Leun achterover, en kom lekker bij van de drukke werkweek/-dag in de Lego Lounge.
Lekker kletsen, minder serieus mag ook.
Gebruikers-avatar
User

Ravelino

Rang

premium

premium
490

Vr Apr 17, 2020 13:36

C-town

Re: [Algemeen] Films/TV-series (trailers en (spoiler)discuss

door Ravelino » Do Sep 10, 2020 11:09

Ik kan me ook vaag een miniserie herinneren zo'n 20 jaar terug.
Naar aanleiding daarvan heb ik het boek een keer opengeslagen, maar het exemplaar was zo oud dat ie uit elkaar begon te vallen :balen:
Gebruikers-avatar
User

abcd

310

Zo Jan 04, 2015 22:23

door abcd » Do Sep 10, 2020 14:40

Chef_NL schreef: niet het boek gelezen.

De boeken. Er zijn er 6 van Frank Herbert, plus nog flink wat door andere auteurs.
Gebruikers-avatar
User

jovel

1672

Za Jan 28, 2006 12:53

Leunen

door jovel » Do Sep 10, 2020 20:44

Dat stukje van die "Hand in the box" komt me ergens heel erg bekend voor van een andere film.
Ik heb alleen geen flauw idee hoe die andere film heet.... :notimpressed:
Mijn camera vergroot 10x, maar de elfde keer deedt-ie het ook.
Gebruikers-avatar
User

jovel

1672

Za Jan 28, 2006 12:53

Leunen

door jovel » Vr Sep 11, 2020 12:40

TAFOL schreef:Gebaseerd op Frank Herbert's boek Dune uit 1965 en de gelijknamige film uit 1984, .....

Hier had ik dus overeen gelezen :banghead:
Mijn camera vergroot 10x, maar de elfde keer deedt-ie het ook.
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9609

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

door TAFOL » Di Sep 15, 2020 15:59

Allereerste trailer voor het 2de seizoen van The Mandalorian:

Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
3333

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Di Sep 15, 2020 16:17

Ziet er weer goed uit. Wellicht ga ik toch maar eens de films echt kijken :fluiten:
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
4526

Di Feb 05, 2008 8:57

door Aliencat » Wo Sep 16, 2020 22:26

The Mandalorian was echt mega goed :duim: het beste wat er de afgelopen 36 jaar in Star Wars is uitgebracht.
Ik kan niet wachten op het 2e seizoen :feest:
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9609

Papendrecht

door TAFOL » Ma Sep 21, 2020 6:01

Tijdens de uitzending van de 72ste Primetime Emmy Awards in Amerika gisteravond werd de allereerste teaser trailer van de Marvel Disney+-serie Wandavision getoond. In deze serie probeert Wanda Maximoff (ook wel bekend als Scarlet Witch) om te gaan met het recente verlies van haar geliefde Vision, een androïde die gecreëerd is met de Mind Stone. Tijdens dit rouwproces schept Wanda een ideale wereld van Amerikaanse sitcoms waarin zij en Vision het perfecte leventje leiden. Maar niets is wat het lijkt en daar komt de Scarlet Witch gauw genoeg achter. Een datum waarop deze serie begint is nog niet bekend, maar aan de hand van deze trailer valt wel te zeggen dat het binnenkort is. Je kunt hem hieronder bekijken:

Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
5521

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Ma Sep 21, 2020 6:48

De House of M zie ik dan nog wel gebeuren binnen de MCU. :duim: :omg:
Gebruikers-avatar
User

abcd

310

Zo Jan 04, 2015 22:23

door abcd » Ma Sep 21, 2020 7:31

Ik zou Marvel 1602 wel willen zien.
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9609

Papendrecht

door TAFOL » Ma Sep 21, 2020 16:42

Nadat in 2013 de film The Croods uit kwam, bleef het op een animatieserie op Netflix na nagenoeg stil rondom deze succesvolle film over een familie van holbewoners die hun huis kwijtraken en diverse avonturen beleven tijdens de zoektocht naar een nieuwe woning. Een sequel werd wel tussen neus en lippen door aangekondigd, maar helemaal zeker van hun zaak waren de makers niet echt. Totdat er in 2017 eindelijk bevestigd werd dat een 2de Croods-film in de maak was en dat deze in 2020 uitgebracht zou worden. En vandaag is dan uiteindelijk de dag dat de allereerste trailer van The Croods: A New Age is verschenen. Wat staan Grug, Ugga, Eep, Guy en de rest van de Croods te wachten nu een nieuwe familie, die hoger op de evolutionaire ladder staat, de Bettermans (met de nadruk op 'better') zijn opwachting maakt? Bekijk het in de bios vanaf 17 december.

Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9609

Papendrecht

door TAFOL » Wo Sep 23, 2020 23:50

Op Netflix staat nu de film Enola Holmes met o.a. Millie Bobby Brown (Stranger Things), Henry Cavill (Justice League, The Witcher) en Helena Bonham Carter (de Harry Potter-films). In deze film moet het kleine zusje van Sherlock, Enola Holmes, de mysterieuze verdwijning van haar moeder oplossen. En aangezien ze niet op haar broer kan vertrouwen (die wil haar namelijk alleen maar naar een kostschool voor vrouwen sturen), gaat ze dus alleen op pad om haar moeder te vinden, die gelukkig een paar cryptische aanwijzingen heeft achtergelaten. Je kunt de trailer hieronder vinden:

Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9609

Papendrecht

door TAFOL » Vr Okt 02, 2020 17:18

Gebaseerd op het gelijknamige boek van Roald Dahl, komt op 22 oktober de film The Witches uit op HBO Max. In dit verhaal gaan een oma en haar kleinzoon op vakantie naar een hotel in Engeland, waar ze op een samenkomst van heksen stuiten. Heksen staan erom bekend dat ze kinderen haten en in dit geval hebben ze een plan bedacht waarin ze alle kinderen in het Verenigd Koninkrijk in muizen veranderen, zodat de mensen alles zullen doen om deze knaagdieren te vernietigen (want iedereen haat muizen). Zullen de oma en haar kleinzoon erin slagen om de heksen tegen te houden, ook als de kleinzoon zelf in een muis wordt veranderd? HBO Max is op dit moment nog niet in Nederland beschikbaar en het is ook nog niet bekend wanneer dit wel het geval zal zijn, dus voorlopig zullen wij het hier in Nederland moeten doen met de hieronder te bekijken trailer:

Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

edwinedje

399

Do Aug 09, 2007 16:41

Zaandam

door edwinedje » Vr Okt 02, 2020 17:23

TAFOL schreef:Op Netflix staat nu de film Enola Holmes

Heb ik mij aangenaam mee vermaakt :duim:
Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel, maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. -- Def P --
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9609

Papendrecht

door TAFOL » Ma Okt 05, 2020 14:48

2de trailer voor Free Guy:

Mijn Brickshelf
no avatar
User

ggj

1067

Zo Okt 14, 2012 21:50

door ggj » Zo Okt 11, 2020 22:13

Ik volg op Disney+ Spider-Man The Animated Series. Keek ik vroeger altijd op Telekids. Kan hem nu eindelijk mooi op volgorde kijken. Ben inmiddels bij aflevering 40/65. Nog meer mensen die into jaren '90 cartoons zijn? :)
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3722

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Ma Okt 12, 2020 6:59

Als je die van '94 bedoelt; die was goed. En inderdaad ook belangrijk om alles op volgorde te kijken, omdat er nogal wat personages/gebeurtenissen met elkaar verbonden zijn. Ik heb hem een aantal jaren geleden zo helemaal gekeken. Maar kwam die op Telekids? Ik keek hem eind jaren '90 op Fox Kids.
Mijn eigen all-time favoriet is overigens een jaren '80 animatieserie; M.A.S.K. Die kijk ik ook vaker opnieuw terug via streaming-sites.
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Gebruikers-avatar
User

Ravelino

Rang

premium

premium
490

C-town

door Ravelino » Ma Okt 12, 2020 8:43

Bricknook schreef:Mijn eigen all-time favoriet is overigens een jaren '80 animatieserie; M.A.S.K. Die kijk ik ook vaker opnieuw terug via streaming-sites.

Dit kende ik nog niet(voor mijn tijd en nooit mijn pad opgekomen) tot nu, maar ik ga het nu wel even opzoeken als ik de tijd heb en niks te kijken weet! :duim:

Ik keek vroeger alle tekenfilms, ook japanse(dankzij een Chinese vriend keek ik al Dragon Ball Z halverwege de jaren 90, wel in Chinees dus die lange lulverhalen snapte ik niks van als 7-8 jarige).

Ik keek dankzij een 7 jaar oudere broer ook al gauw Manga films(Anime heet dat tegenwoordig maar toen heette de uitgeverij hier in het westen MANGA nav de Japanse stripstijl waar ze vandaan kwamen) zoals Akira, Ninja Scroll en andere toppers uit die tijd zoals Guyver met een soort Mech-symbiose net als Venom alleen dan met technologie ipv een alien. Heel vet.

Je had naast Telekids vroeger ook de cartoon express met Anniko van Zante(misschien verkeerd gespeld, doetnu opsporing verzocht) . Ik haal altijd door elkaar wat waar werd uitgezonden maar favoriet waren inderdaad de marvel en dc shows(Spider-Man, Batman (Beyond), F4, Iron Man) hoewel WB’s pinky and the brain en animaniacs ook hoog scoren doordat ik er niet mee doodgegooid ben.
Van Cartoon Network dat later kwam waren mijn favo’sThe Mask(ook al op een eerder genoemde cartoonmoment te zien dacht ik), Dexter, en Cow&Chicken.

Kortom, ja ik keek veel tekenfilms. Helaas nu niet zo veel tijd meer voor (al moet ik zeggen dat wat me aangeboden wordt me niet zo aantrekt als alles van vroeger en wat ik toen gemist heb nog eens kijken.
no avatar
User

ggj

1067

door ggj » Ma Okt 12, 2020 12:16

Volgens mij was het idd Cartoon Express ja! Helemaal vergeten. Ik dacht dat die Anniko van Zante Telekids presenteerde maar daar ben ik dan mee in de war.

Batman The Animated Series was mijn favoriete serie! Echt mooie duistere verhalen en tekenstijl. Heb die serie een keer gedownload maar nog niet helemaal afgekeken. Beeld stottert af en toe, moet nog eens kijken hoe ik dat moet oplossen. Ga na Spider-Man verder met X-Men, die was ook heel goed :)
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
3333

Zaandam

door Raven » Ma Okt 12, 2020 15:05

Ik ben opgegroeid met He-Man, M.A.S.K., Gi-Joe, Transformers (niet die Michael Bay troep), Doungens en Dragons en het rijtje is nog wel langer. Onder het mom van vroeger was alles beter..... nou ja niet alles maar bij tekenfilm series moet ik zeker volmondig ja zeggen. :omg:
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
5521

Hoorn

door sanderkoenen » Ma Okt 12, 2020 15:37

Afgelopen tijd heb ik seizoen 2 gekeken van Titans.
Dat was echt een fantastisch seizoen.
Deathstroke kwam er in voor en was een prima tegenstander voor de Titans.
Dit is echt DC op zijn best. :duim:

Ik ben nu begonnen aan Supergirl seizoen 4.
Opbouw in de serie is echt goed.
Langzamerhand komt er in de VS een anti alien beweging, die behoorlijk invloed uitoefent op de hoofdrolspelers.
Ik ben nu halverwege en het is nu al het beste seizoen van Supergirl. :duim:
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9609

Papendrecht

door TAFOL » Wo Okt 14, 2020 5:46

Korte trailer voor het 2de seizoen van The Mandalorian:

Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9609

Papendrecht

door TAFOL » Do Okt 15, 2020 18:49

Vorige week is bekend gemaakt dat de Pixar-film Soul, die oorspronkelijk op 20 november gepland stond voor de bios, op 25 december direct op Disney+ wordt gezet. Ik weet niet of dit voor Nederland ook geldt, maar ik neem aan van wel. Vandaag is er een trailer voor deze film uitgebracht die de Disney+-uitgave nog even accentueert. Je kunt hem hieronder bekijken:

Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

iain

Rang

premium

premium
65

Do Nov 17, 2016 8:15

Soesterberg

door iain » Do Okt 15, 2020 19:41

Raven schreef:Ik ben opgegroeid met He-Man, M.A.S.K., Gi-Joe, Transformers (niet die Michael Bay troep), Doungens en Dragons en het rijtje is nog wel langer. Onder het mom van vroeger was alles beter..... nou ja niet alles maar bij tekenfilm series moet ik zeker volmondig ja zeggen. :omg:

Amen.... :bigsmile:
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8870

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Do Okt 15, 2020 20:13

Raven schreef:Ik ben opgegroeid met He-Man, M.A.S.K., Gi-Joe, Transformers (niet die Michael Bay troep), Doungens en Dragons en het rijtje is nog wel langer. Onder het mom van vroeger was alles beter..... nou ja niet alles maar bij tekenfilm series moet ik zeker volmondig ja zeggen. :omg:

Eh, je bent opgegroeid met de grootste bagger aller tijden. Met een triest dieptepunt uit de geschiedenis van de animatiefilm, de populaire cultuur en de mensheid. Slechter dan Transformers is echt nooit gemaakt.

Nou ben ik toch al geen groot tekenfilmfan, maar bij de tegenwoordige films van Pixar bijvoorbeeld verbleken al die lullige series natuurlijk geheel en al, en ook een serie als Avatar doet al die He-manbagger met het schaamrood op de kaken wegkruipen. Of als je het wilt vergelijken met moderner goedkoop gemaakt formulewerk: Gumball and Darwin en Phineas and Ferb winnen ook ruimschoots van al dat ge-GI Joe.

[/mening]
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8870

Soesterberg

door eti » Do Okt 15, 2020 20:17

Om nog maar te zwijgen van South Park en Dr. Katz, die animatietechnisch misschien niet zoveel voorstellen, maar inhoudelijk geniaal zijn. Of, iets ouder, Fritz the Cat!

Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
11258

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Do Okt 15, 2020 20:36

Tom & Jerry (de oude!) blijven natuurlijk geweldig. De Smurfen vond ik vroeger ook leuk om te zien en mooi getekend bovendien. Van het modernere spul vind ik eigenlijk alleen Oggy & the Cockroaches leuk - maar ik neem ook niet meer de moeite om me in modernere tekenfilms te verdiepen :look:
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8870

Soesterberg

door eti » Do Okt 15, 2020 20:44

Veel tekenfilmpjes van voor de oorlog zijn fantastisch. De oude Donald Duck-filmpjes van Disney, en laatst ontdekte ik Felix the Cat. Niet de bloedeloze jaren 50/60 variant, maar de oude uit de jaren 20. Die zijn echt leuk. Uit de naoorlogse tijd steekt voor mij Miep Miep ver boven de rest uit, hoewel Bugs Bunny er ook zijn mag natuurlijk.
no avatar
User

ggj

1067

door ggj » Do Okt 15, 2020 21:36

Je bedoelt Road Runner :wink: Die waren altijd heel leuk ja.

Eek! The Cat keek ik ook altijd graag. Met Sharky the shark dog :P En The Terrible Thunderlizards met die 2 holbewoners. “When does the hurting stop...?” :lol: Volgens mij was dat van dezelfde makers.
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
4029

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Do Okt 15, 2020 22:53

M.a.s.k.
de oude Transformers.
Dungeons and dragons (nu speel ik het spel alweer 20 jaar, toen wist ik niet dat het een spel was.)
Dino riders
Bikermice from Mars*
He-man nog net een beetje meegekregen
Ook eek the cat*
The animaniacs* met hello nurse, en pinky and the brain, en de criminele duiven
Dragonball Z**
Dexter's lab**
Powerpuff girls**

*Telekids en cartoon Express (RTL zaterdag en zondag ochtend, er was weinig anders. NPO bestond nog niet, en de Nederlandse omroepen maakte alleen totale bagger zoals villa achterwerk :r

** Yeah eindelijk cartoon network in Nederland tijdperk

Een serie met 2 soorten straaljagers en piloten met speciale ringen zodat het vliegtuig iets bijzonders deed.

Een variant op x men/He-man dat de de helden een armband iets hadden en dan special Powers konden activeren. Deden we na op het kleuter schoolplein van groep 1 en 2.

Iets met kat achtigen en een zwaard met een zwarte panter kop logo in een rode cirkel.

Voor/ tijdens sommige van bovenstaande was ik 4 of 5.. dan is titels vaag.. bij anderen was ik al wat ouder. En vast nog het een en ander dat ik vergeten ben..
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3722

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Vr Okt 16, 2020 7:20

Aangord schreef:Een serie met 2 soorten straaljagers en piloten met speciale ringen zodat het vliegtuig iets bijzonders deed.

Google geeft mij "Ring raiders". Een serie van 5 afleveringen. Moest een speelgoedlijn promoten. Lijkt in dat opzicht op M.A.S.K., al deed die het een stuk beter met ruim 70 afleveringen.

Aangord schreef:Een variant op x men/He-man dat de de helden een armband iets hadden en dan special Powers konden activeren. Deden we na op het kleuter schoolplein van groep 1 en 2.

Zegt mij totaal niks...

Aangord schreef:Iets met kat achtigen en een zwaard met een zwarte panter kop logo in een rode cirkel.

Thundercats. komt uit mijn geboortejaar, 1985. Grote serie: 130 afleveringen. Heeft nog een revamp gekend in 2011 met een open eind, omdat deze na 26 afleveringen werd geannuleerd. Momenteel loopt er een humoristisch bedoelde variant, die ik niks vind.
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
5521

Hoorn

door sanderkoenen » Vr Okt 16, 2020 7:32

Alfred J. Kwak was fantastisch. Demografische, sociale en politieke onderwerpen in een kinderserie stoppen. Ik heb het een paar jaar geleden nog terug gezien. Het blijft leuk.

Scooby Doo, where are you? was een fantastische serie. Een groep jong volwassenen en een hond op zoek naar bizarre mysteries en deze oplossen (Lego sets waren ook wel leuk :duim: ).

Johnny Quest, the real adventures was ook een mooie serie. Leuke verhaallijnen uitgestippeld voor de helden en de schurken en het was een van de eerste TV series met computer animatie.
no avatar
User

ggj

1067

door ggj » Vr Okt 16, 2020 7:54

Aangord schreef:Een variant op x men/He-man dat de de helden een armband iets hadden en dan special Powers konden activeren. Deden we na op het kleuter schoolplein van groep 1 en 2.

Ik herinner me nog wel Captain Planet.
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
4029

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Vr Okt 16, 2020 11:47

Nee het was niet captain planet.
Man die was ik nog vergeten.

Te bizar dat die serie captain planet na 30 jaar eigenlijk nog steeds actueel is. :look:
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
no avatar
User

ggj

1067

door ggj » Vr Okt 16, 2020 12:32

Wat een jeugdsentiment hier, geweldig :lol:
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
3333

Zaandam

door Raven » Vr Okt 16, 2020 12:40

Hoe kan IK Dino Riders nou vergeten zijn. Queststar en zijn vrienden!!! :omg:
Gebruikers-avatar
User

Ravelino

Rang

premium

premium
490

C-town

door Ravelino » Vr Okt 16, 2020 13:25

:freaked: en hoe kan ik(de juiste accent op mijn i's en e's zetten met Android? :notimpressed:)
de Bikermice from Mars nou vergeten? :oops:
no avatar
User

ggj

1067

door ggj » Vr Okt 16, 2020 13:49

Op je toetsenbord de i ingedrukt houden:

Íïī

(Zit nu ook op Android)
Gebruikers-avatar
User

Ravelino

Rang

premium

premium
490

C-town

door Ravelino » Vr Okt 16, 2020 14:34

ggj schreef:Op je toetsenbord de i ingedrukt houden:

Íïī

(Zit nu ook op Android)

Ja ik krijg dan alleen ï of > op mijn Hoeawij terwijl ik op de iPad idd ook de í ì į ī en î zie(en niet de > die zit elders).

Ligt denk ik aan mijn combinatie van talen op mijn toetsenbord, en/nl QWERTY naast de (standaard) Chinese waar ik overigens niks begrijpelijks mee kan. Misschien als ik een Franse en Spaanse toevoeg.

In ieder geval bedankt voor de tip :duim:

:ontopic: Edit! verkeerde topic ..misschien al genoemd maar n.a.v Thundercats herinnerde ik me ook SWAT cats..binnenkort ook ff opzoeken en chronologisch bekijken :omg:
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9609

Papendrecht

door TAFOL » Di Okt 20, 2020 11:03

Nieuwe special look van The Mandalorian seizoen 2:

Mijn Brickshelf
VorigeVolgende