Je MOC is klaar, maar het wil maar niet lukken om het mooi te presenteren?
Hier alles over tips en trucs voor het maken van foto's en filmpjes.
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3806

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

Re: Je MOC klaar, en nu..?

door aawsum » Zo Apr 27, 2014 10:46

Je doet anders goed je best ....
Maar misschien moet je het even de tijd geven, ipv na 1 dag al conclusies te trekken.
Je maakt in ieder geval met je eigen moc al mooie sier.
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

b rick

240

Wo Apr 23, 2014 10:28

door b rick » Zo Apr 27, 2014 14:22

aawsum schreef:Je doet anders goed je best ....
Maar misschien moet je het even de tijd geven, ipv na 1 dag al conclusies te trekken.
Je maakt in ieder geval met je eigen moc al mooie sier.

Hahaha, ja ik zal wel moeten wil ik ooit ergens iets tegenkomen wat naar mijn gading is. Maar zoals ik in mn vorige postje al meldde zou ik dat ook braaf gaan doen en heb ik inmiddels gedaan. Maar dat concludeerde je zelf al... :wink:

Even voor de goede orde: Voor mij voelt het niet als één dag, dus vergeef mn frustratie. In mn voorstel-post vertelde ik al dat ik vanwege erg onduidelijke navigatie (moet ik het zo noemen?) me hier nog niet geregistreerd had. Ik heb het nooit handig gevonden om per toeval mooie mocs tegen te komen, dus vandaar dat ik me al geruime tijd op andere forums begaf vóórdat me toch maar ook hier registreerde. Het is nu eenmaal dé site voor nederlanders dus voel me enigszins genoodzaakt. Daar heb ik alle onduidelijkheid wel voor over, en als ik tijd genoeg heb, zoals op een luie zondagochtend zoals vandaag ontdek een paar verdomd mooie mocs.

Alleen kan ik ze nu al niet meer terug vinden... :lol:

Misschien dat mn koddig sarcasme overkomt als veneinig geklaag (die grens is online nu eenmaal erg dun). Achteraf gezien had ik dat 'geklaag' dan maar beter weg ge-edit.

Maarja. Dat kan hier niet....
:miss:
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10482

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Zo Apr 27, 2014 14:26

b rick schreef:Misschien dat mn koddig sarcasme overkomt als veneinig geklaag (die grens is online nu eenmaal erg dun). Achteraf gezien had ik dat 'geklaag' dan maar beter weg ge-edit.

Maarja. Dat kan hier niet....
Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk :-P
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

b rick

240

door b rick » Zo Apr 27, 2014 14:57

WvdP schreef:Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk :-P

Moehahah! Touché... :lol:

Maar, dat geldt natuurlijk ook voor een forum...
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5221

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Zo Apr 27, 2014 15:42

Overigens mag je hier je MOC posten zoals je zelf wil. Dus een overzicht topic is zeker geen verplichting. Sommigen posten hun MOC nooit, sommige posten alles. De één een topic per MOC de ander een verzamel topic voor alle MOCs. Weer een ander een topic per thema. Het kan allemaal. En nieuwe MOCs kom je vanzelf tegen als je alle nieuwe/ongelezen topics leest. Ook hebben velen een link naar hun brickshelf/flickr in hun onderschrift staan. Daar kun je dan ook oudere MOCs zien.

Dat het anders is dan op een ander forum, ja nou en? Went vanzelf.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

b rick

240

door b rick » Zo Apr 27, 2014 16:50

MOCkingBird schreef:Overigens mag je hier je MOC posten zoals je zelf wil. Dus een overzicht topic is zeker geen verplichting. Sommigen posten hun MOC nooit, sommige posten alles. De één een topic per MOC de ander een verzamel topic voor alle MOCs. Weer een ander een topic per thema. Het kan allemaal. En nieuwe MOCs kom je vanzelf tegen als je alle nieuwe/ongelezen topics leest. Ook hebben velen een link naar hun brickshelf/flickr in hun onderschrift staan. Daar kun je dan ook oudere MOCs zien.

Dat het anders is dan op een ander forum, ja nou en? Went vanzelf.

'Went vanzelf' is niet een levensmoto wat je vaak uit mijn mond zal horen komen.

Weet je, die opsomming van al die verschillende manieren zegt eigenlijk al genoeg... :wink:

Het is fijn en prima hoor dat alles kan en alles mag, maar duidelijk en handig wordt het er niet op... Op een gegeven moment evolueren dingen gewoon in snelheid, duidelijkheid, handigheid, en comfortabelheid. (als dat al een woord is) Dat geldt toch ook voor sociale media? En ook een forum zou daar niet krampachtig van gevrijwaard mogen blijven... Vind ik dan he...

Maar let wel: mijn klacht is niet zomaar uit de lucht gegrepen. Dit topic, de eerste post, is in het leven geroepen om tips van gebruikers te vergaren! Waaronder tips om 'te vinden en gevonden te worden'.

Ik dacht, en denk nog steeds een vrij goeie tip te hebben dat niet alleen de gebruikers van dienst kan zijn, maar misschien wel het forum in het algemeen. In diezelfde eerste post wordt nóg een interessante tip gegeven: iets van: 'incasseer positieve kritiek, daar kun je van leren'. (...) Dat kun je op je mocs betrekken, ...maar natuurlijk ook in het groter geheel plaatsen. :wink:

Tuurlijk zijn er verschillen en is het ene forum anders dan het andere. Dat moet ook. Maar 'anders zijn om het anders zijn' met als gevolg dat vooruitgang wordt belemmerd lijkt mij verre van wenselijk...

Maar zullen we deze discussie maar laten varen? Ik vind dat we plaats moeten maken voor tips die wel vruchtbare voedingsbodem gegund is, okee? :feest:
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10482

nabij Leiden

door WvdP » Zo Apr 27, 2014 17:51

b rick schreef:Het is fijn en prima hoor dat alles kan en alles mag, maar duidelijk en handig wordt het er niet op... Op een gegeven moment evolueren dingen gewoon in snelheid, duidelijkheid, handigheid, en comfortabelheid. (als dat al een woord is) Dat geldt toch ook voor sociale media? En ook een forum zou daar niet krampachtig van gevrijwaard mogen blijven... Vind ik dan he...
Voor 'comfortabelheid' kent het Nederlands een veel simpeler woord: comfort :-P

Ik kan een heel eind meegaan in je gedachtengang, maar probeer het forum eens te bekijken vanuit een hoger perspectief:
Op Lowlug zijn er heel veel verschillende bouwers, waarvan sommigen heel actief gebruik maken van sociale media, een eigen website hebben, al hun MOCs keurig in mapjes op Flickr plaatsen, gebruik maken van Twitter en weblogs om hun MOCs te promoten, etcetera. En je hebt bouwers die van hun MOC twee of drie foto's op Brickshelf zetten en daarna op het forum linkjes daarnaartoe plaatsen. En je hebt bouwers in alle mogelijke variaties tussen die twee categorieën.
Lowlug wil een forum (jaja) bieden voor al die verschillende bouwers, die op allerlei verschillende manieren hun MOCs op het interweb willen laten zien. Dan moet je als forum juist níet mensen in een bepaald keurslijf dwingen, want dan wordt voor sommige bouwers de drempel veel te hoog om ooit iets te laten zien!
Alle tips om het beter te doen zijn natuurlijk welkom, maar we zullen nooit mensen verplichten om die tips ook na te leven. Wij zouden daarmee niet stimuleren, maar juist belemmeren en dat kan de bedoeling toch niet zijn? ;-)
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
Gebruikers-avatar
User

b rick

240

door b rick » Zo Apr 27, 2014 19:22

WvdP schreef:
b rick schreef:
Voor 'comfortabelheid' kent het Nederlands een veel simpeler woord: comfort :-P

Touché nummer twee... :lol:

Keurslijven en dwangmatigheden... Ik geloof niet dat ik het daarover heb gehad. Daar wil ik me ook ver van distantieren. Straks mn posts eens teruglezen... En het is maar hoe je het bekijkt. Dat zou ik vanuit de gebruikerskant natuurlijk ook kunnen opperen: (Het niet kunnen editen.) 'Follow the rules... And certainly don't talk back...' :wink: Ik had enkel een tip waarmee dingen op een forum makkelijker zijn. Maar ik had niet verwacht dat dat beetje kritiek op het forum, wat ik nog steeds erg logisch vind, zo slecht ontvangen wordt.

Ik ben er van op de hoogte dat iedereen hun foto's overal en nergens neerplempen en daar naar toe linken. Maar, dat kan toch sowieso altijd? Vind ik ook prima. Moet iedereen zelf weten. Daar heeft de onmogelijkheid om na 30 minuten te editen toch weinig mee van doen? Help me even want dat begrijp ik echt niet...

En ik ben er ook voor dat het forum probeert rekening te houden met iedereen, en iedereen zn post-gewoontes... Het is ook nobel dat een forum fungeert als een doorsluisluik naar flickr, brickshelf, en andere sites. (maar daarin verschilt het niet met andere forums natuurlijk) En nogmaals, dat heeft weinig van doen met mijn tip, of mijn klacht over de edit-functie.

Los van dat ging en ga ik er nog steeds vanuit dat dit een volwaardig en zelfstandige forum is of iig zou moeten zijn.

Eigenlijk had ik nóg een klacht.... over het vroegtijdig ongevraagd uitloggen, maar dat zal ik voorlopig even achterwege laten...
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
25674

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

Je MOC klaar, en nu..?

door stuifzand » Zo Apr 27, 2014 19:34

Vergis je niet, jij heb blijkbaar heel lang meegelezen, maar niet gepost. Mensen moeten nu afgaan op wat je hier zegt terwijl jij al van alles gelezen hebt van mensen.. ;)
De editfunctie is al vele malen toegelicht en geen onderwerp voor dit topic.
Hier graag verder over moc's presenteren, dit heet namelijk niet "tips van b rick voor lowlug" maar "je moc klaar en nu?" :P
Gebruikers-avatar
User

b rick

240

door b rick » Zo Apr 27, 2014 19:41

b rick schreef:
Maar zullen we deze discussie maar laten varen? Ik vind dat we plaats moeten maken voor tips die wel vruchtbare voedingsbodem gegund is, okee? :feest:

And I quote...

EDIT: and I quote myself...
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10482

nabij Leiden

door WvdP » Zo Apr 27, 2014 23:34

b rick schreef:Wat mijn tip zou zijn: (...)
Een topic met de belangrijkste foto's van al je mocs met linkjes naar topics apart voor de build-up of voor meer info en details. Update de eerste post in je main-thread met foto's en links om mensen naar je aparte mocs te sturen. Als je een moc hebt aangepast, verwissel de foto dan door een nieuwe, vertel kort over de verandering, en plaats de nieuwe link naar je geupdated aparte moc-topic. (...)
Zoals gezegd wordt dat wat lastig gezien het ontbreken van een edit-functie. Maar er is niets op tegen als mensen voor elke afzonderlijke MOC een apart topic maken, en één verzameltopic aanhouden waarin ze steeds één foto plaatsen en een link naar het aparte MOC-topic. Op die manier kun je als bouwer al je MOCs overzichtelijk in het verzameltopic presenteren (als een soort 'inhoudsopgave' voor alle aparte MOC-topics die je ooit hebt aangemaakt) en is er in de aparte topics ruimte voor de extra foto's, alle reacties, etc. Het lijkt me eigenlijk wel het proberen waard.
Gebruikers-avatar
User

b rick

240

door b rick » Ma Apr 28, 2014 0:20

:klappen:
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3806

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Ma Apr 28, 2014 6:30

WvdP schreef:één verzameltopic aanhouden waarin ze steeds één foto plaatsen en een link naar het aparte MOC-topic. Op die manier kun je als bouwer al je MOCs overzichtelijk in het verzameltopic presenteren (als een soort 'inhoudsopgave' voor alle aparte MOC-topics die je ooit hebt aangemaakt)....
zou dit niet een idee zijn voor de site, daar past dat beter qua presentatie en is denk ik ook een mooie promotie van lowlug.
FaceBook
Instagram
of Flickr via het wereldbol knopje hier links onder mijn avatar
Gebruikers-avatar
User

Pattiruhu

Rang

premium

premium
328

Zo Nov 16, 2014 0:42

Amsterdam

door Pattiruhu » Zo Okt 29, 2017 6:26

Ik blijf het lastig vinden om foto's van mijn moc's hier te posten, aangezien ik ze niet naar de forumserver kan uploaden. Wat is nou dé plek waar mensen foto's van moc's neerzetten?
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
2862

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Zo Okt 29, 2017 6:55

Pattiruhu schreef:Wat is nou dé plek waar mensen foto's van moc's neerzetten?

Flickr

En dan de automatische gegenereerde links gebruiken.

Persoonlijk vind ik zelfs dat te veel gedoe...
Ik post mocs alleen nog maar op Instagram.
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

KlaasK

Rang

premium

premium
329

Za Feb 14, 2015 11:38

Bodegraven

door KlaasK » Do Dec 28, 2017 17:17

workfromtheheart schreef:Dat is een waar woord. Maar ik heb zelf vaak wel het gevoel, als ik niets beters weet te zeggen dan "Mooi gedaan zeg" dat ik dan maar beter even niks kan zeggen, omdat het zo weinig inhoud.

Dit is al een uitspraak van lang geleden, maar hij viel mij wel op toen ik dit topic (weer) eens doorlas.
Vaak vind ik het lastig om te reageren op een MOC. Soms omdat ik niets met het thema heb, tja, dat is geen zinvolle of leuke reactie.
Soms omdat anderen al zoveel gezegd hebben. Soms omdat je denkt: tja, wat moet ik nu eens typen, zoals je al aangeeft.

Maar dan denk ik aan de kant van de ontvanger. Sommigen hier hebben hun sporen inmiddels lang verdiend, anderen komen wat korter, hebben nog niet zoveel laten zien, zitten nog midden in een ontwikkelproces.
Dan is het best jammer als je iets laat zien en je krijgt geen reactie. Zelfs als een reactie meer tips dan complimenten bevat, is het een compliment. Iemand neemt dan namelijk de moeite om je verder te helpen.
De ergste reactie is geen reactie, is mijn persoonlijk opvatting.
Elke MOC begint met één steentje.
Vorige