Leun achterover, en kom lekker bij van de drukke werkweek/-dag in de Lego Lounge.
Lekker kletsen, minder serieus mag ook.
no avatar
User

mezzin

51

Wo Okt 19, 2016 16:16

Re: nep, maar wel hele goeie nep op het oog

door mezzin » Di Okt 25, 2016 15:01

Ze hebben nog geen sets uitgebracht voordat hij beschikbaar was om te kopen wel een paar dagen later dus het lijkt er gewoon op dat ze een set kopen en direct de kopieermachine aan zetten. Denk niet dat ze een inside man hebben. Maar ze zijn nu wel begonnen het met kopieren van set die op idea staan. Dus ze hebben wel iets van ontwerper in dienst anders kunnen ze dat niet doen.

Maar laat ze gewoon een paar goede lego bouwers betalen voor een ontwerp en moet je zien hoeveel volgers ze kunnen krijgen.
Als ze de europese markt willen bedienen dan moeten ze wel omdat hun huidige gedrag niet over de grens kan komen.

Maar er zijn maar een paar fabrieken van lego compatible blokjes in china lepin is een van de afnemers dus als iemand gewoon komt en eigen sets ontwerpt maar laat maken door dezelfde fabriek als Lepin dan zitten we goed laat die originele set maar komen. Die wil ik wel. Zeker voor de kids en voor vulling op de achtergrond. Maar misschien met Sluban gewoon even upgraden naar de standaard van Lepin en doorgaan met hun sets die zijn best mooi voor niet lego sets. Behalve dat hun blokjes echt stukken minder zijn.
Laatst gewijzigd door mezzin op Di Okt 25, 2016 15:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3190

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Di Okt 25, 2016 15:11

mezzin schreef:Maar er zijn maar een paar fabrieken van lego onderdelen in china lepin is een van de afnemers dus als iemand gewoon komt en eigen sets ontwerpt maar laat maken door dezelfde fabriek als Lepin dan zitten we goed laat die originele set maar komen.

Er is op dit moment 1 fabriek van Lego in China, die nog niet eens helemaal af is. Verder komen alleen Collectable Minifig onderdelen uit China.

Hoe kom je er bij dat Lepin een afnemer is van fabrieken die Lego produceren?
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

Jourianbax

Rang

premium

premium
558

Di Okt 07, 2014 15:53

Elshout

door Jourianbax » Di Okt 25, 2016 15:16

Ik krijg een beetje pijn in mijn ogen van dit topic. :fluiten:

Ik ben namelijk fan van Lego en niet van Lepin of Sluban of Ban Bao?!

Prima dat je graag wilt dat Lepin leuke sets gaat maken en dat Sluban betere kwaliteit steentjes moet gaan maken, maar dan denk ik niet dat je op een LUG op de juiste plek zit.

Misschien hebben de mensen achter Sluban wel interesse in de oprichting van een SUG? :look:
Heeft liever gratis bier dan gratis lego
no avatar
User

mezzin

51

door mezzin » Di Okt 25, 2016 15:19

Large schreef:
mezzin schreef:Maar er zijn maar een paar fabrieken van lego onderdelen in china lepin is een van de afnemers dus als iemand gewoon komt en eigen sets ontwerpt maar laat maken door dezelfde fabriek als Lepin dan zitten we goed laat die originele set maar komen.

Er is op dit moment 1 fabriek van Lego in China, die nog niet eens helemaal af is. Verder komen alleen Collectable Minifig onderdelen uit China.

Hoe kom je er bij dat Lepin een afnemer is van fabrieken die Lego produceren?

Sorry was niet duidelijk het is niet uit de fabriek van lego maar een fabriek die blokjes maakt die ook op lego passen.
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2463

Za Jan 21, 2012 16:54

door Edwin Korstanje » Di Okt 25, 2016 15:21

Jourianbax schreef:Misschien hebben de mensen achter Sluban wel interesse in de oprichting van een SUG? :look:

:lol: :lol:
Gebruikers-avatar
User

legomannetje

2700

Vr Okt 24, 2003 9:08

Highland

door legomannetje » Di Okt 25, 2016 17:57

Waarom zouden ze ontwerpers gaan betalen als ze ook gewoon gratis ideeën kunnen jatten?
Kind 1: "Kijk een goederentrein"
Kind 2: "Nee, joh, dat heet een betere trein"
no avatar
User

Pimmie

74

Zo Mrt 11, 2012 10:02

door Pimmie » Di Okt 25, 2016 18:53

Waarom zouden ze ontwerpers gaan betalen als ze ook gewoon gratis ideeën kunnen jatten?

