Leun achterover, en kom lekker bij van de drukke werkweek/-dag in de Lego Lounge.
Lekker kletsen, minder serieus mag ook.
Gebruikers-avatar
User

legojeroen

Rang

Nieuw

Nieuw
436

Ma Feb 25, 2013 10:15

Alphen aan den Rijn

Re: nep, maar wel hele goeie nep op het oog

door legojeroen » Zo Jan 03, 2016 10:48

Misschien nog wel leuk om te vertellen: afgelopen jaar op de Inside Tour hebben we bij het Idea House een ruimte bezocht de geheel in het teken staat van de namaak Lego. Hier hadden ze een grabbelbak vol met namaak blokjes en een enkel echt Lego steentje. Verder stond de ruimte vol met opgebouwde namaak sets naast de originele set.

De vrouw die alles verder toelichtte wist ook precies in welk land welke namaak zooi verkocht word, zo wist ze dat hier Sluban verkocht word (die kopieëren niet 1:1 maar ik vind het er niet uit zien). Ook liet ze een Ninjago set zien die slechts weken na de release al was nagemaakt, de Ninjago Battle Arena. Ze hebben er 6 uur over gedaan deze set in elkaar te zetten. Niet omdat het zo een lastige set is om te bouwen, maar omdat ze moesten lijmen of soms zelfs een hamer moesten gebruiken. Hieronder een kleine fotoimpressie van die ruimte:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
no avatar
User

craneson

2030

Wo Aug 25, 2004 17:51

anywhere but home

door craneson » Do Jan 07, 2016 15:52

lepe bende dat lepin , maar hopen dat mensen snel hun nadeel gaan zien in deze plastic diaree
als je de bron wilt bereiken, moet je tegen de stroom in gaan
Gebruikers-avatar
User

Free-Willy8

842

Zo Jan 03, 2010 13:46

Hardenberg

door Free-Willy8 » Vr Jan 08, 2016 12:06

Zelfs de dozen zijn gewoon 1 op 1 gekopieerd :r
Kunnen ze zelf niks leuks bedenken?
Mijn bouwthema's: Friends, Princess, Hobbit, PotC, LotR, City, PoP
Mijn topic: FreeWilly's mini Miniland
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5646

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Vr Jan 08, 2016 12:41

Werd er tijdens die rondleiding, met de nep lego, ook iets verteld over wat LEGO deed tegen die namakers?
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
5521

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Vr Jan 08, 2016 13:25

Ik heb het in 2014 gezien, tijdens de Billundreis van De Bouwsteen.
Het is echt bizar hoe veel kopieën ze daar hebben. :freaked:
Het rare is dat soort merken ook kopieën maken van oude sets zoals 6041. Die heb ik daar ook gezien.

Ik dacht dat Kim dat was die mij vertelde dat ze daar veel tijd insteken om rechtszaken ervan te maken.
Gebruikers-avatar
User

legojeroen

Rang

Nieuw

Nieuw
436

Alphen aan den Rijn

door legojeroen » Vr Jan 08, 2016 13:25

Ze hebben een team op het hoofdkantoor die alles onderzoekt; en natuurlijk een legertje advocaten. Het is nu wel lastiger omdat het patent op het Lego steentje is vervallen. Een paar dagen voordat ik er was hadden ze wel net een zaak gewonnen die de minifigure beschemd, waar ze natuurlijk erg blij mee waren.
no avatar
User

kapiteiniglo

835

Do Okt 17, 2013 6:33

terneuzen

door kapiteiniglo » Vr Jan 08, 2016 15:05

Hoewel het triest is dat er zoveel nagemaakt word, vind ik het wel heel apart om te zien dat ze de sets daar zo naast elkaar hebben staan :slygrin:
Gebruikers-avatar
User

ExtraKaas

253

Do Dec 10, 2015 14:49

door ExtraKaas » Vr Jan 08, 2016 15:46

kapiteiniglo schreef:Hoewel het triest is dat er zoveel nagemaakt word, vind ik het wel heel apart om te zien dat ze de sets daar zo naast elkaar hebben staan :slygrin:

Inderdaad! Lijkt bijna alsof ze er een beetje trots op zijn... 'Wij van Lego maken zulk mooi en goed spul, dat iedereen ons wil namaken'.
Gebruikers-avatar
User

legojeroen

Rang

Nieuw

Nieuw
436

Alphen aan den Rijn

door legojeroen » Vr Jan 08, 2016 16:04

Ze hebben er 6 uur over gedaan deze set in elkaar te zetten. Niet omdat het zo een lastige set is om te bouwen, maar omdat ze moesten lijmen of soms zelfs een hamer moesten gebruiken

Om mezelf maar even te quoten: als ik er zoveel moeite voor heb gedaan zou hebben zou ik het ook neerzetten :lol:
no avatar
User

perrush

296

Za Jan 24, 2015 13:29

door perrush » Zo Jan 10, 2016 16:30

zie ik dat zelfs brickshop 3° party onderdelen verkoopt ... en ik dacht dat die een bevoorrecht dealer was ?
Gebruikers-avatar
User

BillytheKid

126

Di Nov 10, 2015 11:52

door BillytheKid » Zo Jan 10, 2016 16:49

Heeft ook te maken dat veel inkomens in dat soort landen de echte LEGO niet kunnen veroorloven en dan is zo'n namaakproduct zeer welkom.
Gebeurt in NL toch ook? Lopen we allemaal in merkkleding?
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
5521

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Ma Jan 11, 2016 8:06

Heeft ook te maken dat veel inkomens in dat soort landen de echte LEGO niet kunnen veroorloven en dan is zo'n namaakproduct zeer welkom.

Daar heb je een punt.
Maar het kwaliteitsverschil in kleding is op een gegeven moment klein. Als je een shirt koopt bij de Score of ......, dan zal het vermoedelijk net zo hard slijten als een shirt van Louis Vuitton (of heeft deze alleen vrouwenkleding?). :fluiten:
Het meeste namaak spul is toch echt vele malen slechter dan Lego zelf. :)
Gebruikers-avatar
User

dip

5737

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Ma Jan 11, 2016 13:00

Leuk dat de kleine beurs het niet kan bekostigen maar er is een verschil tussen het kopen van een doos lego, een doos megabloks of een doos Lepin. Die lepin bedriegt de consument gewoon, je denkt dat je lego koopt maar dan blijk je met rotzooi te zitten. Megabloks heeft tenminste eigen content en aapt lego niet echt na.
Gebruikers-avatar
User

Morriz

194

Di Jul 18, 2006 15:47

Arnhem

door Morriz » Do Aug 11, 2016 9:58

Lepin blijft bezig !

Voor wie niet kan wachten tot 1 September: Het kasteel is nu al te bestellen voor een prachtige prijs !

Klick :what:
Lego is mmmmmm.....
Gebruikers-avatar
User

Mausje123

235

Di Sep 01, 2015 14:24

Weert

door Mausje123 » Do Aug 11, 2016 11:41

Zal Disney ook wel erg leuk vinden. Die zijn niet altijd even gemakkelijk met licenties en namaak.
no avatar
User

perrush

296

Za Jan 24, 2015 13:29

door perrush » Do Aug 11, 2016 16:38

Mausje123 schreef:Zal Disney ook wel erg leuk vinden. Die zijn niet altijd even gemakkelijk met licenties en namaak.

Bij reys speeder waren wel alle rechtstreekse verwijzingen naar Disney of Star Wars verwijderd. Maar blijkbaar was copyright niet echt de reden.

http://www.eurobricks.com/forum/index.p ... pic=137742
Gebruikers-avatar
User

Rene.Kok

Rang

premium

premium
3485

Do Mrt 06, 2003 15:37

Braamt (Achterhoek)

door Rene.Kok » Vr Aug 12, 2016 6:50

Zag ik laatst ergens op een kantoortje hangen:

"Het plezier van de lage aanschafprijs is al lang vergeten als de ergernis van de slechte kwaliteit voortduurt."

René
Het lijkt simpel,.............en dat is het ook!!
"Never argue with an idiot. They'll just bring you down to their level, and beat you with experience."
no avatar
User

kapiteiniglo

835

Do Okt 17, 2013 6:33

terneuzen

door kapiteiniglo » Vr Aug 12, 2016 12:49

:lol: :omg: dat is zeer passend voor de clono merken.
Gebruikers-avatar
User

Neanderthaler

501

Za Okt 18, 2008 20:29

Montfoort

door Neanderthaler » Vr Sep 16, 2016 22:28

BillytheKid schreef:Heeft ook te maken dat veel inkomens in dat soort landen de echte LEGO niet kunnen veroorloven en dan is zo'n namaakproduct zeer welkom.

