LegoHenkie schreef:Kennelijk hebben de slangetjes standaard lengtes.
Ludo Visser schreef:Iemand op Eurobricks heeft het allemaal na zitten rekenen en kwam tot de conclusie dat het eigenlijk allemaal best goed klopt met de schaal 1:16 (http://www.eurobricks.com/forum/index.p ... try2287346):
Jan Groen schreef:Ludo Visser schreef:Iemand op Eurobricks heeft het allemaal na zitten rekenen en kwam tot de conclusie dat het eigenlijk allemaal best goed klopt met de schaal 1:16 (http://www.eurobricks.com/forum/index.p ... try2287346):
Z'n bevindingen beginnen al met de woorden "aangenomen dat"... Daarnaast bezoek ik regelmatig de website van modelbouwfirma "ScaleArt" uit Duitsland. Die maken echt waanzinnig mooie schaalmodellen van vrachtewagens. En die zien er toch niet zo uit als deze van Lego qua verhoudingen.
Daarnaast is er altijd nog een verschil tussen theorie (het moet kloppen) en praktijk (het ziet er onnatuurlijk uit).
Barman schreef:Nu wachten totdat de nieuwe onderdelen beschikbaar zijn bij de Bricks & Pieces.
Rene.Kok schreef:Het valt me trouwens op dat niemand het heeft over de kraan die zo verschrikkelijk uit proportie is.
Barman schreef:Omdat ikzelf ook niet teverden was over de kraan, heb ik daar het een en ander aan gewijzigd
ARIAN schreef:Mercedes 3245 bestaat wel maar in Duitsland.
Rene.Kok schreef:Het valt me trouwens op dat niemand het heeft over de kraan die zo verschrikkelijk uit proportie is. Heb even de HIAB (of Palfinger) data niet bij de hand maar van de kraan klopt geen scheet. Upscalen naar de originele auto, zou de auto met de kraan in de kipper 5397 mm. hoog zijn. Ben reeds ruim 10 jaar uit de vrachtwagens, maar in mijn geheugen heb ik nog steeds een max. voertuighoogte van 4000 mm. zitten..
![]()
Jan Groen schreef:- De kraan is te hoog t.o.v. de cabine. Wanneer deze plat ligt in de laadbak steekt een kraan nooit zo ver boven de cabine uit;
Rene.Kok schreef:Naar aanleiding wat Barry zegt in de eerste posting (merk dat ik eens wat vaker terug moet lezen); toch ook eens .........
jovel schreef:
Verder zou ik graag willen weten of er in de nieuwe draaischijf 3 beams langs elkaar passen.
Aan de hand van dit plaatje lijkt dat te kunnen.
En past dat dan alleen op het punt waar bij de draaischijf de gaten zitten of overal?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast