Leun achterover, en kom lekker bij van de drukke werkweek/-dag in de Lego Lounge.
Lekker kletsen, minder serieus mag ook.
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
4029

Vr Jan 31, 2014 15:39

Re: nep, maar wel hele goeie nep op het oog

door Aangord » Di Sep 11, 2018 19:36

Voor lepin zijn een paar goede oplossingen.
Voor zowel producten en het merk fabrikant zelf.

De fik erin.
Of flinke hoeveelheid liters koningszuur.
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
5521

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Di Sep 11, 2018 20:17

:laughcry:

Koningszuur of bedoel je [urlhttps://nl.wikipedia.org/wiki/Koningswater]koningswater[/url]?
Lekker agressief. :lol:
no avatar
User

Spitsoor

Rang

Nieuw

Nieuw
8

Zo Sep 09, 2018 16:36

door Spitsoor » Zo Sep 16, 2018 21:27

stuifzand schreef:Emerald Night denk ik :)
Dat topic daarover hebben we buiten beeld gezet.

Inderdaad die is het. Was het topic al kwijt, maar kon er al wel naar raden wat ermee gebeurd was ;)
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8870

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Di Nov 20, 2018 0:34

Emerald Night was geen 799 bij Lego. Inmiddels vast wel bij woekeraars, maar bij Lego destijds zeker niet.
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3707

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

door LegoRK » Wo Okt 02, 2019 9:01

Ik zag op marktplaats de volgende advertentie: LEGO - Exclusieve - 4000020 - Auto lego truck show - 2000-p
Zie omschrijving
http://link.marktplaats.nl/a1304426118? ... ialbuttons

Die set ken ik niet. De plaats van de tekst klopt ook niet met de standaard van Lego. Heb ik op Bricklink gekeken, blijkt dat nummer van een andere exclusieve set te zijn.
Ik heb melding gedaan bij marktplaats, maar dat kun je geen toelichting bij zetten.
Bijlagen
Screenshot_20191002-100007.png
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6665

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Wo Okt 02, 2019 9:44

Toch is het gewoon een bestaande set:
https://www.bricklink.com/v2/catalog/ca ... =4000022-1

Wel een redelijk zeldzame set die tijden de Inside Tour in 2016 is uitgegeven.
Blijkbaar wil diegene een deel van de prijs van de reis terugverdienen :raiseone:
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

Symbolic

Rang

premium

premium
570

Do Jun 23, 2016 12:25

door Symbolic » Wo Okt 02, 2019 9:48

LegoRK schreef:Ik zag op marktplaats de volgende advertentie: LEGO - Exclusieve - 4000020 - Auto lego truck show - 2000-p
Zie omschrijving
http://link.marktplaats.nl/a1304426118? ... ialbuttons

Die set ken ik niet. De plaats van de tekst klopt ook niet met de standaard van Lego. Heb ik op Bricklink gekeken, blijkt dat nummer van een andere exclusieve set te zijn.
Ik heb melding gedaan bij marktplaats, maar dat kun je geen toelichting bij zetten.

Het setje bestaat wel, is een truck van de insidetour: https://brickset.com/article/22235/revi ... truck-show

Alleen ontbreekt het nummer rechts onderin, maar weet niet of dat bij alle dozen zo is of dat we inderdaad te maken hebben met een neppe.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8870

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Wo Okt 02, 2019 10:42

Het nummer staat links onderin. De set ziet er op Bricklink precies zo uit. Ik zie niet in waarom dit nep zou zijn.
Gebruikers-avatar
User

Symbolic

Rang

premium

premium
570

Do Jun 23, 2016 12:25

door Symbolic » Wo Okt 02, 2019 10:53

eti schreef:Het nummer staat links onderin. De set ziet er op Bricklink precies zo uit. Ik zie niet in waarom dit nep zou zijn.

Ik bedoel het nummer dat verwijst naar de oplage, die op bricklink zegt nummer xx / 80 rechtsonderin
Gebruikers-avatar
User

Peet

Rang

premium

premium
393

Zo Nov 22, 2015 10:59

door Peet » Wo Okt 02, 2019 12:50

Ook staat er op de achterkant een foto van de mensen die er waren, waar hier spontaan een foto van de truck staat..
wel verdacht..

hmm 1000 euro... ga ook maar eens wat foto kopietjes maken...
Nulla tenaci invia est via (Voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar)
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
4029

door Aangord » Wo Okt 02, 2019 13:26

Peet schreef:Ook staat er op de achterkant een foto van de mensen die er waren, waar hier spontaan een foto van de truck staat..
wel verdacht..

hmm 1000 euro... ga ook maar eens wat foto kopietjes maken...

kijk en deze 2 factoren plus het genoemde van symblic maakt het dus nep :r
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6665

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Wo Okt 02, 2019 16:07

Vergeet niet dat dergelijke sets ook wel eens worden uitgereikt als relatiegeschenk of als kerstpakket aan de werknemers. Dan is het logisch dat de verpakking anders is.
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

mark1991t

2310

Ma Mei 09, 2011 14:15

door mark1991t » Wo Okt 02, 2019 16:37

Maar dat staat niet in de beschrijving:

Inside Tour (LIT) Exclusive 2016 Edition
Gebruikers-avatar
User

TriAngle

80

Ma Dec 24, 2018 21:27

Delfzijl

door TriAngle » Di Mrt 24, 2020 16:09

Ik heb dit net ondekt
een kopie van de 5292?! Heb wat videos ervan bekeken en hij is zo slecht nog niet :look:
Bijlagen
5292.png
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
4526

Di Feb 05, 2008 8:57

door Aliencat » Vr Jun 05, 2020 17:54

Ik moest tegelijkertijd een beetje huilen en overgeven toen ik dit vandaag tegenkwam.
Het oude huis van Ole Kirk Christiansen? Echt?
Bijlagen
FB_IMG_1591366234091.jpg
Gebruikers-avatar
User

Neverroads

Rang

premium

premium
908

Zo Feb 16, 2003 17:51

Zeist

door Neverroads » Vr Jun 05, 2020 20:11

Aliencat schreef:Ik moest tegelijkertijd een beetje huilen en overgeven toen ik dit vandaag tegenkwam.
Het oude huis van Ole Kirk Christiansen? Echt?

Je moet toegeven dat ze wel consequent zijn in het kopiëren... echt NIETS is te heilig voor ze :duim:
"De minifig is de maat voor alle dingen."
-Bricktagoras-
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
4029

door Aangord » Vr Jun 05, 2020 21:20

En ik maar denken dat hun fabriekje was geraided door de chinese politie, mensen opgepakt en en deel van de [scheldwoord] verboden door de chinese rechter :notimpressed:
Gebruikers-avatar
User

Neanderthaler

501

Za Okt 18, 2008 20:29

Montfoort

door Neanderthaler » Zo Jul 12, 2020 21:17

Aangord schreef:En ik maar denken dat hun fabriekje was geraided door de chinese politie, mensen opgepakt en en deel van de [scheldwoord] verboden door de chinese rechter :notimpressed:

Ziet er alive and kicking uit: https://lepinland.com/

Er staat nota bene iets over 20 years Lego Star Wars anniversary op hun website.

Lepin en andere Chinese bedrijven vallen denk ik gewoon onder de Chinese overheid, net als de rechterlijke macht en de politie. China is een totalitaire dictatuur. Je dacht toch niet dat er in China een rechter of politiecommandant is die zomaar in gaat tegen de richtlijnen en belangen van de communistische partij?
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
1175

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Zo Jul 12, 2020 21:50

Ze zijn op de website even vergeten het woordje lego te vervangen voor lepin bij de lighting kits :look: . On de afbeelding is het wel aangepast.
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Bricks By Boindil
Gebruikers-avatar
User

Neanderthaler

501

Montfoort

door Neanderthaler » Do Jul 16, 2020 13:26

Enkele jaren geleden ben ik gescheiden en kort daarna kreeg ik een relatie met een jongere vrouw. Haar zoontje van vijf is gelukkig ook een Lego liefhebber. Hij heeft al diverse setjes gekregen voor verjaardag, sinterklaas etc en speelt er graag mee, maar haalt ze liever niet uit elkaar. Ik wilde het jochie van een flinke bak ongesorteerde Lego voorzien en keek geruime tijd op marktplaats en diverse lokale facebook verkoopgroepen, maar het lijkt er op of het aanbod van zulke partijen flink verminderd is en de prijzen liggen stukken hoger dan een paar jaar terug. Zo'n veertien jaar geleden kocht ik voor mijn eigen zoon ook een paar partijtjes als basis om mee te beginnen, maar in mijn beleving lagen de prijzen destijds veel lager en was er veel meer aanbod.

Om nu een flinke bak Lego te vergaren om lekker in te graaien en nieuwe dingen te bouwen naar eigen fantasie, zou een flinke uitgave zijn. Om deze reden heb ik her en der wat kleine partijtjes neplego gekocht voor bij mijn vriendin thuis en daar de rommel tussenuit gevist. Van wat er over bleef, heb ik een flinke bak gevuld en daar wordt gretig mee gebouwd. Wanneer een goede betaalbare partij Lego zich aandient, kan het nepspul weer de deur uit gedaan worden of verhuizen naar opa en oma zodat daar ook gespeeld kan worden.

Er zit onder andere Kre-o in (Transformers), Plusbricks, Megablocks, Sluban, Cobi en andere merken tussen. K'nex is regelrechte rommel, dat ging direct de prullenbak in. Een flink deel van het spul ging trouwens mee de prullenbak in omdat het niet goed past, niet bruikbaar is of te lelijk is om aan te zien. De minifigs zijn veelal totale rommel. Ik heb er een aantal echte Lego minifigs tussen gedaan voor het speelplezier. Voor tijdelijk volstaat dit allemaal prima echter. Voor een fractie van de prijs van echte Lego kan er nu gespeeld worden met bijna-Lego en de speelbeleving is niet minder dan die van echte Lego. Voor nu althans.

Zijn er andere mensen hier met dezelfde ervaringen? Of is iedereen absoluut tegen welke andere fabrikant dan ook?
Gebruikers-avatar
User

Orange L.

Rang

premium

premium
498

Zo Nov 24, 2013 18:34

door Orange L. » Do Jul 16, 2020 15:08

Neanderthaler schreef:Zijn er andere mensen hier met dezelfde ervaringen? Of is iedereen absoluut tegen welke andere fabrikant dan ook?

Als ik in jouw situatie zat, had ik hetzelfde gedaan.

Ik heb geen problemen met niet LEGO steentjes over het algemeen, maar ik wil ze als volwassen hobbyist gewoon niet in mijn collectie hebben en ben heel erg gefocust op wat LEGO te bieden heeft. Van wat opdrukjes customizen ben ik niet vies en led lichtjes evenmin.

Voor kinderen gaat het toch puur voor het ontwikkelen van wat ze kunnen en leuk vinden tijdens het bouwen en spelen. Als daar nou fatsoenlijke onderdelen bij zitten van een ander merk en ze hebben daar de grootste lol aan en hun bouwvermogen groeit daar ook nog eens door, dan is dat toch mooi?
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
986

Vr Aug 22, 2014 16:28

door Berthil » Do Jul 16, 2020 15:44

Ik heb ook geen problemen met nep LEGO mits het een eigen ontwerp is en geen gejat ontwerp. Mensen moeten er geen geheim van maken en het ook bij naam noemen en geen LEGO. Van kennissen krijg ik regelmatig berichtjes van hun zoon die LEGO heeft gekregen omdat ze weten dat ik met LEGO bezig ben. En dan zie ik een Legergroene tank met soldaten, duidelijk geen LEGO dus.

