De sets van 2008!

Technic 2008

Gebruikers-avatar
User

Rusty

14445

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Ma Jul 07, 2008 22:04

Jammer dat ze een goed idee, een 3 breed dif, zo slecht hebben uitgevoerd...
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
Gebruikers-avatar
User

merman

2346

Za Jul 01, 2006 14:17

Amsterdam

door merman » Ma Jul 07, 2008 22:08

Laatst gewijzigd door merman op Do Jul 10, 2008 13:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
I roared. And I rampaged...
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14445

Emmeloord

door Rusty » Di Jul 08, 2008 6:39

Van de Off Roader werken de laatste 2 links niet. :?
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Gebruikers-avatar
User

starlegowars

636

Ma Mrt 17, 2008 13:12

delft

door starlegowars » Di Jul 08, 2008 7:28

Zo te zien heeft iemand de 8294 excavator al in huis.

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=328578
Gebruikers-avatar
User

Snoopy1975

342

Za Dec 29, 2007 9:32

Brunssum

door Snoopy1975 » Di Jul 08, 2008 7:44

Ik heb de graafmachine gister besteld, als ik hem in huis heb zal ik een repro van het bouwproces maken en deze op brickshelf plaatsen

Daarna ga ik proberen hem geheel te motorischeren, maar dat zal wel lastig worden, echt veel ruimte voor 4 a 5 motoren zie ik niet
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14445

Emmeloord

door Rusty » Di Jul 08, 2008 8:08

Afbeelding

Gaat het geen problemen dat de bevestiging van de actuator uit de middellijn zit, wanneer de actuator onder druk staat en uitgeschoven is?

Gebruikers-avatar
User

Duq

8236

Za Okt 18, 2003 20:26

Dublin

door Duq » Di Jul 08, 2008 9:43

Lijkt me niet zo'n probleem zolang de belasting niet extreem is. Ik vraag me juist af of het problemen gaat geven dat het draai-/bevestigingspunt niet op een lijn zit met het scharnierpunt van de kruiskoppeling als je die erop zet.
Als u begrijpt wat ik bedoel...

Edit: Zie net dat dat opgelost wordt met een opzet-stuk:
Afbeelding
There is no cloud. It's just someone else's computer.
no avatar
User

Menno Gorter

1541

Do Dec 30, 2004 2:24

door Menno Gorter » Di Jul 08, 2008 10:12

Waarschijnlijk is er nòg een ander speciaal onderdeel voor gemaakt ook:

Kijk hier maar eens op bladzijde 75: onderdeel# 4528377 !!!!
Dat onderdeel is heel handig om een actuator rechtstreeks op een PF-motor te monteren, o.a. ....

En eigenlijk wilde ik die doos juist niet kopen; hebben ze me toch weer beet...
Gebruikers-avatar
User

Duq

8236

Dublin

door Duq » Di Jul 08, 2008 10:49

Benieuwd hoe dat gebruikt wordt, want ik het hoofdmodel zie ik dat ding niet terug...
Gebruikers-avatar
User

Erik Leppen

3581

Zo Jul 18, 2004 12:17

Almere

door Erik Leppen » Di Jul 08, 2008 11:36

Onderaan de instructies voor de telehandler staat: ga naar www.lego.com/technic voor bouwinstructies, dus ik denk, even kijken. Maar als ik daar dan ben, hoe kom ik dan bij de instructies? Dat is mij niet duidelijk. Staan die er al wel op?

Verder heb ik het idee dat ze de modellen bijzonder ingewikkeld hebben gemaakt. Soms zit je volgens mij een heel end te prutsen met kleine onderdeeltjes met als doel om een tandwieloverbrenging te maken. Ik heb soms zo'n idee van "dat kan toch veel simpeler?". hebben jullie dat ook als je de instructies van (de hoofdmodellen van) de nieuwe sets bekijkt, en dan met name die van 8295?