Omdat china een andere maatschappij met een nadere geschiedenis en andere waarde is dan de onze.

Wat wel eens wordt vergeten is dat china tot 1976 onderdrukt werk door Mao. Vrijwel niemand genoot toen onderwijs waardoor nu nog steeds een groot deel van de bevolking analfabeet is. Merken waarbij het merk meer waard is dan het product zelf hebben ze zeker tot het einde van de culturele revolutie niet gekend.

Dit zorgt voor een maatschappij die heel anders tegen zaken aankijkt dan wij. Dus als je een goede boterham wil verdienen (of meer) en de overheid staat het je toe. Waarvoor zou je dan niet die blokjes namaken. Lego betekend immers bouwsteentjes voor veel chinezen, terwijl voor ons er een groot deel jeugdsentiment aan hangt. Ik denk dat de hoeveelheid chinezen die in zijn jeugd lego heeft gehad op een spreekwoordelijke 1 hand te tellen is.

Zo begreep ik eerst ook nooit echt waarvoor russen zo asociaal zijn tot de vrouw van een collega mij eens uitlegde hoe haar jeugd er uit zag. Wil je eten? Ja, ga dan eerst in de rij staan voor voedsel bonnen. Er zijn er 250, maar er staan 400 man in de rij. Heb je uiteindelijk toch een bon weten te bemachtigen, goed. Ga nu naar de supermarkt. Vandaag hebben ze kip,... 100 stuks... Dus als je wilde eten, moest je asociaal zijn en vooraan in die rij komen. En aangezien je wordt gevormd door de maatschappij waarin je opgroei.
no avatar
User

corvdberg

Rang

Nieuw

Nieuw
1

Di Okt 25, 2016 19:16

door corvdberg » Di Okt 25, 2016 20:12

hallo allemaal
sinds kort member hier
ten 1e ook ik ben een grote lego fan en zal ook als het mogelijk is het meeste maken van orginele lego.
toch het budget laat het soms niet toe aangezien ook ik een gezin heb om toch uit te wijken naar andere lego .
heb nu een aantal Lepin modulaire gebouwen en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben .
heb een aantal lego gebouwen maar verschil is er niet tot nauwelijkks te zien
Lepin is voor mensen met een smalle beurs een erm mooi alternatief om toch een leuke lego layout te bouwen
gr Cor
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8803

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Di Okt 25, 2016 20:29

Niemand die je tegenhoudt Cor, maar in de afolgemeenschap zul je vrees ik niet veel medestanders vinden... ik vind het al zo'n crime dat het zoontje van een vriend die mij z'n Lego heeft verkocht er één setje neplego tussen had zitten. Ik blijf van die halfdoorschijnende niet goed klemmende blokjes vinden tussen mijn Lego.
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

4466

Di Aug 07, 2007 22:05

Groningen

door LegoHenkie » Di Okt 25, 2016 20:58

Is dit niet een manier van reclame maken voor die troep.

Dat hebben we hier al eens vaker gehad.
Er gaat niets boven Groningen.
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2924

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Di Okt 25, 2016 22:41

corvdberg schreef:Lepin is voor mensen met een smalle beurs een erm mooi alternatief om toch een leuke lego layout te bouwen

Maar dan is het toch een Lepin layout..... :look:
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
no avatar
User

mezzin

51

door mezzin » Di Okt 25, 2016 23:58

:lol: true that moet zeggen dat ik zelf liever kies voor de echte sets. Maar ons is altijd nieuwsgierig. Maar goed zal mijn fun er mee even temperen tijd voor een paar echte sets en geen clone sets en tot dit tijd zal ik niet veel zeggen over lepin.
no avatar
User

Skynet

97

Do Mei 08, 2014 10:31

door Skynet » Wo Okt 26, 2016 6:34

@Pimmie

Vergeet ook niet te vermelden dat de Chinezen het een eer vinden als je product wordt nagemaakt.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
5091

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Wo Okt 26, 2016 6:52

Lepin is voor mensen met een smalle beurs een mooi alternatief om toch een leuke lego layout te bouwen

Daar ben ik het niet mee eens.
Layout bouwen is per definitie al duur.
Dan maakt het niet uit of je Lego gebruikt of niet.
Langzamerhand komen de onderdelen toch binnen en dan is het een kwestie van tijd.
Het is even geduld oefenen en na een poos is een layout realiseerbaar. :wink:
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

4466

Groningen

door LegoHenkie » Wo Okt 26, 2016 7:07

LegoHenkie schreef:Is dit niet een manier van reclame maken voor die troep.

