Leun achterover, en kom lekker bij van de drukke werkweek/-dag in de Lego Lounge.
Lekker kletsen, minder serieus mag ook.
Gebruikers-avatar
User

dirk klijn

868

Do Okt 28, 2010 14:17

Woudrichem

Re: Hobby's naast je Lego-obsessie

door dirk klijn » Za Jan 07, 2012 23:53

Vandaag maar weer eens getekend, al tijden niet gedaan :fluiten:
Afbeelding
Don't stop 'til you get enough.
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

4466

Di Aug 07, 2007 22:05

Groningen

door LegoHenkie » Zo Jan 08, 2012 0:06

Een zelfportret ? :duim:
Er gaat niets boven Groningen.
Gebruikers-avatar
User

dirk klijn

868

Do Okt 28, 2010 14:17

Woudrichem

door dirk klijn » Zo Jan 08, 2012 0:10

Nee dat weer net niet :lol:.
Don't stop 'til you get enough.
Gebruikers-avatar
User

legolijntje

1020

Ma Feb 21, 2011 8:55

Omgeving Utrecht

door legolijntje » Zo Jan 08, 2012 8:34

Ik drukte op het knopje van naar het eerst ongelezen bericht, en kwam toen bij jouw tekening.
Ik denk echt :what: :what:
Toen las ik de tekst pas :P

Maar hij ziet er best goed uit :duim:
Mijn...
...Brickset
...Flickr
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14445

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Za Jan 28, 2012 23:00

Al bijna een maand in huis, maar omdat bij deze boot RTR voor "Ready To Repair" stond, vandaag pas de eerste proefvaart kunnen maken. Wel een geslaagde, gelukkig:

http://vimeo.com/35803387
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14445

Emmeloord

door Rusty » Ma Feb 27, 2012 22:38

Stil hier. Gisteren was er eindelijk gelegenheid voor een 2e proefvaart met de "Norden", nu op water met lichte golfslag, en met de mast op de opbouw gemonteerd, wat een mooier vaarbeeld gaf: http://vimeo.com/37462318
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Gebruikers-avatar
User

Rusty

14445

Emmeloord

door Rusty » Do Mrt 08, 2012 22:34

Vandaag ook weer even gevaren, levert toch leuke plaatjes op:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikers-avatar
User

Rusty

14445

Emmeloord

door Rusty » Za Mrt 17, 2012 12:25

En inmiddels staat er ook een filmpje op Vimeo van het varen in de golfjes: http://vimeo.com/38239748

Gebruikers-avatar
User

Barman

6673

Di Mrt 22, 2005 22:30

Wijk bij Duurstede

door Barman » Zo Apr 08, 2012 21:15

Gisteren de Short Rally van Ede als bezoeker bijgewoond.
Een uitgelezen kans om de nieuwe Canon 600D uit te testen op bewegende beelden.

Afbeelding
OVD Groep Ede Short Rally 2012 on Flickr by Barman

Normaal gesproken mogen rally marshals niet filmen en foto's nemen, dit omdat je daar staat voor de veiligheid van de deelnemers en het publiek, niet om zelf op de beste plekjes te staan voor de mooie beelden.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil!
Flickr en Youtube
Gebruikers-avatar
User

Rijkjavik

2110

Zo Okt 28, 2007 8:34

Ede

door Rijkjavik » Vr Aug 24, 2012 11:16

Ik weet niet of er al echt sprake van een hobby is, maar ik krijg langzamerhand interesse in schaalmodellen van tanks en andere militaire voertuigen. Na de Abrams in 1:32 en M113 in 1:72 kon ik mij niet bedwingen naar de lokale modelbouwzaak te gaan en een M60 in 1:32 te halen. Alles van Forces of Valor. Van Siku heb ik een Leopard II (mooie herinnering aan betere tijden) maar die is duidelijk van mindere kwaliteit, met name de details. Het Siku-model is waarschijnlijk ook meer bedoeld als speelgoed. De Forces of Valor-modellen zijn schitterend om te zien. Ze zijn al geweatherd (verouderd en smerig gemaakt zeg maar) en vaak voorzien van extra spullen om erop te hangen, zoals de bepakking van de bemanning. Helaas hangt daar ook een fors prijskaartje aan. Hopelijk zal mijn LEGO-budget er niet te zwaar onder lijden... :lol:
It's multifunctionomical.

Flickr
Gebruikers-avatar
User

Chevy

160

Zo Apr 01, 2012 15:19

door Chevy » Za Aug 25, 2012 13:57

of je het een hobby kan noemen? er gaat idd veel tijd in en de nodige centjes :lol:

mijn skinny cavia's chevy (M) en bo (V en drachtig op dit moment)

Afbeelding

Afbeelding
(op de laatste foto is de voorste bo en de achterste is chev)
- :P sinds nov '11 lego junkie :P -
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5646

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Za Aug 25, 2012 16:41

:look: Ik vind ze er een beetje eng uit zien :look:
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6665

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Za Aug 25, 2012 16:46

Natuulijk wel ideaal voor allergisch bent. :wink:
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

vries2k

145

Zo Jul 20, 2008 10:40

West-Friesland / Noord Holland

door vries2k » Za Aug 25, 2012 22:19

Chevy schreef:mijn skinny cavia's chevy (M) en bo (V en drachtig op dit moment)

Chevy, leuke naam. Wie is nu naar wie vernoemt?? :P
Pas maar op dat die wortel op de voorgrond in de 1e foto niet wordt opgegeten!
Gebruikers-avatar
User

Chevy

160

door Chevy » Zo Aug 26, 2012 9:16

haha chevy = chevrolet
en heb zijn naam gebruikt als nickname :P

dat peentje op de vorgrond is idd al te grazen genomen, maar chev beet gelukkig niet door hahah
Gebruikers-avatar
User

Barman

6673

Di Mrt 22, 2005 22:30

Wijk bij Duurstede

door Barman » Za Sep 08, 2012 19:25

Ik gooi het bericht hier maar even neer.
Onder het kopje fotografie heb ik vandaag mijn prijs mogen ontvangen uit een lokale loterij... een helikoptervlucht van 10 min. vliegen boven mijn stadje Wijk bij Duurstede.
Viel uiteindelijk niet mee om goede foto's te maken, maar gelukkig zijn er toch een aantal gelukt.
Een fantastisch ervaring en kan ook weer doorgestreept worden op m'n bucketlist :D

Afbeelding
luchtfoto's WbD by Barman76 op Flickr
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil!
Flickr en Youtube
Gebruikers-avatar
User

Virani

859

Za Mrt 03, 2012 9:52

door Virani » Zo Sep 09, 2012 8:51

Onlangs ben ik begonnen met het lezen en verzamelen van comics. En dan met name van DC en Marvel, de superhelden dus. Blijkbaar ben ik net iets te laat begonnen, want vorig jaar heeft DC alles stopgezet en zijn alle series opnieuw begonnen vanaf #1. En hoewel dat toch pas een jaar geleden is zijn sommige issues, vooral de eerste nummers, al moeilijk te verkrijgen hier in Nederland. Maar dat maakt het 'verzamelen' ook weer wat leuker natuurlijk. :D
Binnenkort gaat Marvel ook zo iets doen, dus daar ben ik in ieder geval nog op tijd voor.
Grappig is dat ik door de Lego Superheroes interesse heb gekregen voor de comics. Maar door de comics heb ik weer interesse gekregen in Superheroes sets waar ik hiervoor geen belangstelling voor had.
Ik moet overigens wel een oplossing gaan bedenken voor hoe ik ze ga bewaren, want net als met Lego neemt het al snel veel ruimte in beslag. :look:
Gebruikers-avatar
User

Doiran

658

Di Mei 29, 2012 6:30

door Doiran » Zo Sep 09, 2012 10:48

Virani schreef:Onlangs ben ik begonnen met het lezen en verzamelen van comics. En dan met name van DC en Marvel, de superhelden dus. Blijkbaar ben ik net iets te laat begonnen, want vorig jaar heeft DC alles stopgezet en zijn alle series opnieuw begonnen vanaf #1. En hoewel dat toch pas een jaar geleden is zijn sommige issues, vooral de eerste nummers, al moeilijk te verkrijgen hier in Nederland. Maar dat maakt het 'verzamelen' ook weer wat leuker natuurlijk. :D
Binnenkort gaat Marvel ook zo iets doen, dus daar ben ik in ieder geval nog op tijd voor.
Grappig is dat ik door de Lego Superheroes interesse heb gekregen voor de comics. Maar door de comics heb ik weer interesse gekregen in Superheroes sets waar ik hiervoor geen belangstelling voor had.
Ik moet overigens wel een oplossing gaan bedenken voor hoe ik ze ga bewaren, want net als met Lego neemt het al snel veel ruimte in beslag. :look:

In plastic bag met bagcard(karton erachter), het liefst de dikkere en zuurloze bag voor de kostbare nummers.. Deze kan je kopen bij verschillende webshop. Let wel op de maten, oude comics hebben andere formaten dan nieuwere..

Dan heb je er speciale archiefdozen voor waar je de bags rechtop in kan zetten, met een soort tabblad ertussen voor onderscheid in series/alfabet.

BTW, ga eens kijken op het boekenfestijn. Is vandaag nog in de jaarbeurs in Utrecht. Soms kom je mooie comics tegen en ze zijn daar 0,99 per stuk..
Gebruikers-avatar
User

Virani

859

door Virani » Zo Sep 09, 2012 11:01

@Doiran Bedankt voor de tips!
Die plastic bags had ik inderdaad meteen gekocht, maar bij een paar comics zat ook zo'n 'bagcard'. Dat zag er inderdaad wat veiliger uit. En die archiefdozen ga ik eens bekijken, ze moeten uiteindelijk ergens opgeborgen worden ja.
Wat betreft dat boekenfestijn lijkt me leuk maar vandaag ga ik niet meer redden helaas. En voorlopig wil ik mij vooral richten op de nieuwere comics, denk niet dat die daar ook voor 99 cent zullen liggen toch?
Gebruikers-avatar
User

Doiran

658

door Doiran » Zo Sep 09, 2012 11:18

Daar liggen inderdaad geen nieuwere comics. Ik heb een hoop Gen 13 comics weggehaald en wat andere dingen die er cool uitzagen.
Zelf ben ik meer van Spawn en The Darkness. Maar kijk hier eens: klik.

Dit is MP winkel, met vele comics. Je kan een serie aan hem doorgeven, dan krijg je een Excel bestandje terug met nummers en prijzen. Het begint al bij 0,80. En er zijn leuke acties zoals bij elke 20 euro een gratis comic uitkiezen uit een lijst. Het kan wel 6 weken duren door de import maar wachten is niet erg toch?

BTW, sorry voor de reclame voor iemand op MP, maar de prijzen zijn erg goed en volgens mij houdt dit forum wel van hulp aan verzamelaars. :duim:

Dat boekenfestijn gaat trouwens landelijk rond. Kijk maar eens hier
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
2922

Za Jun 26, 2004 10:57

Almere

door legopapa » Zo Sep 09, 2012 14:17

Vandaag maar weer eens bezig geweest met mijn familiestamboom. Ik ben er al een poosje mee bezig maar het is dusdanig verslavend dat ik het van tijd tot tijd even opzij moet zetten.
Ik ben al terug tot plm. 1700 met de diverse familienamen die ik onderzoek. Vanaf dat punt is het best lastig omdat veel documenten handgeschreven zijn en ik dat oud-Nederlands slecht beheers.

Ik heb nog wel een paar uitdagingen maar daar moet ik voor naar Duitsland. En dan wordt het nog lastiger.

Het is echt ontzettend leuk om in de diverse archieven je familie-geschiedenis terug te vinden.
no avatar
User

bertolli

127

Zo Apr 08, 2012 21:33

Baexem

door bertolli » Zo Sep 09, 2012 14:49

Familie van mij had dat ook gedaan, van een band was hij bijna zeker, maar als die band klopte stam ik (en de rest van van mijn familie) af van Karel de Grote en daarom is dat heel leuk om te doen. :duim:
Kennis is een weten dat een tomaat een vrucht is,
maar wijsheid is hem niet in een fruitsalade te doen
Gebruikers-avatar
User

merman

2374

Za Jul 01, 2006 14:17

Amsterdam

door merman » Zo Sep 09, 2012 16:54

Vraag over die comics van Marvel: worden die strips nog wel opnieuw gedrukt. Maw: zou je gewoon het allereerste Spider-Man verhaal nog kunnen kopen (nieuw, dus niet als collector's item of zo)?
I roared. And I rampaged...
Gebruikers-avatar
User

Virani

859

door Virani » Zo Sep 09, 2012 18:07

@Merman Vanaf aankomende November worden veel Marvel titels opnieuw gelanceerd. Dus beginnen de verhalen weer bij een nieuwe nummer 1. Alleen dit is niet specifiek hetzelfde als de allereerste nummer 1 ooit. Ik weet niet of dat is wat je bedoelt?
En volgens mij worden er daarnaast wel af en toe reprints gemaakt van bepaalde speciale comics uit het verleden, zoals eerste versies of speciale momenten.
Gebruikers-avatar
User

merman

2374

Za Jul 01, 2006 14:17

Amsterdam

door merman » Zo Sep 09, 2012 18:30

Ik bedoelde echt de allereerste verhalen dus geen reboot. Zou graag de eerste verhalen lezen en dan maakt het niet uit of het de 108e of de 1e druk is.
I roared. And I rampaged...
Gebruikers-avatar
User

