Alexander schreef:die van jou hing ook scheef als een gezonken slagschip, en die was neit 100% op de verren, maar ongeveerd opgehangen met veren voor centrering (wat dus niet werkte)
Bij schommelassen raad ik aan om het diff. A-centrisch te plaatsen. En dan met 2 kruiskoppelingen naar centrale aandrijflijn te leiden.
Waarom? : Dan rust het gewicht van je opbouw niet op je aandrijflijn!
als je alle unimogs afgaat die hier gebouwd zijn.. zul je zien dat ze dit ook allemaal hebbenEen unimog heeft assen waarvan het differentieel niet in het hartlijn van de wielen zit. Er is een tandwieloverbrenging "in" het wiel. Hierdoor heb nog wat extra grondspeling. Deze constructie is vij makkelijk te maken met LEGO. Heb ik zelf meerder keren gedaan. Als je hier een 8/24 overbrenging van maakt staat er meteen wat minder koppel op te kruiskoppelingen.[/i]
Alexander schreef:Waarom? : Dan rust het gewicht van je opbouw niet op je aandrijflijn!
een ander idee is, om er draaitafels tussen te plaatsen, geeft zeg maar hetzelfde effect, de assen worden niet belast, maar kunnen, in tegenstelling tot.. wel gewoon in lijn met het draaipunt doorgevoerd worden
(vooral goed te zien in de truck van Mahjqa, die heeft de speciale blauwe draaitafels))
Een unimog heeft assen waarvan het differentieel niet in het hartlijn van de wielen zit. Er is een tandwieloverbrenging "in" het wiel. Hierdoor heb nog wat extra grondspeling. Deze constructie is vij makkelijk te maken met LEGO. Heb ik zelf meerder keren gedaan. Als je hier een 8/24 overbrenging van maakt staat er meteen wat minder koppel op te kruiskoppelingen.als je alle unimogs afgaat die hier gebouwd zijn.. zul je zien dat ze dit ook allemaal hebben![]()
een ander idee is, om er draaitafels tussen te plaatsen, geeft zeg maar hetzelfde effect, de assen worden niet belast, maar kunnen, in tegenstelling tot.. wel gewoon in lijn met het draaipunt doorgevoerd worden
Jurrien schreef:een stukje baan waarvoor je de kantelcontrole nodig hebt.![]()
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast