Boeken over Lego, MOCs, bouwtechnieken, enzovoort.

Kaneda's Bike Book

Gebruikers-avatar
User

thehaarie

587

Ma Jan 31, 2011 19:01

Sevenum

Kaneda's Bike Book

door thehaarie » Zo Nov 02, 2014 19:20

Afbeelding

Titel: Kaneda's Bike Book
Auteurs: Arvo Brothers
Isbn: 978-84-616-4188-8
Prijs: 19,95 ecxl verzendkosten
Aantal pagina's: 185 (full color + sticker sheet)
Taal: Engels
Besteld direct via : contact@arvobrothers.com

Om maar meteen met de deur in huis te vallen : Dit boek is echt helemaal geweldig !!!. Het is een mooi eerbetoon aan Kaneda's Bike uit de manga Akira, maar tegelijkertijd ook een geweldig instructieboek om dit model te bouwen.

Het boek is opgebouwd uit vier delen: 1. Analyse van het orginele model
2.Constructie van het model
3.Bouwinstructies van het model
4.Fotogallerij

1. In het eerste hoofdstuk leggen de heren uit over het hoe en waarom ze dit model gekozen hebben en hoe ze het vertaald hebben naar onze geliefde bricks (maten en verhoudingen).

2. Hier gaan ze het model ( 2modellen: een naked bike en een met windscherm) in stukjes hakken en leggen ze uit hoe ze tot bepaalde beslissingen zijn gekomen.

3. De instructies, tja wat moet je hier van zeggen, ook dit ziet er prima uit :D , het viel mij op dat er niet zo gek veel rare/illegale bouwtechnieken gebruikt worden, waaruit je kunt concluderen met name als je het model gebouwd hebt dat het echt stevig in elkaar zit en niet zoals vaak met complexe mocs dat het uitelkaar valt als je ernaar kijkt :lol:

Afbeelding

aan het einde van de instructies vind je ook nog de partslist (1091 stuks)!!

4. Plaatjes kijken :duim:

Zoals ik in begin al schreef vind ik het een geweldig boek, het ziet er mooi uit , het is best vlot geschreven,maw je krijgt echt waar voor je geld. Is er dan niets te mekkeren, oh jawel hoor met name de verkrijgbaarheid van sommige parts is echt een crime (want laten we wel zijn als je dit boek ziet wil je ook het model bouwen :D ) bijv.: de x-pod caps(in het rood) zijn op bricklink niet of nauwelijks te vinden, ook het voorwiel (technic streetbike wheel) is niet echt goed te vinden of je moet er behoorlijk voor neer tellen.

Conclusie: Als je de voor- tegen de nadelen afstreept overheerst er bij mij vooral een zeer positief gevoel ( licht euforisch is in mijn geval wellicht een betere omschrijving :lol: ), ik kan dan ook iedereen die van wat complexere mocs houd dit boek aanraden.
Gebruikers-avatar
User

maskedfly

305

Za Jun 22, 2013 14:47

Wateringen

Re: Kaneda's Bike Book

door maskedfly » Zo Nov 02, 2014 19:54

Leuk! Het is niet direct een thema wat mij aanspreekt, maar het model ziet er fantastisch uit! En het is tof om te zien dat de ontwerpers blijkbaar veel moeite hebben gedaan om hun ontwerpproces op papier te zetten.
Gebruikers-avatar
User

roytimmer84

98

Za Okt 22, 2011 12:27

balkbrug

door roytimmer84 » Zo Nov 02, 2014 21:37

ik ken de film en ben enorm fan ervan, de bike ziet er echt enorm gaaf uit.
zal eens kijken om te bestellen, of ik vraag jou om hem even te lenen hahahaha :lol: :raiseone:
groeten roy
no avatar
User

ggj

1067

Zo Okt 14, 2012 21:50

door ggj » Zo Nov 02, 2014 23:03

Ik heb de film ook een keer gezien, vond hem erg goed. Het lego model ziet er erg mooi uit alleen lijkt het onderste gedeelte in het midden wat te dun. Hoeveel zou het ongeveer kosten om de benodigde onderdelen te kopen via Bricklink?
Gebruikers-avatar
User

thehaarie

587

Ma Jan 31, 2011 19:01

Sevenum

door thehaarie » Ma Nov 03, 2014 22:08

@ggj, ik heb geen idee maar er waren enkele onderdelen bij waar ik toch ff moest overleggen met moeders de vrouw of dat het dat wel waard is, ik ben wel blij dat ik het uiteindelijk heb gedaan want het is echt een heel erg gaaf model :D
no avatar
User

ggj

1067

Zo Okt 14, 2012 21:50

door ggj » Di Feb 03, 2015 23:11

Ik zag hier net een review van op Youtube en na het zien van die review valt het model me toch een beetje tegen. Zo kunnen de wielen niet draaien en worden er volgens mij toch wel een aantal illegale bouwtechnieken gebruikt (vanaf 7:30 de wielen). Een beetje jammer maarja, het blijft wel een heel mooi model :P

Klopt het trouwens dat de partslist in het boek niet klopt zoals aan het eind van de review wordt gezegd?