Gebruikers-avatar
User

merman

2317

Za Jul 01, 2006 14:17

Amsterdam

Re: 8043 Motorized Excavator

door merman » Vr Okt 01, 2010 11:18

hebben al meer mensen die servicepack gehad?
I roared. And I rampaged...
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3585

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Vr Okt 01, 2010 12:50

Misschien off-topic, maar met alle respect: ik dacht dat Lego alle Motorized Excavators had teruggehaald. Worden daar dan niet de LA's (wat dat verder dan ook zijn) verwisseld, of in ieder geval de nieuwe LA's bijgevoegd?
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Gebruikers-avatar
User

LegoHenkie

Rang

premium

premium
4466

Di Aug 07, 2007 22:05

Groningen

door LegoHenkie » Vr Okt 01, 2010 12:56

Bricknook schreef:Misschien off-topic, maar met alle respect: ik dacht dat Lego alle Motorized Excavators had teruggehaald. Worden daar dan niet de LA's (wat dat verder dan ook zijn) verwisseld, of in ieder geval de nieuwe LA's bijgevoegd?

Behalve als een winkel dat niet doet, zoals Intertoys in Groningen.
Gebruikers-avatar
User

TJoling

Rang

premium

premium
3004

Zo Aug 06, 2006 13:37

winterswijk

door TJoling » Vr Okt 01, 2010 14:35

dat is het hele idee idd, maar dat gaat alleen om de sets die nog in de winkel stonden. alle mensen die er al éen hebben krijgen een servicepack thuisgestuurd, zolang je er melding van hebt gemaakt dat het model niet werkt zoals het hoort.
The highway to succes is always under construction
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Vr Okt 01, 2010 19:17

merman schreef:hebben al meer mensen die servicepack gehad?

Ik sta wel genoteerd als het goed is, maar nog geen servicepack gezien. Hopelijk komt dat snel, ik heb de komende dagen wat extra tijd.
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
no avatar
User

pieter peeters

970

Zo Nov 19, 2006 23:41

door pieter peeters » Vr Okt 01, 2010 19:46

merman schreef:hebben al meer mensen die servicepack gehad?

Ja gisteren.

De LA's voelen minder rammelig aan... en als je ze met de hand draait merk je dat ze beter gesmeert zijn.. ze draaien met winder weerstand ook als je zelfs expres de cylinder probeert tegen te houden.

Ik heb 2 dingen een beetje ruwweg getest... het aantal "klikken" van de ingebouwde beveiling is bij de oude en nieuwe 16x per gehele omwenteling.

De oude LA moet je 26 + 3/4 x rond draaien om van volledig introkken naar volledige uitgeschoven te gaan... de nieuwe heeft 27 1/8e omwenteling nodig. Daarmee is voor mij dus duidelijk dat het mechaniek in de LA een klein beetje verandert is.

Op de LA's staat onder het as gat een nummer: 36X0

Morgen test ik ze eerst op de 8265 , omdat die ook bij het heffen ( waar 2 LA's tegelijkertijd gaan) ook langzamer ging.
no avatar
User

pieter peeters

970

door pieter peeters » Zo Okt 03, 2010 14:31

Ik heb zojuist de 4 LA's ongewisselt in de graafmachine.

Vooraf heb ik gemeten hoeveel tijd het koste om de hele graaf arm omhoog te krijgen

Ik heb de arm zo lang mogelijk gemaakt, dus beide andere LA's volledig ingetrokken.

Het heffen van de arm vanuit 0-punt tot maximale hoogte kostte zo'n 32 sec... het laten zakken ervan 25 sec.

Nu met de nieuwe LA's ( en nog steeds op accubatterijen die er al sinds juli in zitten)... duurd het laten zakken 12-13 sec en het heffen 16-17sec ... dus een forse verbetering in snelheid.

Als ik het heffen met de speedcontrol doe, wilde de arm pas bij speed4 omhoog met de oude LA's en met de nieuwe al vanaf speed3.

Ik weet niet of andere mensen dat ook hadden.. de 2e LA in de arm ( dus niet die de bak bediend) kwam bij mij steeds "vast" te zitten... die moest ik steeds als hij in de maximale stand zat ( dus volledig uit of volledig in-geschoven) met de motor heen-en-weer bewegen om hem los te tikken.. met de nieuwe LA's is dat probleem ook weg.

edit: met andere accubatterijen die ik recent oplaade ( dus 95% vol ofzo) gaat ie omhoog en omlaag nog 1-2 sec sneller.
Gebruikers-avatar
User

Barman

6686

Di Mrt 22, 2005 22:30

Wijk bij Duurstede

door Barman » Zo Okt 03, 2010 18:23

Bedankt voor de nuttige tests. Hier kunnen we wat mee. Geeft een duidelijk beeld wat het verschil is tussen de nieuwe en de oude LA's. :duim:
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil!
Flickr en Youtube
no avatar
User

pieter peeters

970

door pieter peeters » Ma Okt 04, 2010 13:57

Barman schreef:Bedankt voor de nuttige tests. Hier kunnen we wat mee. Geeft een duidelijk beeld wat het verschil is tussen de nieuwe en de oude LA's. :duim:

Ik heb vandaag ook deze bevindingen ook naar LEGO verstuurd.

Ook in de 8265 werkt het beter met deze nieuwe LA's .. ik zal eens kijken of ik ze vandaag eens uitprobeer op de 8258.
Gebruikers-avatar
User

hjk83

199

Ma Aug 02, 2010 19:22

't Harde

door hjk83 » Di Okt 05, 2010 14:13

Even een vraagje.....

Ik ben binnenkort jarig en ik wil (natuurlijk) weer een technic set.

Nou zit ik te twijfelen tussen deze kraan of de rode truck met dat kraantje achterop.

Welke zouden jullie vragen????
Gebruikers-avatar
User

JunkstyleGio

3482

Zo Jul 13, 2008 17:59

Breda

door JunkstyleGio » Di Okt 05, 2010 14:25

Allebei natuurlijk! :duim:

Een makkelijke vraag die echter niet zo makkelijk te beantwoorden is.
De 8258 is een heerlijk model. Het ziet er groot en stoer uit en is een feest om te bouwen.
De 8043 is een minder groot en (iets) minder complex model, maaar heeft wel RC en 4 motoren!
(en met de aangepaste set of het servicepack is het een goed werkend model!)

De B-mdellen zijn van beide sets ook erg leuk, maar daar wint de 8043 tracked loader het glansrijk!

Keuzes, keuzes altijd moeilijk.
"Some say he eats ABS for Breakfast. Some say he dreams in Building Instructions. All we know is, he's called JunkstyleGio...."
Gebruikers-avatar
User

TJoling

Rang

premium

premium
3004

winterswijk

door TJoling » Di Okt 05, 2010 20:27

vergeet ook even niet dat de truck goedkoper is, en ook nog eens een kleine 700 onderdelen meer heeft.
Gebruikers-avatar
User

JunkstyleGio

3482

Breda

door JunkstyleGio » Di Okt 05, 2010 21:26

Het aantal onderdelen meer bij de 8258 klopt, maar de 8043 is goedkoper.
Spoiler:
"Some say he eats ABS for Breakfast. Some say he dreams in Building Instructions. All we know is, he's called JunkstyleGio...."
Gebruikers-avatar
User

TJoling

Rang

premium

premium
3004

winterswijk

door TJoling » Di Okt 05, 2010 21:54

op lego.com zijn gelijk geprijst, maar ik dacht dat de truck op dit moment over het algemeen goedkoper geprijst is dan de graafmachine. nja, ligt er dus aan waar je ouders 'm gaan halen.
no avatar
User

Jan Groen

535

Ma Jan 10, 2005 21:08

Spijkenisse

door Jan Groen » Di Okt 05, 2010 21:59

Ik zelf heb de truck, maar ik zou als ik jou was voor de graafmachine gaan. De speelbaarheid is vele malen groter dan bij de truck. De kraan werkt bij mij verre van vlekkeloos. Bovendien is de bediening van de kraan nogal omslachtig (soort 4 versnellingsbak en een pole reverser): als de kraan iets te ver uitklapt naar je zin wil je de hendel uit een reflex naar beneden duwen (of andersom), maar in die stand bedien je weer een hele andere functie van de truck. Je moet juist de pole reverser omzetten. Heel eigenaardig. Vervolgens kom je daar achter en vouwt de kraan weer iets in, maar dan moet je eerst weer de pole reverser omzetten voor je de andere functies weer kan gebruiken, anders gaan die weer precies verkeerd om.
bedenk en maak!
no avatar
User

Sc00p

12

Vr Jul 16, 2010 17:29

door Sc00p » Za Okt 09, 2010 16:01

vandaag service set binnen gehad maar je hebt toch maar 1 zo'n zakje nodig?
Kreeg er vandaag 4 voor 2x 8043 denk dat ze een foutje bij lego hebben gemaakt.
Achja kan ik ze in mijn 8265 bouwen die ik eindelijk gisteren afgemaakt hebt zodat ie helemaal
rc bestuurbaar is.
no avatar
User

pieter peeters

970

door pieter peeters » Za Okt 09, 2010 16:12

Sc00p schreef:Kreeg er vandaag 4 voor 2x 8043 denk dat ze een foutje bij lego hebben gemaakt.

Soms werken ze bij LEGO wel eens langs elkaar af ja. Voor de NXT had ik een afstandsdsensor die niet 100% werkte ( gaf vaak random waardes af etc) ... dus ik moest die naar LEGO opsturen ze zouden er dan naar kijken etc.

In de weken erna ontving ik veel post van LEGO.... namelijk steeds een zakje met een nieuwe afstandssensor erin, uiteindelijk 3 ontvangen... 1 ervan doet het trouwens ook niet goed, maar daar heb ik maar geen melding van gemaakt... ;)

Ik ben trouwens wel benieuwd wat de ervaringen van andere mensen zijn die de LA's vervingen en zelfs eventueel in een ander model getest hebben. Misschien dat ik morgen eens op de truck ze ga testen.
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Za Okt 09, 2010 17:22

Sc00p schreef:vandaag service set binnen gehad maar je hebt toch maar 1 zo'n zakje nodig?
Kreeg er vandaag 4 voor 2x 8043 denk dat ze een foutje bij lego hebben gemaakt.
Achja kan ik ze in mijn 8265 bouwen die ik eindelijk gisteren afgemaakt hebt zodat ie helemaal
rc bestuurbaar is.

Dan heb je zeker die van mij gehad, ik heb tot op heden nog geen service set mogen ontvangen... :P
Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
Gebruikers-avatar
User

TJoling

Rang

premium

premium
3004

winterswijk

door TJoling » Za Okt 09, 2010 17:39

ehm, er zitten 4 la's op de excavator en het setje vervangt ze allemaal. ik begrijp uit jouw bericht dat je dacht dat er 2 la's in het zakje zouden zitten?
no avatar
User

Sc00p

12

Vr Jul 16, 2010 17:29

door Sc00p » Za Okt 09, 2010 17:42

Rusty :
ff bellen naar lego ik heb dinsdag gebeld was wat fout gegaan met registratie van mijn klacht.
medewerker vertelde dat service sets nog de zelfde dag zouden worden opgestuurd.
en had ze dus vanochtend binnen .

jojotje : Nee ik heb in totaal 16 la's en wat losse dingen gehad 8 zouden het er moeten zijn voor 2x 8043 dus 2 service sets teveel gehad'.
Gebruikers-avatar
User

hjk83

199

Ma Aug 02, 2010 19:22

't Harde

door hjk83 » Do Okt 21, 2010 10:54

m'n vader heeft gisteren de kraan gekocht op lego world.

Nu wachten op 11 november (m'n verjaardag) :omg:
Gebruikers-avatar
User

JunkstyleGio

3482

Breda

door JunkstyleGio » Do Okt 21, 2010 17:09

Ik zou geen drie weken kunnen wachten op een cadeau waarvan ik wist dat het al gekocht was....

Vraag maar meteen het servicepack aan. Of zijn de 8043-sets op LW al voorzien van de nieuwe LA's?
no avatar
User

ReneR

170

Do Feb 02, 2006 12:23

Deventer

door ReneR » Do Okt 21, 2010 17:27

Dat zou best wel eens kunnen. Bij de locale Bart Smit, waar ik toevallig langs liep vanmiddag, stonden de 8043's al weer in de schappen.
Gebruikers-avatar
User

JunkstyleGio

3482

Breda

door JunkstyleGio » Do Okt 21, 2010 17:34

Bij de lokale BS zijn ze niet uit de schappen geweest
In veel van de gevallen wisten de verkopers zelfs niets van de problemen met de LA's.
no avatar
User

Stuff

291

Di Jan 05, 2010 22:46

Hoofddorp

door Stuff » Do Okt 21, 2010 19:11

@JunkstyleGio

Als ze echt zeggen dat ze van niks weten, dan is dat echt hun eigen schuld (Filiaalmanager!!!).
Ik kreeg keurig een mailtje van de webwinkel waar ik mijn 8043 had gekocht met de mededeling dat er problemen waren met dit model en dat ik me aan kon melden voor het service pack. Lego heeft het dus wel gemeld aan de diverse afnemers en ik kan mij niet voorstellen dat de BS daar niet bij zat. :notimpressed:

Ik heb er even op moeten wachten maar ik heb dan toch vandaag het service pack binnen gekregen en ik moet zeggen dat het echt wel een verbetering is. :omg: :duim:
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks........
Gebruikers-avatar
User

WvdP

Rang

Site Admin

Site Admin
10969

Wo Dec 26, 2007 21:58

nabij Leiden

door WvdP » Do Okt 21, 2010 21:32

Jongens, vergeten jullie niet dat dit het recensie-topic is? Gezellig keuvelen over deze set en vertellen dat je hem gaat kopen/krijgen doen jullie maar elders, hier graag echt alleen inhoudelijke oordelen erover.
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
(Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett)
Gebruikers-avatar
User

legOscar

3219

Zo Dec 30, 2007 18:25

Culemborg

door legOscar » Do Jan 27, 2011 19:43

Deze mastodont heb ik voor mijn verjaardag gekregen, en ik ben er erg blij mee!

Het is een erg mooi model om te zien, en het technisch vernuft is erg hoog. Het is heel Ingenieus hoe de aandrijflijnen door/over/onder/langs elkaar heen geleid worden. Tijdens het bouwen heb je constant het gevoel van hmm, is dit niet wat flimsy? Maar wanneer alles bij elkaar komt is het een stevig en goed werkend geheel. Het model is goed uitgebalanceerd, hoewel de achterkant in het begin nogal zwaar lijkt.

Ik vond dit echt een van de leukste Technic sets om te bouwen, ik zag er een beetje tegen op omdat de laatste set die ik bouwde (8258) een beetje saai vond maar deze zat weer heel mooi in elkaar. Toppertje! :duim:
I Love it when a MOC comes together.

Flickr
Gebruikers-avatar
User

Edgar

162

Zo Mei 10, 2009 18:20

Hardinxveld-Giessendam

door Edgar » Wo Feb 02, 2011 19:54

Ik heb deze set afgelopen weekend gekocht. Het is mijn tweede Technic set na de 8053 en mijn eerste PF-set en ben er laaiend enthousiast over! Sowieso al een geweldige ervaring om in elkaar te zetten en eenmaal werkend voel ik me net weer een klein kind. Ben opgegroeid met de Technic sets uit de jaren 80, zoals de 8860 en de 8040 maar dit is totaal niet meer te vergelijken. Vraag me alleen wel af hoe lang de batterijen het ongeveer vol zullen houden bij regelmatig gebruik. Iemand hier al ervaring mee? De batterijen die erin zitten doen het erg goed in trommelende konijntjes maar ben wel benieuwd hoe lang ze meegaan in een set als deze. 8-)
Mijn interesse voor de Technic Lego is in ieder geval weer volop aangewakkerd door deze set (ook al wel door de 8053 maar de 8043 levert het grootste aandeel :wink: )
De 8258 wordt de volgende set en dan wordt het een uitdaging om die rijdend te krijgen met PF.

Edgar
no avatar
User

Jan Groen

535

Ma Jan 10, 2005 21:08

Spijkenisse

door Jan Groen » Vr Aug 19, 2011 21:30

@ Edgar

Ik heb een 9 volt adapter gesoldeerd aan een Legosnoertje. Nooit meer batterijen voor mij! Altijd vol vermogen uit de muur.
bedenk en maak!
no avatar
User

jim

470

Di Mei 17, 2011 15:54

krimpen aan den ijssel(bij rotterdam)

door jim » Vr Aug 19, 2011 21:49

Ik heb laatst precies het zelfde gedaan, werkt perfect
domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden
Gebruikers-avatar
User

BrickJohannes

Rang

premium

premium
5253

Vr Jun 06, 2008 13:29

Burgum (friesland)

door BrickJohannes » Ma Mrt 05, 2012 22:32

Heb hem vandaag tweede hands gekocht, maar in nieuw staat.

Wat is die kraan een beest zeg. Vanavond mijn folders gevouwen allemaal kleine en grote staples met hoogte verschil van 10 cm wel en dan recht omhoog zonder pardon klimt ie met die rupsen er bij op!

Top modelletje zeg, maar rijp voor de sloop

Spoiler:
* Lego overal en nergens, behalve waar het hoort *
Gebruikers-avatar
User

Mus66

32

Zo Okt 19, 2014 12:45

Assen

door Mus66 » Vr Okt 31, 2014 17:24

Laatst dit topic volledig doorgelezen omdat ik nieuw ben hier.
En dus het verhaal van het servicepack ook meegekregen.
Dit is al een wat ouder topic, maar ik dacht ik waag de gok en stuur Lego een mailtje over de LA's van de 8043.
Wie niet waagt, wie niet wint.

Vandaag post van lego ontvangen met 2 servicepacks er in. ( ik heb de 8043 namelijk 2x)
Wat een top service van Lego, heel blij mee.
Vorige