Ik ben wel tegen mengen van nep LEGO met echte LEGO. Hierdoor word elke marktplaats verkoop onbetrouwbaar. Misschien niet ze netjes van mij maar daardoor krijgt het zoontje geen echte LEGO van mij want anders beland het toch maar ik een bak met nep LEGO. Zonde vind ik dat. Hij krijgt van mij wel de MouldKing Botanical Garden die ik opgestuurd krijg :)

Verder is inderdaad de bouwbeleving en creativiteit die men er in kwijt kan hetzelfde dus prima. Verder vind ik dat iedereen lekker zijn eigen ding moet doen.
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
4029

door Aangord » Vr Jul 17, 2020 7:42

Voor kiddies idd een prima oplossing, een maat van mij koopt voor zijn tweeling regelmatig nep Lego. En een ander voor zijn kids ook. Daar bv een prinsessen kasteel voor 20 euro ipv Lego Disney 100.

Snap ik wel. Voor veel kids tellen alleen veel blokjes. In mijn volwassenen collectie en wellicht mijn huis komt geen nep Lego binnen. Ik hoop mijn dochter te kunnen opvoeden met alleen echte Duplo en Lego. Maar dat zal wel beroeps euhm hobbie deformatie zijn. :lol:
Gebruikers-avatar
User

Jourianbax

Rang

premium

premium
589

Di Okt 07, 2014 15:53

Elshout

door Jourianbax » Vr Jul 17, 2020 9:59

Ik vind het gewoon irritant. Ik hoef die muik niet, hou het liever zuiver. Dankzij al die neppe zooi is het kopen van tweedehands gewoon riskant. Ik waag me er sowieso niet aan.

Zelfs op bricklink meegemaakt dat ik een keer neppe onderdelen tussen mijn bestelling had zitten. Dus koop eigenlijk ook geen used meer daar...
Heeft liever gratis bier dan gratis lego
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
3333

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Vr Jul 17, 2020 10:07

Ik moet zeggen dat buiten mijn net uit de dark-ages tijd en echt "antieke" sets ik ook alleen nieuw koop. Sets om te parten, via lego.com een bulk als het mag en PaB muur (al is dat soms ook niet zonder risico). En via BL kijk ik of het prijsverschil tussen used en new te rechtvaardigen is. En ook hier ontkom je er soms niet aan ivm leeftijd van een onderdeel. Al probeer ik meer op te lossen door andere (nieuwe) onderdelen te gebruiken voor een oplossing.
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

Trijntje

Rang

premium

premium
1712

Vr Feb 11, 2011 12:43

door Trijntje » Vr Jul 17, 2020 18:01

Ik moet bekennen dat ik ooit heel bewust nep Duplo voor de jongens in huis heb gehaald. “Cars” van Megablocks. Simpel omdat Lego destijds nog geen eigen Cars licentielijn van Duplo had.
(En ik deze setjes gratis op mijn Shellpunten kon scoren)
Als Lego toen zelf al Cars Duplo had gehad, waren die Megablocks er niet ingekomen.
Kwaliteit en pasvorm waren overigens prima, de blokken leken me wat breekbaar, maar zijn nooit kapot gegaan.
Tweedehands partijen Lego kopen zoals ik ze 10 jaar geleden kocht, zou ik nu niet meer durven. Er is de afgelopen 10 jaar zo waanzinnig veel namaak op de markt gekomen, dat de kans op “vervuild Lego me te groot is.
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
1344

