Leun achterover, en kom lekker bij van de drukke werkweek/-dag in de Lego Lounge.
Lekker kletsen, minder serieus mag ook.
no avatar
User

Jimdude

Rang

Nieuw

Nieuw
11

Do Okt 12, 2017 10:52

"nep-LEGO" wapensetje kopen in Belgie

door Jimdude » Vr Nov 02, 2018 14:03

Beetje rare vraag maar toch (en dan nog v.e. newbie, die dan meteen van registreren om reclame te maken verdacht zal worden :lol: ). Ik plaats het maar in de lounge wegens "geen LEGO".

Enfin, de vraag: de zoon van 7 heeft aan de Sint "een doos met Lego wapens" gevraagd. Best wel schattig, zo handgeschreven op de brief, want ja, het bestaat natuurlijk niet dus kon ie het ook niet uitknippen uit de Sintfolders.

Maar bon, er bestaan wel firma's zoals brickarms, brickwarriors, brickforge,... die een alternatief bieden. Echter, hoe bestel je dit? Ik heb nog geen lokale leverancier gevonden die ook nog eens betrouwbaar overkomt (én kan leveren voor 6 December, via de schouw, excuseer, schoorsteen).

Vandaar de vraag: wie heeft er wel es een setje wapens van LEGO-compatibele fabrikanten gekocht (bij voorkeur in Belgie - enfin, de koper zit in Belgie :), dus), en zo ja, bij wie/hoe? Ik zoek niet echt iets specifieks, gewoon een klein setje 'modern warfare' dingen. Machinegeweren, omzeggens.

Jimdude.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26044

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

Re: "nep-LEGO" wapensetje kopen in Belgie

door stuifzand » Vr Nov 02, 2018 14:50

Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
5090

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Vr Nov 02, 2018 17:18

Ik ken alleen de Littlearmsshop, maar dat is voor Star Wars wapens.
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
1168

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Vr Nov 02, 2018 22:06

Op 24 en 25 november is er het evenement Brickmania in Antwerpen (eventjes googlen). Volgens mij staat er elk jaar een verkoper van allerlei lego-compatible wapens, harnassen en helmen die per stuk te koop zijn. Misschien is het iets om daar eens te kijken? Gelijk een leuk dagje uit.
no avatar
User

Jimdude

Rang

Nieuw

Nieuw
11

Do Okt 12, 2017 10:52

door Jimdude » Ma Nov 05, 2018 11:23

stuifzand schreef:https://www.brickizimo-toys.com/en/6_brickarms is Brickarms dealer :)

Precies wat ik zocht. Bestelling is reeds 'in behandeling'. Bedankt.

Wat Brickmania in A'pen betreft. Daar ben ik al een aantal keer geweest (mooie GBC altijd), maar dan is de zoon er bij, en dat lijkt me dan moeilijk om er Sintspul ongezien buiten te smokkelen :).
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8803

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Ma Nov 05, 2018 11:58

Ik heb jaren geleden weleens wat van Brickforge besteld (en wil het nu niet meer gebruiken dus moet het tussen m'n lego zien uit te vissen...), gewoon online.

Of je third party wilt gebruiken of niet, dat is persoonlijk. Deze meeste afols zullen zeggen: Ach, da's jouw keus. Als je gaat vragen waar je Lepin, Sluban, Cobi of andere kloonmerken kunt krijgen, dan kun je minder vriendelijke reacties verwachten zo hier en daar.