Alles over de sets van 2014

Star Wars 2014

Forumregels
Let op, lees dit eerst!
Afbeeldingen sets 2014
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9465

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

Re: Star Wars 2014

door TAFOL » Za Aug 16, 2014 12:01

Nieuwe foto's van de 75056 Advent Calendar (klikbaar):

Spoiler:
Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

C-3PO

105

Wo Mei 28, 2014 12:18

Tatooine

door C-3PO » Di Sep 02, 2014 17:01

Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
3231

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Di Sep 02, 2014 17:48

:duim: Nice!

Afbeelding

Lees het allemaal op Brickset!
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

Chef_NL

Rang

premium

premium
535

Za Dec 29, 2012 20:48

Heemskerk

door Chef_NL » Di Sep 02, 2014 19:17

Nice!, die komt er zeker
Mijn MOC's op Flickr | Mijn verzameling op Brickset
Gebruikers-avatar
User

Barman

6673

Di Mrt 22, 2005 22:30

Wijk bij Duurstede

door Barman » Di Sep 02, 2014 20:05

Ziet er niet verkeerd uit, alleen moet ik wel bekennen dat ik de laatste UCS niet echt een ultiem gevoel bij krijg als collector.
Het zijn meer opgedirkte speelsets. Dit komt zeker in mijn ogen door de toegevoegde minifigs en dat ze ook in die schaal bouwen. Goed het voertuig is nu wel in een goede minifig schaal tov de standaard sets, maar ik kan er niet echt meer een speciaal gevoel van krijgen, alleen dat het mooie sets zijn. Het OMG-effect is er zeker niet.
Het zou juist mooi zijn als de Slave-1 zou passen bij bijvoorbeeld de Y-wing en X-wing, maar deze is dus kleiner :(
Jammer dat TLC heeft gekozen voor een minifig uiterlijk. Niet bijzonder om te verzamelen, wel gunstig voor de portemonnee. Anders ga je al snel praten over 300 of 400 euro sets. Nu zit dat zo rond de 200. Nog steeds prijzig, maar wel betaalbaar.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil!
Flickr en Youtube
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
9465

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

door TAFOL » Di Sep 02, 2014 20:07

Qua nieuwe onderdelen zie ik alweer het volgende:

Afbeelding 87559 Brick, Round Corner 6x6x2 in het reddish brown
Afbeelding 95188 Brick, Round Corner 6x6 with Slope 33 Edge, Facet Cutout in het reddish brown
Afbeelding 95188 Brick, Round Corner 6x6 with Slope 33 Edge, Facet Cutout in het dark green
Afbeelding 58846 Brick, Round Corner 10x10 with Slope 33 Edge, Axle Hole, Facet Cutout in het reddish brown
Afbeelding 41862 Plate, Modified 2x2 with Grills in het DBG
Afbeelding 15068 Slope, Curved 2x2 No Studs in het dark green (?)
Afbeelding 87079 Tile 2x4 in het dark green (?)
Afbeelding 32059 Wedge, Plate 4x6 Cut Corners in het dark green (?)
Afbeelding 60477 Slope 18 4x1 in het reddish brown
Afbeelding 11290 Slope, Curved 2x8x2 Double in het DBG
Afbeelding 63864 Tile 1x3 in het reddish brown
Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3688

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Di Sep 02, 2014 20:22

Is dat raam ook nieuwe? Ik ken wel deze: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=41881 die oner andere in de 3 minifig-scale uitvoeringen van Slave 1 is gebruikt (7153, 6209 en 8097), maar dit nieuwe model lijkt 8 studs breed te zijn is volgens mij ook ronder dan de versie ut de link.
Verder weet ik niet helemaal, wat ik ervan moet vinden. Er zitten zeer fraaie elementen in, zeker, maar ik weet niet wat ik moet vinden van die voet, met name die kwartronde stukken. Toegegeven; ik weet zelf niet hoe het beter, maar ik vraag me af, of het niet beter had gekund. Ik heb wel de indruk dat de verhoudingen beter kloppen, met name de hoogte-lengte verhouding. Ik had altijd het idee, dat de 7153, 6209 en 8097 wat kort waren (uitgaande van de landingspositie). Ze leken te hoog of te kort. Dat heb ik bij deze helemaal niet. Misschien geen echte UCS-set, zoals Barman aangeeft, maar dan wellicht wel de beste minifig-scaled uitvoering en dat is ook wat waard. :P
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Gebruikers-avatar
User

darksider

1014

Zo Jun 14, 2009 20:21

Leiden

door darksider » Wo Sep 03, 2014 8:53

Het raam is zeer zeker nieuw: rond en 8 studs breed, i.p.v. 6 studs.
Ik vind hem wel mooi, maar niet heel spectaculair. Hij is zo te zien ietsjes kleiner dan hij zou moeten zijn op basis van de minifigs, maar hij benaderd de schaal van de UCS Millennium Falcon behoorlijk goed. En eindelijk heeft een Lego Slave 1 model de juiste vormen en verhoudingen. Ook fijn om te zien dat de vleugels nu eindelijk op de juiste manier om de as heen draaien. Wat ik minder mooi vind is het bruine 'schort': dat oogt wat grof door de grote hoeveelheid onderdelen die er in zitten. Ik ben benieuwd of er nog een interieur in zit: iets van bedden en/of kooien voor gevangenen.

Wat mij verder opvalt is de hoogwaardige kleurendruk op Boba Fett. Hij is geheel bedrukt, van mouwen tot tenen. De print op de benen loopt ook helemaal door, in tegenstelling tot die van de Stormtrooper en van andere recente figuurtjes waarbij de print halverwege de benen ophoudt. Overigens ben ik daar niet perse een fan van: maar ja, ik zie nog altijd weinig problemen met de allereerste versie van Boba Fett.

Ik heb tot op heden bijna alle minifig Slave 1's (tot nu toe 4 stuks), dus deze komt er ook wel. Wel een groot verschil met deze!
This day started out SNAFU, but then my machine went all TARFUN. The place was totally FUBAR after that.
Gebruikers-avatar
User

HJR-Holland

4454

Do Jul 17, 2003 19:00

Dordrecht

door HJR-Holland » Wo Sep 03, 2014 9:49

TAFOL schreef:Qua nieuwe onderdelen zie ik alweer het volgende:
Afbeelding 63864 Tile 1x3 in het reddish brown

Hèhè, dat werd tijd zeg! Zit bekant al een jaar op deze te wachten :D

darksider schreef:Wel een groot verschil met deze!

En da's nog steeds mijn favoriet :omg:

Vind het een leuke set, maar net als bij de Sandcrawler vraag ik mij een beetje af waar de prijs hem nu in zit; als deze écht €200 moet kosten vind ik hem €50 te duur...

Maar hij komt er natuurlijk wél :duim:
my FLICKR account
Gebruikers-avatar
User

alois

Rang

premium

premium
1248

Vr Feb 04, 2011 16:22

Arnhem

door alois » Wo Sep 03, 2014 10:13

darksider schreef:Wat ik minder mooi vind is het bruine 'schort': dat oogt wat grof door de grote hoeveelheid onderdelen die er in zitten.

Minder onderdelen -> mooier uiterlijk -> Playmobil
Mijn flickr-pagina
Gebruikers-avatar
User

Frank

Rang

premium

premium
751

Ma Jul 10, 2006 22:31

Nabij Utrecht

door Frank » Wo Sep 03, 2014 10:36

Barman schreef:Ziet er niet verkeerd uit, alleen moet ik wel bekennen dat ik de laatste UCS niet echt een ultiem gevoel bij krijg als collector.
Het zijn meer opgedirkte speelsets. Dit komt zeker in mijn ogen door de toegevoegde minifigs en dat ze ook in die schaal bouwen.