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Za Jul 18, 2020 7:43

De prijzen van tweedehands lego liggen nu inderdaad een stuk hoger dan pakweg 3 jaar geleden. Aan de ene kant goed, want dat geeft aan dat lego populair is waardoor TLG mooie dingen kan blijven maken. Aan de andere kant natuurlijk ook jammer omdat er weinig koopjes zijn. Tot 3 jaar geleden kocht ik zo'n 2 partijen per jaar die ik ook daadwerkelijk helemaal uit zocht (ik vind het leuk om te weten welke sets erin zitten). En daarmee heb ik ook al een leuke box met setjes voor mijn kleine neefje verzameld. :duim:
Ik vond het wel meevallen tot nu toe met nep spul. Ik haal de partij altijd op en ik vraag altijd aan de verkoper of ik even de lego nader mag bekijken voordat ik het koop (ik neem steekproeven en check op het logo en je kan zelfs voelen of het lego is of niet). Als er teveel troep in zit doe ik het niet. Maar als ik zeg maar 25kg koop voor 250 euro en daar 2kg playmobiel en megabloks uit haal dan vind ik het geen probleem. Als je bedenkt hoeveel 25kg nieuwe lego kost dat valt het wel mee.
Gebruikers-avatar
User

Neanderthaler

501

Montfoort

door Neanderthaler » Ma Jul 20, 2020 9:42

Trijntje schreef:Tweedehands partijen Lego kopen zoals ik ze 10 jaar geleden kocht, zou ik nu niet meer durven. Er is de afgelopen 10 jaar zo waanzinnig veel namaak op de markt gekomen, dat de kans op “vervuild Lego me te groot is.

Klopt. Als je op de foto's op diverse marktplaatsadvertenties inzoomt, zie je al snel tussendoor het limegroen van de Plus Bricks of de stickers van BP.
no avatar
User

Jaap_A

94

Vr Mei 03, 2019 15:20

door Jaap_A » Do Jul 23, 2020 5:20

Nep rommel komt er hier niet in, mijn zoon van 5 heeft bijna net zo’n afkeer van dat spul als mij :lol:

Ik koop ca 6 keer per jaar een partij(tje) op via marktplaats.
Er zit bijna altijd wel wat nep spul bij wat direct de prullenbak in gaat maar meestal kan je obv de advertentie al wel beoordelen wat voor partij het betreft.

Het vergt wat geduld en geluk maar dit jaar bijv voor €75 de horizon express en Lone Ranger trein in één koop en zo’n 8kg 2018-2020 sets en CMFs zonder instructie voor €50 gekocht.

Lone Ranger voor €75 verkocht en een deel van de minifigs voor €55 en zo bekostig ik m’n hobby :)
no avatar
User

Jaap_A

94

door Jaap_A » Do Jul 23, 2020 5:20

Edit: sorry foutje
Gebruikers-avatar
User

KlaasK

Rang

premium

premium
756

Za Feb 14, 2015 11:38

Tholen

door KlaasK » Vr Jul 24, 2020 17:58

Bij een cadeautje voor de jongste is het afgelopen jaar toch mis gegaan. Het ging alleen niet op Dulpo maar om Hubelino. Daarvan wilde ik ook echte Hubelino, maar ik was via Marktplaats toch te goed van vertrouwen geweest.
Het is op zich wel goede nep-Hubelino, maar het deed wel pijn aan mijn puristenhart.

In een partij Duplo heb ik ook één keer één niet echt Duplosteen gevonden. Als ik hem inbouw, zet ik hem altijd zo in het gebouw dat je de dichte noppen niet kunt zien, dat doet pijn aan de ogen :)

Mijn jongens heb ik moeten leren om als ze op een verjaardagsfeestje neplego krijgen toch netjes dankjewel te zeggen. De praktijk is alleen dat ze het model dan één keer op proberen te bouwen (wat bij Sluban niet eens altijd lukt voordat de eerste steen breekt) en daarna doen ze er niets meer mee.
Elke MOC begint met één steentje.
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
986

door Berthil » Ma Aug 31, 2020 10:23

Ik zag ook al een berichtje in 'LEGO in de Media' maar misschien hier beter op zijn plaats?

Nep LEGO met LEGO logo. Kleur en glans en formaat zijn niet helemaal gelijk maar toch gaat het lastig worden om deze er op het eerste gezicht uit te halen. Vanaf nu alleen nog kopen in LEGO winkels en online bij TLG zelf?

http://www.brickfinder.net/2020/08/30/f ... und-china/

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Berthil op Ma Aug 31, 2020 10:40, in totaal 2 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
5521

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Ma Aug 31, 2020 10:29

Tja, als het moet. :look:
no avatar
User

ggj

1067

Zo Okt 14, 2012 21:50

door ggj » Ma Aug 31, 2020 10:33

Bricklink zal toch ook nog wel te vertrouwen zijn?
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3303

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Ma Aug 31, 2020 10:34

Tja dat is dan de vraag he...

Bricklink voert geen controle uit op de herkomst van de onderdelen...
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

vertmaori

Rang

premium

premium
995

Di Okt 30, 2007 15:05

Heveadorp (vlakbij Arnhem)

door vertmaori » Ma Aug 31, 2020 10:40

Ik heb bij 2 BL orders al eens clones in mijn bestelling gehad zonder logo. Dat zal erger worden vrees ik.
Another brick in the wall (Pink Floyd)
no avatar
User

Jaap_A

94

door Jaap_A » Ma Aug 31, 2020 19:23

Oei.. dat vind ik echt slecht nieuws.
Ik vind het nog altijd een sport om een leuke Marktplaats deal te sluiten. Zo koop ik best veel Lego in. Dan verkoop ik weet wat en zo bekostig ik het grootste deel van mijn hobby...

Sinds wanneer is dit gaande? Zijn er ook clone set nummers bekend?

EDIT: heb het Chinese artikel ook eens gelezen (Google translate), maar vraag me af of dit niet een broodje aap verhaal is.... tot op heden hebben imitators enorm veel moeite om überhaupt de vormgeving en feeling van Lego te benaderen en ligt de focus op lekker goedkoop sets produceren die een ander ontwikkeld heeft en daar geld aan verdienen en nu zitten we ineens vanaf dat punt op een nagenoeg perfecte kloon..!
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
986

door Berthil » Ma Aug 31, 2020 21:16

Gezien mijn ervaringen met Chinese clone makers heb ik er mij wat verder in verdiept. In China zijn nu een paar producenten van Bricks. Bedrijven als Vonado en Mould King kopen daar hun bricks en stellen sets samen al dan niet gejat van TLG of MOCs. Bouw beschrijving erbij en klaar is Kees. Sommige nemen niet eens de moeite een doos te maken en staat her bij de 'set' dat je de stenen in een zak geleverd krijgt.

Dit artikel laat goed zien hoe GoBricks te werk gaat, een van de grootste brick producenten. Kijk en wees verbaasd hoe professioneel dit gaat. Ter herinnering, het steentje is niet meer gepatenteerd (Minifigs wel). Als men zich beperkt tot stenen produceren is dit volkomen legaal dacht ik. Diegene die hiermee een clone set samen stellen zijn illegaal bezig. Dit is allemaal op gang gekomen na de Lepin inval en hiermee is de productie van stenen los gekoppeld van sets samen stellen. Iets wat Lepin volgens mij nu ook doet met Xingbao. Dan kun je er op wachten dat er ook een keer een exacte kopie komt van een LEGO steen.
no avatar
User

Jaap_A

94

door Jaap_A » Ma Aug 31, 2020 22:00

Tja.. :(
Bestaat één kloon-Lego set ook regelmatig uit parts van meerdere producenten?
(Omdat productie stenen en het verkopen van sets twee aparte markten blijken)
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9609

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

door TAFOL » Di Sep 01, 2020 0:00

Is het LEGO-logo niet een trademark van LEGO zelf? Of valt het woordje LEGO op het nopje van een LEGO-steentje hier niet onder?
Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
VorigeVolgende