Verder ben ik 't eens met de commentaren over de nieuwe differentieel - vooral dat tussenshotje is bijzonder knullig, want het heeft geen voordelen (behalve makkelijker bouwen :roll:) en wel nadelen: je kan er alleen maar oneven lengtes assen mee maken als je de differentieel in het midden wil hebben (twee keer dezelfde as met noodzakelijkerwijs een nopje ertussen, je kan de as niet een half nopje doorschuiven om zo twee keer zo veel mogelijkheden te genereren) en bovendien zit de as naar mijn mening minder goed vast als je 'm niet een half nopje doorduwt zoals in de oude differentieels de standaard was). Wat betreft het hoektandwiel dat er nu aan zit - ik heb het altijd erg onhandig gevonden dat je het oude differentieel niet direct onder een hoek kon aandrijven zoals dat bij de nog oudere lichtgrijze versie (uit o.a. [set]8868[/set]) het geval was, ik vind t wel goed dat dat nu terug is. Wel jammer dat dat de enige mogelijkheid is, een tandwiel zoals dat van de lichtgrijze versie was wat mij betreft beter geweest (eigenlijk gewoon de beste optie) en dat kan ook best in drie nopjes.

Volgens mij maakt LEGO de onderdelen zo dat zij er mee kunnen wat zij willen in hun modellen, maar het kan ze, zo lijkt het, geen moer schelen of er verder nog andere mogelijkheden met een onderdeel zijn....en dat is erg jammer...

Edit: verder vind ik 't erg vreemd dat terwijl de tandwielkleurtjes bedoeld waren ter goed onderscheid, dat de tandwielen die op elkaar lijken - de 12-tand bevel, 20-tand enkel bevel en 20-tand dubbel-bevel - dezelfde kleur hebben :?
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

4466

Di Aug 07, 2007 22:05

Groningen

door LegoHenkie » Di Jul 08, 2008 12:01

Erik Leppen schreef:Onderaan de instructies voor de telehandler staat: ga naar www.lego.com/technic voor bouwinstructies, dus ik denk, even kijken. Maar als ik daar dan ben, hoe kom ik dan bij de instructies? Dat is mij niet duidelijk. Staan die er al wel op?

Die staan er nog niet op Erik. Trouwens het producten-gedeelte van de site moet nog voorzien worden van de nieuwe sets. Je bent effe te snel. :x

Erik Leppen schreef:Volgens mij maakt LEGO de onderdelen zo dat zij er mee kunnen wat zij willen in hun modellen, maar het kan ze, zo lijkt het, geen moer schelen of er verder nog andere mogelijkheden met een onderdeel zijn....en dat is erg jammer...

Hierin is Lego niet de enige. Programmeurs kennen dit van Microsoft.

Ik ben het met je eens dat dit jammer is.
Gebruikers-avatar
User

Duq

8236

Dublin

door Duq » Di Jul 08, 2008 13:18

Erik Leppen schreef:Verder heb ik het idee dat ze de modellen bijzonder ingewikkeld hebben gemaakt. Soms zit je volgens mij een heel end te prutsen met kleine onderdeeltjes met als doel om een tandwieloverbrenging te maken. Ik heb soms zo'n idee van "dat kan toch veel simpeler?". hebben jullie dat ook als je de instructies van (de hoofdmodellen van) de nieuwe sets bekijkt, en dan met name die van 8295?

Ik heb er nog niet uitgebreid naar gekeken eigenlijk...

Erik Leppen schreef:Verder ben ik 't eens met de commentaren over de nieuwe differentieel - vooral dat tussenshotje is bijzonder knullig, want het heeft geen voordelen (behalve makkelijker bouwen :roll:) en wel nadelen

Volgens mij is dat zo verholpen (waar heb ik dat Stanley mes gelaten?)...

Erik Leppen schreef:Volgens mij maakt LEGO de onderdelen zo dat zij er mee kunnen wat zij willen in hun modellen, maar het kan ze, zo lijkt het, geen moer schelen of er verder nog andere mogelijkheden met een onderdeel zijn....en dat is erg jammer...

Erger nog: het lijkt erop dat onderdelen worden ontworpen voor een bepaald model, niet om in het systeem te passen. Dat is niet alleen beperkend voor MOCs, maar ook voor toekomstige sets.
no avatar
User

ReneR

170

Do Feb 02, 2006 12:23

Deventer

door ReneR » Di Jul 08, 2008 13:31

Ik vind de laatste commentaren wel erg negatief. In het verleden zijn er talloze onderdelen ontworpen die het niet verder dan één set gebracht hebben (vooral in bijv. 8880 en 8448) en daar klagen mensen weinig over. Het nieuwe differentieel lijkt me, afgezien van het blokje in het midden (maar dat voorkomt dat de as doorschuift), juist wel handig voor modellen van een oneven aantal studs breed. En dat is met studless toch het meest gangbaar. Als het voor je MOC niet uitkomt, kun je gewoon een oude gebruiken. Onoverkomelijke problemen zie ik in elk geval niet.

Verder vind ik de nieuwe modellen wel geslaagd eigenlijk. Vooral de techniek in 8297 valt me erg mee, had dit model veel simpeler verwacht.
no avatar
User

Menno Gorter

1541

door Menno Gorter » Di Jul 08, 2008 13:37

Duq schreef:Volgens mij is dat zo verholpen (waar heb ik dat Stanley mes gelaten?)...

Dat kon bij die oude lichtgrijse ook al gemakkelijk; die was zo drie breed te maken.
Maar ja, modificeren is not-done...
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14445

Emmeloord

door Rusty » Di Jul 08, 2008 14:50

ReneR schreef:Ik vind de laatste commentaren wel erg negatief. In het verleden zijn er talloze onderdelen ontworpen die het niet verder dan één set gebracht hebben (vooral in bijv. 8880 en 8448) en daar klagen mensen weinig over. Het nieuwe differentieel lijkt me, afgezien van het blokje in het midden (maar dat voorkomt dat de as doorschuift), juist wel handig voor modellen van een oneven aantal studs breed. En dat is met studless toch het meest gangbaar. Als het voor je MOC niet uitkomt, kun je gewoon een oude gebruiken. Onoverkomelijke problemen zie ik in elk geval niet.

Verder vind ik de nieuwe modellen wel geslaagd eigenlijk. Vooral de techniek in 8297 valt me erg mee, had dit model veel simpeler verwacht.

De ophanging uit de 8880 is toch prima bruikbaar? Volgens mij worden er zelfs trialtrucks mee gemaakt.

En ik denk niet dat ze dat nieuwe diff en die 3L-u-joint alleen voor 1 set hebben ontwikkeld, dus blijven we nog wel even met deze versies zitten.

Gebruikers-avatar
User

Duq

8236

Dublin

door Duq » Di Jul 08, 2008 16:06

Rusty schreef:De ophanging uit de 8880 is toch prima bruikbaar? Volgens mij worden er zelfs trialtrucks mee gemaakt.

Klopt. Maar het ging erom dat Lego hem maar in 1 set heeft gebruikt.
no avatar
User

ReneR

170

Deventer

door ReneR » Di Jul 08, 2008 17:38

Duq schreef:
Rusty schreef:De ophanging uit de 8880 is toch prima bruikbaar? Volgens mij worden er zelfs trialtrucks mee gemaakt.

Klopt. Maar het ging erom dat Lego hem maar in 1 set heeft gebruikt.

Bovendien kan de ophanging alleen maar met de bijpassende wielen gebruikt worden.

En de komst van de 3L joint is natuurlijk een goede zaak, ook passend bij de oneven breedte van huidige modellen. Als ze hem een jaar eerder hadden toegepast hadden ongelukkige verbindingen als die in de combine harvester voorkomen kunnen worden :cry:
Gebruikers-avatar
User

jovel

1661

Za Jan 28, 2006 12:53

Leunen

door jovel » Wo Jul 09, 2008 16:27

Menno Gorter schreef:Waarschijnlijk is er nòg een ander speciaal onderdeel voor gemaakt ook:

Kijk hier maar eens op bladzijde 75: onderdeel# 4528377 !!!!
Dat onderdeel is heel handig om een actuator rechtstreeks op een PF-motor te monteren, o.a. ....

En eigenlijk wilde ik die doos juist niet kopen; hebben ze me toch weer beet...

Dat onderdeel zag ik ook al staan. Begrijp alleen niet waarom het in de set zit, het wordt volgens mij helemaal niet gebruikt. Ook niet bij het motoriseren van de set ( misschien bij het alternatief :?: ).

En waarom zou ik een PF-motor rechtstreeks op een liniear actuator willen plaatsen? Het lijkt me dat dat a) veel te snel draait, en b) er zo'n witte slipgear ( onthoudt de naam van die dingen nooit ) tussen moet ter beveiliging.

