Titel: Kaneda's Bike Book
Auteurs: Arvo Brothers
Isbn: 978-84-616-4188-8
Prijs: 19,95 ecxl verzendkosten
Aantal pagina's: 185 (full color + sticker sheet)
Taal: Engels
Besteld direct via : contact@arvobrothers.com
Om maar meteen met de deur in huis te vallen : Dit boek is echt helemaal geweldig !!!. Het is een mooi eerbetoon aan Kaneda's Bike uit de manga Akira, maar tegelijkertijd ook een geweldig instructieboek om dit model te bouwen.
Het boek is opgebouwd uit vier delen: 1. Analyse van het orginele model
2.Constructie van het model
3.Bouwinstructies van het model
4.Fotogallerij
1. In het eerste hoofdstuk leggen de heren uit over het hoe en waarom ze dit model gekozen hebben en hoe ze het vertaald hebben naar onze geliefde bricks (maten en verhoudingen).
2. Hier gaan ze het model ( 2modellen: een naked bike en een met windscherm) in stukjes hakken en leggen ze uit hoe ze tot bepaalde beslissingen zijn gekomen.
3. De instructies, tja wat moet je hier van zeggen, ook dit ziet er prima uit

aan het einde van de instructies vind je ook nog de partslist (1091 stuks)!!
4. Plaatjes kijken

Zoals ik in begin al schreef vind ik het een geweldig boek, het ziet er mooi uit , het is best vlot geschreven,maw je krijgt echt waar voor je geld. Is er dan niets te mekkeren, oh jawel hoor met name de verkrijgbaarheid van sommige parts is echt een crime (want laten we wel zijn als je dit boek ziet wil je ook het model bouwen

Conclusie: Als je de voor- tegen de nadelen afstreept overheerst er bij mij vooral een zeer positief gevoel ( licht euforisch is in mijn geval wellicht een betere omschrijving