Dat hebben we hier al eens vaker gehad.

Toch opmerkelijk dat twee nieuwe leden direct over Lepin beginnen en de discussie weer oprakelen. Zoals ik al eerder zei, dit riekt naar het expres in de belangstelling brengen van de troep. En dit forum helpt ze er mooi bij.

Ik zou zeggen, doodzwijgen die troep.
Gebruikers-avatar
User

ExtraKaas

253

Do Dec 10, 2015 14:49

door ExtraKaas » Wo Okt 26, 2016 10:52

Inderdaad Legohenkie!

Maar het is volgens mij niet echt een discussie. Lepin is per definitie namaak Lego. Als je vind dat je hierdoor goedkoop iets kan maken, prima. Het is echter naar mijn mening dan geen Lego lay-out of Lego gebouw, maar een Lepin lay-out / gebouw. Dat maakt het zeker wel anders, hoe goed de kwaliteit ook is van dat spul. Vergelijk het eens met marmer en nep marmer. Het ziet er misschien wel hetzelfde uit, maar echt marmer is toch 'the real deal' met de enige echte juiste eigenschappen die horen bij marmer.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8803

Soesterberg

door eti » Wo Okt 26, 2016 11:25

Je zou best eens gelijk kunnen hebben Legohenkie.
no avatar
User

Musicbuilder

916

Ma Aug 27, 2012 10:09

door Musicbuilder » Wo Okt 26, 2016 11:41

Toch opmerkelijk dat twee nieuwe leden direct over Lepin beginnen en de discussie weer oprakelen. Zoals ik al eerder zei, dit riekt naar het expres in de belangstelling brengen van de troep. En dit forum helpt ze er mooi bij. Ik zou zeggen, doodzwijgen die troep.

Wat opmerkelijk is dat mensen die hier net nieuw komen en die nog helemaal niet bekend zijn al meteen zo door een opmerking in een hokje worden gestopt door te suggereren dat ze dit expres zouden doen.

Met een beetje meer begrip en inleving vermogen kan je ook typen dat het te snappen is dat het moeilijker wordt met een kleine beurs en/of met kinderen om te kiezen tussen een A of een B merk.

Niet iedereen hier of waar dan ook is een fanatieke LEGO purist; en of wij het nou willen of niet zullen we moeten leren leven met het feit dat naast Coca Cola ook River cola bestaat en naast LEGO ook Lepin bestaat :lol:

Dus niks geen dood zwijgen maar vrijheid van mening uiting binnen de lijntjes van de algemeen aangenomen etiquette
en als het zo erg is kun je dit topic ook gewoon overslaan ... toch ? :fluiten:
Mijn naam : Michiel; mijn 2 passies : Muziek (Jean Michel Jarre) & LEGO (Minifig Sets/1978-heden).
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

4466

Groningen

door LegoHenkie » Wo Okt 26, 2016 13:16

Musicbuilder schreef:Wat opmerkelijk is dat mensen die hier net nieuw komen en die nog helemaal niet bekend zijn al meteen zo door een opmerking in een hokje worden gestopt door te suggereren dat ze dit expres zouden doen.

Ik denk dat ze dit expres doen.

En ik neem de vrijheid om dit hier aan te kaarten.
Gebruikers-avatar
User

Sato

333

Do Jul 01, 2010 15:26

Omgeving Alkmaar.

door Sato » Wo Okt 26, 2016 16:58

Musicbuilder schreef:Niet iedereen hier of waar dan ook is een fanatieke LEGO purist; en of wij het nou willen of niet zullen we moeten leren leven met het feit dat naast Coca Cola ook River cola bestaat en naast LEGO ook Lepin bestaat :lol:

Appels met peren!

River Cola is geen 1 op 1 kopie van het Coca Cola recept,
Maar Lepin is wel een 1 op 1 kopie van Lego ontwerpen. (Inclusief schending van Licenties, trademarks en patenten.)

En dat laatste is gewoon strafbaar hier in Europa, Het is hier om die reden dan ook niet verkrijgbaar in de winkel.
Smalle beurs is wat mij betreft een non argument gezien de risico's die je loopt als je het uit China laat overkomen, De douane kan je pakketje onderscheppen en vervolgens invoer en btw in rekening brengen. Als je geluk hebt tenminste want wat ze eigenlijk zouden moeten doen gezien het namaak van een Europees merk betreft is het in beslag nemen en vernietigen.

Ik ben mij er zeer bewust van dat je pakket ook langs de douane kan komen zonder dat het gecontroleerd wordt. Maar het blijft bijdragen aan crimineel gedrag. (Het heling noemen gaat mij persoonlijk iets te ver, Maar feit blijft dat het product tot stand is gekomen uit diefstal.)

Skynet schreef:@Pimmie

Vergeet ook niet te vermelden dat de Chinezen het een eer vinden als je product wordt nagemaakt.

Dat is allemaal goed en wel, Maar vergeet dan niet dat Chinezen tot voor kort (en een deel allicht nog steeds) in een dictatuur leefde waar alles van de staat was en daarmee dus ook jouw goede idee tot het verbeteren van een proces of product, Je was al dolgelukkig als ze je naam heel klein ergens achterin het papierwerk in het archief vermelde.
En vergis je niet, Binnen dat communisme is er altijd al een stukje bevolking van hogere stand geweest dat zich al jaren bewust is van hoe het er in de rest wereld aan toe gaat. En het zijn juist die mensen die de middelen hebben om nu een bedrijf als Lepin op te zetten.

Dus roepen dat chinezen bedrijven als Lepin opzetten omdat ze helemaal niet weten dat het fout en zelfs illegaal is om dat spul naar Europa en Amerika te exporteren is ontzettend naïef!

Kanttekening:
Aziaten zijn overigens net als Amerikanen en Europeanen (Australiërs, Afrikanen, Enz, Enz...) gewoon mensen, En de mens vind het al eeuwen veel makkelijker om een ander na te apen dan zelf met een beter idee te komen.

PS: Voor beide Quotes geld dat het niet mijn intentie is om je niet persoonlijk wil aanvallen, Maar ik je uitspraak gebruik om een algemeen punt te verduidelijken wat naar mijn bescheiden mening door sommige in deze discussie totaal vergeten of gebagatelliseerd wordt.
no avatar
User

Pimmie

74

Zo Mrt 11, 2012 10:02

door Pimmie » Wo Okt 26, 2016 18:02

En vergis je niet, Binnen dat communisme is er altijd al een stukje bevolking van hogere stand geweest dat zich al jaren bewust is van hoe het er in de rest wereld aan toe gaat. En het zijn juist die mensen die de middelen hebben om nu een bedrijf als Lepin op te zetten.

klopt. En als de chinese overheid je vervolgens geen stro breed in de weg legt bij het produceren van namaak. Waarvoor zou je het dan niet doen.
Gebruikers-avatar
User

alois

Rang

premium

premium
1246

Vr Feb 04, 2011 16:22

Arnhem

door alois » Wo Okt 26, 2016 18:15

... Maar laten we niet vergeten dat Lego ook zelf een kilo boter op het hoofd heeft als het gaat over het klakkeloos kopiëren van andermans uitvinding zonder rekening te houden met octrooien (zie Kiddicraft). Dus laten we niet al te heilig doen over Lego als enige echte bouwsteen.
Mijn flickr-pagina
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

4466

Groningen

door LegoHenkie » Wo Okt 26, 2016 18:36

ik geloof dat ik geheel iets anders had aangekaart stelletje kletsmajoors. :banghead:
Gebruikers-avatar
User

alois

Rang

premium

premium
1246

Vr Feb 04, 2011 16:22

Arnhem

door alois » Wo Okt 26, 2016 18:44

Mijn reactie was niet op Legohenkie, maar algemener. Die daarvoor volgens mij ook.
Mijn flickr-pagina
no avatar
User

joopsta

Rang

Nieuw

Nieuw
23

Wo Mei 29, 2013 13:10

door joopsta » Wo Okt 26, 2016 19:30

Ik heb ook een aantal Lepin sets gekocht, waaronder de UCS Falcon. In 1 woord, geweldig. Week gebouwd en hij is echt tof!
De originele kan ik gewoonweg niet betalen. De steentjes zijn echt gewoon hetzelfde, behalve dat er geen Lego op de rondjes staat.
Wat ik niet begrijp is dat een Chinese partij dit zo massaal kan namaken. In de Lego documentaire vertellen ze dat een mal maken voor een steentje heel duur is en Lepin maakt alle grote en dure sets 1 op 1 na. Het zou me echt niets verbazen als dit gewoon bij Lego zelf vandaan komt. Het klinkt heel raar, maar het is wel een perfecte strategie. In China is Lego te duur. Als ze het voor de Chinezen betaalbaar zouden maken, krijg je een heel scheef beleid. En wordt er massaal uit China geimporteerd. Wat kan je dan doen om de Chinezen toch te bedienen en de 'namaakindustrie' buiten spel te zetten. Door zelf een soort B merk uit te brengen die kwalitatief even goed is met gelijk de mooiste sets die ooit bedacht zijn. Maar dan zonder het Lego merk. Ik kan gewoonweg niet begrijpen dat een fabriek dit zo massaal en kwalitatief goed kan namaken.
Ook begrijp ik sommige reacties niet goed mbt Lepin. Op eurobricks mag er niet meer over gepraat worden. Ik vind Lego sowieso de laatste jaren schandalig duur geworden. En vooral die paar tientjes meer die ze in de Benelux vragen is mij een doorn in het oog.
Gebruikers-avatar
User

Chibs

163

Zo Mei 03, 2015 9:00

door Chibs » Wo Okt 26, 2016 20:07

Ja, een mal kost veel geld om te maken, maar dat betekent verder niks. :look: Lego kan dat makkelijk missen bij het maken van miljoenen aan winst. Lepin kan dat ook makkelijk maken, kost ook wat, kleinere markt en minder winst maar winst is winst, en dat kan ook hoog oplopen. De prijs van zo'n mal klinkt duur zonder context, maar binnen de context van zo veel winst is het peanuts...

Dat het van Lego zelf komt lijkt me een beetje een bizarre theorie. Het dichtste bij dat wat ik kan verzinnen is dat de mallen in de fabriek in China die worden afgekeurd (Vaak nog prima, of ze wisselen gewoon op vaste tijden van mal) op de zwarte markt terecht komen, logotjes opvullen en gaan met die banaan. Dat soort zaken zijn in het verleden wel eerder gebeurt, maar ook dat lijkt me in dit geval niks meer dan een sterk verhaal. Lego onderdeeltjes zijn nou ook niet zo complex dat het maken van een mal niet te doen is, die zijn vrij straight-forward om na te maken naar aanleiding van het onderdeeltje, die vertelt je alles wat je moet weten zoals injectie punten, flowgates etc.
Gebruikers-avatar
User

Sato

333

Omgeving Alkmaar.

door Sato » Wo Okt 26, 2016 21:15

Een mal maken kost lang niet zoveel als veel mensen schijnen te denken, Zodra je een master hebt waarmee je steeds opnieuw een mal kunt maken zijn de kosten verwaarloosbaar.
Het overgrote deel van de kosten zit in het ontwikkelen van de mal, Dat samen met het ontwerpen van een onderdeel zijn de grootste kosten voor de mal.

En Lego steekt die kosten erin, Terwijl Lepin dat niet hoeft want die kopiëren gewoon het werk van Lego (zie hierboven)

Het namaken van een mal kost een schijntje in vergelijking met het ontwikkelen van een onderdeel en het uitdokteren van de flow channels.

-----

Zal eerlijk zijn, Als Lepin op de markt was gekomen met de kwaliteit die het schijnbaar heeft en volledig eigen ontwerpen die konden concurreren met Lego dan had ik waarschijnlijk al een aantal set's van ze staan.
Maar feit blijft dat het nu gewoon een criminele bende is die sets waar Lego vele manuren in heeft gestoken zonder pardon namaakt en het merkenrecht van derde partijen waar Lego mee samenwerkt ook niet respecteert.

