Leun achterover, en kom lekker bij van de drukke werkweek/-dag in de Lego Lounge.
Lekker kletsen, minder serieus mag ook.

Het grote voorsteltopic

Gebruikers-avatar
User

alois

Rang

premium

premium
1247

Vr Feb 04, 2011 16:22

Arnhem

Re: Het grote voorsteltopic

door alois » Do Jun 19, 2014 8:14

Welkon Roy! Dat zou trouwens wel een mooie Lego-licentie zijn: Suske en Wiske... Ik zie al een Terranef of Gyronef voor me in Lego. Helaas teveel beperkt tot België en Nederland, ben ik bang.
Mijn flickr-pagina
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26097

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Do Jun 19, 2014 13:34

Heee Roy! Zou tijd worden ook zeg! :duim:
Welkom! :bigsmile:
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8833

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Do Jun 19, 2014 13:40

Hé Roy, heb je ook al Suske en Wiske MOCs gemaakt? Heb laatst wel een keer poppetjes in elkaar zitten prutsen voor de kinderen, maar ik zou er eens serieuzer werk van kunnen maken. Jeroms baardje hebben we sinds kort maar niet in het wit volgens mij, Suskes haar is er tegenwoordig ook, en Wiske moet dan maar uit die paar albums komen waar ze haar haar los heeft...

Een licensie zou zeker prachtig zijn, maar inderdaad, alleen NL en B...
no avatar
User

RoyM-22

24

Vr Jun 13, 2014 11:42

door RoyM-22 » Do Jun 19, 2014 22:03

Helaas heb Ik bijna geen losse stenen, dus echte moc,s maken gaat nog niet.
Maar ben de laatste tijd wel bezig er steeds meer te kopen ;-) ook omdat vele van mijn oude sets nog steeds steentjes missen.

Soms maak ik wel eens kleine dingetjes voor ik mijn lego stad, zoals een boer met maisveldje , en kolen veldje.

Een Suske en Wiske lego serie zou natuurlijk het einde zijn :duim:
Gebruikers-avatar
User

Anko

1996

Wo Jan 18, 2006 19:53

Kopje van Noord Holland

door Anko » Ma Jun 30, 2014 14:12

Mag ik me weer her-voorstellen? Voor de 2e keer..... :wink:
beetje druk geweest met wat andere hobbys, en toen nog een andere hobby, en werk.. ik werk nu bij een bedrijf wat schaarhoogwerkers produceert, en ik zit op de engineering afdeling.. krijg ik al maanden jeuk van in mn handen om eens zoon mooi 1:10 schaal modelletje te maken :fluiten:
nu mn hobbyhok toch eindelijk aan verbouwing toe was, alle lego uit elkaar gehaald en gesorteerd.. en na de verbouwing gaat dat ook gewoon weer terug! het zal nog even duren maar ik denk dat we maar eens UIT de dark age blijven... :lol:
Brickshelf: Klik
Nee, grapje..
no avatar
User

PeetersD

114

Wo Jul 02, 2014 15:01

door PeetersD » Wo Jul 02, 2014 15:10

Hoi. Ik ben Dennis, 23 jaar oud. Vind het leuk om zo af en toe met Lego iets te doen, ben niet super actief en het komt met periodes altijd. Heb geen enorme lego-voorraad, maar ook niet bijzonder weinig. Wel veelal jaren 90 setjes en losse stenen.. :)
Gebruikers-avatar
User

Ive

Rang

Nieuw

Nieuw
9

Do Jul 10, 2014 19:34

Antwerpen

door Ive » Vr Jul 11, 2014 18:46

Hallo,

Ik ben vanaf gisteren lid van LowLug en ik wilde mij graag even voorstellen.
Mijn naam is Ive uit Antwerpen mijn hobby's zijn Muziek, Puzzelen en Lego.
Mijn bedoeling is om ooit en hele grote Lego stad te bouwen maar dat is voorlopig (Vanwege geen plaats) voor in de toekomst.

De bedoeling is natuurlijk om hier veel ervaring op te doen van andere MOC'ers alle tips altijd welkom :duim:
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
4375

Di Feb 05, 2008 8:57

door Aliencat » Vr Jul 11, 2014 20:08

Welkom Ive!
Heb je ook al wat gebouwen geMOCt voor je stad? Ik vind zelf gebouwen altijd het leukst om te bouwen, ben groot architectuurliefhebber. Ik heb ook niet veel plaats dus ik doe het gebouw voor gebouw, één tegelijk :P dat neemt niet zoveel ruimte in. Als ik later groot ben heb ik misschien ooit genoeg plaats om alles te laten staan...
Gebruikers-avatar
User

Ive

Rang

Nieuw

Nieuw
9

Do Jul 10, 2014 19:34

Antwerpen

door Ive » Za Jul 12, 2014 13:10

Hier het zelfde Aliencat ik ben ook en groot architectuurliefhebber en kijk regelmatig op straat rondt naar huizen vooral herenhuizen die ik in Lego eventueel zal kunnen nabouwen. Zelf bouw ik ook wel heel graag MOC's.
Maar helaas heb ik nog niet alle bouw technieken onder de knie en heb ik niet als het af is dat "Wouw" gevoel.

Ik vindt de standaard huizen van Lego (Petshop, Palace enzo) wel mooi maar iedereen heeft die in zijn wereld staan als ik ooit genoeg plaats heb dan bouw ik enkel en Legowereld met mijn eigen creatie.

Jouw idee is om gebouw per gebouw te bouwen is en goede tip. Maar mijn berg ruimte is ook beperkt. Ik vindt het Spijtig iets te bouwen en daarna terug af te breken.
no avatar
User

T1986F

68

Zo Jul 20, 2014 14:36

door T1986F » Zo Jul 20, 2014 14:57

Hallo,

Ik ben Tim (27) en kom uit Deventer.

Vorig jaar heb ik via een prijsvraag van onze leverancier (ik werk als automonteur) de lego technic set 9395 gewonnen. Eenmaal opgebouwd had ik binnen no time de hele lego technic 2013 collectie compleet. Ik was weer uit de zogenoemde "Dark Age" :P.

Daarna heb ik via marktplaats de 8480 en 8485 aangeschaft, omdat ik die als klein kind zijnde altijd wilde hebben, maar nooit kreeg (dure sets). Deze zouden nu compleet moeten zijn, maar de spaceshuttle is nogal vergeeld, en zo wil ik hem niet opbouwen. Ook heb ik via bricklink van de 8485 de missende flexcables gekocht (rib uit mijn lijf! 18 euro voor 4 van die lullige dingen...) Deze liggen nogsteeds te wachten op me...

Maar na alle 2013 technic modellen heb ik de Fire Brigade (10197) gekocht. Toen bleek dat ik de modulars wel helemaal het einde vond. De 2013 technic modellen hebben plaats gemaakt voor alle normaal verkrijgbare modulars. De Parisian restaurant heb ik van de week binnen gekregen, en moet nog opgebouwd worden.

De bedoeling is dat alles straks een plekje op zolder krijgt, maar dat is natuurlijk niet compleet zonder trein. Daarom heb ik vorige week zondag via intertoys de 66405 superpack gekocht. En ik zag dat de rode "sneltrein" er ook uit gaat, en deze vandaag voor 93 euro gekocht via toysRus. (bedankt voor de handige voordeelacties die hier op de site bijgehouden worden!)

Het meeste bouw ik een keer op, en breek ik na een tijdje weer af en berg ze netjes op in de doos. Dit totdat ik de zolder af heb, waar het dan mooi kan komen te staan.

Ook wil ik de missende modulars nog bij elkaar "bricklinken" en wil ik zelf aan het modden/moccen gaan. Zelf een (of meerdere) modulars maken is wel de bedoeling, en ook de treinen vind ik wat simpel overkomen. Mondjesmaat koop ik nog wel weer wat extra dingen bij, want het is en blijft een prijzige hobby, maar o zo leuk! (mijn vriendin snapt me maar niet :lol: )
Gebruikers-avatar
User

bussen1959

Rang

Nieuw

Nieuw
10

Do Jun 27, 2013 17:52

Utrecht

door bussen1959 » Zo Jul 20, 2014 21:41

Hallo mede Lego fans,

Het is de hoogste tijd dat ik mij voorstel op het forum. Mijn naam is Erik. Ik ben 54 jaar, woon in het midden van het land. Ik kijk al een tijdje rond en geniet van de mooie bouwwerken. Vooral de schepen en vrachtauto's vind ik vaak erg mooi. Ik heb geen dark age gehad, maar ben via mijn zoon (12 jaar) met Lego in aanraking gekomen. Hij is een grote fan van Star Wars. De afgelopen jaren heeft hij via verjaardagen, sinterklaas enz. de nodige sets bij elkaar gespaard. Alle legogames hebben wij inmiddels ook in huis en regelmatig spelen wij samen. Inmiddels is er een flinke voorraad aan lego onderdelen in huis en na de vakantie is het de bedoeling dat het eerste modulair huis wordt gebouwd (eigen ontwerp). Ik hoop het jullie dan te laten zien. De laatste paar jaar zijn wij ook naar Legoworld geweest en gelukkig is het nu vlak bij huis. Ik wens iedereen een goede vakantie en veel lego plezier.

Groetjes Erik
no avatar
User

kasper169

14

Do Jul 24, 2014 21:09

door kasper169 » Vr Jul 25, 2014 21:07

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en dit is het eerste forum waar ik in mijn eerste bericht mijzelf voorstel. Ik ben Kasper, ik ben 13 jaar oud.

Ik speelde vroeger veel met lego, ik werd ouder en verloor interesse. Mijn neef die wou zijn oude lego verkopen en daar weer nieuwe van kopen. Daardoor ben ik ook weer begonnen met lego leuk te vinden.

Vroeger had ik veel sets die ik later uit elkaar haalde en niet meer in elkaar zette en zo raakte alles door elkaar heen.

Ik drum ook, dus ik ben nu aan het sparen voor nieuwe bekkens. Tegen mijn verjaardag, die op 24 januari is. Heb ik het benodigde bedrag bij elkaar gespaard. Daarna wil ik voor lego gaan sparen.

Mijn interesses liggen bij de treinen en lego city. Ik wil een lego stad gaan maken met 1 of 2 treinen.

Ik kwam laatst site's tegen die losse blokjes verkoopt zoals pick a brick.

Ik maakte vroeger MOC's waar ik niet veel tijd in stak. Mijn eerste nieuwe en goede MOC word waarschijnlijk een berg met blokjes van pick a brick.

Ik wil het eerste gaan sparen voor de horizon express. Die wil ik 2 keer zodat het een mooie lange trein word. Ik ga het eerst proberen met 1 batterijhouder etc. En als ik vind dat hij niet snel genoeg gaat dan schaf ik nog zo'n set aan.

Daarna komt waarschijnlijk de berg waar een tunnel in komt waardoor de treinen rijden. Op die berg wil ik ook een riviertje hebben en bergbeklimmers etc.

Als jullie nog vragen hebben, stel ze gerust.
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
3035

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Vr Jul 25, 2014 21:24

kasper welkom op het forum, succes met sparen en met je stadje. :duim:
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
no avatar
User

kasper169

14

door kasper169 » Vr Jul 25, 2014 21:58

Raven schreef:kasper welkom op het forum, succes met sparen en met je stadje. :duim:

Dankjewel.

