Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
5279

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

75958 Beauxbatons' Carriage: Arrival at Hogwarts

door sanderkoenen » Do Jul 23, 2020 14:19

Afbeelding

Jaar van uitgave: 2019
Aantal onderdelen: 430
Aantal Minifiguren: 4
Oorspronkelijke adviesprijs: €50.00

Deze set heb ik laatst weten te bemachtigen. Toen de set uitkwam, was ik enigszins verrast. Ik had niet verwacht dat de koets van de Beauxbatons uitgebracht zou worden.

De bouw
In deze set zitten 4 minifiguren. Rubeus Hagrid, Fleur Delacour, Gabrielle Delacour en Madam Olympe Maxime zitten in deze set. Fleur en Gabrielle komen in de lichtblauwe gewaden, die ook te zien zijn in de film.

Afbeelding

De bouw begint bij de koets. In het eerste zakje wordt de volledige onderkant opgebouwd (zonder de wielen) en een kant van de koets. Met zakje twee wordt de andere rand opgebouwd van de koets. Hierin zit een kast op de kop in verwerkt, die vast zit op een paar nippel onderdelen. Met de derde zakje wordt het dak afgemaakt, wielen eronder geplaatst, gevleugelde paarden worden voorgespannen en de laatste details aan de koets worden afgemaakt.

Het geheel
Het is een kleurrijke koets. In de film komt de koets maar in een paar shots voor. Betreft kleur of vorm zou ik niet zo een uitspraak kunnen doen of het klopt. Ik weet wel dat in de film meer gevleugelde paarden waren. De bouw van de koets was best leuk. Hier en daar een paar leuke techniekjes. De schuine delen voor en achter geven meer karakter aan de koets. Er zitten 10 stickers in de set, maar geven net die extra charme aan de koets. Het puntdakje kan je van de koets verwijderen en dan kan je de koets open klappen. Dan heb je een koets met twee verdiepingen. Zo creëer je wel veel speelruimte.

Hoe de gevleugelde paarden aan de koets zitten, vind ik zelf een beetje lomp. Stevigheid zal wel een dingetje zijn, waarom het zo is uitgevoerd.

Ik ben blij dat Fleur Delacour, Gabrielle Delacour en Madam Olympe Maxime zijn uitgebracht. In de vorige reeks van Harry Potter uit 2005, zaten deze personages niet in de sets.

Conclusie
Een mooie kleurrijke koets met leuke minifiguren. 50 euro is misschien iets te duur voor de 430 onderdelen, maar de nieuwe mallen voor de hoedjes van Fleur en Gabrielle maken dat misschien wel goed.