Voor sommige in dit topic:
Zet de roze Lepin bril eens af en kijk naar de andere bouwblok producenten die wel met eigen ontwerpen komen.
Ze zijn of goedkoop en erg slecht uitgevoerd, Of zeer goed gedaan en zitten qua prijs ergens tussen de 70/80% van wat Lego ervoor zou vragen.

In een gezonde markt met meer legitieme concurrentie die op of net onder het kwaliteit's niveau van Lego zit, Zou Lego afhankelijk van de set 5 tot max 10% goedkoper kunnen zijn. (En nu heb ik het over algemeen en niet de 'je bent Nederlander' belasting van Shop@Home, Die vervalt in deze situatie hopelijk vrijwel meteen.)
Maar omdat het daar aan ontbreekt en Lego marktleider is wordt het met sets gericht op de wat oudere Fan al snel een wat de gek ervoor geeft situatie, Wat uiteraard erg jammer is.

En dat Lego het af laat weten om sets die uit productie zijn opnieuw uit te brengen (Gemiste kans als je het mij vraagt, Maar daarvoor zou Lego apart een extra fabriek en inpak faciliteit erbij moeten bouwen.) geeft Lepin het recht nog niet om ze wel op de markt te zetten.

Edit: Deze wil ik ook nog wel beantwoorden:

joopsta schreef:Op eurobricks mag er niet meer over gepraat worden.

Op Tweakers.net, Een Nederlandse Technologie en Computer website mag er in de reacties op nieuwsartikelen en op het forum niet gesproken worden over illegale software en waar je het kunt verkrijgen.
Dat er op Eurobricks in het geheel niet over Lepin gesproken mag worden vind ik gezien de illegale praktijken die Lepin erop nahoud dan ook totaal niet verwonderlijk.
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
3028

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Wo Okt 26, 2016 21:52

Maar waar koop je Lepin?
Ik ben nu wel benieuwd geworden.
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

legomannetje

2700

Vr Okt 24, 2003 9:08

Highland

door legomannetje » Wo Okt 26, 2016 21:57

In China.
Kind 1: "Kijk een goederentrein"
Kind 2: "Nee, joh, dat heet een betere trein"
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2924

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Wo Okt 26, 2016 21:57

Aliexpress heb ik me late vertellen :what:
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

Chibs

163

Zo Mei 03, 2015 9:00

door Chibs » Wo Okt 26, 2016 21:59

Sato schreef:Een mal maken kost lang niet zoveel als veel mensen schijnen te denken, Zodra je een master hebt waarmee je steeds opnieuw een mal kunt maken zijn de kosten verwaarloosbaar.

Er word geen master gemaakt, de mal word direct in metaal gefreesd. Master werkt alleen lekker naar mijn weten met zachte mallen, wat je niet gebruikt met spuitinjectie. :) Verder eens. :D Ik zou er zelf geen problemen mee hebben als we het er hier verder niet over hebben. Het is immers de LEGO User Group, niet the BuildingBricks User Group. Al helemaal als we het opeens gaan hebben over waar je dit soort spul kunt verkrijgen, dat lijkt me toch al helemaal niet de bedoeling...
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
11183

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Wo Okt 26, 2016 22:02

thomassio schreef:Maar waar koop je Lepin?

Een echte AFOL koopt dat gewoon niet :P

Sato schreef:Op Tweakers.net, Een Nederlandse Technologie en Computer website mag er in de reacties op nieuwsartikelen en op het forum niet gesproken worden over illegale software en waar je het kunt verkrijgen.
Dat er op Eurobricks in het geheel niet over Lepin gesproken mag worden vind ik gezien de illegale praktijken die Lepin erop nahoud dan ook totaal niet verwonderlijk.
Die redenering snap ik wel, al ziet uw Lowlug-team op dit moment geen reden om dat ook op ons forum in te voeren. Je moet toch ergens een plekje hebben om je frustratie over het gedrag van Lepin te kunnen uiten ;-)
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

4466

Groningen

door LegoHenkie » Wo Okt 26, 2016 22:47

Maar dan moet WvdP, wel even als zieleknijper gaan optreden, om de dreigende op het slechte pad gaande lowluggers weer in het gareel te brengen. :wink:

wat een mooie zin, vind ik zelf. :wink:
Gebruikers-avatar
User

Sato

333

Omgeving Alkmaar.

door Sato » Wo Okt 26, 2016 22:56

Chibs schreef:Er word geen master gemaakt, de mal word direct in metaal gefreesd. Master werkt alleen lekker naar mijn weten met zachte mallen, wat je niet gebruikt met spuitinjectie. :) Verder eens.

Ah weer wat geleerd, Had mijn stukje hierboven met enkel algemene kennis over productie geschreven.
Bedankt voor de aanvulling.

Er is dan nog steeds sprake van een master :wink: : Namelijk het computerbestand wat nodig is om de freesmachine van instructies te voorzien, Ook hier geld dus dat je het ingewikkelde/technische en daarmee duurste werk één keer uitvoert en bewaard en je vervolgens wanneer het weer nodig is de freesmachine relatief goedkoop een nieuw exemplaar van dezelfde mal kunt laten maken.

thomassio schreef:Maar waar koop je Lepin?
Ik ben nu wel benieuwd geworden.

Vooralsnog enkel op oosterse handelsplaatsen waar je ook andere (illegale) imitatie spullen kunt bestellen, Zoals bijvoorbeeld het al genoemde aliexpress. (En allicht zelfs op ebay.)
In principe enkel op de zwarte markt, Gezien het volgens Europese regels illegale waren betreft.
no avatar
User

joopsta

Rang

Nieuw

Nieuw
23

Wo Mei 29, 2013 13:10

door joopsta » Do Okt 27, 2016 9:12

Ik vind dat er op Eurobricks 1 feit behoorlijk over het hoofd wordt gezien. Nml dat 95% van de Lego verzamelaars die daar komen, en hier ook misschien, geen idee van Lepin hebben. Ik heb jarenlang Transformers verzameld en daar kwam 10 jaar geleden ook een golf van knock offs, die kwalitatief ook heel goed waren en overeen kwamen. Ik heb veel reviews gemaakt op TF forums door te vergelijken met het origineel en mensen te laten weten waar ze op moeten letten. Ik zou het persoonlijk vervelend vinden voor iemand die denkt een hele goeie deal te hebben gemaakt voor bv een UCS falcon van 4-500 euro.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26044

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Do Okt 27, 2016 9:53

Ik vind het een heel zorgelijke ontwikkeling dat er op Marktplaats e.d. inmiddels Lepin sets als zijnde origineel LEGO worden verkocht.
no avatar
User

budgetfreak

64

Di Aug 26, 2014 9:50

door budgetfreak » Do Okt 27, 2016 9:56

stuifzand schreef:Ik vind het een heel zorgelijke ontwikkeling dat er op Marktplaats e.d. inmiddels Lepin sets als zijnde origineel LEGO worden verkocht.

Allemaal aan marktplaats melden dat dit niet toegestaan.
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

4466

Groningen

door LegoHenkie » Do Okt 27, 2016 9:57

Dan moet je dat aan Lego melden als ambassadeur.

En als er daar nog niet over gesproken wordt, dan verbaasd me dat zeer.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8803

Soesterberg

door eti » Do Okt 27, 2016 10:05

Op Eurobricks mag geloof ik wel meer niet. Het aantal mensen dat daar een ban heeft, is absurd. Reden voor mij om me meestal ver van die site te houden...

Ik heb zelf overigens genoeg Lego om geen Lepin, Banbonbao of wat dan ook te hoeven kopen. Wie Lego te duur vindt, kan beter op Marktplaats voor 100 euro 10 kg tweedehands lego kopen (en de Lepinbonbanbindinges eruit gooien) en daar een prachtige moc van bouwen. Lego is pas duur als je er alles van wilt hebben (en dat gedrag is velen van ons niet vreemd natuurlijk).
Gebruikers-avatar
User

C-3PO

105

Wo Mei 28, 2014 12:18

Tatooine

door C-3PO » Do Okt 27, 2016 11:00

Kijkende naar de 'fanmail' die ik nav mn Lego vs Lepin artikel gekregen heb, het feit dat men Lepin als zijnde Lego op Marktplaats aanbied en de taal/onzin die de fans uitkramen om zich te verdedigen ('Ja, Lepin schendt copyrights, maar iedereen download dus mag Lepin wel gewoon') noem ik ze vanaf heden Leppies. (Lokkies is te obvious) :lol:
VorigeVolgende