merman schreef:http://shop.lego.com/en-GB/Remote-Controlled-VOLVO-L350F-Wheel-Loader-42030
hhttp://shop.lego.com/en-DE/Remote-Cont ... ader-42030
Http://shop.lego.com/en-NL/Remote-Contr ... ader-42030
Een verschil van 40€ met de Britten en €30 met de Duitsers vind ik toch wel heel gortig. Ambassadeurs???
Op het gevaar af, dat we te ver afdwalen: heeft LEGO dan niet in de gaten, dat wij vooral onze zaken doen bij de goedkopere bedrijven (voornamelijk internetwinkels)? Volgens mij kopen de meesten van ons alleen in een fysieke winkel (speelgoedwinkel of warenhuis met een speelgoedafdeling) als er interessante aanbiedingen/kortingen zijn.WvdP schreef:De echte reden: we proberen overal een zo hoog mogelijke prijs te vragen en in Nederland kan die hoger zijn dan elders want men koopt het toch wel.
WvdP schreef:Iets met prijzen aangepast aan de markt in een land. Of zo'n nietszeggend flutantwoord.
De echte reden: we proberen overal een zo hoog mogelijke prijs te vragen en in Nederland kan die hoger zijn dan elders want men koopt het toch wel.
Bricknook schreef:Op het gevaar af, dat we te ver afdwalen: heeft LEGO dan niet in de gaten, dat wij vooral onze zaken doen bij de goedkopere bedrijven (voornamelijk internetwinkels)? Volgens mij kopen de meesten van ons alleen in een fysieke winkel (speelgoedwinkel of warenhuis met een speelgoedafdeling) als er interessante aanbiedingen/kortingen zijn.WvdP schreef:De echte reden: we proberen overal een zo hoog mogelijke prijs te vragen en in Nederland kan die hoger zijn dan elders want men koopt het toch wel.
Dat durf ik wel te betwijfelen. Als ik bij familie, vrienden en op het schoolplein hoor waar men de verjaardagscadeautjes e.d. koopt, is dat inmiddels voornamelijk bij de goedkopere webwinkels...Erik Leppen schreef:Heb jij dan niet in de gaten dat de "we" waar jij over spreekt, goed is voor slechts 10% van Lego's omzet? En dat die andere 90% wèl gewoon pas in het schap van de Bart Smit zijn definitieve keuze maakt?
stuifzand schreef:Ik heb trouwens van LEGO nog niks gehoord in het ambassadorforum.
HJR-Holland schreef:stuifzand schreef:Ik heb trouwens van LEGO nog niks gehoord in het ambassadorforum.
Wow, déjà vu...
Erik Leppen schreef:Het is heel simpel, de verkoper bepaalt de prijs, de koper bepaalt of die het koopt. En kopen = deal. Te duur? Dan niet kopen. Da's de enige manier om tegen de verkoper te zeggen "te duur".
LegoHenkie schreef:Nee ik vind het elke keer weer een ontzettend vervelend en dom geleuter over prijzen op dit forum.
ildjarn schreef:Kan het te maken hebben met licentiekosten, dat de rechten om de naam 'Volvo' te mogen gebruiken in Nederland duurder is dan in Duitsland?
WvdP schreef:Als ik bij familie, vrienden en op het schoolplein hoor waar men de verjaardagscadeautjes e.d. koopt, is dat inmiddels voornamelijk bij de goedkopere webwinkels...
De Blokker-imperium-schappen zijn zeker belangrijk voor de impulsaankopen, maar die zijn echt niet meer goed voor 90% van de omzet.
Oh, maar ik sluit niet uit dat mijn steekproef niet representatief is hoorstuifzand schreef:Dat "voornamelijk" durf ik dan wel weer te betwijfelen.
merman schreef:Maar het valt niet te verkopen dat het prijsverschil zo enorm is binnen Europa.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast