door Rijkjavik » Ma Mei 12, 2014 8:35
Volgens mij wel, zit ook in het blauw als voorruit in de nieuwe vrachttrein.
Die goederentrein vind ik wel fraai, misschien wel de beste treinset sinds het 9V-tijdperk. Leuk die vrachtwagen en heftruck en het zou dan ook niet eens vreemd zijn geweest als ze die kraan (4555 memories) los hadden verkocht. Lange blauwe treinbasisplaten zijn volgens mij nog niet eerder uitgegeven.
De passagierstrein daarentegen vind ik echt lelijk. De voorkant is uit één stuk, terwijl men met de rode passagierstrein (en de Horizon Express) had laten zien dat men wel degelijk brick-built voorkanten kan bouwen die ook nog redelijk modern ogen. Een miniscuul perronnetje wat misschien groot genoeg is om een wagon uit een stoomtrein anno 1900 met vee te beladen, maar wat je de reizigers niet aan moet willen doen. Vergelijk dat eens met het grote perron uit 4558, of recenter, wederom de rode passagierstrein.
Jammer ook dat de stations niet meer de grote gebouwen zijn van vroeger. De 4554 was natuurlijk het neusje van de zalm, 4513 kon daar niet aan tippen, maar was nog steeds een goed station. Men plaatst wat designelementen maar ik had liever gezien dat die werden weggelaten, net als de taxi, en dan een beter gebouw.
Om het dan toch maar positief af te sluiten: leuk dat Arctic thema. Het schip scheelt me niets (alwéér een prefab romp) en de meeste voertuigen vind ik te lomp, maar het thema an sich is leuk bedacht en misschien ook wel beter uitgevoerd dan zijn voorganger van 14 jaar geleden. Men had dezelfde parka's kunnen gebruiken, maar ach, deze zien er ook prima uit. Met name 60033 en 60034 zien er mooi uit.
It's multifunctionomical.
Flickr