Erik Leppen schreef: Verder ben ik 't eens met de commentaren over de nieuwe differentieel - vooral dat tussenshotje is bijzonder knullig, want het heeft geen voordelen (behalve makkelijker bouwen ) en wel nadelen

Het tussenschotje heeft als voordeel dat de 12z tandwieltjes nog IETS beter op hun plaats blijven zitten. Van mij mag het ding wel iets ingekort worden zodat er ook andere asjes gebruikt kunnen worden. Het grootste gemis van het nieuwe diff vind ik echter dat het tandwiel niet dubbel bevel is, dat zou een paar goede extra mogelijkheden geven.

Edit : Was het iemand al opgevallen dat er in het tandwiel een stuk ontbreekt ( daar waar die gleuf zit ).
Mijn camera vergroot 10x, maar de elfde keer deedt-ie het ook.
no avatar
User

Menno Gorter

1541

door Menno Gorter » Wo Jul 09, 2008 19:13

jovel schreef:Was het iemand al opgevallen dat er in het tandwiel een stuk ontbreekt ( daar waar die gleuf zit ).

Als dat er al echt zit heeft het iets te maken met de mal; soms ontkom je er niet aan.
Omdat het anders niet mogelijk is om iets te maken, oftewel de mal wordt te gecompliceerd.
Maar het kan ook zijn dat het een foutje in de tekening is.
Zal wel zien wat het echt is.
Gebruikers-avatar
User

Erik Leppen

3581

Almere

door Erik Leppen » Wo Jul 09, 2008 20:39

Menno Gorter schreef:
jovel schreef:Was het iemand al opgevallen dat er in het tandwiel een stuk ontbreekt ( daar waar die gleuf zit ).

Als dat er al echt zit heeft het iets te maken met de mal; soms ontkom je er niet aan.
Omdat het anders niet mogelijk is om iets te maken, oftewel de mal wordt te gecompliceerd.

Volgens mij is dat zodat je het 12-tands tandwieltje er makkelijk in kan leggen (een beetje zoals bij dit onderdeel. Of je bedoelt iets anders :P
Gebruikers-avatar
User

merman

2346

Za Jul 01, 2006 14:17

Amsterdam

door merman » Do Jul 10, 2008 13:02

Ik weet niet of iemand de blog technicbricks kent. Even googlen onder die naam en je komt er. Daar heeft iemand een LA gesloopt. Het ding is 11L en uitgeschoten 16L lang. Binnenin zit een witte huls met een schroefdraad. Een soort wormwiel binnenstebuiten. Als je het uiteinde niet vastzet gaat het ook niet naar buiten. Uitschuiven kost 26 omwentelingen
I roared. And I rampaged...
Gebruikers-avatar
User

starlegowars

636

delft

door starlegowars » Do Jul 10, 2008 13:05

Atembo krijg de nieuwe technic sets over 4 weken binnen. De graafmachine altans daar had ik om gevraagd dus dan zullen die andere ook wel komen.
Gebruikers-avatar
User

legOscar

3219

Zo Dec 30, 2007 18:25

Culemborg

door legOscar » Do Jul 10, 2008 15:29

@ starlegowars; Wat is de prijs ?

@ merman; Die LA's schuiven in 7.1 seconden uit met een PF-XL motor en 3.9 met een PF-Medium. Daar hoeft dus maar weinig vertraging op :)
I Love it when a MOC comes together.

Flickr
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14445

Emmeloord

door Rusty » Do Jul 10, 2008 15:47

merman schreef:Ik weet niet of iemand de blog technicbricks kent. Even googlen onder die naam en je komt er. Daar heeft iemand een LA gesloopt. Het ding is 11L en uitgeschoten 16L lang. Binnenin zit een witte huls met een schroefdraad. Een soort wormwiel binnenstebuiten. Als je het uiteinde niet vastzet gaat het ook niet naar buiten. Uitschuiven kost 26 omwentelingen

Dan denk ik dat een motor bij de excavator eigenlijk min of meer een verplichte optie is, wil je geen lamme vingers krijgen. Of ze moeten tussen de actuator en het bedieningswieltje een versnelling hebben ingebouwd.