Lepin is volgens mij heel zo slecht nog niet.

Als ik de Super Star Destroyer van Lepin ergens voor een paar tientjes kan kopen, laat ik hem heus niet liggen :)
no avatar
User

Pimmie

75

Zo Mrt 11, 2012 10:02

door Pimmie » Za Sep 17, 2016 7:16

de lepin ucs millenium falcon is voor de prijs ook wel erg aanlokkelijk.
Gebruikers-avatar
User

dip

5737

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Do Sep 22, 2016 21:37

Geen idee waar ik het anders moest droppen

http://gizmodo.com/these-simple-kits-le ... 1786906093

Drone besturing en motoren die met lego compatibel zijn. ($150 :what: )

Afbeelding
Gebruikers-avatar
User

C-3PO

105

Wo Mei 28, 2014 12:18

Tatooine

door C-3PO » Do Sep 29, 2016 16:30

Leuk, die lage prijzen...maar geeft het als verzamelaar zijnde 'voldoening' om een cheap ass Falcon te hebben, wetende dat het NEP is.
Gebruikers-avatar
User

C-3PO

105

Tatooine

door C-3PO » Vr Okt 07, 2016 10:35

Leuk artikel! :wink:

(ok, zelf geschreven) https://www.starwarsawakens.nl/toyscoll ... lone-wars/
Gebruikers-avatar
User

RetiredLegoSets

109

Zo Feb 07, 2016 23:28

door RetiredLegoSets » Vr Okt 07, 2016 13:22

Interessant artikel. :duim:

Ik zit zelf al een hele tijd aan te hikken tegen het aanschaffen van een Lepin modular-set (Marktstraat, Brandweerkazerne...), gewoon om te kijken wat en of het iets is.

Wat mij opviel is dat de pasvorm en geometrie van de stenen van de door jou gebouwde set volgens jou niet overhielden. In andere reviews worden deze juist geroemd en betiteld als "geen Lego, maar akelig dichtbij...".

Toch zelf maar even de proef op de som nemen, zolang het nog kan.
Gebruikers-avatar
User

C-3PO

105

Tatooine

door C-3PO » Vr Okt 07, 2016 15:54

Ze komen in de buurt...maar als ik bijvoorbeeld naar de middelste 2 benen/poten (die aan de zijkant zitten) kijk dan 'hangen' deze in plaats dat ze de grond raken. (op de foto is dit lastig te zien overigens).

Verder is het uiteraard een persoonlijke mening. De een ziet/merkt verschil en de ander niet.
Gebruikers-avatar
User

ExtraKaas

253

door ExtraKaas » Vr Okt 07, 2016 17:42

Ik vind Lepin echt een verwerpelijk bedrijf. Ik snap best dat je Lego bricks namaakt nu het patent is verlopen, maar dat bedrijf is gewoon Lego sets 1 op 1 aan het kopiëren. Dat is niet alleen illegaal maar ook moreel verwerpelijk aangezien Lego heel veel geld in licenties, reclame en kwaliteit steekt. Geld uitgeven aan Lepin troep is naar mijn mening gewoon heulen met de vijand.

Maar dat gezegd hebbende, iedereen staat uiteraard vrij om te doen wat hij/zij wil :wink:

Instant edit: Zie ik toch net dit artikel voorbij komen op Bricklink. Ze hebben gewoon een AFOL ontwerp gejat! http://brickset.com/article/23889/lepin-now-ripping-off-afol-designs
Gebruikers-avatar
User

C-3PO

105

Tatooine

door C-3PO » Vr Okt 07, 2016 18:35

...inmiddels is het stuk ook onder de ogen van Lepin fans gekomen :lol:
(ze zijn er niet bepaald over te spreken....) :-P

Ik vraag me dan af: stel dat er namaak Bugattis of Ferraris gemaakt worden. 'Net echt' maar wel met de kans dat er een onderdeel ontbreekt (een remblok of stuurstang bijvoorbeeld). Tevens sluiten onderdelen niet lekker aan (de tankdop kan lekken).
Zou zoiets dan ook goed verkopen? Of breng ik nu iemand op een idee? :omg:
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6665

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Vr Okt 07, 2016 18:50

Zijn er Lepin fans :twitch:
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
no avatar
User

Pimmie

75

door Pimmie » Vr Okt 07, 2016 19:12

Leuk, die lage prijzen...maar geeft het als verzamelaar zijnde 'voldoening' om een cheap ass Falcon te hebben, wetende dat het NEP is.

Als verzamelobject geeft het mij geen voldoening. Het geeft mij ook geen voldoening om een regelrechte rip off te kopen. Maar dat neemt niet weg dat het mij nog steeds leuk lijkt om een ucs falcon te bouwen. Dus als ik er eentje ergens goedkoop tegen kom,.. misschien,.. misschien ook niet.
Gebruikers-avatar
User

C-3PO

105

Tatooine

door C-3PO » Vr Okt 07, 2016 20:28

Tja, wat is goedkoop?
Op Aliexpress is deze rond de 180/185 dollar. Zoals ik in het artikel zeg is dat vergeleken met de originele prijs (en de huidige vraagprijzen) weinig...maar voor namaak spul vind ik het persoonlijk veel. Ik geef dat geld dan liever uit aan kleinere Lego sets dan 1 gigaset die fake is.

En @workfromtheheart: ja, er zijn facebook groepen (zowel NL als internationaal)
Gebruikers-avatar
User

ExtraKaas

253

door ExtraKaas » Vr Okt 07, 2016 23:01

Ik ben anderhalf maand geleden in China geweest in zogenaamde 'zwarte markten'. Daar verkochten ze ook Lepin voor wat ik toen dacht woekerprijzen, maar nu achteraf blijkt dat gewoon de 'normale' marktprijs te zijn. Ik kan er echt niet bij...
Zoveel geld voor namaak troep, ook al schijnt het kwalitatief nog niet eens zo heel slecht te zijn.
Gebruikers-avatar
User

C-3PO

105

Tatooine

door C-3PO » Di Okt 11, 2016 17:38

Kwam deze reactie tegen...van een Lepin fan die dit serieus meent. :lol:

Lepin is het geheime b merk van Lego.
Zoek maar eens om de adressen van alle lego concurenten. Lepin is niet te vinden en kwam heel toevallig op de markt tegelijk met de fabriek van lego in China
no avatar
User

mezzin

51

Wo Okt 19, 2016 16:16

door mezzin » Vr Okt 21, 2016 14:56

Pimmie schreef:de lepin ucs millenium falcon is voor de prijs ook wel erg aanlokkelijk.

Ik hoop een re-issue misschien iets aangepast aan de huidige versie. Maar zo hem graag willen bouwen maar 2000-5000 euro betalen voor het origineel gaat me echt te ver.

Heb thuis nu wel wat sluban lego voor de kids en dat was eigenlijk wel prima wel lastigere pasvorm maar leuke set (groot kasteel erg roze) alleen de minifigs waren bedroevend.

Wat ik liever zou hebben is dat Lepin eigen sets gaat uitbrengen (niet kopiëren) naar het schijnt is het een stuk beter dan Sluban en de rest en bijna Lego kwaliteit. Mij maakt het niet super veel uit of op de blokjes lego staat of iets anders maar het moeten goede blokjes zijn en legaal zoals Megablocks doet of sluban gewoon eigen ontwerpen maken.
no avatar
User

Pimmie

75

door Pimmie » Za Okt 22, 2016 15:07

Pimmie schreef:
de lepin ucs millenium falcon is voor de prijs ook wel erg aanlokkelijk.

Ik hoop een re-issue misschien iets aangepast aan de huidige versie. Maar zo hem graag willen bouwen maar 2000-5000 euro betalen voor het origineel gaat me echt te ver.

Dat is ook een beetje mijn idee. Ik juich het kopie gedrag van lepin niet toe, het is zeer laakbaar. Lego zou mij zo een reissue kunnen verkopen (het liefst van de originele trilogie, en die die van the force awakens, maar goed dat is een kleinigheidje).
no avatar
User

mezzin

51

door mezzin » Za Okt 22, 2016 18:35

Laat lego maar een reissue doen misschien aangepast aan de nieuwe film prima (kan hem altijd terug aanpassen naar het origineel)

Maar Lepin doet hier wel een een service die eigenlijk lego kan doen er is mega vraag naar de set en zij willen toch verdienen (lego) dus waarom niet opnieuw uitbrengen.

Zou alleen beter zijn al Lepin gewoon eigen set maakt en lego gewoon de rare sets opnieuw uitbrengen zoals ze deden met de X-wing.
no avatar
User

mezzin

51

door mezzin » Di Okt 25, 2016 8:01

Had een setje van Lepin besteld. Moet zeggen op een paar puntjes na erg goede kwaliteit. De meeste stukken zijn Lego level en de rest is meer dan prima. Wat een verschil met Sluban dat was echt duidelijk minder goed. Een paar blokjes waren net even anders dan lego maar de minifigs waren top goede kwaliteit daar kan sluban een hoop van leren.

Als Lepin nu eens gewoon een box met blokken uitbrengt en misschien eigen sets zoals sluban nu ook doet. Sluban heeft een paar mooie ideeën zoals dat vliegdekschip. Voor nu voor mij nog even gewone sets kopen en zeker geen kopie sets van lego sets. Een paar extra kleuren zoals Sluban heeft. Of ze gaan van mijn part de IDEA site van lego af. Sets uitbrengen en aan de makers gewoon 1% betalen van de omzet (wat niet super veel zal zijn voor lepin) maar daar zouden ze aardig veel bonus punten met kunnen scoren. En stoppen met de kopier gedrag.
Gebruikers-avatar
User

Neanderthaler

501

Za Okt 18, 2008 20:29

Montfoort

door Neanderthaler » Di Okt 25, 2016 12:11

Als Lepin het echt slim en netjes zou willen doen, benaderen ze een paar bekende thuisbouwers en bieden ze gewoon een geldbedrag voor het concept en het bouwvoorschrift. Of ze schrijven een soort prijsvraag uit, waar men zelfbedachte modellen kan aanbieden die aansluiten aan bepaalde productlijnen van Lego. Voor Star Wars bijvoorbeeld kan je ruimteschepen en voertuigen verzinnen die lijken op de bekende Star Wars modellen, maar wel gewoon anders zijn. Verzin dan zelf ook wat militaire bad guy minifigs en wat minifigs met rare koppies voor de rebellen. Zo zouden ze een 'Space Battles' lijn kunnen opzetten die wél gewoon officieel naar Europa en de VS mag worden geexporteerd en hoeven ze niet te vrezen voor de advocaten van Lego en Lucasfilm / Disney.
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3722

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Di Okt 25, 2016 12:41

mezzin schreef:Of ze gaan van mijn part de IDEA site van lego af. Sets uitbrengen en aan de makers gewoon 1% betalen van de omzet (wat niet super veel zal zijn voor lepin) maar daar zouden ze aardig veel bonus punten met kunnen scoren. En stoppen met de kopier gedrag.

http://brickset.com/article/23889/lepin ... ol-designs
Helaas, Lepin weet Ideas goed te vinden, maar lijkt niet het fatsoen te hebben om de ontwerpers te benaderen, om over een vergoedinkje nog maar te zwijgen. :freaked: :-x
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8870

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Di Okt 25, 2016 12:49

Lepin heeft zeker een paar ervaren afols daar zitten die Ideas-inzendingen van foto's kunnen nabouwen en er instructies van kunnen maken. Creatieve mensen hebben ze blijkbaar niet in dienst.
Gebruikers-avatar
User

Sato

333

Do Jul 01, 2010 15:26

Omgeving Alkmaar.

door Sato » Di Okt 25, 2016 14:07

Voor zover mij bekend hebben de afols van wie deze ideas ontwerpen zijn zelf bouwinstructies gemaakt of een digitale versie van het bouwwerk gedeeld.

Lepin steekt zelf 0,0 uur in het ontwerpen of nabouwen van andermans ontwerp, Zouden ze dat wel doen dan was het niet zo goedkoop geweest.
Voor hun Lego set clonen werken ze gewoon met de bouwinstructies van Lego zelf, Die ze hoogstwaarschijnlijk verkrijgen van een lek binnen de Lego organisatie.
VorigeVolgende