| Auteur |
Bericht |
|
legorigs
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: ma nov 19, 2012 18:02 |
|
Geregistreerd: zo okt 10, 2004 21:01 Berichten: 1525 Woonplaats: Oostzaan
|
|
De Karaboudjan wellicht een mooi volgend project...
_________________ Big rigs the American way.
|
|
 |
|
 |
|
Bricknook
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: ma nov 19, 2012 18:07 |
|
Geregistreerd: ma maart 23, 2009 17:56 Berichten: 2501 Woonplaats: Nuenen
Thema: Town & City
|
|
Bedoel je het schip uit het Kuifje-verhaal "De krab met de Gulden Scharen"? Dat zal lastig worden, aangezien dat volgens mij een fictief schip is.
_________________ Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
|
|
 |
|
 |
|
VFracingteam
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: ma nov 19, 2012 19:39 |
|
Thema: technic
|
Maar daar weet Konajra best wel raad mee denk ik  Hij tovert het ene na het andere superschip uit zijn hoge hoed 
|
|
 |
|
 |
|
legorigs
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: ma nov 19, 2012 20:26 |
|
|
|
@Bricknook, was geinspireerd door de avatar van Large.
|
|
 |
|
 |
|
VFracingteam
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: ma nov 19, 2012 20:29 |
|
|
|
Denk dat Konajra hem toch iets te groot vindt om zoiets na te bouwen
|
|
 |
|
 |
|
konajra
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: ma nov 19, 2012 21:42 |
|
Geregistreerd: za jan 24, 2009 18:54 Berichten: 1136 Woonplaats: Opmeer
|
Die is inderdaad wat aan de te grote kant. Maar wel weer een leuke Ldraw uitdaging Zal er voorlopig niet in zitten denk ik.
_________________ "Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in doing this, tell me how." -Baz Luhrman- Al mijn Mocs : FlickrMijn website: www.konajra.com
|
|
 |
|
 |
|
Large
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: ma nov 19, 2012 21:55 |
|
Geregistreerd: ma aug 01, 2011 11:46 Berichten: 650 Woonplaats: Oud-Beijerland
Thema: LOTR
|
legorigs schreef: @Bricknook, was geinspireerd door de avatar van Large. Haha, dat zou leuk zijn de Karaboudjan  Dit is de foto die als inspiratie diende voor de strip, het echte schip heet Glengarry.  Het schip heeft meerdere namen gekend, hier heet het de Dolius. 
_________________ “Don't cry because it's over, smile because it happened.” ― Dr. Seuss
|
|
 |
|
 |
|
konajra
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: vr nov 30, 2012 22:00 |
|
|
De Fairplay-33 heeft de reis vanaf Fanwelt naar Hamburg overleeft  en staat nu in de Lobby van het Fairplay-towage gebouw. Fairplay-33 by Konajra, on Flickr
_________________ "Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in doing this, tell me how." -Baz Luhrman- Al mijn Mocs : FlickrMijn website: www.konajra.com
|
|
 |
|
 |
|
jeroend
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: vr nov 30, 2012 22:15 |
|
Geregistreerd: ma sep 10, 2007 6:48 Berichten: 746 Woonplaats: Zierikzee, Zeeland
Thema: City en Castle
|
Gaaf zeg Heb je hem zelf afgegeven of per speciaal transport? (Zijn jou schepen eigenlijk manlijk of vrouwlijk?)
|
|
 |
|
 |
|
jovel
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: vr nov 30, 2012 23:21 |
|
Geregistreerd: za jan 28, 2006 12:53 Berichten: 1492 Woonplaats: Leunen
Thema: Doe een gok ^
|
Zo op dat kastje valt het nog eens extra op hoe gigantisch dat ding wel niet is. En toch heb je het gepresteerd om em overal super gedetailleerd te maken. 
_________________ Mijn camera vergroot 10x, maar de elfde keer deedt-ie het ook.
|
|
 |
|
 |
|
MOCkingBird
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: za dec 01, 2012 10:15 |
|
Geregistreerd: vr nov 07, 2003 15:01 Berichten: 3043 Woonplaats: Oss
Thema: Castle
|
 Mooi.