Hieronder staat een filmpje waar iemand de kraan met de hand bediend, zodat je kan zien hoeveel je moet draaien om er wat beweging in te krijgen.

http://www.youtube.com/watch?v=Z09l5jnjFLc

Gebruikers-avatar
User

jovel

1661

Za Jan 28, 2006 12:53

Leunen

door jovel » Do Jul 10, 2008 15:49

Eirk Leppen schreef:Volgens mij is dat zodat je het 12-tands tandwieltje er makkelijk in kan leggen (een beetje zoals bij dit onderdeel. Of je bedoelt iets anders

Die gleuf zal inderdaad bedoeld zijn om de 12z tandwieltjes er makkelijker in te krijgen. Het frapante eraan is dat diezelfde gleuf door loopt tot IN het tandwiel. Van de tandjes die in de gleuf vallen ( 3 stuks ) ontbreekt dus gewoon een stuk.

Merman schreef:Ik weet niet of iemand de blog technicbricks kent

TechnicBRCIKs, is inderdaad een erg leuke site die, als je van technic houdt, zeker de moeite waard is om regelmatig te bezoeken.
Mijn camera vergroot 10x, maar de elfde keer deedt-ie het ook.
Gebruikers-avatar
User

legOscar

3219

Culemborg

door legOscar » Do Jul 10, 2008 15:50

pfff... daar zou je moe van worden... :|

Flickr
Gebruikers-avatar
User

starlegowars

636

delft

door starlegowars » Do Jul 10, 2008 16:10

legOscar schreef:@ starlegowars; Wat is de prijs ?

@ merman; Die LA's schuiven in 7.1 seconden uit met een PF-XL motor en 3.9 met een PF-Medium. Daar hoeft dus maar weinig vertraging op :)

De set wordt waarschijnlijk € 39,95 :wink:

Maar die cilinders schuiven dus met m moter sneller uit dan een xl moter. Je zou denken dat het andersom is.
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14445

Emmeloord

door Rusty » Do Jul 10, 2008 16:18

starlegowars schreef:
legOscar schreef:@ starlegowars; Wat is de prijs ?

De set wordt waarschijnlijk € 39,95 :wink:

Maar die cilinders schuiven dus met m moter sneller uit dan een xl moter. Je zou denken dat het andersom is.

Heeft de M-motor niet een hoger toerental maar minder kracht dan een XL-motor? Dat verklaart het verschil dan toch?

Gebruikers-avatar
User

starlegowars

636

delft

door starlegowars » Do Jul 10, 2008 16:22

Daar heb je gelijk in.
Gebruikers-avatar
User

Dryw Filtiarn

2368

Ma Nov 07, 2005 0:30

Haaksbergen

door Dryw Filtiarn » Do Jul 10, 2008 17:12

Was iemand al opgevallen trouwens dat in de offroader ook nieuwe draagarmen zitten voor de wielophanging?
Een dag niet met steentjes gespeeld is een dag niet geleefd.
Mijn stenenwinkeltje: Dryw's Brickstore
Gebruikers-avatar
User

mahjqa

5601

Ma Feb 07, 2005 1:03

Utrecht

door mahjqa » Do Jul 10, 2008 17:15

Al een tijdje. Ze zijn 6 noppen lang (IPV 6.5), en met die nieuwe vorm zal vast wel wat te verzinnen zijn.
Niet krabben, daar wordt het alleen maar erger van.
Gebruikers-avatar
User

Erik Leppen

3581

Almere

door Erik Leppen » Do Jul 10, 2008 17:22

merman schreef:Als je het uiteinde niet vastzet gaat het ook niet naar buiten.
Als ik je goed begrijp dan betekent dit dus dat het uitschuivende deel niet nog eens apart kan draaien zonder uit te schuiven. Jammer, want als er nu enige kracht op staat dan gaat je constructie wringen...

Hoe dan ook wil ik in de toekomst (waarschijnlijk verjaardag 2009) de telehandler hebben, dus ongeveer zo lang zal ik nog moeten wachten op de LA's...
no avatar
User

ReneR

170

Deventer

door ReneR » Do Jul 10, 2008 18:36

Rusty schreef:
merman schreef:Ik weet niet of iemand de blog technicbricks kent. Even googlen onder die naam en je komt er. Daar heeft iemand een LA gesloopt. Het ding is 11L en uitgeschoten 16L lang. Binnenin zit een witte huls met een schroefdraad. Een soort wormwiel binnenstebuiten. Als je het uiteinde niet vastzet gaat het ook niet naar buiten. Uitschuiven kost 26 omwentelingen

Dan denk ik dat een motor bij de excavator eigenlijk min of meer een verplichte optie is, wil je geen lamme vingers krijgen. Of ze moeten tussen de actuator en het bedieningswieltje een versnelling hebben ingebouwd.

Als ik het goed gezien heb zitten er tandwieloverbrengingen tussen van 3:1 en 4:5. Dat komt dus neer op maximaal ongeveer 11 slagen met het draaiwiel, valt wel mee dus. Op het filmpje ziet het er ook niet heel traag uit (neem aan dat het geen fast forward is...).
Gebruikers-avatar
User

legOscar

3219

Culemborg

door legOscar » Do Jul 10, 2008 18:40

Erik Leppen schreef:Hoe dan ook wil ik in de toekomst (waarschijnlijk verjaardag 2009) de telehandler hebben, dus ongeveer zo lang zal ik nog moeten wachten op de LA's...

Je kan ook de 8294 voor kerst of sint vragen, daar zitten er gelijk twee in, en tracks erbij! :wink:

Flickr
no avatar
User

Menno Gorter

1541

door Menno Gorter » Do Jul 10, 2008 19:51

mahjqa schreef:Al een tijdje. Ze zijn 6 noppen lang (IPV 6.5), en met die nieuwe vorm zal vast wel wat te verzinnen zijn.

Ja; je zou het bijna vergeten dat er inderdaad ook heel mooie nieuwe onderdelen verzonnen worden! :wink:
no avatar
User

ReneR

170

Deventer

door ReneR » Do Jul 10, 2008 19:58

jovel schreef:

Merman schreef:Ik weet niet of iemand de blog technicbricks kent

TechnicBRCIKs, is inderdaad een erg leuke site die, als je van technic houdt, zeker de moeite waard is om regelmatig te bezoeken.

Op die site staat ook een ander cool filmpje van 8294, voorzien van meerdere motoren en afstandbediening, voor beide LA-functies en draaien van de turntable. Ziet er zeer vloeiend uit!
http://nl.youtube.com/watch?v=NJitICET1 ... gspot.com/
no avatar
User

Menno Gorter

1541

door Menno Gorter » Do Jul 10, 2008 20:59

Erik Leppen schreef:
Menno Gorter schreef:

Volgens mij is dat zodat je het 12-tands tandwieltje er makkelijk in kan leggen (een beetje zoals bij dit onderdeel. Of je bedoelt iets anders :P

Ik heb geen idee; ik probeer al een tijdje over te komen als iemand die de weg kwijt is.
Gebruikers-avatar
User

Han

59

Zo Mei 27, 2007 14:40

door Han » Do Jul 10, 2008 21:08

Aardig om te vermelden is dat de Telehandler in de praktijk nogal wat speling blijkt te hebben op het stuurmechanisme. Er zit vrij veel speling in de overbrenging via beams (zowel voor als achter). E.a. is te zien op de bouwinstructies van deel-1.
Technic MLcad models: www.designer-han.nl/lego
Gebruikers-avatar
User

harmjan

1115

Ma Mrt 26, 2007 10:14

Kollum, Friesland

door harmjan » Vr Jul 11, 2008 14:41

foto's van de offroader: (niet allemaal even goed)
link :D :D

EDIT: hoe duur zou de offroader ongeveer worden?
Playing with LEGO every day, keeps the docter away.

brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Erik Leppen

3581

Almere

door Erik Leppen » Vr Jul 11, 2008 18:18

Ter informatie: op het forum van www.nicjasno.com heeft iemand de offroader al in huis en heeft het nieuwe differentieel getest: het schijnt niet te slippen en de overbrenging schijnt sterk genoeg te zijn om een XL-motor te stoppen.

Hij heeft wel al een kruiskoppeling in twee gedeeld, maar dat was in het midden dus dat kon gewoon weer worden gerepareerd. Voor mensen die zin hebben Engels te lezen, zie http://www.nicjasno.com/forum/viewtopic.php?t=1254 .
VorigeVolgende