Leun achterover, en kom lekker bij van de drukke werkweek/-dag in de Lego Lounge.
Lekker kletsen, minder serieus mag ook.
Gebruikers-avatar
User

mark1991t

2219

Ma Mei 09, 2011 14:15

Re: Het grote voorsteltopic

door mark1991t » Ma Mei 25, 2020 20:11

Welkom, heel verhaal, veel smilies (en allemaal zonder linkje :look: )

Ben je nog van plan om sets die je destijds verkocht hebt, weer terug te kopen, of ga je voor nieuwere sets deze keer?
Gebruikers-avatar
User

Mudkip

Rang

Nieuw

Nieuw
10

Ma Mei 25, 2020 18:54

randstad

door Mudkip » Di Mei 26, 2020 7:12

sanderkoenen schreef:Welkom!
Leuk altijd om deze verhalen te lezen. :duim:

Mocht je reviews willen schrijven over de sets, dan stellen we dat zeer op prijs. :duim:

Dank je wel! Mocht er ergens een 'laat hier je ervaring/frustratie ect..over het bouwen van een set achter' topic dan hoor ik dat graag.
*never grow old, it's a trap*
Gebruikers-avatar
User

Mudkip

Rang

Nieuw

Nieuw
10

randstad

door Mudkip » Di Mei 26, 2020 7:25

mark1991t schreef:Welkom, heel verhaal, veel smilies (en allemaal zonder linkje :look: )

Ben je nog van plan om sets die je destijds verkocht hebt, weer terug te kopen, of ga je voor nieuwere sets deze keer?

Haha ja ik ben nogal van de smileys, maar geen links? ( bedoel je dat je niet kan zien welke smiley het was? Da's dan wel vervelend..)

Man heeft achteraf wel wat spijt van de starwars imperial shuttle, was ook een mooi ding, maar die prijzen nu zijn wel een beetje erg hoog, en lager worden ze niet haha. Zelfde met de black pearl.

Enigste die we weer voor de 2e keer gekocht hebben is het VW busje..omdat die qua prijs nog beetje zelfde was als vroeger en hoort toch wel in de (lego) auto collectie (alleen de mini is nog wel een beetje een twijfelgevalletje nieuw in doos al 250 ondetussen)

Voor nu gaan we voor de nieuwere sets en wie weet wat de toekomst brengt haha. Uiteindelijk is het best weer verslavend.

Rotte is ook dat je (eigen ervaring) eerst een set ziet en denkt 'nee joh ziet er niet uit' en toch uiteindelijk die gaat bestellen haha. Had ik met de charger...lelijk ding maar toch ook wel gaaf als die af is. Jammer dat die niet voor mijn smaak 'mooier' is afgewerkt zoals de mustang...maar dat zal wel het technic dingetje zijn? Maar dan nog, was wel een leuke set om te bouwen zei de man....terwijl ik tegenover hem de batmobile aan het creëren was haha
Gebruikers-avatar
User

Aliencat

Rang

premium

premium
4415

Di Feb 05, 2008 8:57

door Aliencat » Di Mei 26, 2020 11:15

Welkom :duim:
Ja die Batmobile is echt geweldig! Wat mij betreft de beste set van vorig jaar en er waren vorig jaar heeeeel wat coole sets.
Gebruikers-avatar
User

mark1991t

2219

Ma Mei 09, 2011 14:15

Het grote voorsteltopic

door mark1991t » Di Mei 26, 2020 13:13

Mudkip schreef:
mark1991t schreef:Haha ja ik ben nogal van de smileys, maar geen links? ( bedoel je dat je niet kan zien welke smiley het was? Da's dan wel vervelend..)

Nee, was een grapje. Een link in de vorm van een smiley is meestal [knip]

[admin edit: kijk maar even in Reg-Only]
Gebruikers-avatar
User

Ravelino

Rang

premium

premium
272

Vr Apr 17, 2020 13:36

C-town

door Ravelino » Di Mei 26, 2020 20:00

Hahaha net op tijd :miss:

Welkom Mudkip!

Zonde dat je al die sets nu kwijt bent, maar er komen nog genoeg mooie aan :omg:

Spoiler:
Gebruikers-avatar
User

Mudkip

Rang

Nieuw

Nieuw
10

randstad

door Mudkip » Wo Mei 27, 2020 7:11

Ravelino schreef:Hahaha net op tijd :miss:

Welkom Mudkip!

Zonde dat je al die sets nu kwijt bent, maar er komen nog genoeg mooie aan :omg:

Spoiler:

O Ja hoor , genoeg mooie sets. Zelfs minions hahaha
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3689

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Do Mei 28, 2020 20:05

Welkom! Heb je jezelf trouwen vernoemd naar dit beestje:
Afbeelding
?
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Gebruikers-avatar
User

Mudkip

Rang

Nieuw

Nieuw
10

randstad

door Mudkip » Vr Mei 29, 2020 14:17

Bricknook schreef:Welkom! Heb je jezelf trouwen vernoemd naar dit beestje:
Afbeelding
?