Je kan altijd nog doneren aan het r.k.d.z.d.f (red kasper de zomer door fonds) :p
Gebruikers-avatar
User

AppieNL

Rang

premium

premium
436

Do Jul 03, 2014 16:50

Zeist

door AppieNL » Di Jul 29, 2014 20:13

Laat ik me even netjes voorstellen:

Ik ben Albert, 31 jaar, uit Zeist.

Ik ben zo'n beetje in 1998 gestopt met Lego, ik was vooral fan van technisch Lego, maar kocht ook wel eens wat "gewoon" Lego. In 1998 begon ik een beetje serieus te gamen, maar kocht nog wel wat Lego, maar de interesse verdween al een beetje. De druppel was dat Lego dit misbaksel (imo of course) durfde uit te brengen als flagship in 1998, zo'n contrast met de geweldige barcode truck het jaar ervoor dat ik definitief afhaakte.

Blijkbaar heb ik rond 2002 nog wel wat setjes van Star Wars Technic gekocht, maar verder tot 2013 niks. Sinds Juni zat ik een beetje te neuzen in het tweakers Lego topic te kijken naar de 41999. Toen niet besteld :look:, want ik vond het nieuwe technisch Lego toch een beetje raar, maar toen zag ik Lego's superactie vorig jaar september met 25% korting en heb ik een 9398 gescoord voor 108 euro. Toen dacht ik nog dat het m'n enige setje werd ( :lol: ) ondertussen staat al het oude Lego dat bij m'n ouders nog stond weer hier in huis en uitgesorteerd in lades en er kwamen ook nog een stel modellen zoals de mooie 8858 en 8459 intact uit de verhuisdozen.

Maar er is ook een berg aan nieuwe sets en wat klassiekers bij gekomen die ik vroeger nooit heb gekocht (maar wel gebouwd van eigen Lego met hulp van Lego's parts service). Nieuwe sets zijn onder andere een 8110, 8043, 42009, 42008, 9396 en een 41999. Verder op marktplaats voor leuke prijsjes een 8466, 8448, 8868, 8865 en een 2de 8880 gekocht (zodat ik het B-Model ook neer kan zetten).

Helaas laat Lego het nogal afweten op het supercar front sinds de 8880 en 8448 (vind ik een goede tweede). Gelukkig was Sheepo daar met een wagen die ik al sinds een klein kind tof vond: de Mustang. Dus die moest gebouwd worden. Aangezien ik niet 2-3 euro ging betalen voor een #3 red connector of 10+ euro voor een soft axle keek ik naar andere kleuren combinaties. Toen kwam ik plots op wit met een blauwe streep en dit kon ook nog werken in Lego. Echte Shelby kleuren, woohoo! :) Verder heb ik er nog wat extra dingetjes in gedaan zoals lichten voor en achter met een switch bij het stuur en remlichten. Een plaatje:
Afbeelding

Zelf MOCen doe ik ook een beetje sinds de laatste paar weken. Vooral de Eurobricks Mini Contest heeft me weer die kant op gegooid en hoewel ik met maar 1 modelletje meedoe natuurlijk, heb ik hier nu 4 MOCjes staan die niet veel schelen in schaal (wel in aantal onderdelen :)) en een 5de in de planning.

Naast die 5de ook nog twee andere in de planning, maar die worden heel wat groter in schaal, dus dat zijn projecten voor de langere termijn. En ik wil ook nog ergens Jurgen's Kenworth W900 bouwen dit jaar, maar ik weet nog niet in welke kleuren.
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4454

Do Jul 17, 2003 19:00

Dordrecht

door HJR-Holland » Wo Jul 30, 2014 6:47

Nice Ponycar :duim:
my FLICKR account
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2463

Za Jan 21, 2012 16:54

door Edwin Korstanje » Wo Jul 30, 2014 7:46

Welkom op Lowlug AppieNL.
Ik zag je 3 in 1 mini al op EB voorbij komen en is een goede kanshebber voor de contest :duim: .
Verder veel plezier in het bouwen.
Gebruikers-avatar
User

blokjeloka

Rang

Nieuw

Nieuw
6

Wo Jul 30, 2014 14:40

drenthe, eerste eik na het hunebed, links het zandpad op

door blokjeloka » Wo Jul 30, 2014 19:06

Hallo Allen

Ik ben Mark, 43, en woon met vrouw en zoon in het hart van Drenthe.
Echte dark ages niet gehad, meer een poor ages (studietijd) haha.
In 1974 mijn eerste set gekregen, brandweerauto met gele ladder
en blauwe garage met rode deuren, met veertjes, wat een techniek voor die tijd.
In 79 kreeg mijn broertje de 850 heftruck, ik was zooo jaloers, gelijk mijn
speciale uitgave van chocomel pakhuis (gespaard met punten onder de kroonkurk)
geruild tegen zijn heftruck en tja sindsdien was het alleen nog maar technisch lego.
Laatste jaren niet fanatiek gebouwd maar af en toe een paar sets gekocht voor
later, je moet wel bijblijven toch.
Met de toenemende leeftijd van zoonlief naast technic in de loop van de jaren
wat trein (wel 9V), city, creator en modular houses gekocht. ook leuk
Combinatie van trein en technic vind ik ook erg uitdagend.
Maar dat technic blijft toch wel kriebelen, zeker met de komst van PF.

Ik herinner nog goed mijn eerste afstandsbediening,
2 grote zwarte batterijdozen naast elkaar gebouwd,
een 4 aderig telefoonsnoer en 2 zwarte 4,5V motoren
(nee, geen trein, die hele zware!) en dat alles in de 8860
gepropt en rijden maar tot de 8T's uit de versnellingsbak
totaal afgesleten waren, wat een tijden.

Door het nieuws over de smartbrick op lowlug terechtgekomen,
mijzelf een paar uurtjes vermaakt met het wel en wee van alle
bouwers en zielsverwanten. Dus vandaar.
Ik heb (nog) geen brickshelf o.i.d. pagina, was nooit zo van de foto's.
maar ik zal binnenkort wat oude en nieuwe foto's opzoeken van mijn
geknutsel van de afgelopen decennia, je weet maar nooit.

Ik zal mijn best doen met aanvullingen uit de oude en nieuwe doos
en tot op dit forum of in levende lijve.

Groet Mark
no avatar
User

kasper169

14

door kasper169 » Wo Jul 30, 2014 19:35

Welkom, ookal ben ik hier ook net nieuw.

Volgens mij ben ik een van de jongste op het forum.
Gebruikers-avatar
User

AppieNL

Rang

premium

premium
436

Zeist

door AppieNL » Wo Jul 30, 2014 22:39

Welkom blokjeloka en kasper169 :)

HJR-Holland schreef:Nice Ponycar :duim:

VFracingteam schreef:Welkom op Lowlug AppieNL.
Ik zag je 3 in 1 mini al op EB voorbij komen en is een goede kanshebber voor de contest :duim: .
Verder veel plezier in het bouwen.

Bedankt.

Ik hoop dat die het leuk doet in de wedstrijd, maar er zitten aardig wat inzendingen tussen die ik heel tof vind. Het zal een pittige wedstrijd worden.
no avatar
User

TarikS

384

Di Mrt 11, 2014 11:23

door TarikS » Do Aug 07, 2014 23:45

Leuk al die nieuwe leden, ik ben benieuwd naar foto's van de modellen/MOCs! Welkom iedereen! :D
no avatar
User

Frankster

Rang

premium

premium
181

Wo Jul 09, 2014 19:21

door Frankster » Zo Aug 10, 2014 16:25

Laat ik me ook nog even netjes voorstellen.

Mijn naam is Frank, 38, uit Rotterdam. Ben getrouwd met 2 kindjes. De oudste heeft een aantal Chima sets voor zijn verjaardag gekregen en zo heeft hij papa langzaam geïnteresseerd gekregen voor het Lego. Dat kwam in een versnelling met het uitkomen van de Ghostbusters Ecto-1 set en nu ben ik inmiddels de eigenaar van de BTTF set en de Milennium Falcon.

Vroeger was ik nooit een groot Lego fan, ik was meer van de Transformers. Maar de laatste tijd ben ik veel te vinden op de Lego sites (Ideas vind ik heerlijk om doorheen te scrollen). Heb niet echt een bepaald thema dat ik wil sparen, ik vind Super Heroes en Star Wars leuk. En ik zit al een tijd te kijken naar het Haunted House, maar dat is wel een duur setje. Vind ik wel heel mooi. Ik hoop ook op het uitkomen van een Ghostbusters HQ!

Anyway, ik zit hier af en toe te kijken voor de tips en trucs van de kenners en hoop af en toe ook wat te posten.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4270

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Zo Aug 10, 2014 17:48

Welkom. Goed om te horen dat je je weer hebt laten interesseren.
Over transformers, hier op het forum heb je nog zon fan, en die heeft recentelijk nog een transformer van lego gemaakt.
Zoek maar eens op het forum.
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2463

Za Jan 21, 2012 16:54

door Edwin Korstanje » Zo Aug 10, 2014 18:06

Welkom Frank, die naam van de persoon die ook gek is van transformers heet Barman en maakt fantastische technic modellen.
Gebruikers-avatar
User

Salsanadia

Rang

Nieuw

Nieuw
1

Wo Aug 13, 2014 11:25

Amsterdam

door Salsanadia » Ma Aug 18, 2014 9:00

Hoi,
Ik ben Nadia (30+) uit Amsterdam.
Sinds kort ben ik weer begonnen met bouwen. Ik ben hier vooral om ideeën op te doen van andere MOC'ers.
CCMS gebouwen vind ik heel interessant en daarmee probeer ik er een beginnetje mee te maken.
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
3035

Zaandam

door Raven » Ma Aug 18, 2014 9:02

Welkom Nadia :feest:
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
871

Vr Aug 22, 2014 16:28

door Berthil » Vr Aug 22, 2014 18:21

Ik zal me ook even voorstellen. Berthil, 48, 2 kinderen, woonachtig in Limburg maar kom uit Twente.

In 1977 kreeg ik als 11-jarige jongen de eerste Technic set 853 kado. Maar uit een gezin met alleenstaande moeder in de bijstand 3 kinderen was het geen vetpot en was het dus lastig om meer Technic Lego te bemachtigen. Alle verjaardagen vroeg ik geld of Lego en zo heb ik destijds nog wat sets bij kunnen kopen. Maar toen kwam de pubertijd en nu kom ik terug van een zeer lange 'dark age' zoals jullie dat geloof ik noemen :)

Al heb ik bij elke gelegenheid wel steeds Lego gekocht voor mijn kinderen bij Sinterklaas en verjaardagen, zelfs Scala voor mijn dochter. Zo werd er door de jaren heen intussen toch een verzameling van 8 Ikea bakken vol aan Lego blokken opgebouwd.

Twee maanden geleden kwamen mij de F1 MOCs van Luca Rusconi onder ogen (http://roscopc.it/#/). Als liefhebber van Technic en F1 historie was ik onder de indruk van deze modellen en eigenlijk is de periode van enkele maanden geleden tot nu toe een soort roes en inhaalslag van het gemis aan Lego van vroeger geweest. Intussen heb ik drie van deze modellen gebouwd na héél veel zoeken in de Ikea bakken met Lego en na vele orders te hebben geplaatst via Bricklink, sommige blokjes a 10 Euro en achterbanden a 25 Euro per stuk, dat zal wellicht niet vreemd zijn voor jullie. Een vierde is in voorbereiding waarvan ik de bouw in een stop-motion video wil vastleggen. Enkele foto's al is het misschien beter om in Technic hier een topic van te maken als hier interesse voor is?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een andere passie van mij is de nieuwe MINI. Als maker en beheerder van http://www.newminiclub.nl ben ik wel bekend met fora. Ook dat forum is net als deze gratis voor de gebruikers maar iets groter met 5000 accounts :)
Misschien ga ik ooit nog eens met Ldraw proberen deze nieuwe MINI als MOC vast te leggen in LDraw als volgende stap in plaats van bestaande MOCs bouwen. Met LDraw ben ik in de jaren begentig al eens aan de slag gegaan maar dat was toen nog heel beperkt.

Door de tijd die deze andere passie in beslag neemt zal ik misschien niet zo heel actief zijn op dit forum maar ik zal het proberen.
Gebruikers-avatar
User

AppieNL

Rang

premium

premium
436

Zeist

door AppieNL » Za Aug 23, 2014 22:18

Welkom!

Mooie F1 wagens, die wagens van RoscoPC zijn echt van ongekende klasse.

Coole methode om ze te presenteren in je vitrines!
Gebruikers-avatar
User

bord4kop

492

Ma Okt 11, 2010 14:59

Groenlo

door bord4kop » Zo Aug 24, 2014 9:08

Welkom!

Super gave display zeg :duim:
En ook schitterend hoe je die Brabham onderdelen hebt neergelegd :omg:
Gebruikers-avatar
User

Ron

214

Vr Mei 07, 2004 16:35

Roelofarendsveen

door Ron » Do Aug 28, 2014 14:23

Niet echt voorstellen maar eerder gekropen uit "The dark ages"

Zoals mijn naam al zegt, ik ben Ron. 22 jaren jong en al heel lang gek van Lego. De laatste jaren in verband met studies, werk, ziekte en noem maar op er minder tijd en geld voor gehad en nu licht er dus een dikke laag stof op mijn collectie.

Totdat ik een paar dagen geleden weer eens bij de lokale speelgoedwinkel bij de Lego afdeling stond en daar wel een heel mooie helicopter zag staan en ik dus naar huis ging met een doos lego. Sindsdien ben ik weer helemaal terug, alles opgezocht en afgestoft en druk bezig met het bouwen van van alles en nog wat.

Andere hobbies die ik heb zijn wielrennen, verschillende games op de PC en helicopters (Hoop ooit nog eens als geld het toelaat mijn vliegbevret daarvoor te halen).

Maarja, na al dit dacht ik weer aan dit knusse forum waar ik jaren geleden veel te vinden was dus hallo!
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

4466

Di Aug 07, 2007 22:05

Groningen

door LegoHenkie » Do Aug 28, 2014 15:24

Welkom thuis RON.

Precies 6 jaar tussen deze en je vorige post.
Er gaat niets boven Groningen.
Gebruikers-avatar
User

LittlePinkel

16

Ma Sep 15, 2014 19:29

door LittlePinkel » Di Sep 16, 2014 6:40

Hallo!

Ik ben Jorg, 17,5 (nog 4 maandjes en dan 18 :feest: ) en woonzaam in Nijmegen. Na een lange tijd zonder lego, heb ik het maar eens uit de kast gehaald en ben begonnen met het langzaam opbouwen van mijn vele sets. Ik heb toch wel een liefde voor treinen, altijd al mooi gevonden en vroeger bouwde ik dan ook veel treinen (ze zagen er niet uit, maarja :lol: ). Ik ben net begonnen met mijn studie elektrotechniek in Den Bosch, tot nu toe nog leuk :D ) Ik heb super veel sets, denk wel een stuk of 100, klein tot groot. Maar ik heb gelijk een vraagje: waar kom je aan simpele 2x4 stenen die niet duur zijn? In sets zitten ze meestal niet, en pick a brick is toch nog redelijk prijzig als je er veel koopt voor een groot gebouw.
Ik heb super veel treinen, met rails en alles d'r op aan.

Vragen zijn altijd welkom

-LP
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
-Albert Einstein
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4270

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Di Sep 16, 2014 6:47

Welkom Jorg, leuk dat je al zo vroeg uit je dark age komt.
Weet je, een plaatje zegt vaak meer dan 1000 woorden, dus laat eens wat zien wat je hebt en bouwt.
Over stenen kopen, 2x4 stenen vind je vaak in die grote tonnen die her en der te koop zijn.
Voor losse stenen is bricklink.com een hele goede site. Brickwatch is een hele mooie vergelijkings site voor sets en de hierboven genoemde tonnen.
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
no avatar
User

bartkeeper

Rang

Nieuw

Nieuw
3

Ma Sep 29, 2014 6:44

Even voorstellen (beginnend Lego bouwer)

door bartkeeper » Ma Sep 29, 2014 6:52

Hallo! Ik zag dat er neit echt een topic is om je voor te stellen dus wil ik dat even via deze weg doen; Mijn naam is Bart en kom uit Zuid-Holland. Ik ben 32 jaar en woon met mijn vriendin samen in een net gekocht leuk huisje. gelukkig hebben wij een grote zolder. Nu was ik al weer een tijdje van alles van Lego, Sluban en dergelijke aan het sparen, maar ik zag hier zulke fantastische bouwwerken dat ik heb voorgenomen dit ook eens op zolder te gaan doen. Ik wil een heuse treinbaan en city gaan maken. Tergelijkertijd komt daar ook de vraag waar ik moet beginnen omdat ik eigenlijk geen losse stenen heb ...

Ik denk dat ik moet gaan zoeken naar wat grote boxen met losse lego stenen, vloerplaten en wat treinen op de kop moet gaan tikken. Daarnaast moet ik voor die tijd een werktafel boven gaan creeren voor mijn city en baan (4,2 meter lang)

Hoe dan -ook, ik vind het leuk hier!
Gebruikers-avatar
User

vijv

Rang

premium

premium
1588

Do Nov 09, 2006 23:49

Rotterdam

door vijv » Ma Sep 29, 2014 7:33

Welkom Bart :)

Uiteraard hebben we wel een voorsteltopic en ik heb je post daar even naartoe verplaatst. Veel plezier op ons forum.
Echte mannen spelen met lego...
Gebruikers-avatar
User

maskedfly

305

Za Jun 22, 2013 14:47

Wateringen

door maskedfly » Ma Sep 29, 2014 11:37

Van harte welkom Bart!
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
3035

Zaandam

door Raven » Ma Sep 29, 2014 17:37

Welkom Bart! :duim:
Spoiler:
Gebruikers-avatar
User

RangerDog

149

Za Okt 04, 2014 15:43

Dordrecht

door RangerDog » Za Okt 04, 2014 16:07

Hoi,

Ik ben Lennard, ik ben 15 jaar en ik vind lego al hele lang leuk :D
Vroeger speelde ik altijd met lego bij mijn opa, en nu heb ik zelf wel veel (lang niet zoveel als de meeste hier xD) lego. Ik ben ook van plan een kleine stad in mijn kamer gaan maken (Dus mini stadje :P), (Is er eigenlijk egernes waar je je stadje kan laten zien wat je al hebt?) Ik ben in September 15 geworden, ik heb nu ook al op baantjes gesoliciteerd, ik hoop ook dat als ik ben aangenomen ik sneller geld verdien, waardoor ik ook sneller lego kan kopen :D
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
3035

Zaandam

door Raven » Za Okt 04, 2014 16:45

Welkom lennard, er is een show je town lauout topc om je town te showen en ook ideen te lenen :wink:
Gebruikers-avatar
User

RangerDog

149

Za Okt 04, 2014 15:43

Dordrecht

door RangerDog » Za Okt 04, 2014 16:47

Oke, bedankt voor de tip! :)
VorigeVolgende