Barman schreef:Op
Technicbricks staan ook de B-modelen en tweede foto van het hoofdmodel.
@LegoHenkie, zeker de Barman methode, maar er gaan zeker 3 sets komen (vliegtuig, container afzetwagen en grondverzet voertuigen). Ik ben heel erg blij met deze serie sets. Dit voorspeld niet veel goeds qua ruimte om alles op te slaan, want er zit duidelijk een stijgende lijn in de technic sets. Elk jaar worden we (aglemeen gezien) beter en interessanter. Natuurlijk zitten er altijd setjes tussen die niet bijzonder zijn, maar vanaf 2007 (bulldozer jaar) is het roer duidelijk omgegooit en zijn ze steeds realistischere modellen gaan maken

Ik moet zeggen dat er bij Technic 2014-1 veel sets bij zitten die me niet zo veel doen.
Het witblauwe vliegtuig/hovercraft vind ik een geweldige set en de snowmobiel vind ik ook wel tof, maar de rest doet mij eigenlijk niet zo heel veel.
De chinook 42020 is een aardig setje voor kinderen maar vind ik zelf een beetje lomp. Het B-model vind ik er dan beter uitzien. Verder niet echt vernieuwend qua functionaliteit (maar 't is dan ook een mini-set). Wel mooi dat er wit en blauw in zit.
De smowmobiel 42021 vind ik het hoofdmoel erg leuk, ziet er stoer uit en een paar interessante nieuwe onderdelen, en bovendien een interessante kleurstelling en lijkt een aardige stroomlijn te hebben. Het B-model is vernieuwend maar vind ik er een beetje klunzig uitzien door het naar verhouding kleine rupsje achter. Maar misschien weet ik gewoon niet hoe een sneeuwfiets eruit ziet. Wel interessant: vering voor én achter op het B-model

De hot-rod 42022 snap ik de toegevoegde waarde niet zo van. Nou vind ik hotrods vaker spuuglelijk, misschien is dat gewoon mijn smaak. Het B-model vind ik er leuker uit zien, maar ook daar vraag ik me af wat het toevoegt aan Technic.
Van multiset 42023 vind ik alle drie voertuigen erg goed uitgevoerd, zien er leuk uit en kan niet echt een "beste" aanwijzen. Maar ik vind het jammer dat het één set is en niet drie. Misschien is het bedoeld als familie-bouwset voor gezinnen met drie kinderen? Daarnaast vind ik het gemis van alternatieve modellen voor de truck en graafmachine een nadeel.
Containertruck 42024 lijkt een aardige set, maar ik vrees dat die net als 8052
underwhelming kan gaan uitpakken. Het schakelen tussen de twee modussen vond ik bij 8052 niet heel boeiend en ook niet goed werken. De container van 42024 vind ik naar verhouding veel te klein, ziet er een beetje ielig uit. Maar ik snap dat het om de functionaliteit gaat. Ik had liever gezien dat de truck korter was en twee-assig. Daarnaast vind ik de kleurstelling met kinderkleurtjes de erbarmelijkste die ik me van Technic kan herinneren. De set had een stuk betere indruk gemaakt als die iets minder
primair en feestelijk was gekleurd. Weglating van één van de drie kleuren naar keuze zou al helpen (bijvoorbeeld de cabine rood maken). De nieuwe banden vind ik overigens wel gaaf.
Vliegtuig 42025 vind ik nog steeds een hele gave set en ikb en erg benieuwd naar de functionaliteit. De hovercraft vind ik er ook stoer uitzien. Hopelijk heeft die dezelfde swooshability als het B-model van 8856. De witte kleur vind ik een uitstekende keus. Ben niet weg van het vele gesticker maar gelukkig kun je dat weglaten.
Racer 42026 vind ik er leuk uitzien, mooie kleurkeuze, maar verder uiteraard weinig soeps.
Buggy 42027 doet me eigenlijk niet zo veel.
Het 42026-42027-combinatiemodel vind ik er persoonlijk niet uitzien...
Als de portemonnee het toelaat komt misschien het grote vliegtuig er. Voor de rest denk ik dat ik het lekker aan me voorbij laat gaan.