_________________ Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
|
|
 |
|
 |
|
legotrucks
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: za dec 01, 2012 10:28 |
|
Geregistreerd: zo okt 19, 2003 21:18 Berichten: 3342 Woonplaats: Verweggisstan
Thema: lego trucks
|
Dit is altijd mooi. Een compliment voor je bouwkunsten 
|
|
 |
|
 |
|
legopapa
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: za dec 01, 2012 12:20 |
|
Geregistreerd: za jun 26, 2004 10:57 Berichten: 1013 Woonplaats: Almere
Thema: Space !!!
|
Het eerste wat mij opviel is dat dat schip wel heel erg kwtsbaar staat zo daar naast die deuren ... als dat maar heel blijft ... Maar het blijft een prachtig gezicht 
|
|
 |
|
 |
|
dip
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: za dec 01, 2012 13:01 |
|
Geregistreerd: wo nov 23, 2005 11:33 Berichten: 3754 Woonplaats: Groningen
Thema: ¿Playmobil?
|
|
Ik zou hem ook onder een glazen stolp neerzetten... Dit is vragen ongelukken.
|
|
 |
|
 |
|
legotrucks
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: za dec 01, 2012 13:37 |
|
|
|
Dan hou je 'm ook stofvrij. Een aantal jaren geleden heb ik een model verkocht aan een transporteur en die heeft er een glazen stolp voor laten maken. Maar de Fairplay is wel een stuk groter.
|
|
 |
|
 |
|
NXTchris
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: za dec 01, 2012 15:35 |
|
Geregistreerd: wo sep 24, 2008 5:30 Berichten: 1214 Woonplaats: Wageningen
Thema: Mindstorms NXT
|
   Komt daar zeker tot zijn recht! Maar inderdaad dit is wachten op problemen  Heb je de bouwbeschrijving erbij gedaan voor het geval hij om gaat  dan hebben ze op de eerstvolgende vergadering wat te doen in de pauze 
|
|
 |
|
 |
|
pj_bosman
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: za dec 01, 2012 15:41 |
|
Geregistreerd: zo okt 17, 2004 21:48 Berichten: 2526 Woonplaats: Noorden
|
Het is wel een beetje een lullig kastje Maar wel leuk om je bouwwerk daar terug te zien 
|
|
 |
|
 |
|
legorigs
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: za dec 01, 2012 16:13 |
|
|
|
Misschien dachten ze dat ie kleiner zou zijn...
|
|
 |
|
 |
|
VFracingteam
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: zo dec 02, 2012 5:40 |
|
|
Misschien moeten ze er nu wel een nieuw kantoor voor bouwen Ziet er top uit Konajra.
|
|
 |
|
 |
|
konajra
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: zo dec 02, 2012 11:40 |
|
|
Bedankt voor de leuke reacties. Voor zover ik weet komt er nog een glazen stolp overheen, dat is meteen ook handig tegen het stof. Want deze wil je niet afstoffen  . Voor wat betreft het omstoten, dan moet je er toch wel een flinke duw tegen aan geven. Die 25 Kg gaat echt niet zomaar om. Het verschuiven van dit schip op tafel, tijdens het bouwe,n kostte me al heel wat moeite. Bovendien staat het kantoor daar vol met scheepsmodellen, dus men is wel wat gewend daar.
|
|
 |
|
 |
|
Barman
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: zo dec 02, 2012 13:18 |
|
Geregistreerd: di maart 22, 2005 22:30 Berichten: 4594 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Thema: Technic
|
Echt een gaaf gezicht om hem dan eindelijk op z'n eindbestemming te zien staan. Nou ja, bijna dan... 
_________________ Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil! Flickr en Youtube
|
|
 |
|
 |
|
Bricksonwheels
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: zo dec 02, 2012 16:34 |
|
Geregistreerd: zo jan 06, 2008 9:19 Berichten: 1304 Woonplaats: Twente
Thema: Crossover :-)
|
|
Cool!
_________________ "Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once you grow up."
|
|
 |
|
 |
|
sparhawk
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: ma dec 03, 2012 12:53 |
|
Geregistreerd: zo jan 09, 2005 19:14 Berichten: 248 Woonplaats: Coevorden
Thema: Technic/Castle
|
|
Erg leuk om te zien dat ie aangekomen is.. Goed gedaan...
|
|
 |
|
 |
|
konajra
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: di dec 11, 2012 20:19 |
|
|
Ik kreeg vandaag antwoord op een mailtje van mij aan Maersk. Ik heb de General Arrangement plans gekregen van de Maersk Master. Een schip dat ik heel graag wil ontwerpen in Ldraw. Maersk Master by Konajra, on Flickr Nooit gedacht dat ik die zou krijgen. Er gaan verhalen rond dat Maersk ( en elke andere offshore rederij/scheepswerf) bijna geen gehoor geeft aan dit soort verzoeken. Te meer om dat alles in de offshore wereld zeer goed geheim wordt gehouden voor concurrerende rederijen en scheepswerven. Nu nog gevraagd (zeker een poging waard) om het lijnenplan van het schip. Dan heb ik dus weer een heel leuk Ldraw project op de plank liggen en kan er tzt weer een schip van mijn Flickr lijstje af. Tevens komt er morgen weer zo'n 30 Kg lego aan (met dank aan Fairplay towage) en kan ik beginnen aan de bouw van de Týr Viking Týr Viking by Konajra, on Flickr Dan moet hij zeker af zijn voor februari 2013 en kan ik hem dus showen op Legoworld Copenhagen 2013  Het project Grampian Defiance ligt voorlopig dus even stil. Ik was net aan de achtersteven begonnen: Grampian Defiance wip 5 by Konajra, on Flickr en als klap op de vuurpijl komt er ook nog een heel groot deel van de stenen aan voor de Coaster Fiona (met dank aan René Kok en de MBFR): Coaster Fiona finished by Konajra, on Flickr Helaas was de order niet compleet en kon ik hem niet bouwen voor Fanwelt. Ik moet dus nog wel het een en ander bijbestellen maar dan heb ik nog iets heel leuks te bouwen volgend jaar. Voorlopig genoeg leuke dingen te doen. ik verveel me niet. 
|
|
 |
|
 |
|
Aliencat
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: di dec 11, 2012 20:46 |
|
Geregistreerd: di feb 05, 2008 8:57 Berichten: 3289 Woonplaats: Bristol, Engeland
Thema: Ben10
|
Zo je hebt nog genoeg te doen de komende tijd  Ziet er super gaaf uit  ik kan niet wachten die schepen straks in blokjes gebouwd te zien!
_________________ Tussen de invasies en het achterna zitten van bolletjes wol, bouw ik ook wel eens MOCs.
|
|
 |
|
 |
|
Lego_pieter
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: di dec 11, 2012 20:57 |
|
Geregistreerd: vr aug 14, 2009 8:51 Berichten: 451 Woonplaats: Sneek
|
|
Dit ziet er weer super gaaf uit allemaal. Je hebt de smaak en het tempo te pakken zeg. Kijk erg uit naar alle schepen.
|
|
 |
|
 |
|
legorigs
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: di dec 11, 2012 21:17 |
|
|
|
Top dat je van Maersk de plannen hebt mogen ontvangen. Mooi kleurtje.
|
|
 |
|
 |
|
chris van den Berg
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: di dec 11, 2012 21:19 |
|
Geregistreerd: zo sep 17, 2006 13:59 Berichten: 1430 Woonplaats: Elst(Utr)
Thema: Technic, MT
|
30kg, ik het toch medelijden met de bezorger die steeds jouw  route rijdt.
