door Sjeekie_Beekie » Zo Feb 01, 2009 13:15
Naast Lego, spendeer ik mijn tijd aan mijn Duitse Staande Langhaar-pup van nu bijna 9 maanden. We zitten samen op de gevorderdencursus en hierna wil ik met haar graag de jachtopleiding gaan doen. Het is namelijk een jachthond en het speuren en apporteren zat er al vroeg in. Met deze cursussen wil ik van haar een blije en goede jachthond maken die er vooral veel plezier in heeft om met haar baasje door de weilanden, duinen en bossen te struinen.
En als ze er heel veel plezier in heeft, ga ik met haar wedstijden lopen, om zo diploma's te kunnen halen en als ultieme doel uiteindelijk mee te doen aan de Nimrod: DE jachthondenwedstrijd van het jaar die altijd in november plaatsvind. Hier worden alleen de beste van de beste jachthonden voor uitgenodigd om te laten zien wat ze kunnen. Maar voor het zover is, zijn we wel een jaar of 5 verder.
Mijn nichtje van nu bijna 2 is één van mijn andere hobbies. Eens in de twee weken mag ik een dag oppassen en hebben we samen een leuke dag. Mijn vriend is haar peetoom en samen hebben we bewust geen kinderen meer gekregen. Hij had er al twee uit zijn vorig huwelijk [meisje van 13, jongen wordt volgende week 10] en we vonden het zo goed. Dat neemt niet weg dat kinderen geweldig leuk zijn. Nu heb ik toch regelmatig zo'n klein hummeltje over de vloer en en 's avonds komt haar mama haar weer ophalen.
Muziek is een hobby die mijn vriend en mij bij elkaar heeft gebracht. We leerden elkaar kennen toen we beiden aan braziliaanse percussie gingen doen. Een jaar of 6 hebben we samen muziek gemaakt toen onze club qua niveau steeds verder daalde en we beiden zijn gestopt. Mijn vriend was altijd al gecharmeerd van Djembé's en samen spelen we nog wel eens samen. Dat kan ook makkelijk want we hebben de huiskamer vol staan met trommels EN een hele lieve buurvrouw. Naast muziek maken, hou ik er van om samen met mijn vriend naar concerten en festivals te gaan. Iedere jaar is Festival Mundial in Tilburg vaste prik, en daarnaast komen we regelmatig in 013 Tilburg.
Klussen in huis vind ik ook leuk om te doen, laminaat leggen, schilderen, tegelen, timmeren... alles heb ik inmiddels wel gedaan in ons huis. Leuker dan de huishoudelijke klussens als wassen, koken, strijken en schoonmaken. Bij ons zijn de traditionele rollen vaak omgekeerd. Ik sta met m'n hoofd onder motorkap een gyneacologisch onderzoek te verrichten om de lampjes van de koplampen te verwisselen en dan staat mijn vriend in de keuken voor het eten te zorgen.
Met mijn vrienden die ik overgehouden heb aan mijn studententijd aan de HTS, spreken we eens in de paar maanden af om bij iemand te gaan Kolonisten van Catan. Alle aanhang speelt inmiddels fanatiek mee en de eerste nakomelingen [zo rond de twee jaar] zullen wel met het Kolonistenvirus besmet worden. We wonen allemaal nogal ver uit elkaar [Zuid-Holland, Noord-Brabant en Limburg] en daarom is het altijd een heel gedoe om met z'n allen te kunnen afspreken. Thuis spelen we vooral Carcasonne, Koehandel, Monopoly of Risk.
TV-kijken doe ik vrij weinig, of het moet een goede film zijn. Wat ik echt leuk vind om te kijken is 24 met Kiefer Sutherland. Maar ik kijk het altijd op DVD, want vaak mis ik een aflevering of moet mijn vriend werken en kunnen we niet samen kijken. De TV staat voor mij vaker aan om te gamen. We hebben een PS2, een XBox360 [is van mijn zoontje] en sinds vorige week een WII. Samen met de jongste en mijn broer game ik regelmatig. Waar ik van hou is autoracen en spellen als Kingdom Hearts, ICO en Silent Hill [maar mijn vriend vindt dat eng en ik mag het niet spelen als hij ook thuis is]. Op de WII hebben we De Blob en dat is wel een leuk spelletje. Via mijn broer ken ik één van de makers en dan is het wel leuk om dit spel echt te kunnen spelen. Op de DS [ook van mijn zoontje] speel ik vooral Professor Layton and the Curious Village. Het lijkt een beetje op The 7th Guest en The 11th Hour van op de PC vroeger. Je loopt door een dorpje om een mysterie op te lossen en ondertussen moet je allerlei puzzels oplossen.
In de zomer trekken we er samen vaak op uit om te touren met de motor. Ik mag lekker achterop zitten, MP3-speler op en lekker rondkijken. Samen een terrasje pikken en een hapje eten en dan weer terug naar huis.
Tot slot is kamperen ook één van mijn hobbies. Wij kamperen altijd met onze De Waard Vergrote Zilvermeeuw in Nederland. Mijn vriend is 2m5cm en kan hier gewoon rechtop in staan en fatsoenlijk slapen. In sleurhutten en hotels kan hij zijn benen nooit kwijt. We kiezen ieder jaar een andere camping uit, want we willen ook nog wel wat van de omgeving zien natuurlijk. De kids zijn inmiddels op een leeftijd dat ze zichzelf wel kunnen vermaken [mits er natuurlijk genoeg te doen is op de camping, maar daar zorgen we natuurlijk wel voor] en we verplichten ze dan ook niet meer om iedere minuut van de dag met ons op te trekken. Ze maken met hun vriendjes het zwembad onveilig en wij trekken er op uit om wat van de omgeving te zien.
Weltrusten, tot morgen zonder zorgen!
Did you know?... On average, every person on earth has 62 LEGO bricks!