt er ook een man altijd [hele jaar door] blootvoets. In het begin werden de pliessies nog wel eens gebeld, omdat ze dachten dat hij niet helemaal spoorde en zelfs ontsnapt kon zijn uit een instelling [en op de vlucht was]. Inmiddels kent iedereen hem zowat wel en ook de pliessies komen dus niet meer.
Afbeelding
Kan je sowieso met je blote voeten in, tenzij je sokken wilt dragen, maar dan moet je wel speciaal teensokken aanschaffen. Maar mijn lijft heeft nog te veel overgewicht om alle krachten op te vangen, dus ik heb hardloopschoenen aangeschaft met een stuk meer demping.
Gebruikers-avatar
User

MPS

124

Wo Jul 03, 2013 12:16

Rotterdam

door MPS » Ma Jul 29, 2013 6:32

Mijn andere hobby staat prominent in de huiskamer. Nogal een contrast met de Lego, aangezien die op zolder is weggestopt... :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
no avatar
User

William28

64

Wo Nov 14, 2012 6:46

door William28 » Ma Jul 29, 2013 14:34

Sjeekie_Beekie schreef:Tof schaalmodel!

Ik kan eindelijk uit de sportkast komen:
Spoiler:

Had mij een half jaar geleden gevraagd wat ik daar van vond en ik verklaarde hardlopers voor gek... de deur uitstappen om zo snel mogelijk weer thuis te zijn.

Maar goed... ik voetbalde met mijn nichtjes [5 en 2] en na drie kwartier was ik bekaf... dat moest dus anders. Op zoek gegaan naar iets wat bij me past... Door mijn diensten iets wat ik individueel kan doen, niet op uur en tijd en niet binnen [sportschool valt af, want: ik ben een buitenmens] en wat ik overal kan doen.

Links en rechts eens geïnformeerd en op hardlopen uitgekomen. Mijn verjaardagsgeld geïnvesteerd in goede hardloopschoenen [heb ik wel nodig met mijn Bourgondische lichaam] en een schema gevonden voor mensen die echt helemaal niets kunnen [ik noem het liefkozend mijn mietjesschema].

Vanochtend week 7, dag 2 gelopen [3 keer 8 minuten hardlopen met tussendoor 3 minuten wandelen]. Een paar weken geleden had ik moeite om een minuut achter elkaar te rennen, en nu liep ik gewoon 8 minuten aan 1 stuk. Mijn partner-in-crime is onze hond, die stuitert al door de kamer als ik alleen mijn schoenen al uit de gang heb gehaald.

Spoiler:

En tussendoor ook nog even afstuderen :bigsmile:.

Ik ben zelf 3,5 jaar geleden ook begonnen met hardlopen, ook opgebouwd met een schema. Ik zal het geen mietjesschema noemen want het is belangrijk dat je het goed opbouwt anders krijg je van die vervelende blessures.

Veel succes met je opbouw en je afstuderen.
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3663

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Di Jul 30, 2013 9:33

MPS, zijn dat cichliden?
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Gebruikers-avatar
User

MPS

124

Rotterdam

door MPS » Di Jul 30, 2013 15:26

Bricknook schreef:MPS, zijn dat cichliden?

Ja. Ik heb een Malawi Meer biotoop aquarium in mijn huiskamer staan. Behalve de vis op de achtergrond in de vierde foto zijn het allemaal cichliden.
Foto 1: Protomelas steveni man
Foto 2: Aulonocara eureka man
Foto 3: Otopharynx lithobates man
Foto 4: Protomelas steveni vrouw met een Synodontis lucipinnis (meerval) op de achtergrond
Foto 5; 2 Protomelas steveni vrouwen
no avatar
User

EwoudRoest

72

Wo Dec 19, 2012 20:05

door EwoudRoest » Wo Jul 31, 2013 12:17

Mooie vissen, ik zal ook eens een foto maken van mijn aquarium.

Ik heb er een beetje een rare mix in van 3 soorten vissen uit 3 verschillende gebieden uit Afrika (Lake Malawi, Lake Tanganyika en Nigeria) en tot voor kort leek het allemaal goed te gaan. Helaas is er door de warmte 1 vis overleden en is de machtsbalans veranderd en is het nu al een tijdje chaos/oorlog in de bak.
Gebruikers-avatar
User

MPS

124

Rotterdam

door MPS » Do Aug 01, 2013 7:31

EwoudRoest schreef:Mooie vissen, ik zal ook eens een foto maken van mijn aquarium.

Ik heb er een beetje een rare mix in van 3 soorten vissen uit 3 verschillende gebieden uit Afrika (Lake Malawi, Lake Tanganyika en Nigeria) en tot voor kort leek het allemaal goed te gaan. Helaas is er door de warmte 1 vis overleden en is de machtsbalans veranderd en is het nu al een tijdje chaos/oorlog in de bak.

Dit soort warme dagen zijn inderdaad altijd een lastige voor de aquariumhobby. Ik doe altijd als voorzorg de verlichting in de bak uit als ik weet dat het heel warm gaat worden (vorige week was het 29 graden in mijn huiskamer en 30 graden in het aquarium). Dat scheelt toch net weer een klein beetje. Ik zou ook wel de kap van het aquarium open willen zetten voor extra ventilatie, maar dan ben ik bang dat mijn 2 noorse boskatten gaan zitten vissen als ik op mijn werk zit.... :(
no avatar
User

french83

207

Zo Jun 17, 2012 18:23

Roosendaal

door french83 » Ma Aug 12, 2013 9:32

vries2k schreef:
french83 schreef:En tussen door ook met gepaste trots mijn LG TV omgebouwd naar ambilight tv!

Ziet er super uit! Hoe heb je dan gedaan?
Ik heb ook een LG, en lijkt me leuk als DIY project.

Was ook een zeer leuk project!
Er draait software op mn htpc, die scant de buitenste rand pixels wat uitgestuurd gaat worden.
Deze data word vervolgens gestuurd naar een arduino printplaatje waar weer software op staat die deze
data vertaalt naar de RGB leds.

Het is niet mijn idee, kijk bijvoorbeeld eens op:http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/990389/0

:D :P 8-) succes :wink:
Gebruikers-avatar
User

Sjeekie_Beekie

1089

Kaatsheuvel

door Sjeekie_Beekie » Ma Aug 12, 2013 22:29

Nadat ik op vacantie was lekgeprikt door de dazen, had ik niet meer gelopen. Vorige week woensdag was weer de eerste keer in drie weken. Het ging wel lekker, dus voor het eerst in mijn bestaan een half uur achter elkaar gelopen... Ik was fier op ons.

Donderdag geen centje pijn, maar vrijdag was echt verschrikkelijk... Ik wilde met de fiets gaan, maar kon niet op of neer... Leek wel een oud wijf. Tot overmaat van ramp moest ik ook nog de hele dag achter de balie stilzitten. Totdat ik een foldertje moest pakken voor een patiënt die een afspraak kwam maken, dam strompelde ik van mijn troon naar de foldertjeskast en weer terug.

Ondanks dat gisteren voor de tweede keer een half uur gehobbeld en zelfs 500 meter verder dan de eerste keer. Dat gaat dus helemaal goedkomen op 1 september. Mijn werk heeft met maar liefst 51 teams ingeschreven voor de 10 Miles businessrun, dat zijn dus tussen de 204 en 254 collega's die meerennen. Met onze afdeling doen we met 8 man (twee teams) mee met de 5 km, dus het wordt zowat een bedrijfsuitje.
no avatar
User

Symo

48

Do Jan 03, 2013 16:55

Zwolle

door Symo » Vr Aug 16, 2013 23:57

Naast spelen met lego sleutel ik ook graag aan mn Kadettje uit 79' staat al een poosje geschorst maar begint ergens op te lijken,. tenminste onder de kap dan haha.

heb al weer 2 verschillende setups gehad,. 1 keer 2liter met dubbele dellorto's maar dit was niet zo'n succes ( dit lag aan mn eigen gepruts,. later nog met injectie gereden maar na een mislukte poging tot burnout mn keerringen gesloopt, nu ligt er een 1.6 met een enkele solex.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

enfin, liep ie vorige week eindelijk weer,. begaf mn elektronishe ontsteking het,. en zo blijf je bezig :)

Als ik mn auto of lego zat ben dan teken ik graag;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en af en toe, iets solderen of met klei prutsen,

Afbeelding

Afbeelding

3d modelen deed ik vroeger vrij veel, tegenwoordig begin ik alleen aan dingen en maak ik ze nooit af;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en,.. tja,. als ik geen zin in al het bovenstaande heb,.

http://www.youtube.com/watch?v=_k3ahAVopRA

dan schrijf ik gedichten/raps

Nou das dan weer genoeg spam voor vandaag :lol:
Gebruikers-avatar
User

LegoMathijs

Rang

premium

premium
1683

Wo Aug 24, 2011 10:59

door LegoMathijs » Za Aug 17, 2013 14:13

De tekeningen zijn erg mooi :duim:
Ik teken zelf ook graag, maar kom er niet veel aan toe.
Flickr: http://www.flickr.com/photos/mathijslegofan/" onclick="window.open(this.href);return false;
no avatar
User

Symo

48

Zwolle

door Symo » Zo Aug 18, 2013 0:21

moet ook vaak mijn aandacht spreiden,. en met een vriendin/huishouden/tuin/baan,.. gewoon geen tv kijken :P scheelt al weer tijd haha.
Gebruikers-avatar
User

Barman

6667

Di Mrt 22, 2005 22:30

Wijk bij Duurstede

door Barman » Zo Aug 18, 2013 8:39

Creatief genoeg zo te zien en je kan de creativiteit goed kwijt in je vele hobbies. Het tekenwerk ziet er erg goed uit, zeker de abstracten vind ik erg gaaf. De 'Hotwheels' achtige wagens zijn ook gaaf. Meestal blink je in 1 ding echt uit, maar alles wat je hier noemt ziet er erg goed uit.
Multi tallentje :wink:
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil!
Flickr en Youtube
no avatar
User

Symo

48

Zwolle

door Symo » Zo Aug 18, 2013 21:54

Thnx ben ook erg blij dat ik mn ei kwijt kan over een breed vlak. Ik denk dat menig autodidact een heel eind komt met natuurlijke interesse op welk gebied dan ook.

Heb nog ff je volvo met palfinger kraan op flickr bekeken, wat een ding! Zit nu te kijken of ik ook een hiab achtig kraantje achter mn cabine kan bouwen.
no avatar
User

donkey kong

229

Ma Jul 22, 2013 18:27

zwolle

door donkey kong » Ma Aug 19, 2013 16:32

naast dat ik graag weer met lego speel.
ben ik al bijna 3 jaar dj/producer onder de naam dj donkey kong.
:duim:
no avatar
User

donkey kong

229

zwolle

door donkey kong » Di Okt 08, 2013 5:21

na een nieuwe producer naam ben ik verder gegaan als ed-sarin.
dit doe ik dus in mijn vrije tijd naast lego.
https://soundcloud.com/dj-donkey-kong/people-test-test-1
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14445

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Di Okt 08, 2013 6:01

Hoe ben je op die naam gekomen? Sarin zal bij veel mensen de gedachte aan het gelijknamige zenuwgas oproepen, waar talloze aanslagen mee zijn gepleegd in het verleden.
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
no avatar
User

donkey kong

229

zwolle

door donkey kong » Di Okt 08, 2013 16:16

die hebben anderen voor mij bedacht omdat ik mijn producer naam moest veranderen.
en ik echt niks kon verzinnen ben ik omdat het dringend was hier voor gegaan.

aangezien ik sommige mensen wel eens op de zenuwen werk. :lol:
Gebruikers-avatar
User

b rick

240

Wo Apr 23, 2014 10:28

door b rick » Zo Nov 09, 2014 11:55

Heb naast Lego eigenlijk nog veel te veel andere hobbies die tijd en geld vergen. Niet dat ik er een hoop in investeer, maar het zijn er zoveel. En ik zou zo graag nog meer doen haha.

Het belangrijkste in mn leven is creatief bezig zijn. Met alles. Simpel gezegd: Tekenen en knutselen. Van 'tekenen' heb ik mn beroep weten te maken: Ben illustrator/grafisch vormgever/kunstschilder. Van kinderboeken, T-shirts, festivalposters tot CD-hoesjes. Maar deze creatieve deken overlapt eigenlijk alles waar ik mee bezig ben. Los van de enorme werkdruk voelt dat gelukkig nog steeds alsof ik aan het hobbieen ben. 8-)

Andere dingen waar ik me mee bezig hou:

- Lange afstanden fietsen.
- Customizen van fietsen.
- Werken met aluminium (onderdelen maken voor vanalles)
- Werken met hout (meubels, gitaar)
- Gitaarspelen (zeer beperkt, maar ik vind het leuk om mn favoriete gitaarlicks na te kunnen spelen. Heb in een band gezeten en wat nummers geschreven.)
- Streetart/graffiti
- Kustom Kulture. Een artistieke Amerikaanse (kunst-)stroming met de hotrod als middelpunt. Ik zelf heb er geen geld en technische knowhow voor maar een paar van mn vrienden bouwen en rijden hotrods en custom cars. Ik sta met mijn kunst op hotrodshows en rock'n'roll-festivals.
- Rockabilly. Heb een fascinatie voor alles Amerikaans uit de jaren 40 50 en 60. (een beetje kort door de bocht) Voor mij is het een lifestyle sinds mn pubertijd. En al op de lagere school liep ik met een vetkuifje rond. (Die is inmiddels door ouderdom verdwenen natuurlijk... Maar ik hou dus ontzettend van Rockabilly muziek (50's vroege rock'n'roll).
- Animatie. Heb een zwak voor handmatig gemaakte films, maar hou ook erg van pixar en japanse animatie.

(note: Ik heb The Lego Movie nog steeds niet gezien... :miss: )

Laat ik beginnen met 2 van mn fietsen die ik verbouwd heb...

Afbeelding
^ Links: Een lelijk lompe gazelle uit de late jaren 80, gevonden in de oudijzerbak waar ik gewerkt heb. Het achterwiel was krom en heb ik achtergelaten. Rechts: Het eindresultaat.

Afbeelding
^ Ik heb de 26inch wielen vervangen door 28inch met terugtraprem. Dat past natuurlijk niet, en zeker niet met een dikke FatFrank band er omheen dus heb ik het frame een beetje aangepast.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
^ Zelf spatbordjes gemaakt dmv het doorslijpen van een normaal spatbord en er een geribbeld alu-profiel tegen aan te schroeven. Uiteraard is het doel meer visueel dan functioneel :lol:

Een andere fiets die ik 2x verbouwd heb nav een custom bicycle bouwwedstrijd:

Afbeelding
^ Veel alu constructiewerk zoals de spatbordjes en de bagagedrager.

Afbeelding
^ Dit is dezelfde fiets na de tweede make-over. Helemaal gestript met net genoeg stylingselementen om em eigen te maken: een zelfgemaakt stuur, remhandle, spatbordje, en achterlichtbracket. Ik gebruik em voor de lange afstandsritten, met als hoogtepunt heen en terug Eindhoven-Venlo-Kaldenkrichen(D) 140km.
Gebruikers-avatar
User

maskedfly

305

Za Jun 22, 2013 14:47

Wateringen

door maskedfly » Zo Nov 09, 2014 14:20

Vette sh*t! Die fietsen zien er heel mooi uit!
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3190

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Zo Nov 09, 2014 14:32

Wauw heel gaaf inderdaad :duim: Verkoop je ook fietsen die je hebt aangepast?
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

b rick

240

door b rick » Zo Nov 09, 2014 14:55

Thanks mannen!
Nee, de fietsen die ik verbouw zijn niet voor de verkoop. Ben er zelf veel te blij mee, en omdat ik dagelijks fiets zijn ze ook allemaal 'noodzakelijk' voor mij. Heb geen auto. Ook doe ik zomaar wat. Met beleid natuurlijk, maar zou het niet leuk vinden als mensen na de koop er problemen, laat staan letsel mee krijgen. Ik ben mn eigen testdummy. :lol: Maar het grootste probleem is dat ik er waarschijnlijk toch verlies onder lijd bij verkoop. Ondanks dat ik voor de goedkoopste oplossingen ga zitten er altijd wel prijzige onderdelen op. Vaak de wielen natuurlijk. De tijd die ik erin steek weegt niet op tegen de prijs die ik er uiteindelijk voor zou mogen vragen. Het blijft een hobby, maar dus gewoon voor mezelf :)
Gebruikers-avatar
User

alois

Rang

premium

premium
1246

Vr Feb 04, 2011 16:22

Arnhem

door alois » Zo Nov 09, 2014 15:55

Dat zijn wel hele gave fietsen! En wat voor lange afstanden fiets je?
Mijn flickr-pagina
Gebruikers-avatar
User

b rick

240

door b rick » Zo Nov 09, 2014 16:29

Dank.
Het zijn wekelijks meestal ritten van 50km, maar soms zitten er uitschieters bij met als hoogtepunten deze zomer Eindhoven-Venlo-Kaldenkirchen(D) en weer terug. Een totaal van 140km op een dag. Met deze heerlijke nazomerige herfst heb ik gelukkig veel kunnen fietsen. Bv vanaf Heerlen via Valkenburg en Maastricht door Belgie naar Eindhoven. Een rit van 130km. En twee weken geleden heb ik een 90km rit Arnhem-Eindhoven gemaakt.
Gebruikers-avatar
User

fonz

Rang

premium

premium
1007

Zo Jan 13, 2008 8:03

Brick-Enschot

door fonz » Ma Nov 10, 2014 11:35

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgens mij hebben wij wel het één en ander gemeen B.Rick, fiets en brommertje in 2007 een keer in elkaar geknutseld.
Daarna nog verschillende fiets projecten gedaan. Fiets heb ik gemaakt van een oude beachcruiser, het frame is verlengd en het voorwiel is elektrisch aangedreven (250 watt,24 volt) accu's zitten in het fake benzinetankje. Als de accu's vol zitten haalt hij met rustig meetrappen 35 km per uur. En omdat ik de fiets al in 2007 had, en elektrisch fietsen nog niet zo was ingeburgerd, hadden veel mensen zoiets van.....dat kan toch helemaal niet,een fiets die zo hard gaat. En dan zeker nog zo'n rare fiets!
Brommertje is een JingCheng Monkey (chinese Honda kloon) ooit geruild tegen een fiets, paar weken aan gewerkt, en toen hij klaar was zag het er toch een beetje raar uit met mijn 1.96 op zo'n minibike....op marktplaats gezet voor de hoofdprijs en tot mijn verbazing dezelfde dag verkocht voor de vraagprijs.
Mijn hobby's /interesses zijn wel een beetje hetzelfde als wat jij allemaal opnoemt...
Heb dan ook een Chevrolet Bel-Air HT uit '54, en voor de Bel Air heb ik 12 jaar een '69 Plymouth Roadrunner 440 sixpack gehad. En verder ben ik al sinds 1980 into de Rock-a-Billy en aanverwanten....
Kortom.....we zullen elkaar wel een keer ergens tegenkomen :duim:
Gebruikers-avatar
User

b rick

240

door b rick » Ma Nov 10, 2014 12:01

VET VET VET!
Ik had al zoon vermoeden, met je Coop-achtige profile pic... :wink:
Komend weekend ook naar Rockin' Jalopys in het Autotron?

Wie weet hebben we elkaar al lang eens ontmoet. Die Chevy ben ik volgens mij al eens tegengekomen als ik me niet vergis...
VorigeVolgende