Trucktrial Rules ! , wat een geslaagde middag , de trucks stonden in de rij om in de caisson van Alexander ten onder te gaan
Maarrrrr, het was erg leuk om alle ontwerpen nu eens te zien rijden.
veel ontwerpen zijn ook nog niet echt solide , zo verloor ik diverse keren hetzelfde tandwieltje en waren de al te enthousiaste doordouwers bezig met afgebro(kkelde)ken assen of andere ongein bezig de baan te verwoesten of te blokkeren. Over de baan , het is niet de eerste oproep , maar maak nou eens een fatsoenlijk baanstuk waar je ZELF overheen kan hobbelen , en dan niet een ruïne van een romeins kasteel
wat dan al ruim een wielhoogte boven de grond is vrijgemaakt want dat is geen fatsoenlijk baanstuk. ten eerste kom je er zelf niet over en ten tweede probeert iedereen zijn auto tot het uiterste uit om met "stukken" af te blazen . kortom MIN 10 punten voor Alexanders hindernis.
Ten tweede, de inzenders / bouwers hebben een goede les geleerd veel gewicht is niet goed en te mooi bouwen kost je terreinvaardigheid.
en ik heb met mijn volledig ongeregelementeerde truck de boel flink het nakijken gegeven. Ok het was vals maar iedereen heeft ervan geleerd . mijn eigen creatie heeft ook mij iets geleerd , namelijk een RC op 1 : 144 is veuls te snel , ik kreeg geen tijd om te sturen en ik kreeg meer kapot dan dat ik langzaam de hindernis opklom , iets wat de 8x8 veel mooier en onverzettelijker deed. min 10 punten voor mij dus. tevens kun je zo zien dat 2 RC's de boel flink saaier zouden maken. kortom , Harde eis ! RC gebruiken , minimaal 1500 gram auto.
strategisch is het dus ook beter de geared motor voor een 4x4 te gebruiken , lichter en genoeg power voor 4 wielen.
ook heb ik laten zien dat op het nare randje van Jurrien na dan , dat de bodemvrijheid eigenlijk ondergeschikt is aan robuustheid.
het is dus een spel van , wat ga ik gebruiken en wat heb ik nodig.
de zijwaardse helling was voor mijn truck geen moeilijkheid terwijl sommigen behoorlijk aan het knijpen waren wegens hun hoge zwaartepunt , dankzij de al te mooie cabine.
in het midden van dit jaar moeten we nog maar eens een meeting plannen toch ?