Ben je klaar voor het grote publiek? Post hier je plaatjes! Ook links naar mooie dingen van anderen mogen hier.

TAFOL's MOC's

Gebruikers-avatar
User

Jourianbax

Rang

premium

premium
486

Di Okt 07, 2014 15:53

Elshout

Re: TAFOL's MOC's

door Jourianbax » Do Aug 09, 2018 15:38

NPU :duim:
Heeft liever gratis bier dan gratis lego
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
2597

Za Jun 26, 2004 10:57

Almere

door legopapa » Do Aug 09, 2018 16:15

Dat is echt een geweldig mocje ... NICE
Gebruikers-avatar
User

Edwin Korstanje

2393

Za Jan 21, 2012 16:54

door Edwin Korstanje » Do Aug 09, 2018 17:31

Top mocje Tafol :duim:
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
455

Vr Aug 22, 2014 16:28

door Berthil » Do Aug 09, 2018 17:37

Mooi gedaan, zal een inspiratie zijn voor de bruggenbouwers in trein en city layouts.
Gebruikers-avatar
User

Quarktaart

Rang

premium

premium
1151

Vr Jun 10, 2011 11:25

Vleuten

door Quarktaart » Do Aug 09, 2018 18:00

Dat is een serieus mooie MOC :duim:
Stenen maken de minifig
Brickshelf
Flickr
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
424

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Do Aug 09, 2018 19:24

Voordat ik je verhaal erbij gelezen had, zag ik niet eens dat het een achtbaanonderdeel was. Dus heel goed toegepast :duim: . Verder ook een mooie MOC 8-)
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Gebruikers-avatar
User

sparhawk

Rang

premium

premium
720

Zo Jan 09, 2005 19:14

Coevorden

door sparhawk » Do Aug 09, 2018 21:25

Ziet er erg goed uit... Leuk idee om achtbaan onderdelen voor een brug te gebruiken en de uitvoering is ook super :duim:
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
560

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Za Aug 11, 2018 17:44

Mooi gebouwd TAFOL! Zo op het eerste gezicht dacht ik dat de MOC echt heel groot zou zijn. Bij de detail shots zag ik pas dat het microschaal is. Knap om zoveel detail erin te verwerken. :duim:
Gebruikers-avatar
User

fonz

Rang

premium

premium
942

Zo Jan 13, 2008 8:03

Brick-Enschot

door fonz » Za Aug 11, 2018 20:09

Gaaf :duim: mooi die achtbaan onderdelen, kun je inderdaad leuke dingen mee doen....
Gebruikers-avatar
User

Brick Rebel

Rang

premium

premium
497

Zo Mrt 06, 2016 21:41

Utrecht

door Brick Rebel » Vr Aug 17, 2018 20:54

I'm late to the party, maar erg tof gedaan inderdaad! :D

De rollercoaster parts zijn leuk om mee te experimenteren. Ga vooral zo door :duim:
Gebruikers-avatar
User

Chef_NL

Rang

premium

premium
318

Za Dec 29, 2012 20:48

Heemskerk

door Chef_NL » Vr Aug 17, 2018 21:26

Supertof gedaan Tafol!
Mijn MOC's op Flickr | Mijn verzameling op Brickset
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
8418

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

door TAFOL » Zo Sep 02, 2018 21:30

Het is bijna alweer een jaar geleden dat ik in dit topic mijn kasteel heb laten zien. De meesten zullen hem ongetwijfeld wel tijdens de meeting in Schiedam hebben aanschouwd, maar ondertussen ben ik weer flink opgeschoten met de bouw. Tijd dus voor update #12 (klikbaar):

Afbeelding

Ten tijde dat ik dit schrijf, is deze foto alweer een paar weken oud. In de tussentijd heb ik gisteren het gedeelte met de ophaalbrug grotendeels afgerond. Ik kom alleen nog maar een paar onderdelen tekort (waaronder 175 headlight bricks in reddish brown) en ook moet ik nog zo'n 1500 goudstaaf-tegeltjes in LBG aanschaffen, zodat deze bad boy klaar is voor LEGO World.

Dit is voorlopig even de laatste update van mijn kasteel. De grote onthulling komt pas op LEGO World. Tot dan toe zullen jullie het moeten doen met deze foto. Dus wil je dit kasteel in al zijn glorie aanschouwen? Kom dan naar LEGO World, want daar kun je hem in het echie bekijken.
Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
1755

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Ma Sep 03, 2018 6:56

Ohw nog maar 1500 goudstaven :lol:
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3065

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

door LegoRK » Ma Sep 03, 2018 7:16

Wat een groot bouwwerk zeg! Mooi strak gemaakt.
Ik mis wel raampjes en schietgaten in de muren. En ik ben benieuwd hoe je het in en om het kasteel gaat aankleden.
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3873

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

door aawsum » Ma Sep 03, 2018 7:54

Ik begrijp niet zo goed waarom je de hele bovenkant dicht hebt. Er zit toch een heel stuk detail aan de binnenkant nog? Nu lijkt dat helemaal weg te vallen :look:
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3143

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Ma Sep 03, 2018 8:00

Mooi groot kasteel, maar ik kan de reacties van LegoRK en Aawsum wel begrijpen.
Wat je ook eventueel kan doen is bij een paar torens een aantal goudstaafjes vervangen voor 1x2 jumpers voor 3x4 leaves.

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. :duim:
no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2044

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Ma Sep 03, 2018 11:11

De bovenkant kan open. Middelste deel van boven plein is een 32x32 stuk dat open kan./los ligt. :P
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3873

Groene hart

door aawsum » Ma Sep 03, 2018 11:16

Ja dat snap ik ook wel hoor :lol:

Laat ik het anders verwoorden, ik heb zelf wel eens een gebouw gemaakt met een hele inrichting. Het dak kon er af maar dat bleek best een klus. Ik heb het toen vervolgens iets herbouwd zodat er een soort half dak op lag en je ook naar binnen kon kijken.
Je kan het op deze manier wel demonstreren, maar ik denk dat het mooier staat als een bezoeker gelijk een stukje binnenkant ziet en denkt he, daar wil ik meer van zien.
Enne, dit is geen kritiek maar meer iets dat ik zelf ooit geleerd heb.
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
2746

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Ma Sep 03, 2018 14:17

Mooi kasteel. Het enige wat ik mis zijn ramen.
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
560

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Ma Sep 03, 2018 16:28

Ziet er goed uit Tafol! Wat een mega bouwwerk :duim:
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
8418

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

door TAFOL » Ma Sep 03, 2018 22:24

LegoRK schreef:Ik mis wel raampjes en schietgaten in de muren.

thomassio schreef:Mooi kasteel. Het enige wat ik mis zijn ramen.

Bedoelen jullie in de torens? Want daar heb ik serieus over nagedacht.
Aangezien er zowel aan de binnen- als buitenkant goudstaaf-tegeltjes tegen de muren zitten ge-SNOT en de buitenmuur net 3 plates lager ligt dan de binnenmuur en ik ook nog eens rekening moest houden met de ronde vorm van de toren, leek mij het haast onmogelijk om er ook nog eens ramen in te bouwen. Dit zou net niet uitkomen met het patroon van de goudstaaf-tegeltjes. Bovendien loopt de wenteltrap tot het midden van de toren, dus zou het niet logisch zijn om ramen bovenaan de torens in te bouwen, aangezien daar toch geen poppetjes kunnen komen om van het uitzicht te genieten. Dus heb ik er maar voor gekozen om geen ramen te doen.
Kastelen zonder ramen in de torens bestaan wel, overigens, al zijn ze heel zeldzaam. :)
En wat betreft schietgaten: Waar zitten deze meestal? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

aawsum schreef: Laat ik het anders verwoorden, ik heb zelf wel eens een gebouw gemaakt met een hele inrichting. Het dak kon er af maar dat bleek best een klus. Ik heb het toen vervolgens iets herbouwd zodat er een soort half dak op lag en je ook naar binnen kon kijken.
Je kan het op deze manier wel demonstreren, maar ik denk dat het mooier staat als een bezoeker gelijk een stukje binnenkant ziet en denkt he, daar wil ik meer van zien.

Was dit toevallig de koeienstal/carousel met flippers als dak? Of was dit een andere MOC?
Ik wil bezoekers natuurlijk een blik op het interieur van mijn kasteel niet ontnemen. Daarom ben ik van plan om tijdens LEGO World de 32x32 plaat eraf te laten en misschien af en toe het voorste gedeelte met de ophaalbrug weg te halen, zodat bezoekers de kans krijgen ook van de binnenkant te kunnen genieten.
Ik heb momenteel geen idee hoe ik dit op een andere manier kan doen. Heb jij wel oplossingen hiervoor, behalve het halve dak van het kasteel slopen? :look:
Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3065

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

door LegoRK » Di Sep 04, 2018 9:13

Schietgaten zitten vaak wat hoger in de muur zodat je er zonder geraakt te worden langs kunt lopen. Het zijn trouwens ook hele smalle openingen. In de torens geld het zelfde, al denk ik dat die op 'normale' hoogte zitten zodat je stand op de trap af verdieping nat beneden kunt schieten.
De ramen en gaten zorgen ook voor een welkome onderbreking van de grijze muur denk ik.
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3873

Groene hart

door aawsum » Di Sep 04, 2018 11:02

TAFOL schreef:
aawsum schreef: Laat ik het anders verwoorden, ik heb zelf wel eens een gebouw gemaakt met een hele inrichting. Het dak kon er af maar dat bleek best een klus. Ik heb het toen vervolgens iets herbouwd zodat er een soort half dak op lag en je ook naar binnen kon kijken.

Was dit toevallig de koeienstal/carousel met flippers als dak? Of was dit een andere MOC?
Ik wil bezoekers natuurlijk een blik op het interieur van mijn kasteel niet ontnemen. Daarom ben ik van plan om tijdens LEGO World de 32x32 plaat eraf te laten en misschien af en toe het voorste gedeelte met de ophaalbrug weg te halen, zodat bezoekers de kans krijgen ook van de binnenkant te kunnen genieten.
Ik heb momenteel geen idee hoe ik dit op een andere manier kan doen. Heb jij wel oplossingen hiervoor, behalve het halve dak van het kasteel slopen? :look:

Nee dit was mijn treinloods. Toen iemand op een meeting vroeg of het dak eraf kon en ik een kwartier heb staan zweten om dat te doen heb ik het dak daarna herbouwd en diagonaal gemaakt zodat je naar binnen kon kijken. Ook bij de draaicarrousel op de boerderij, die nog steeds niet af is heb ik dit inderdaad zo toegepast door een stuk open te laten.
Qua ideeen, je hebt een hele mooie wenteltrap in de torens maar deze zie je niet goed. Waarom breek je niet 1 toren helemaal open zodat je de binnenkant kan zien. Kijkers vinden dat zeker interessant.
En voor die 32x32 plaat, er zal nog wat opkomen neem ik aan maar misschien is het een optie om deze diagonaal te maken zodat en de plaat er is en mensen in het kasteel kunnen kijken. Je zou ook wat licht kunnen toevoegen zodat het goed zichtbaar is binnen.
Vorige