Gebruikers-avatar
User

mcdenbesten

Rang

premium

premium
1115

Zo Feb 14, 2010 23:02

Sliedrecht

7189 Mill Village Raid (2011)

door mcdenbesten » Vr Jul 08, 2011 10:35

7189 Mill Village Raid

Set-gegevens:
Set: 7189
Thema: Kingdoms
Jaar van uitgave: 2011
Aantal onderdelen: 638
Minifigs: 6
Prijs: bij S@H €69,99 (zelf ca €50,- voor betaald)

Toen de foto's uitlekte van deze set begon ik gelijk te watertanden, ondanks de eerst wazige beelden. Want zagen wij daar nu meer dorpelingen en.. en.. geitjes en kippen. Gelukkig volgde niet lang daarna officiele foto's waarop inderdaad het al genoemde voorkwam, maar er was meer. Emmers zaten in de set en luiken voor de vensters. Wat een geweldige set. Toen begon het wachten, en eigenlijk hoor ik nog een maand geduld te hebben als Nederlander, maar gelukkig kwamen de Britten met het idee de set nu al in de aanbieding te gooien dus kwam deze set naar deze heel gelukkige afol! :)

De doos

Afbeelding
De box-art is echt om van te smullen, een hoop actie die tot de verbeelding doet spreken. Ook bij deze set is de doos iets kleiner waardoor als je hem openmaakt, hij bijna tot de rand gevuld is! Wat uiteraard altijd fijn is ook al is het een soort van voor de gek houden.

Het bouwen

AfbeeldingAfbeelding

Alles zit zoals we gewend zijn mooi in genummerde zakjes. Voor mij hoeft dat nog steeds niet, want zoeken naar onderdelen in een grote hoop vind ik zelf jeugdsentiment. Maar goed we gaan verder. Want het nummeren van de zakjes bouwt wel snel, de set zat binnen het halfuur in elkaar.
Waar ik me wel echt aan stoor zijn de instructies, wederom hier per bouwnummer over het algemeen twee onderdelen.... Dan is het logisch dat er twee instructieboekjes bijzitten.

De minifigs

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

De nieuwe minifigs zijn echt de moeite waard, niet alleen de torso's zien er zeer goed uit, ook de nieuwe gezichtsuitdrukkingen zijn geweldig! Tevens ook noemenswaardig dat er deze keer geen gillend meisje in zit maar een boze boerin die de ridders wel is even aanpakt! :P Enigste nadeel, en dat betreft de hooivork. Waarom moet die nu weer zo glazig zijn. :?

De dieren

Afbeelding

De dieren in deze set verhogen het hebben-hebben-gehalte! De kippen zijn echt briljant, ook fijn om gelijk bruine en witte in een set te stoppen. Het paard ziet er ook goed uit, om sowieso een paard te hebben in een nieuwe kleur is altijd een goede toevoeging. Ook het varken met zwarte vlekken is een welkome nieuwe variatie. De geiten zijn leuk.. daarmee is het meeste gezegd, ik vind dat komen omdat ze mij te glazig zijn ipv wit.

Belangrijkste nieuwe onderdelen

Afbeelding

Toen ik op de eerste foto's de emmers zag, was ik bang dat ze in verhouding te groot zouden zijn, maar gelukkig viel het mee. Precies goed! Enigste nadeel, het handvat komt er vrij snel afzetten.
De luiken voor de ramen vind ik een mooie toevoeging, die zullen mooi van pas komen bij huizen bouwen. Ik zelf vond het alleen niet passen in een grijs venster vandaar een bruine ter vergelijking!

Opengevouwen

Afbeelding

De set zit goed in elkaar. De wieken van de molen kan je draaien, ook de molen zelf draait op zn voet. De schuur is gevuld met hooi, en er is een luik met ladder zodat je er ook goed bij kan komen, realistisch dus voor een keer! Om de lier te bedienen moet je aan de haan draaien op het dak, goed verzonnen! Enige nadeel de mand met appels is iets te zwaar dus de lier komt af en toe uit zichzelf naar benenden zetten!

Overview

Afbeelding

Eenmaal opgebouwd en neer gezet kan ik er uren naar kijken, anders neerzetten en nog is uren naar kijken!

Conclusie:

Moet je deze set hebben? Ja! :omg:

Hierom: Nieuwe dieren, nieuwe minifigs, nieuwe emmers, nieuwe luiken voor de vensters, grotere schuurdeuren ga zo maar door. En de set ziet er gewoon gelikt uit!
Wat me wel stoort zijn de glazige onderdelen zoals de geit en de hooivork, maar of hier ooit nog verbetering in komt?
Ook vind ik 69.99 in verhouding vrij duur, je zit nogal boven de 0.10 per piece! Dus die 50,- die ik er voor betaald heb, dat was die dik waard!
Er is een tijd om af te breken en een tijd om op te bouwen. - Ecclesiastes
MOCs
Gebruikers-avatar
User

L-space

Rang

premium

premium
563

Vr Apr 17, 2009 22:58

de Meierij

Re: 7189 Mill Village Raid

door L-space » Vr Jul 08, 2011 11:28

Hoe toevallig, net besteld in de UK :omg:
En zo te zien een goede keus. Bedankt voor de review.
"The Turtle Moves"
www.Lspace.nl - flickr.