Alles over de sets van 2014

The Simpsons

Forumregels
Let op, lees dit eerst!
Afbeeldingen sets 2014
no avatar
User

donkey kong

229

Ma Jul 22, 2013 18:27

zwolle

Re: The Simpsons

door donkey kong » Ma Jan 06, 2014 7:52

Gebruikers-avatar
User

Barman

6673

Di Mrt 22, 2005 22:30

Wijk bij Duurstede

door Barman » Ma Jan 06, 2014 8:48

Het huis ziet er goed uit. Een echt poppenhuis met volledige inrichting. Ze hebben de look goed in Lego kunnen overbrengen. Het is echt het Simpsons huis.
De figs zijn inderdaad teleurstellend, maar dat vond ik al bij de eerste foto's. Dat is het grote nadeel van een 2D basis om te zetten naar een 3D object, dat ga je nooit goed krijgen. Het lijkt of de hele familie aan de waterpijp heeft gezeten met die duffe gezichtsuitdrukkingen.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil!
Flickr en Youtube
Gebruikers-avatar
User

darksider

1014

Zo Jun 14, 2009 20:21

Leiden

door darksider » Ma Jan 06, 2014 9:02

donkey kong schreef:ik heb een foto voor dit topic gevonden. maar ik weet niet hoe ik die moet gaan posten.

Goed gevonden! Een foto is overigens in een post te plakken door de foto url te plakken tussen tags:
Code: Alles selecteren
[img]voorbeeld-url-photo.jpg[/img]

Gaat om deze foto, dus:

Afbeelding

Persoonlijk vind ik deze set er toch een beetje saai uitzien, maar ja, ik ben iemand die de Simpsons 'wel leuk' vind, maar niet geweldig. Het ziet er wel uit als een set uit een andere tijd: meer zoals sets in de jaren '80 werden ontworpen door Lego: zo solide en ogenschijnlijk 'simpel'.
This day started out SNAFU, but then my machine went all TARFUN. The place was totally FUBAR after that.
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8870

Ma Dec 25, 2006 14:27

Soesterberg

door eti » Ma Jan 06, 2014 10:16

Echt wel een leuke set, met zoveel ingerichte kamertjes.
Omdat het een compleet huis is, zonder vergeten achtermuren of iets dergelijks, loopt het aantal parts wel op natuurlijk.
Gebruikers-avatar
User

dip

5737

Wo Nov 23, 2005 11:33

Groningen

door dip » Ma Jan 06, 2014 11:23

Die komr er voor mijn dochter. Die zal de Simpsons een zorg zijn maar qua spelen zit het wel goed.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26205

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Ma Jan 06, 2014 11:28

Oh, dat vind ik al een stuk beter, met zo'n inrichting en alles.
Ik vind nog steeds de figs veel leuker dan het huis :)
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8870

Soesterberg

door eti » Ma Jan 06, 2014 11:47

Dat zou ik ook vinden als ik die serie keek, denk ik. Ik heb niet zoveel met de figuurtjes maar vind het huis wel erg mooi ingericht.

Volgend jaar South Park?
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9609

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

door TAFOL » Ma Jan 06, 2014 12:08

Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26205

Meijel

door stuifzand » Ma Jan 06, 2014 12:11

Ah die is ietsje groter. :)
Gebruikers-avatar
User

darksider

1014

Zo Jun 14, 2009 20:21

Leiden

door darksider » Ma Jan 06, 2014 12:22

Als je op mijn bovenstaande foto klikt ga je naar de NOG grotere foto, zoals opgegeven in de oorspronkelijke link. Zelf zie ik niet de meerwaarde van een ietsjes grotere foto hier in het forum. :notimpressed:
Tja, behalve om de post-count verder op te krikken.
Laatst gewijzigd door darksider op Ma Jan 06, 2014 12:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
This day started out SNAFU, but then my machine went all TARFUN. The place was totally FUBAR after that.
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26205

Meijel

door stuifzand » Ma Jan 06, 2014 12:23

darksider schreef:Als je op mijn bovenstaande foto had geklikt was je ook naar de grotere versie van de oorspronkelijke link gegaan. Zelf zie ik niet de meerwaarde van een grotere foto hier in het forum. :notimpressed:

Effe serieus, hij is echt groter en scherper. Ik heb het gecheckt.
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9609

Papendrecht

door TAFOL » Ma Jan 06, 2014 12:29

Sorry hoor, maar ik had niet gezien dat er van dit topic ook nog een 2de pagina was.
Vandaar de dubbele posting van de achterkant van de doos. Mijn excuses hiervoor. :fluiten:

Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5646

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Ma Jan 06, 2014 12:39

Ik vind het wel een goede gedetailleerde set. Ik vraag me wel af of het de enige set zal worden, als een soort exclusive. Ik kan me niet goed voorstellen dat er meerdere van dit soort gedetailleerde sets in dit thema zullen komen.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

Rick

2128

Ma Apr 14, 2003 7:33

door Rick » Ma Jan 06, 2014 12:47

Zelfs op Geenstijl. :P
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26205

Meijel

door stuifzand » Ma Jan 06, 2014 12:50

TAFOL schreef:Sorry hoor, maar ik had niet gezien dat er van dit topic ook nog een 2de pagina was.
Vandaar de dubbele posting van de achterkant van de doos. Mijn excuses hiervoor. :fluiten:

Zo, en dat voor iemand die zich zelf niet van commentaar onthoudt... :look:
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3722

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Ma Jan 06, 2014 13:29

dip schreef:Die komr er voor mijn dochter. Die zal de Simpsons een zorg zijn maar qua spelen zit het wel goed.

:lol: Toevallig moest ik bij het zien van de achterkant van de doos (huis kan openklappen en is ingericht) onmiddellijk denken aan dit speelgoedhuis van Fisher-Price:
http://wandsomewhat.files.wordpress.com ... 608874.jpg
http://wandsomewhat.files.wordpress.com ... 608913.jpg
Jammer dat de licentie de set nogal duur zal maken, anders zouden wellicht meer ouders er net zo over denken als jij.

Mooi huis. Er beginnen zich in mijn hoofd al allerlei mogelijkheden te vormen om dit op Friends of City toe te passen.
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
no avatar
User

Musicbuilder

918

Ma Aug 27, 2012 10:09

door Musicbuilder » Ma Jan 06, 2014 16:42

Rick schreef:Zelfs op Geenstijl. :P

Lees voor al het commentaar er onder zoals bijvoorbeeld : "Als je nog met Lego speelt zul je ook nog wel in bed plassen" ...
Mijn naam : Michiel; mijn 2 passies : Muziek (Jean Michel Jarre) & LEGO (Minifig Sets/1978-heden).
no avatar
User

Legomaster

2620

Wo Feb 05, 2003 17:36

Amsterdam Noord

door Legomaster » Di Jan 07, 2014 19:47

Een beetje informatie uit de eerste hand over de beschikbaarheid en de prijs van de set 71006 The Simpsons House: De boxen zijn al in de reserves LEGO Stores en zal binnenkort worden geseponeerd met een verkoop voorvertoning gereserveerd voor VIP-klanten van twee tot drie weken. Zoals aangekondigd enkele maanden geleden, deze set is exclusief voor de Shop @ Home en LEGO Stores.

Kant van het tarief, en dan voel ik het zal ineenkrimpen, alles wat ik kan zeggen is dat de prijs zal minder dan 250 € (niet veel ...).

Kortom, het geeft je de tijd om ofwel gedachten veranderen en houd je sub of op te slaan om u dit vak geven moet de een om LEGO in de Simpsons serie verlaten.

Een reeks minifigs in zakken wordt ook gepland (referentie LEGO 71005) met de volgende tekens: Homer, Marge, Bart, Lisa, Apu, Chief Wiggum, Moe, Itchy en Scratchy en een aantal andere ...

Bron : Lego store Hamburg.
Let op mijn website is vernieuwd http://www.natuurfotograafmarcel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
no avatar
User

roger

Rang

premium

premium
43

Za Feb 04, 2012 14:16

rolde

door roger » Di Jan 07, 2014 20:17

Kortom,het geeft je de tijd om ofwel gedachten veranderen en houd je sub of op te slaan om u dit vak geven moet de een om LEGO in de Simsons serie verlaten.Sorry Legomaster maar ik kan het even niet volgen,ligt dit aan mij of is het een gecodeerd bericht
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5646

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Di Jan 07, 2014 20:38

Ik denk dat het een 'google translate' vertaling is van een bericht dat legomaster gekregen heeft. En het was misschien beter geweest om het wat anders te verwoorden. Aangezien die zin lijkt te duiden op benodigde geheimhouding en mogelijke gevolgen voor betrokkenen bij de set/serie ontwikkeling.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
no avatar
User

Legomaster

2620

Amsterdam Noord

door Legomaster » Di Jan 07, 2014 20:50

Ik kreeg deze via een Goede vriend binnen en hij zei dat de nieuws al bekend is , alleen ja het vertalen luk me niet zo goed sorry maar het gaat om het nieuws.
Helaas word de set alleen via Legoshop verkocht en Lego store. :notimpressed:
Let op mijn website is vernieuwd http://www.natuurfotograafmarcel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26205

Meijel

door stuifzand » Di Jan 07, 2014 20:59

Legomaster schreef:Ik kreeg deze via een Goede vriend binnen en hij zei dat de nieuws al bekend is , alleen ja het vertalen luk me niet zo goed sorry maar het gaat om het nieuws.
Helaas word de set alleen via Legoshop verkocht en Lego store. :notimpressed:

Plaats het de volgende keer liever in de originele taal, dan kan iemand het vertalen of uitleggen wat er staat.
Na een googlevertaling is niet meer te achterhalen wat er nou origineel stond namelijk.

Ik vernam van een werknemer van de LEGOstore dat ze tegenwoordig al heel ver vooruit sets op voorraad hebben, dus dat bedoelen ze denk ik.
De set is al op voorraad, maar wordt nog niet verkocht.
no avatar
User

Legomaster

2620

Amsterdam Noord

door Legomaster » Di Jan 07, 2014 21:02

Dat zal ik de volgende keer doen.
Lijk me stuk beter.
Ik wilde alleen aan iedereen laten weten dat de sets niet in de gewone winkels komen.
:duim:
no avatar
User

Legomaster

2620

Amsterdam Noord

door Legomaster » Wo Jan 08, 2014 20:38

Ja daar is die
no avatar
User

Legomaster

2620

Amsterdam Noord

door Legomaster » Wo Jan 08, 2014 20:46

LEGO Shop heeft 40 nieuwe foto's aan het album 71006 - The Simpsons™ House toegevoegd.

Ages 12+ 2,523 pieces

US $199.99 - CA $229.99 - DE 199.99€ - UK £179.99 - DK 1,699.00 DKK
*Euro pricing varies by country. Please visit shop.LEGO.com for regional pricing.

D’oh! The Simpsons™ House has been turned into LEGO® bricks!

Build The Simpsons™ House with detachable roof, modular design, car with dent, the famous family couch, 6 minifigures and so much more.

Recreate hilarious scenes from the classic animated TV series with The Simpsons™ House. Taken right out of Springfield, this amazing model is crammed with tons of LEGO® brick detail. Lift off the roof and open up the house to discover Homer and Marge’s big family bedroom including bed and Maggie’s crib, Bart’s room with his skateboard and Krusty the Clown poster, Lisa’s room with her favorite books, jazz poster and more, and bathroom with shower, toilet, sink and mirror. Lift off the top floor to reveal the fully-fitted kitchen with dining table, chairs, yellow and light-blue tiled floor and lots of pots, pans and other accessories. Then it’s into the living room with couch and TV playing Itchy and Scratchy, purple piano and more. Next to the house is the detachable garage, complete with workbench, tool rack, vacuum cleaner, broom, toolbox, tools and the family car, complete with dent (because only in a LEGO world are dents a plus!), opening trunk and ‘radioactive’ bar from the nuclear power plant. Step outside onto the terrace and you’ll find loads of cool items, including a grill, wheelbarrow and air conditioning unit with ‘Property of Ned Flanders’ decoration, sausages, 2 garden loungers, flowerpots, a shovel, 2 fruit cocktail glasses, Lisa’s camera, Bart’s skateboard ramp with ‘El Barto’ graffiti and an antenna on the roof. The Simpsons™ House is the perfect collector’s item for fans of all ages. Includes 6 minifigures: Homer, Marge, Bart, Lisa, Maggie and Ned Flanders.

Available for sale directly through LEGO® beginning
February 2014 via shop.LEGO.com, LEGO® Stores or via phone:

US Contact Center 1-800-453-4652
CA (English) Contact Center 1-800-453-4652
CA (French) Contact Center 1-877-518-5346
European Contact Center 00-800-5346-1111

LEGO, the LEGO logo and the Minifigure are trademarks of the LEGO Group. ©2013 The LEGO Group. All rights reserved.

THE SIMPSONS TM & © 2014 Twentieth Century Fox Film Corporation. All Rights Reserved
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3722

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Do Jan 09, 2014 0:10

Dat is een mooi huisje! :omg: Allereerst natuurlijk zeer herkenbaar als het huis van de familie Simpson, mede door een aantal details (de poster van Krusty the Clown en het stripboek van Radioactive man in Bart's kamer, de jazzposter en het perfecte tentamen op Lisa's kamer, de TV waar een aflevering van Itchy & Scratchy te zien is, de kruiwagen die Homer van Ned Flanders heeft 'geleend'). :lol: :bigsmile:
Daarnaast is het ook een leuk familiehuis om mee te spelen voor niet-Simpsons minifigs. :duim:

Drie minpuntjes die mij even opvallen:
-de woonkamer is erg leeg, met alleen een bankstel, televisie en piano;
-Waar is Lisa's saxofoon? Die had ik echt in haar kamer verwacht.
-Waar zijn Snowball V en Santa's little helper (de kat en hond van de Simpsons)?
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9609

Papendrecht

door TAFOL » Do Jan 09, 2014 7:43

De foto's (klikbaar):

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Bron

Mijn Brickshelf
no avatar
User

kapiteiniglo

835

Do Okt 17, 2013 6:33

terneuzen

door kapiteiniglo » Do Jan 09, 2014 9:07

Ik vind hem toch nog steeds wel heel leuk er uit zien.
En als ik het goed gelezen heb, vind ik 200€ voor een set van 2500 stukjes met alle figures nog wel meevallen.
Nou maar hopen dat de set bij de verzamelaars komt, en niet bij allerlei figuren die via marktplaats rijk proberen te worden.
:offtopicsmile: hoe komen die gasten er eigenlijk aan, en dan vaak ook nog meerdere? :offtopicsmile:
Ik wil er in ieder geval eentje zien te bemachtigen :P
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26205

Meijel

door stuifzand » Do Jan 09, 2014 9:17

Ik moet zeggen, die interieurtjes vind ik er geweldig uit zien :D
Wat ik mis is Lisa's saxofoon. :what:
Gebruikers-avatar
User

Jeroen_K

1153

Wo Dec 07, 2011 11:48

Helmond

door Jeroen_K » Do Jan 09, 2014 10:09

Wat ik mis is de uitbouw boven de garage. :? Voor zo'n uitgebreid model vind ik het toch wel jammer dat ze zo'n opvallend onderdeel van het huis weg laten.
Jeroen_K's foto's op Flickr.
no avatar
User

Legobrick

829

Do Dec 13, 2007 17:50

door Legobrick » Do Jan 09, 2014 12:40

Ik begreep eerst niet goed wat je bedoelt, maar inderdaad, het hele gebouw achter/boven de garage ontbreekt.
Wat me wel meteen was opgevallen en bovendien enorm stoort, is dat de indeling helemaal niet correct is.

Hier de correcte indeling:
Gelijkvloers
Eerste verdieping

Ik ben eigenlijk geen fan (meer) van The Simpsons, maar ik vind de hele thematisering van het huis wel geweldig.
De kleuren, speciale onderdelen, inrichting, ... vind ik geweldig.
Misschien komt hij er toch...
Gebruikers-avatar
User

eti

Rang

premium

premium
8870

Soesterberg

door eti » Do Jan 09, 2014 12:46

Jeroen_K en Legobrick, als ze dat huis precies zo hadden moeten nabouwen op deze schaal, was het toch een set van 400 euro geworden!
Ik keek regelmatig Simpsons, maar dat was in de jaren 90... weet er niet zoveel meer van. Wordt die tekening van jou consequent aangehouden in de serie, of doen ze elke keer maar wat (zoals bij de familie Doorzon)?
no avatar
User

Legobrick

829

door Legobrick » Do Jan 09, 2014 13:49

Ik begrijp best dat het niet helemaal hetzelfde gemaakt kon worden zoals in het echt. The Simpsons is gemaakt op mensenschaal en de LEGO-schaal wijkt daar best wel wat van af. Ik vind het in elk geval erg goed overgebracht, wat niet wegneemt dat het niet klopt. :-)

Ik denk wel dat men in de meeste afleveringen steeds hetzelfde huis heeft gebruikt voor The Simpsons.
Het beeld dat ik van het huis heb klopt ook met de tekeningen.
Ook op Wikipedia vind je meer info over het adres en het huis van The Simpsons. Dit klopt ook met de tekeningen.
Gebruikers-avatar
User

Jeroen_K

1153

Wo Dec 07, 2011 11:48

Helmond

door Jeroen_K » Do Jan 09, 2014 14:56

Dat het huis van binnen niet precies kan kloppen op deze schaal begrijp ik ook wel. Maar voor nog geen €20,00 extra had de vorm van buitenaf in ieder geval goed kunnen zijn. Voor een set zoals deze, waarbij niet bepaald zuinig aan gedaan word, zou ik toch zeker een model verwachten dat overeen komt met het origineel in de tekenfilms.
Jeroen_K's foto's op Flickr.
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3303

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Do Jan 09, 2014 15:16

Hmm het ontbreken van die uitbouw valt mij ook nu pas op...

Maar ik moet zeggen dat ik de set wel wat leuker ben gaan vinden nu er wat meer fotos zijn :D

Toch maar overwegen...

En dan dit er van maken :lol: :
Afbeelding
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
no avatar
User

donkey kong

229

zwolle

door donkey kong » Do Jan 09, 2014 15:31

die staat hoog op mijn verlanglijstje. :omg: :omg:
no avatar
User

deejay

Rang

Nieuw

Nieuw
10

Di Dec 17, 2013 16:26

door deejay » Vr Jan 10, 2014 10:15

Grappige set, denk dat ik hem ook wel ga halen maar 200 euro is wel wat veel vind ik. Weet iemand of er nog meer plannen zijn mbt het Simpsons thema of dat dit een eenmalige set is?
no avatar
User

kapiteiniglo

835

Do Okt 17, 2013 6:33

terneuzen

door kapiteiniglo » Vr Jan 10, 2014 11:23

Voor een set van 2500 stukjes en zoveel minifigures valt die prijs wel mee, vind ik.
De meeste sets met zoveel stukjes komt meestal duurder in de schappen :raiseone:
no avatar
User

Legobrick

829

door Legobrick » Vr Jan 10, 2014 20:31

deejay schreef:Grappige set, denk dat ik hem ook wel ga halen maar 200 euro is wel wat veel vind ik. Weet iemand of er nog meer plannen zijn mbt het Simpsons thema of dat dit een eenmalige set is?
Ik heb hier op het forum al eens iets gelezen over een reeks minifiguurtjes van The Simpsons. Daarnaast denk ik ook dat zo'n licentie behoorlijk wat geld kost, te veel om er slechts één set mee te maken.
no avatar
User

donkey kong

229

zwolle

door donkey kong » Vr Jan 10, 2014 20:57

US $199.99 – CA $229.99 – DE 199.99€ – UK £179.99 – DK 1,699.00 DKK

*Euro pricing varies by country. Please visit shop.LEGO.com for regional pricing.
VorigeVolgende