Virani

859

door Virani » Zo Sep 09, 2012 22:34

Daar zou ik je geen antwoord op durven geven, maar ik denk wel dat zulke comics in de loop der tijd opnieuw geprint zijn, of dat de eerste paar verzameld zijn in een bundel. Hier bijvoorbeeld de introductie van Spider-Man, deze is wel digitaal te lezen! https://marvel.com/digitalcomics/view.htm?iid=4746
Maar of dit momenteel te krijgen is weet ik niet. Ik ga morgen toch langs een comic-shop, ik zal het wel even voor je navragen. :)
Gebruikers-avatar
User

Duq

8236

Za Okt 18, 2003 20:26

Dublin

door Duq » Ma Sep 10, 2012 7:47

Even een mailtje naar Bul Super, strip winkel in Delft of Aelix in Den Haag. Een van de twee kan je ongetwijfeld meer vertellen.
There is no cloud. It's just someone else's computer.
Gebruikers-avatar
User

Virani

859

door Virani » Wo Sep 12, 2012 19:54

merman schreef:Ik bedoelde echt de allereerste verhalen dus geen reboot. Zou graag de eerste verhalen lezen en dan maakt het niet uit of het de 108e of de 1e druk is.

Ik heb het voor je gevraagd en de meeste Marvel series zijn inderdaad in 'bundels' opnieuw uitgebracht. De zogenaamde 'Marvel Masterworks'. Wat je het beste kan doen als je interesse hebt is naar een comic-shop gaan en kijken of zij deze hebben of kunnen bestellen voor je.

Hier is trouwens de site zodat je kan zien wat er tot nu toe allemaal is.
http://marvelmasterworks.com/library.html
Gebruikers-avatar
User

105XF

83

Ma Sep 27, 2010 15:10

door 105XF » Za Sep 15, 2012 4:09

Chevy schreef:haha chevy = chevrolet
en heb zijn naam gebruikt als nickname :P

dat peentje op de vorgrond is idd al te grazen genomen, maar chev beet gelukkig niet door hahah

Hahah, toch d"r buikje vol met kleintjes?
Je dacht het al!
Met de foto zo tussen de spullen voelde ik een Comic opkomen, met de cavia erin :omg:
Don't panic, I am in my own world. They know me there....
Gebruikers-avatar
User

Chevy

160

door Chevy » Za Sep 15, 2012 7:36

[quote="Doiran"]
Dit is MP winkel, met vele comics. Je kan een serie aan hem doorgeven, dan krijg je een Excel bestandje terug met nummers en prijzen. Het begint al bij 0,80. En er zijn leuke acties zoals bij elke 20 euro een gratis comic uitkiezen uit een lijst. Het kan wel 6 weken duren door de import maar wachten is niet erg toch?
quote]

vanaf 80 cent al? :look: en ik maar denken als ik mijn comics lang bewaar ze uiteindelijk meer gaan opleveren :lol: :lol:

ach..ze liggen niet in de weg. was vroeger van the darkness en witchblade, uiteindelijk ging michael turner weg(?) bij the witchblade en tekende hij fathom..paar nummers van gehad maar uiteindelijk vond ik de tekenstijl steeds minder worden van hem. marc silverstri ging toen ook niet meer tekenen voor the darkness (wat niet zo heel erg was vond ik..drukke tekenstijl) en nam joe benitez wat meer tekenwerk over, die was wel :duim:

heb een zwak voor die stapel die ik boven op zolder heb liggen, heb er beter door leren tekenen :duim:
voornamelijk comic vrouwen :lol: haha maar dat ik echt al lang geleden :(

maar tof dat jullie comics (gaan) verzamelen, erg leuk :duim:
no avatar
User

wza1979

157

Vr Dec 23, 2011 21:10

Doetinchem

door wza1979 » Za Sep 15, 2012 7:47

Dit is mijn andere ( nog grotere ) hobby:

Afbeelding

Ik speel en restaureer flipperkasten.
Gebruikers-avatar
User

legolijntje

1020

Ma Feb 21, 2011 8:55

Omgeving Utrecht

door legolijntje » Za Sep 15, 2012 9:46

Waar bewaar je al die dingen (naast le Lego) dan?
Ziet er wel vet uit :duim:
Mijn...
...Brickset
...Flickr
no avatar
User

wza1979

157

Vr Dec 23, 2011 21:10

Doetinchem

door wza1979 » Za Sep 15, 2012 19:32

Inpandige garage ... helaas niet al te groot.
De lego staat onder de flipperkasten, maar dat past onderhand niet meer.

Keer een ander plekje voor vinden ....
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
11258

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Za Sep 15, 2012 23:21

Heerlijk, de competitie waterpolo is weer begonnen. Lekkere pot staan fluiten en in mijn eigen wedstrijd gingen mijn schoten onwaarschijnlijk lekker: 7 van de 10 treffers voor mijn rekening genomen. Al moet ik wel bekennen dat ik er zeker drie eigenlijk niet had mogen schieten, maar soms moet je een beetje geluk hebben.
Ik ging wel met een goed gevoel het water uit ;-)
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

Doiran

658

door Doiran » Zo Sep 16, 2012 6:14

Chevy schreef:
Doiran schreef:Dit is MP winkel, met vele comics. Je kan een serie aan hem doorgeven, dan krijg je een Excel bestandje terug met nummers en prijzen. Het begint al bij 0,80. En er zijn leuke acties zoals bij elke 20 euro een gratis comic uitkiezen uit een lijst. Het kan wel 6 weken duren door de import maar wachten is niet erg toch?
quote]

vanaf 80 cent al? :look: en ik maar denken als ik mijn comics lang bewaar ze uiteindelijk meer gaan opleveren :lol: :lol:

ach..ze liggen niet in de weg. was vroeger van the darkness en witchblade, uiteindelijk ging michael turner weg(?) bij the witchblade en tekende hij fathom..paar nummers van gehad maar uiteindelijk vond ik de tekenstijl steeds minder worden van hem. marc silverstri ging toen ook niet meer tekenen voor the darkness (wat niet zo heel erg was vond ik..drukke tekenstijl) en nam joe benitez wat meer tekenwerk over, die was wel :duim:

heb een zwak voor die stapel die ik boven op zolder heb liggen, heb er beter door leren tekenen :duim:
voornamelijk comic vrouwen :lol: haha maar dat ik echt al lang geleden :(

maar tof dat jullie comics (gaan) verzamelen, erg leuk :duim:

Het geldbedrag heeft natuurlijk ook te maken met hoe nieuw de comic is en in welke staat. Vanaf 80 cent is leesbaar, maar elke kwaliteits-stap wordt duurder.
Ik heb overigens een vriend van me geholpen met o.a wat lego en andere zaken. Nu krijg ik van hem wat art van Witchblade wat gesigned is door de tekenaar :omg:
Gebruikers-avatar
User

Doiran

658

door Doiran » Ma Sep 17, 2012 19:55

Voor de Marvel Reboot ---> KLIK
Gebruikers-avatar
User

Virani

859

door Virani » Ma Sep 17, 2012 20:02

Doiran schreef:Voor de Marvel Reboot ---> KLIK

Thanks, weet niet of dat hier besproken mag worden (?), maar weet je ook nog andere sites om comics te bestellen? En dan met name de meest recente issues; ik zoek er nog een paar van de New 52. :duim:
Gebruikers-avatar
User

Chevy

160

door Chevy » Di Sep 18, 2012 11:47

[/quote]
Ik heb overigens een vriend van me geholpen met o.a wat lego en andere zaken. Nu krijg ik van hem wat art van Witchblade wat gesigned is door de tekenaar :omg:[/quote]

zo! das vervelend :duim:
Gebruikers-avatar
User

Jevist

317

Do Okt 08, 2009 21:42

Lisse

door Jevist » Ma Sep 24, 2012 20:19

Andere hobbies naast Lego? Tja, ik speel al een jaar of 7 World of Warcraft in wisselende mate van verslaving. Vanavond komt de nieuwe expansie online, dus daar zal ik wel weer aan meedoen en kijken wat dat voor leuks brengt. Een nieuw poppetje, een aantal nieuwe gebieden te verkennen, maximum level naar 90, kortom: genoeg te doen. Gelukkig is de zomer ook net voorbij ;-)
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3303

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Di Sep 25, 2012 14:22

Omdat door school de Lego hobby niet zo veel ruimte heeft heb ik mijn Minecraft obsessie maar weer uit de kast gehaald :D

Nog meer minecrafters hier?
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
VorigeVolgende