_________________ ‘Failure is not determined by when you fall, it’s determined by how you rise after your fall’
|
|
 |
|
 |
|
konajra
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: wo dec 12, 2012 13:04 |
|
|
Het waren uiteindelijk 2 dozen van elk 16 Kg  ARBO techisch gezien nog te tillen Bricks for the tyr viking. by Konajra, on Flickr Ik weet wat ik ga doen vanavond. eerst sorteren en dan bouwen!!!!
|
|
 |
|
 |
|
VFracingteam
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: wo dec 12, 2012 15:42 |
|
|
Heerlijk zo al die volle dozen Veel plezier met het bouwen van de Tyr Viking Konajra 
|
|
 |
|
 |
|
mphborst
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: wo dec 12, 2012 17:43 |
|
Thema: modular, trains
|
zozo, en hoeveel heeft het wel mogen kosten!? 
|
|
 |
|
 |
|
konajra
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: wo dec 12, 2012 17:47 |
|
|
|
Ik kan oprecht zeggen dat ik geen flauw idee heb hoeveel het gekost heeft.
|
|
 |
|
 |
|
Aliencat
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: wo dec 12, 2012 18:01 |
|
Geregistreerd: di feb 05, 2008 8:57 Berichten: 3289 Woonplaats: Bristol, Engeland
Thema: Ben10
|
mphborst schreef: zozo, en hoeveel heeft het wel mogen kosten!?  Hollander zeker 
_________________ Tussen de invasies en het achterna zitten van bolletjes wol, bouw ik ook wel eens MOCs.
|
|
 |
|
 |
|
legotrucks
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: wo dec 12, 2012 18:25 |
|
|
Ach joh, Konajra kennende staat die boot zo in elkaar Eerst even lekker onderdelen uitzoeken, daar ben je ook wel even zoet mee 
|
|
 |
|
 |
|
NXTchris
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: wo dec 12, 2012 20:24 |
|
Geregistreerd: wo sep 24, 2008 5:30 Berichten: 1214 Woonplaats: Wageningen
Thema: Mindstorms NXT
|
Veel plezier met het bouwen van weer een meesterwerkje !! 
|
|
 |
|
 |
|
PoweredbyNorth
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: wo dec 12, 2012 22:02 |
|
Thema: Starwars
|
|
Ben ook wel benieuwd waar je dat soort hoeveelheden besteld. Ik bedoel, de gemiddelde Bricklink winkel heeft dat allemaal niet lijkt me...
|
|
 |
|
 |
|
konajra
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: wo dec 12, 2012 22:08 |
|
|
Zoals hierboven ook al aangegeven weet ik niet precies waar deze stenen allemaal vandaan komen. Ik heb ze namelijk niet zelf besteld. Ik heb de stenen gekregen als dank voor het ontwerpen en bouwen van de blauwe FAIRPLAY-33 die nu in Hamburg staat. ( Hoofdgebouw van Fairplay Towage). Ik ga hetzelfde schip nog een keer bouwen, voor mezelf, in de kleuren geel/zwart. zie de foto hierboven. Als ik ze zelf had moeten betalen had ik denk ik wel een PL-tje moeten nemen 
|
|
 |
|
 |
|
konajra
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: do dec 13, 2012 10:28 |
|
|
 Frustratie alom hier. Zoveel stenen binnen gekregen en dan kan ik niet eens bouwen. Er blijken een aantal stenen te missen, waaronder 350 rode brick 2 x 8. Laat ik die nu juist nodig hebben om het technicframe en de onderkant van de romp te bouwen. En zonder die twee delen kan ik dus niet beginnen,  Nu is het dus weer wachten totdat de stenen zijn nageleverd. Het is niet anders.... Dan maar weer verder met Ldraw.
|
|
 |
|
 |
|
Bricknook
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: do dec 13, 2012 10:47 |
|
Geregistreerd: ma maart 23, 2009 17:56 Berichten: 2501 Woonplaats: Nuenen
Thema: Town & City
|
konajra schreef: :banghead: Frustratie alom hier. Zoveel stenen binnen gekregen en dan kan ik niet eens bouwen. Ook frustratie voor de vrouw des huizes, omdat er zo'n berg stenen in de weg ligt? 
_________________ Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
|
|
 |
|
 |
|
legorigs
|
Berichttitel: Re: Konajra's MOC's Geplaatst: do dec 13, 2012 20:22 |
|
|
Bricknook schreef: konajra schreef: :banghead: Frustratie alom hier. Zoveel stenen binnen gekregen en dan kan ik niet eens bouwen. Ook frustratie voor de vrouw des huizes, omdat er zo'n berg stenen in de weg ligt?  En een chagrijnige vent over de vloer 
|
|
 |
|
 |
|