Vanwege de internationale interesse, een apart forum voor trucktrial. International Trucktrialforum

getting started & regels

no avatar
User

pepijndevos

25

Do Dec 22, 2011 20:30

getting started & regels

door pepijndevos » Ma Dec 26, 2011 14:28

Zijn de regels hierboven nog steeds onveranderd van kracht? Er zijn nl. een hoop wielen en motors bij gekomen sindsdien.

Wat zou een goede "starters set" zijn? Ik heb 8448 en en paar geared 9V motors van de RCX, maar ik lees veel over Power Functions.

Ik zag een paar referenties naar modellen zoals ze die tegenwoordig niet meer maken. Zitten daar speciale onderdelen bij, of heb ik gewoon oud spul zitten lezen?

Ik kom ook hier en daar referenties naar meetings tegen, daar ga ik zelf nog even goed naar zoeken, want daar moet toch makkelijk iets over te vinden zijn.
no avatar
User

craneson

2030

Wo Aug 25, 2004 17:51

anywhere but home

Re: getting started & regels

door craneson » Ma Dec 26, 2011 16:16

de regels zijn in feite niet veranderd sinds de eerste set van een paar jaar geleden.
voorstellen om op te schalen zijn blijven hangen in afwegingen en beslissingsdrempels.
ik denk dat het tijd wordt voor een 1.1 set regels voor 2012.
mijn voorstel is om o.a. de gehele techniek van de 8110 te adopteren.
de basisgedachte van de eerste set regels waren dat eenieder niet direct zich een slag in de rondte moest gaan inkopen om mee te doen , de techniek was zoveel mogelijk zo simpel mogelijk gehouden om zoveel mogelijk deelnemers te kunnen aanspreken.
nu we al een paar jaar bezig zijn is eigenlijk de noodzaak om zo laag in te zetten verouderd.
Dus om Lego TruckTrial een boost te geven stel ik voor om de regels weer eens op te poetsen en aan te passen waar nodig.
ik zal het een en ander wel coordineren, dus alle deelnemers worden bij deze opgeroepen hun zegje te doen , het is niet de bedoeling dat er hele sets regels ingeleverd worden . houdt het bij suggesties en voorstellen. lees de oude regels door en refereer daar aan om aan te geven waar je wat wilt veranderen. 8-)
als je de bron wilt bereiken, moet je tegen de stroom in gaan
Gebruikers-avatar
User

Luc2000

1190

Ma Jul 20, 2009 12:09

Zuid-Limburg

door Luc2000 » Ma Dec 26, 2011 17:14

Alle wielen, niet naar een bestaand voertuig, max. aantal motoren: 1 XL, 1 RC, 2 M, 2 geareds, of 1 NXT motor. En dat was het denk ik wel. Zuigermotor lijkt me ook wel een must, en natuurlijk geen aangepaste onderdelen.

Dit is natuurlijk mijn mening, ik verwacht binnen een dag mensen die zeggen dat het te langzaam gaat met 1 XL.
Imagine - Build - Play

Brickshelf en Flickr
Gebruikers-avatar
User

Jurrien

397

Ma Jan 12, 2004 14:06

Utrecht

door Jurrien » Ma Dec 26, 2011 17:32

Ik denk aan de toevoeging van een lading, bijvoorbeeld 4 lege flesjes bier, of 1 liter water.
no avatar
User

tigerextreme

25

Ma Dec 12, 2011 0:35

schinveld

door tigerextreme » Ma Dec 26, 2011 17:35

Luc2000 schreef:Alle wielen, niet naar een bestaand voertuig, max. aantal motoren: 1 XL, 1 RC, 2 M, 2 geareds, of 1 NXT motor. En dat was het denk ik wel. Zuigermotor lijkt me ook wel een must, en natuurlijk geen aangepaste onderdelen.

Dit is natuurlijk mijn mening, ik verwacht binnen een dag mensen die zeggen dat het te langzaam gaat met 1 XL.

op kleine 4x4 trail trucks gaat 1 xl motor maar 6x6 & 8x8 gaat 1 niet werken

dus gewoon 2 is beeter en sneller
no avatar
User

craneson

2030

anywhere but home

door craneson » Ma Dec 26, 2011 18:20

een liter is wel één kilo , bedoel als je zo weinig motorvermogen erin stopt is een kilo aan de zware kant. maar een payload is wel een leuk idee.
weinig vermogen oftewel één motor voor de aandrijving is wel een grondregel , daarmee voorkom je al te grote verschillen en breng je brilliante bouwsels naar voren.
overigens komen de inrichtingseisen niet op de praatafel. die zijn echt om de zuiverheid van het idee te behouden, als je de zuigermotor eruit laat en de differentieels en de cabine, stoel, stuur en vering wordt het echt een heel saai afgetraind sparreboom figuur.
daar moeten we juist de lol van in blijven zien, die look en het concept.
in eerdere opdrachten hebben we al wat zeer gefabriceerde resultaten gezien , de mensen die het concept dan wel volgen komen er bedrogen af naast zo'n skelet.
maar lees en bekijk vooral de regels en speur naar onze poolse vrienden , die houden ook het concept of format erg aan , dat ziet er dan ook altijd weer super stoer uit. :duim:
Gebruikers-avatar
User

Luc2000

1190

Zuid-Limburg

door Luc2000 » Ma Dec 26, 2011 19:34

Een lading is idd wel leuk, maar dan moet er wel een laadbak verplicht worden (wat me ook een goed idee lijkt)

tigerextreme schreef:op kleine 4x4 trail trucks gaat 1 xl motor maar 6x6 & 8x8 gaat 1 niet werken

Een 6x6 of 8x8 werkt zeker weten met 1 XL, waarom zou deze niet werken? Ja, het gaat wat langzamer of je hebt minder trekkracht, maar niet iedereen heeft 2 XL's, en denk er ook aan dat voor 2 XL's eigenlijk ook 2 batterijdozen nodig zijn. Plus, wat craneson zegt: je voorkomt grote verschillen, en je moedigt leuke aandrijvingen aan.

craneson schreef:overigens komen de inrichtingseisen niet op de praatafel. die zijn echt om de zuiverheid van het idee te behouden, als je de zuigermotor eruit laat en de differentieels en de cabine, stoel, stuur en vering wordt het echt een heel saai afgetraind sparreboom figuur.

Ik vind dat een cabine, zuigermotor, stuur, vering en stoelen wel verplicht moeten zijn. Differentielen zijn erg leuk en handig, maar hoeven denk ik niet verplicht te zijn. Bedoel je trouwens ook dat het wel naar een echt model moet zijn? Want in Polen hebben ze dit namelijk wel.
Imagine - Build - Play

Brickshelf en Flickr
no avatar
User

pepijndevos

25

Do Dec 22, 2011 20:30

door pepijndevos » Ma Dec 26, 2011 20:30

Ik zou me kunnen voorstellen dat je schaalbare regels maakt. Stel dat je je uitdrukt in vermogen, eventueel gerelateerd aan formaat of gewicht. Op deze manier hoef je niet opnieuw regels te verzinnen voor nieuwe motors, en open je de deur naar eventuele andere classes.

Ik las een geluid om op te schalen, dan val ik toch al snel buiten de boot, met "slechts" een paar grote sets. Het zou toch leuk zijn als het financieel en ontwerp technisch haalbaar blijft voor de "beginner".

Om even terug te grijpen op mijn andere vraag: Goede starters kit? Vooral een XL motor, remote en goede wielen mis ik. Lineair actuator kan ook van pas komen. Is er mss een tooltje om sets op te zoeken met bepaalde onderdelen?
no avatar
User

craneson

2030

anywhere but home

door craneson » Ma Dec 26, 2011 23:52

Luc en Pepijn, goede bijdrage's maar ik moet wel iets doen aan de introductie van nieuwe onderdelen. en een start kit , PF , ab en XL of M motor is de minimumeis om met de tijd mee te gaan, verder zijn wielen in principe vrij tot de banden van de unimog toe , maar ook al heb je alle spullen uit de laatste tijd ...... Jurriaan heeft al laten zien dat je echt met zelfs motorfietswielen al een super presterende truck kan bouwen. die heeft zelfs al koningsassen toegepast (vertikaal aangedreven naaf) (als een van de eersten).
en ik denk dat de hele club al zeer leuke aandrijvingen heeft geprobeerd , dus laat maar komen die ideéen !.
En misschien een tip, er zijn prima losse onderdelen (nieuw) te koop via Bricklink , hoef je dus geen hele set te kopen voor een paar wielen. :slygrin:
no avatar
User

tigerextreme

25

Ma Dec 12, 2011 0:35

schinveld

door tigerextreme » Di Dec 27, 2011 19:04

Luc2000 schreef:Een lading is idd wel leuk, maar dan moet er wel een laadbak verplicht worden (wat me ook een goed idee lijkt)

tigerextreme schreef:op kleine 4x4 trail trucks gaat 1 xl motor maar 6x6 & 8x8 gaat 1 niet werken