Je hebt gelijk dat het opgedirkte speelsets zijn, maar dat zijn alle Lego sets voor volwassenen. :lol:

Toch ben ik het niet helemaal met je eens. De Imperial Shuttle (10212) uit 2010 vind ik nog steeds een van de mooiste Star Wars sets om te bouwen en om ter display neer te zetten. Die is ook minifig schaal. Daarin tegen vond ik de nieuwe X-wing (10240) van vorig jaar ontzettend tegenvallen, zowel om te bouwen als om te zien. De Ewok village (10236) en Sandcrawler (75059) heb ik nog niet in mijn bezit en ik kan er daarom nog geen eerlijk oordeel over geven.

Deze versie van de Slave I vind ik zeer goed gelukt! De afmetingen en hoeken zijn in deze versie het meest accuraat tot nu toe. Wellicht waren de vormen nog beter geweest op een grotere schaal, maar dat heeft ook nadelen. Je krijgt dan bijvoorbeeld een enorm paneel voor de windscreen of het zou uit meerdere onderdelen gebouwd moeten worden wat het uiterlijk waarschijnlijk niet ten goede komt. Ik ben ontzettend blij dat hij op minifig schaal is en ik vermoed dat hij nog steeds behoorlijk imposant is. Tevens ziet de nieuwe versie van Boba Fett er ook zeer goed uit. Ik denk dat het een interessante set is om te bouwen, vanwege de rare hoeken en vormen. Ik zie helaas wel een aantal stickers. Ik hoop dat dat stukje grijs op de ruit wel geprint is.
Ook voor een automatiseerder, gaat niets vanzelf.
Mocs op Flickr en Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

darksider

1014

Zo Jun 14, 2009 20:21

Leiden

door darksider » Wo Sep 03, 2014 11:13

alois schreef:Minder onderdelen -> mooier uiterlijk -> Playmobil

Touché :) Maar ja, Playmobil heeft de Star Wars licentie niet!
HJR-Holland schreef:Vind het een leuke set, maar net als bij de Sandcrawler vraag ik mij een beetje af waar de prijs hem nu in zit; als deze écht €200 moet kosten vind ik hem €50 te duur...

Ik heb toevallig afgelopen weekend eindelijk de 75059 Sandcrawler in elkaar gezet, en daar zie ik toch zeer zeker wel de waarde, ondanks de extreme prijs. Een zeer mooi en toch stevig ontworpen set, redelijk nauwkeurig aan het film-model wat betreft uiterlijk, met leuke speelfuncties, aardige figuurtjes en aanzienlijk sterker en toch groter dan de 10144 Sandcrawler. Bij deze UCS Slave 1 zie ik aan de beperkte hoeveelheid foto's en aan het gebrek aan beschrijving de (waarschijnlijke) prijs ook nog niet helemaal, maar hopelijk wel wanneer we meer info hebben en wanneer ik hem bouw.
This day started out SNAFU, but then my machine went all TARFUN. The place was totally FUBAR after that.
no avatar
User

joopsta

Rang

Nieuw

Nieuw
23

Wo Mei 29, 2013 13:10

door joopsta » Wo Sep 03, 2014 12:24

Zeer mooie set, alleen vrees alweer: 200usd = 200€ Duitsland = 230€ NLD.
Deze ga ik zeker kopen, maar die 30 prijsverschil zijn wel redenen waarom ik de x-wing en Sandcrawler
niet gekocht heb. Ik vind SW sets sowieso al erg aan de prijs.
330 voor Sandcrawler vind ik gewoon teveel. 250 zou ik m gekocht hebben.
Maar ik ben gek op boba fett. Dus Slave 1 komt er.
no avatar
User

ggj

980

Zo Okt 14, 2012 21:50

door ggj » Vr Sep 19, 2014 10:34

Oeh, die Slave I ziet er echt mooi uit en die nieuwe UCS X-Wing ook! Ik ben benieuwd hoeveel die Slave I uiteindelijk gaat kosten want hij heeft 1996 onderdelen, de X-Wing 1558 maar kost ruim 185 euro. Zijn wel heel mooie sets en mooie kansen om UCS sets te pakken te krijgen nu ze nog binnen bereik zijn.
no avatar
User

Legomaster

2619

Wo Feb 05, 2003 17:36

Amsterdam Noord

door Legomaster » Za Okt 04, 2014 8:51

Ages 14+. 1,996 pieces.
US $199.99 – CA $229.99 – DE 199.99€ – UK £169.99 – DK 1699.00 DKK
*Euro pricing varies by country. Please visit shop.LEGO.com for regional pricing.

Lift off for bounty-hunting adventures in the Slave I!

Search the galaxy for fugitives with Boba Fett and his Slave I with rotating cockpit and wings, dual shooters and a display stand.

Track down fugitives with legendary bounty hunter, Boba Fett aboard the powerful Slave I! This exclusive LEGO® Star Wars model features a rotating cockpit and wings for flight and landing mode, plus dual shooters and hidden blasters to repel attackers. Reenact the capture of Han Solo in Star Wars: Episode V The Empire Strikes Back and take off from Bespin with the carbonite-imprisoned Rebel hero in the cargo hold. Attach the stand to display this iconic ship in characteristic upright flight. Includes 4 minifigures with weapons: Boba Fett, Bespin Guard, Stormtrooper and Han Solo.

Includes 4 minifigures with weapons: Boba Fett, Bespin Guard, Stormtrooper and Han Solo
Also includes Han Solo in carbonite!
Features a rotating cockpit and wings, opening side hatches with hidden guns and missiles, 2 rotating dual shooters, cargo hold and a display stand with data sheet
Weapons include special blaster pistol for Boba Fett, blaster pistol for Bespin Guard and a blaster rifle for the Stormtrooper
Boba Fett and Bespin Guard minifigures are unique to this set
Rotate the cockpit and wings for flight and landing mode
Place carbonite-imprisoned Han Solo in the cargo hold
Open the side hatches to unleash missiles from the hidden guns
Showcase the huge Slave I in upright flight on the display stand
Recreate classic scenes from Star Wars: Episode V The Empire Strikes Back
Measures over 7” (20cm) high, 17” (45cm) long and 14” (37cm) wide in landing mode
Available for sale directly through LEGO® beginning January 2015

https://www.youtube.com/watch?v=pIO8Ne0CfkU
Let op mijn website is vernieuwd http://www.natuurfotograafmarcel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3688

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Za Okt 04, 2014 10:41

Om Benny maar even te citeren: "spaceship, spaceSHIP, SACESHIP!!!" Die ziet er tof uit! :omg: :feest: En die 'nooduitgang' in de voet van het schip. :lol:
Ik weet niet, of ik de verborgen wapens wel zo geweldig vind (2 verschillende functies). Maar tegelijkertijd weet ik ook niet, of je we 2 paar verborgen wapens in dit schip had kunnen verbergen.
Wel tof vind ik de wijze, waarop Carbonite Han Solo wordt ingeladen en er een deur in de voorzijde van het schip zit. :duim:
En raar maar waar: deze zou zowaar zijn prijskaartje waard kunnen zijn (en dat heb ik niet snel bij licensie-sets). :D :bigsmile:
Hier trouwens nog een officiële foto-set van Brothers Brick op Flickr: https://www.flickr.com/photos/brothers- ... 8339092732
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
3040

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Za Okt 04, 2014 15:25

Ik vind het op een strijkijzer lijken.
Het filmpje stelt ook weinig voor.
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

thehaarie

587

Ma Jan 31, 2011 19:01

Sevenum

door thehaarie » Za Nov 22, 2014 17:04

Zojuist in oberhausen ook de slave 1 mogen bewonderen, ik vind hem echt vet (jeugd nostalgie voor mij :) ), dat wordt ff nog eventjes sparen, maar hebbe hebbe hebbe 8-) :omg:
no avatar
User

ggj

980

Zo Okt 14, 2012 21:50

door ggj » Zo Dec 07, 2014 20:26

Review van de 75060 Slave I van 'The Brickshow':

Mooie set! :duim:
Vorige