Haha ja! Is toch wel een hele leuke Pokémon in zn 1e vorm
Gebruikers-avatar
User

SamtheChemist

Rang

premium

premium
713

Wo Okt 19, 2016 12:13

Woudenberg

door SamtheChemist » Zo Mei 31, 2020 22:10

Welkom op het forum!
Gebruikers-avatar
User

edwinedje

375

Do Aug 09, 2007 16:41

Zaandam

door edwinedje » Vr Jul 31, 2020 10:54

Nou het was even zoeken ...

Mijn oude voorstel topic is dicht;
viewtopic.php?f=3&t=4352

Het centraal topic waar naar verwezen wordt is gesloten;
viewtopic.php?t=2649

Het [oude] grote voorstel topic is ook dicht;
viewtopic.php?f=12&t=6187

De verwijzing in dat topic naar de Lounge is kapot;
https://www.lowlug.nl/forums/3/12370.html

Na wat heen en weer klikken hier terecht gekomen .... jullie leggen de lat voor afvalligen wel heel hoog om terug te keren :-)

Een herintreder dus ...
In de vorige periode was ik heavy in de Bionicle tot op een punt dat ik tot aan de STARS editie in 2010 de collectie zo goed als compleet had. 8-)

Tot ik de vitrine kasten voor iets anders nodig had ... en alles verkocht.
Geld en ruimte gingen in een andere hobby die me nu weer terugbrengt bij LEGO.

En als techneut ben ik van eerst proberen, en dan vragen dus ik ben vol in de Software gedoken omdat fysieke bouwruimte nog even ontbreekt. Maar omdat ik ongetwijfeld snel vragen zal hebben, en ik deze niet zomaar boem-pats op het forum wilde zetten. Net als out-of-the-blue opmerkingen bij andere topics wilde vermijden dacht ik mijzelf even te herintroduceren ...

Edwin, bijna 50, nog steeds in Zaandam. Zelfde Werkgever, maar nu "(home) office based".
Minder haar op hoofd, meer op kin. Metalhead, maar ook Hip/Hop Liefhebber, Motorrijder, Whiskyliefhebber ... en nu weer Lego "bouwer".

Eerste vraag ... is er een topic/lijst met handige websites?
Lego.com, Bricklink, Brickset zijn bekend.
Zijn PEERON & Brickshelf nog steeds een dingetje?
Zag al iets van Rebrickable & P.A.B., maar wellicht dat er meer zijn sinds mijn laatste wapenfeiten in 2011 ...

Tot ergens op het forum ...
Gr,
Edwin
Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel, maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. -- Def P --
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4301

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Vr Jul 31, 2020 11:39

Welkom terug. Je had ook niet weg moeten gaan :P
edwinedje schreef:Geld en ruimte gingen in een andere hobby die me nu weer terugbrengt bij LEGO.
Ik ben wel benieuwd naar deze link van je oude hobby naar Lego.
Gebruikers-avatar
User

Orange L.

469

Zo Nov 24, 2013 18:34

door Orange L. » Vr Jul 31, 2020 11:41

Welkom!!
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
909

Vr Aug 22, 2014 16:28

door Berthil » Vr Jul 31, 2020 12:09

Welkom terug!
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
3093

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Za Aug 01, 2020 7:04

Een medezaankanter, welkom (terug) :duim:
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
834

Do Mei 02, 2013 7:19

Zwolle

door UrbanErwin » Za Aug 01, 2020 11:17

edwinedje schreef:Nou het was even zoeken ...
Eerste vraag ... is er een topic/lijst met handige websites?
Lego.com, Bricklink, Brickset zijn bekend.
Zijn PEERON & Brickshelf nog steeds een dingetje?
Zag al iets van Rebrickable & P.A.B., maar wellicht dat er meer zijn sinds mijn laatste wapenfeiten in 2011 ...

PEERON en Brickshelf zijn nog actief, maar ze worden niet meer actief gebruikt (AFAIK)
Rebrickable is een website waar mensen instructies uploaden om door andere mensen (evt tegen betaling) te downloaden, het heeft dacht ik een BL wanted list integratie, maar ik ben er zelf ook niet heel bekend mee.
Foto's: Flickr
'Sorry mijn naam is niet UrbanEdwin'
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
2628

Zo Sep 07, 2008 17:54

Zutphen

door koffiemoc » Do Aug 06, 2020 23:07

edwinedje schreef:Zijn PEERON & Brickshelf nog steeds een dingetje?

Qua gebruik zijn Peeron en Brickshelf in diepe coma. Dat wordt niet meer wat. Voor het delen van mocs wordt Flickr nog steeds volop gebruikt, maar ook Instagram meer en meer.

Brickset wordt steeds uitgebreider in functionaliteit, vooral om je eigen voorraad bij te houden. Bricklink is overgekocht door Lego zelf. De consequenties gaan zich de komende tijd aftekenen. Vooralsnog: BTW-regels voor verkopers, en geen custom (third party, of zelf verchroomde) parts meer. Brickowl is erbij gekomen als marktplaats, heb ikzelf nog nooit gebruikt. Rebrickable gebruik ik weinig, heb al wel naar hun API gekeken.

Er wordt steeds meer moc-instructies gedeeld, steeds vaker tegen betaling, o.a. op bricksafe.com. Voor digitaal ontwerpen is stud.io erbij gekomen. [edit]Oh wacht, die had je zelf al gezien zien ik. En welkom terug![/edit]

Op de site van Lego zelf had je al PAB (Pick a Brick). Beperkt assortiment, niet erg lage prijzen. Lowluggers hebben steeds meer B&P (Bricks & Pieces) ontdekt. Ook een onderdeel van de site, oorspronkelijk gericht op de service om ontbrekende/defecte onderdelen te kunnen bestellen. Maar nu ook om losse parts te kopen.

Wat blogs betreft lees ik regelmatig de brothers brick (ook al een oudje) en new elementary. En om prijzen van sets te vergelijken gebruiken we soms brickwatch.
Baldrick, have you no idea what irony is? Yeah. It's like goldy and bronzy, only it's made of iron.
my koffiemocs @ flickr.
no avatar
User

geert h

Rang

Nieuw

Nieuw
2

Za Aug 08, 2020 11:14

door geert h » Wo Aug 12, 2020 10:20

Goedemorgen,

Ik ben Geert en eind 30. Een paar weken geleden alle Lego uit mijn jeugd meegekregen van mijn ouders, ze hadden alles uitgezocht wat van wie was en ik heb ze geholpen met de sets compleet maken. Tijdens het controleren of ze volgens de bricklink lijsten compleet zijn, ben ik ontwaakt uit mijn dark Ages en is het goed gaan kriebelen. Een programma als Legomaster helpt daar ook zieker aan bij. Dankzij een kennis Heb ik de meeste sets compleet gekregen, al kwam ik er bij delaatste zet achter toch nog een helmpje te missen. Maar dat gaat vast goed komen.

Afgelopen weekend een partijtje van 7 kg lego via marktplaats gekocht, maar dat viel vies tegen met sorteren. Een hoop bricks van andere merken. We zullen het als leergeld beschouwen. En dan valt 7 kg best tegen qua hoeveelheid, dus maandag een partij van 50 kg gekocht. Als we het doen, doen we het ook maar gelijk goed. Verdeeld over meerdere tassen en kratten het nodige gecontroleerd, blijkt er thuis uiteindelijk in 1 tas een redelijke hoeveelheid andere bricks te zitten. De rest van de tassen en bakken zijn zuiver lego, dus dat valt mee. Ik denk uiteindelijk 1 kg ander spul.

Nadeel is dat deze partij niet echt zuiver is, dus dat word straks flink wassen. Eerst maar een grove sortering maken, maar dat is al een flinke klus. En wat is er in de loop van mijn dark ages veel bij gekomen, echt leuk om allemaal te ontdekken.

Voor sorteren en schoonmaken heb ik de nodige topics al gevonden, nu alleen het nodige zien op te schalen. Lego laten drogen op een handdoek schiet niet echt op bij deze hoeveelheden. Wel heb ik al meerdere 10 l emmers om in schoon te maken, en ga ik van een 20 l emmer de bodem perforeren om als grote vergiet te gebruiken.

Gelukkig vind mijn vriendin het tot op zekere hoogte ook leuk, en zij houd zich vooral met de minifigs bezig.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
4301

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Wo Aug 12, 2020 11:43

Welkom Geert. Leuk om te lezen.
Schoonmaken gaat ook goed in de wasmachine, in bv een kussensloop met rits.
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
11213

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Wo Aug 12, 2020 12:14

En met dit weer lijkt het me best te doen om de onderdelen te drogen op een handdoek. Niet allemaal tegelijk misschien, maar je kunt elk half uur een nieuwe shift doen ;-)
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
no avatar
User

geert h

Rang

Nieuw

Nieuw
2

Za Aug 08, 2020 11:14

door geert h » Wo Aug 12, 2020 14:05

Bedankt voor jullie tips en welkom.Ik heb meerdere schone emmers waar ik ze in kan laten weken en schoonmaken, en heb vandaag een schone emmer van 20 l met gaatjes in de bodem om ze na te spoelen. Wasmachine ben ik zelf minder fan van. Dan worden het met 55 kg lego ook best veel toeren om te wassen.

En drogen op een handdoek zal zeker gaan op dit moment, maar gaat meer om de schaal dat mij dan minder lijkt. Ik denk eerder aan een groot laken, daar past meer op.
Vorige