Een 6x6 of 8x8 werkt zeker weten met 1 XL, waarom zou deze niet werken? Ja, het gaat wat langzamer of je hebt minder trekkracht, maar niet iedereen heeft 2 XL's, en denk er ook aan dat voor 2 XL's eigenlijk ook 2 batterijdozen nodig zijn. Plus, wat craneson zegt: je voorkomt grote verschillen, en je moedigt leuke aandrijvingen aan.

craneson schreef:overigens komen de inrichtingseisen niet op de praatafel. die zijn echt om de zuiverheid van het idee te behouden, als je de zuigermotor eruit laat en de differentieels en de cabine, stoel, stuur en vering wordt het echt een heel saai afgetraind sparreboom figuur.

Ik vind dat een cabine, zuigermotor, stuur, vering en stoelen wel verplicht moeten zijn. Differentielen zijn erg leuk en handig, maar hoeven denk ik niet verplicht te zijn. Bedoel je trouwens ook dat het wel naar een echt model moet zijn? Want in Polen hebben ze dit namelijk wel.

ik heb een zil 135 gebouwd maar heeft geen veering net als de echte versie
veert wel beetje maar bijna niks
Gebruikers-avatar
User

Zarpax

125

Ma Dec 26, 2011 16:44

door Zarpax » Wo Okt 31, 2012 19:22

Ik stel voor om slechts 1 regel te hanteren:
alle onderdelen van je TT moeten Lego zijn.
Met uitzonderingen van elastiekjes (die worden ook door Lego gebruikt) en de rc controller.

Al die beperkingen in aantal en type motoren? Waarom?

Je kan beter iedereen zijn eigen TT laten bouwen en als het aan komt op een wedstrijdje dan introduceren we verschillende klassen.
Bijvoorbeeld:
Klasse 1 --> TT met 1 aandrijfmotor
Klasse 2 --> TT met 2 of meer aandrijfmotoren

Je kan zelfs nog subklassen maken naar onderscheid van grootte van gebruikte banden.

Ik heb zelf een TT die geïnspireerd is op een DAF 95XF met 3 NXT motoren. 1 voor besturing en de overige twee voor de aandrijving. Ik bestuur mijn TT met de LegoNXT-app op mijn Android telefoon.

Het gaat uiteindelijk om de fun en om elkaars Lego enthousiasme met elkaar te delen. Al dat gedoe met regels komt naar mijn mening voort uit de klaagmentaliteit van Nederland. Laten we gewoon blij zijn als iemand een 16 x 16 TT maakt en als beste presteert i.p.v. je op je zieltje getrapt voelen, omdat je zulke Lego spullen niet hebt.

Toch?
Gebruikers-avatar
User

Jurrien

397

Utrecht

door Jurrien » Zo Nov 04, 2012 14:46

Hoi Zarpax (en andere TT liefhebbers)

welkom in dit topic. Ik zie dat je weer wat leven probeert te blazen in de TT :duim:

De regels zijn lang geleden door Craneson bedacht in een tijd dat men nog bij technic dacht aan blokjes met nopjes en gaten voor assen 8-) . Toen ik voor de eerste keer een truck probeerde te bouwen dacht ik dat het gewoon onmogelijk zou zijn :shakehead: Altijd ging er wel iets stuk en je moest echt heel heel heel veel proberen om succes te krijgen. Ik kreeg echt een kick toen ik voor het eerste een truck had die een hindernis kon nemen :cheer: Sindsdien zijn er zoveel nieuwe mogelijkheden gekomen met technic dat het (volgensmij dan) geen uitdaging meer is om een TT te maken die heel blijft. Ik denk dat we het weer echt spannend kunnen maken als we verplicht stellen dat je een voorgeschreven lading mee moet kunnen nemen. Bijvoorbeeld een pak melk van 1 liter, of 1.5 liter , of 2 pakken van 1 liter, (of een bak lego, etc. Dan zal er weer serieus moeten worden nagedacht over gewichtverdeling, wielslip, differentielen, etc. Ik ben benieuwd naar reacties van anderen.
Gebruikers-avatar
User

Luc2000

1190

Zuid-Limburg

door Luc2000 » Zo Nov 04, 2012 16:14

Of gewoon het aantal motoren en het aantal batterijdozen beperken tot 1. Hoe ik over de regels denk staat iets terug in dit topic. Ik heb een aantal keer geprobeerd een TT wedstrijd te houden, zonder succes. Dus nu maakt het me eigenlijk niet zo veel uit, ik ben al blij als er überhaupt iets georganiseerd wordt.
Imagine - Build - Play

Brickshelf en Flickr
Gebruikers-avatar
User

Zarpax

125

door Zarpax » Di Nov 06, 2012 1:33

TT's die een pak van 1 liter of 1,5 liter mee moeten nemen?? Da's 1 tot 1,5 kilo plus het gewicht van de verpakking/bak. Een beetje TT weegt 2 tot 3 kilo dus dan hebben we het over een gewichtsvermeerdering van 33 - 50%. Geen enkele TT zal dan goed over het parkoers kunnen gaan en als klap op de vuurpijl kan iedereen nieuwe assen, tandwielen en motoren kopen........

Tenzij je al zoiets hebt uitgeprobeerd? Zo ja dan ben ik benieuwd naar een filmpje waarin het verschil te zien is tussen met gewicht en zonder gewicht.
Gebruikers-avatar
User

Jurrien

397

Utrecht

door Jurrien » Vr Nov 16, 2012 0:47

Ik heb eens een lading Engelse dropjes meegenomen tijdens de rit (in de hoop dat men die zou opeten voordat de truck vast zou lopen :-) Die lading was geen kilo, maar inderdaad al wel te veel van het goede.

Het is idee van een lading is dat je een wedstrijd met een of twee simpele regels kan houden en dat men echt weer serieus moet gaan nadenken over vering, evenwicht, etc. Ik denk eigenlijk ook aan een lading die kan bewegen, zoals water in een open bak. Water wordt echter niet zo gewaardeerd. Ik ga er nog eens beter over nadenken.
Gebruikers-avatar
User

Griffon

Rang

premium

premium
1004

Za Feb 07, 2009 13:03

Drachten

door Griffon » Di Dec 04, 2012 21:00

Ik ben al een tijdje aan het brainstormen voor een trial truck (jaja het is niet alleen maar Castle waar ik mee bezig ben:)) en aangezien ik in het geheel nog geen motorsysteem had (alleen slappe 5,5 en 12V motoren) heb ik de 9398 gekocht, kan ik de techniek en banden hiervan ook gebruiken volgens de regels?

beetje off topic maar ik heb de 9398 nu net afgebouwd en als hij begint met rijden "hikt" hij heel even (houdt een beetje in) en rijdt dan normaal, is dat normaal? de aandrijflijn is verder soepel.
"Some say he still plays with LEGO, others say he is building with LEGO, all we know is he's called Griffon"

Flickr
Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Zarpax

125

door Zarpax » Wo Dec 05, 2012 23:51

Griffon,

Ik snap wat je bedoelt met dat hikken. Is niks aan de hand, want ik heb dat ook. Hij maakt ook ff n piepgeluidje.

Je zou op youtube filmpjes kunnen zoeken over review van 9398 of t daar ook merknaar is.
Gebruikers-avatar
User

Griffon

Rang

premium

premium
1004

Drachten

door Griffon » Wo Feb 06, 2013 21:41

Noem mij gek maar ik ben niet TECHNIC ingesteld maar vallen de motoren van de 9398 nu onder RC motoren? en kan dus de techniek van deze set niet gebruiken voor een Trial Truck?
"Some say he still plays with LEGO, others say he is building with LEGO, all we know is he's called Griffon"

Flickr
Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

dip

5737

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Wo Feb 06, 2013 21:52

de 5292 heet RC motor, aangezien deze in een RC set zat (o.a. 8366). De andere zijn IR sets (Radio Control vs Infrared Control, maar ik moet toegeven dat het een beetje miereneukerij is)

Afbeelding plaatje voor het gemak.
Gebruikers-avatar
User

Luc2000

1190

Zuid-Limburg

door Luc2000 » Do Feb 07, 2013 7:34

Volgens de regels mogen alleen de oude grijze vierkante 9V motortjes. Dus geen ir en geen RC. De regels zijn al tijden hopeloos verouderd, en er is geen animo om een nieuwe competitie (met nieuwe regels) op te zetten.

Maar laat dit je niet ervan weerhouden om een truck te bouwen :duim:
Imagine - Build - Play

Brickshelf en Flickr
Gebruikers-avatar
User

Griffon

Rang

premium

premium
1004

Drachten

door Griffon » Do Feb 07, 2013 20:06

OOOHH dan ga ik toch gewoon mijn eigen gang?! :D Het zo terug lezend zijn de regels inderdaad erg verouderd :lol: . Die Trial truck gaat er hoe dan ook wel komen hoor maar is een project voor heel 2013, eerst ervaring opdoen met TECHNIC met de 9398 :).

Flickr
Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2463

Za Jan 21, 2012 16:54

door Edwin Korstanje » Zo Mrt 03, 2013 3:30

Griffon schreef:OOOHH dan ga ik toch gewoon mijn eigen gang?! :D Het zo terug lezend zijn de regels inderdaad erg verouderd :lol: . Die Trial truck gaat er hoe dan ook wel komen hoor maar is een project voor heel 2013, eerst ervaring opdoen met TECHNIC met de 9398 :).

Alleen heb je niks aan de 9398 voor truck trial, die komt het eerste beste opstakel al niet over :wink:
Gebruikers-avatar
User

Griffon

Rang

premium

premium
1004

Drachten

door Griffon » Zo Mrt 03, 2013 9:38

Vindt het al behoorlijk vergeleken met de Technic van vroeger (jaren 80), toen had ik geen eens een motor die hem voor uit kreeg :).

De techiniek van de set kan ik wel goed gebruiken om mij op weg te helpen naar een goede trial truck. Ik moet de basis van de set toch verlengen omdat de breedte niet in verhouding staat tot de lengte :).

Flickr
Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Zarpax

125

door Zarpax » Ma Mrt 04, 2013 0:38

Ja leuk! Bouw vooral je nieuwe trial truck. De mijne ligt nog in de kast in t geval iemand n trial gaat organiseren. Ik heb n leuke gemeenschappelijke schone tuin die nooit wordt gebruikt.....

Die regels..... Lekker belangrijk! Zolang iedereen maar plezier heeft toch?
no avatar
User

Camping-gast

53

Wo Jul 03, 2013 19:13

door Camping-gast » Do Jul 04, 2013 13:46

Is er ook een regel voor het gewicht? Mijn Mongo Heist truck weegt nu iets minder dan 800 gram, maar bijvoorbeeld in Polen moet hij boven de 2 kilo wegen.
Gebruikers-avatar
User

Alexander

3147

Di Feb 08, 2005 15:36

Delft

door Alexander » Vr Jul 12, 2013 11:03

Hier zijn geen regels voor het gewicht.. Maar dan moet ik zeggen, mijn trucks wegen ook 2-2.5 kg (8x8) inclusief hele licht gebouwde cabines (en een extra zwaar chassis van lego *met* nopjes)

Dat moet dan wel een heel lichtjes gebouwd ding zijn om in totaal op 0.8 kg uit te komen, of is dat alleen het frame exclusief banden?
..lego komt met de jaren.. wijsheid niet..
no avatar
User

Camping-gast

53

Wo Jul 03, 2013 19:13

door Camping-gast » Vr Jul 12, 2013 11:30

Het is een simpel frame, een oplaadbare batterijhouder en een cabine van eigenlijk alleen maar axles.
Ik gebruik de velgen van de unimog en de banden van sariels jeep wrangler (weet de nummers even niet zo uit m'n hoofd)

Met fake engine is hij nu 857 gram om precies te zijn :D

Ik kan binnenkort wel een paar foto's plaatsen
no avatar
User

craneson

2030

anywhere but home

door craneson » Do Dec 18, 2014 19:10

Waar zijn we nu, lowlug Trucktrial is op sterven na dood. Ik las dat het laatste bericht alweer anderhalf jaar geleden is gepost. Er moet iets gebeuren of het verdwijnt helemaal, terwijl het een inspirerende tak van bouwen is.

Wat is er eigenlijk veranderd de laatste jaren, veel techniek is erbij gekomen. Toen ik ooit begon bouwde ik auto's en vrachtwagens met de treinmotor, eerst zonder assen en tandwielen, gewoon de wielen rechtstreeks in de treinmotor. Later toen er assen kwamen, en tandwielen werd het interessanter. Sinds die tijd is er ontzettend veel veranderd bij TLC, je hebt nu powerfunctions en een enorme keuze uit motoren, en alles past nog steeds in één bouwwerk. Ook de manier van bouwen is aan het veranderen, had je eerst alleen maar technic noppenbalken, nu zijn er de studless balken . En TLC heeft ook niet stilgezeten tijdens onze actieve trucktrial jaren. Er is nu zelfs een speciale stuurservo motor.

Maar al die vernieuwingen en nieuwe onderdelen die elkaar relatief snel opvolgden zijn niet handig als een set regels maakt voor het bouwen aan een trucktrial uitdaging. Die regels waren er om het niet al te veel uit de hand te laten lopen, dus geen voertuigen met vijf motoren of niet lego onderdelen of gemodificeerde onderdelen. Regels waarbij het mogelijk was gelijke kansen en vergelijkbare voertuigen te maken. Ook liepen we altijd met opzet achter op de ontwikkelingen, zodat iemand die niet meteen alle nieuwe legosets kan kopen toch mee kan doen. We hebben ook nooit een uitdaging, wie heeft de nieuwste set al in huis willen stimuleren.

Terug bij LL-TT, iemand heeft al gezegd op dit draadje dat het bijna geen uitdaging meer is om een werkende Truck te bouwen met al die nieuwe sets, zoals de unimog en de rockcrawler. Je zou zelfs deze onderstellen met wat aanpassingen meteen in de race kunnen gooien. Maar dan ben je wel een saaie bouwer, dan is de verrassing er wel flink uit. En daar ging het juist om, verrast worden door je buurmanbouwer, die met zijn oplossingen net iets leukers had bedacht. TLC heeft de uitdaging een beetje onderuitgehaald en nu moeten we of iets nieuws verzinnen of stoppen met de LL-TT.

De regels zijn een keer ontstaan aan de hand van de mogelijkheden . Ik ben zelf begonnen met de wielen van de supercar kever, de 24x43 wielen. Het waren een tijdlang de grootste wielen die lego kende en ze waren ideaal om een vrachtwagen te bouwen. Dat laatste werd ook al volop gedaan door oa legotrucks. Na een poosje bouwen en proberen was een rijdend, alle wielen aangedreven, voertuig ontstaan. Dit werd actief gedeeld op lowlug in het technic draadje van het forum. En binnen een jaar hadden wel al een hele schare van bouwers die allemaal het beste eruit haalde om met de techniek van toen iets te laten rijden en heel te houden. We zijn op het juiste moment eraan begonnen en het werd zelfs een internationale hit waar wij niks meer aan hoefden te doen.

TLC moet ook geinspireerd zijn door onze kilo's zware modellen die slechts door één klein motortje werden aangedreven. En aangestoken of niet, feit is dat ze na onze inspanningen zijn gekomen met nieuwe grote modellen en vaak met een stortregen nieuwe onderdelen. Toch is bij TLC de nadruk gebleven bij de iets kleinere modellen , modellen met de 62,4x20s banden of de 20x30 banden. En het is eenmaal zo, je krijgt meer auto voor minder lego.

Nu leek het mij leuk om een nieuwe Trucktrial op te zetten met deze wielen als maat. Het is ondertussen mogelijk een aangedreven vooras te bouwen van 15 noppen breed (17 buitenmaat) die kan sturen en met een differentieel ingebouwd. Zo'n as is net effe smaller dan die van de kraanwagen 42009. De bouw van zulke voertuigen is veelbelovend omdat je er makkelijker aan kan beginnen als starter. Ook de gewicht, vermogen ratio wordt een stuk beter omdat je nu eenmaal minder Lego in je model verwerkt.

Ik zou willen voorstellen om één XL motor als aandrijving toe te staan , en verder naar keuze wat je voor je besturing gebruikt . Ook moet je de batterijen meenemen zodat je net zo goed IR kan besturen, maar met een embellical (snoertje) mag ook. Ooit heb ik voorgesteld de voertuigen amphibisch te maken. Dat lijkt me nog steeds een goed plan. In elk geval wil in een "doorwading" aanbieden op de baan, zo diep als de wielen hoog zijn. En een totale drijf /zwem gelegenheid voor voertuigen maken. Lego kan prima tegen een beetje water. Allemaal in deze kleine schaal (ongeveer 1:19)
no avatar
User

nicovanduin

86

Zo Nov 27, 2011 16:45

Zelhem

door nicovanduin » Vr Jan 09, 2015 10:38

Zoiets heeft mahjqa een tijdje geleden georganiseerd :) . Is destijds in het technicforum geplaatst omdat vrijwel niemand hier meer komt.
viewtopic.php?f=8&t=12559
When nothing goes right, go left
no avatar
User

craneson

2030

anywhere but home

door craneson » Vr Jan 09, 2015 11:45

Ik ben daar ook al op gewezen , het animo voor techniek is zowizo al laag en ik heb ooit de eerste truckttrial opgezet en toen was het volop enthousiastme. Nu sluit ik me aan bij de bestaande initiatieven :wink: