Leun achterover, en kom lekker bij van de drukke werkweek/-dag in de Lego Lounge.
Lekker kletsen, minder serieus mag ook.
Gebruikers-avatar
User

RangerDog

149

Za Okt 04, 2014 15:43

Dordrecht

Re: Hobby's naast je Lego-obsessie

door RangerDog » Ma Nov 10, 2014 17:37

HUULLPPDDIIEENNSTEEENNN :freaked: :freaked:

xD, ik ben gek op hulpdiensten, ben ook een spotter (Niet die irritante soort die met zen 50tige op een rij gaat staan, of bij het lint staat te dringen bij incidenten), ik lees er ook best veel over, en ik wil later op de ambulance werken :P
Je zal het ook wel aan mijn lego dingen zien, bijna alles is met hulpdiensten :P
Gebruikers-avatar
User

b rick

240

Wo Apr 23, 2014 10:28

door b rick » Ma Nov 10, 2014 18:28

RangerDog schreef:...Niet die irritante soort die met zen 50tige op een rij gaat staan, of bij het lint staat te dringen bij incidenten...

:lol:
Gebruikers-avatar
User

Jur

163

Wo Nov 07, 2012 17:06

door Jur » Ma Nov 10, 2014 20:22

b rick schreef:Dank.
Het zijn wekelijks meestal ritten van 50km, maar soms zitten er uitschieters bij met als hoogtepunten deze zomer Eindhoven-Venlo-Kaldenkirchen(D) en weer terug. Een totaal van 140km op een dag. Met deze heerlijke nazomerige herfst heb ik gelukkig veel kunnen fietsen. Bv vanaf Heerlen via Valkenburg en Maastricht door Belgie naar Eindhoven. Een rit van 130km. En twee weken geleden heb ik een 90km rit Arnhem-Eindhoven gemaakt.

140km, er zij er dus meer die dat normaal vinden :freaked: Ik reed er zelf gisteren ook 140.

Fietsen is wel mijn ding, al heel lang en nog meer nadat we 7 jaar geleden onze auto verkochten. (Lego is af en toe)
Gebruikers-avatar
User

b rick

240

door b rick » Ma Nov 10, 2014 23:13

Jur schreef:...140km, er zij er dus meer die dat normaal vinden :freaked: Ik reed er zelf gisteren ook 140....

'normaal' is een groot woord. :lol: Ik vond het verschrikkelijk afzien... Maar ik ben dan ook geen geoefend fietser. NOG niet... :wink: Ik ben echt benieuwd of ik de lust kan opbrengen bij temperaturen onder de 10 graden. Het vergt net wat meer voorbereiding. Ook dat het in de winterperiode vroeg donker wordt vind ik niet prettig. Ben al twee keer 'savonds in een donker bos terecht te komen. Wil ik niet nog eens meemaken... Mijn navigatie is namelijk vooral de stand van de zon, en eventuele fietsborden. Ik hoop dit jaar nog een keertje Amsterdam-Eindhoven te kunnen doen...
Gebruikers-avatar
User

Jur

163

door Jur » Di Nov 11, 2014 10:16

Voor een donker bos hebben ze dit uitgevonden. (die ging zondag dus ook mee op mijn helm, om 7:00 was het nog donker)
Afbeelding

Ja de donkere, koudere dagen vergen wel wat meer mentale inspanning. Het genoegen van de tocht is nog groter.

Navigatie gaat prima met de 'nummer' bordjes langs de weg, of de LF bordjes. Voor mooiere weggetjes is bijvoorbeeld routeplanner.fietserbond.nl een aanrader. (en een eenvoudige smartphone kan al veel op navigatie gebied, just in case).

Eindhoven-Den Bosch vind ik persoonlijk :r Den Bosch-Amsterdam is absoluut de moeite waard. :duim:
Gebruikers-avatar
User

b rick

240

door b rick » Di Nov 11, 2014 15:06

Helm?

:P

Nou, als ik op pad ga probeer ik er zo min mogelijk uit te zien als een fietser: Spijkerbroek (wel met broekspijpklemmetje ofcourse) tshirt, wollen vest of jas naar gelang de temperatuur, opa-petje, en dus geen spandex, of helm waar ik een eventueel lampje op kan monteren. Maar dat ding ziet er wel pro uit! Momenteel heb ik een Hema elastiek fietslampje opzich best fel licht, maar niet geschikt voor de bossen. In het bos is niet alleen het gebrek aan fietslicht een probleem voor mij, maar het gebrek aan richtingsgevoel in het donker. Als ik de weg kwijt ben vertrouw ik op de zon, en die tover ik met de felste lamp ook niet terug. :lol: Borden ontbreken vaak.

Ik probeer vantevoren een beetje een route uit te stippelen, maar raak telkens het spoor bijster en dan val ik terug op plaatsnaamborden. Wil me ook met elke rit een beetje laten verassen. Terplekke de keuze hebben welke weg je inslaat. Ik heb sowieso geen mobiele telefoon, laat staan een smartphone, maar het eerstvolgende wat ik voor mn fietshobby ga aanschaffen is een routekaart. :)

Eindhoven-DenBosch is niet zo heel boeiend. Maar nog erger is Eindhoven Tilburg... Lange rechte stukken en knudde paden om te fietsen. Eindhoven-Den Bosch heeft dan nog fatsoenlijk wegdek. Leuker is de alternatieve route langs de dorpen st Oedenrode en Schijndel enzo. Maar ben benieuwd naar de Amsterdam - Den Bosch route.

Waar ik erg van onder de indruk was was Heerlen - Valkenburg - Maastricht. Ik had een mooie nazomerdag uitgekozen. Zonnig en 22 graden. Het leek wel vakantie in Zuid Frankrijk. Ik zat me te verheugen om daarna via Maastricht door Belgie terug naar Eindhoven te fietsen, maar dat bleek oersaai, langs het kanaal... De afstand was groot, dus liever de kortste weg. (eveneens vlak voor eindhoven savonds in een donker bos terechtgekomen...
Gebruikers-avatar
User

Jur

163

door Jur » Di Nov 11, 2014 23:14

Voor mij ook geen spandex.
Voordeel van plastic fietskleding is het feit dat, in tegen stelling tot katoen, het geen vocht vasthoud en je dus niet zo koud wordt. + een broek om je kont met platte naden is wel lekker bij 140km.

Mobieltje is wel handig als je een keer pech hebt. Kan bij pech een fikse wandeling in het donker naar huis schelen :bigsmile: Yep spreek uit ervaring. (verder gebruik ik mijn mobiel niet tijdens het fietsen).

Kaart kan idd heel handig zijn, als je kaart kan lezen :wink:

Maasroute, LF3 is ook erg mooi.
Gebruikers-avatar
User

b rick

240

door b rick » Wo Nov 12, 2014 11:09

Ah, thanks voor de tip! Die route ga ik zeker nog een keer doen. Ik vermoedde al dat dat een mooi gebied zou zijn om te fietsen. Kaartlezen is meestal niet zon probleem, maar ik merk dat als ik 'verdwaal' ik direct op zoek ga naar een plattegrond langs de weg. Die zijn niet altijd even gemakkelijk te vinden... Ik kom vaak op T-splitsingen, kruisingen, en zevensprongen. Dan is het toch wel fijn om met enige zekerheid een pad te kiezen.

Over een telefoon zal ik denken. Inmiddels heb ik de 'veilige' routes langs het treinspoor wel gehad. Daar zou ik altijd wel naar een volgend station kunnen lopen. In mn tas heb ik een fietspompje trouwens, om de kleinere gaatjes mee op te vangen. Ik denk dat twee reserve binnenbandjes in de toekomst ook tot mn vaste uitrusting gaan behoren. (ik fiets met 2 verschillende bandenmaten voor en achter...)

Qua kleding kan ik wel wat tips gebruiken. Ik wil er zo min mogelijk uitzien als een 'pro-'fietser, maar dat blijkt verdomd lastig. Ik vraag me af of een fietsbroek onder een spijkerbroek zou schelen... Heb zelfs al zitten denken om iemand een combi te laten naaien: Spijkerbroek met een open kruis waar een fietsbroek ingenaaid zit... :look:
Gebruikers-avatar
User

Jur

163

door Jur » Wo Nov 12, 2014 11:50

b rick schreef:Qua kleding kan ik wel wat tips gebruiken. Ik wil er zo min mogelijk uitzien als een 'pro-'fietser, maar dat blijkt verdomd lastig. Ik vraag me af of een fietsbroek onder een spijkerbroek zou schelen... Heb zelfs al zitten denken om iemand een combi te laten naaien: Spijkerbroek met een open kruis waar een fietsbroek ingenaaid zit... :look:

Wielrenners rijden in spandex, mountainbikers in den vreemde rijden in 'baggy' shorts. Waar onder dan een korte zeembroek gedragen wordt. Met een dergelijke combi, ander merk, rijd ik zelf al jaren

Daarvoor reed ik met een korte zeembroek met daarover heen een broek van de legerdump. Bij gebrek aan kettingkast had ik aan één kant, de onderkant van de broekspijp wat smaller gemaakt met naald en draad. Zo kwam de broek ook niet in de kettingkast. Nadeel van de dumpbroek was het feit dat ie voor 70% uit katoen bestond, bij regen (en modder in mijn mountainbike geval) wil je dat niet.

(een spijkerbroek is erg stug en fiets daardoor minder prettig)
Gebruikers-avatar
User

maskedfly

305

Za Jun 22, 2013 14:47

Wateringen

door maskedfly » Zo Nov 16, 2014 13:18

Lezen is één van mijn grootste hobby's en dat uit zich dan ook in een aardige verzameling boeken. De boeken zijn ruwweg op te delen in de Schijfwereld reeks van Terry Pratchett (een schrijver van humoristische fantasyboeken), geschiedenis, humoristische reisverhalen, populaire wetenschap (met name van Bill Bryson) en krijgskunde (boeken over militaire vliegtuigen, wapensystemen, de 1e Golf Oorlog, e.d.).

Verder speel ik ook graag games op de Xbox 360 en de PC. Ik heb een tijd lang Red Dead Redemption, GTA IV & GTA V en Battlefield 3 gespeeld. In dat laatste spel was ik met name aardig bedreven in het besturen van tanks. Sinds een jaar speel ik dan ook regelmatig World of Tanks, een spel wat steeds populairder wordt in Nederland.

Mijn meest recente en gelijk meest intensieve hobby is onze dochter. Zij is drie maanden geleden geboren en sindsdien liggen alle andere hobby's, inclusief LEGO, op een wat lager pitje. Ik vind het fantastisch om luiers te verschonen (ze moet dan altijd lachen om de verhaaltjes die ik vertel) en toneelstukjes op te voeren met haar favoriete speelgoedkonijn :D
Gebruikers-avatar
User

alois

Rang

premium

premium
1181

Vr Feb 04, 2011 16:22

Arnhem

door alois » Zo Nov 16, 2014 20:14

Ik hou ook wel van het niet-wielren-fietsen. Voor mij dus ook geen speciale fietskleding, maar voor één kledingstuk maak ik een uitzondering: de fietsbroek. Dat zit toch wel zoveel lekkerder op een zadel, en voorkomt dat mijn achterwerk is veranderd in rosbief wanneer ik bijvoorbeeld van Arnhem naar Groningen ben gefietst.
Grote favoriet bij mij zijn vrijliggende fietspaden, zoals je die onder andere langs kanalen vindt (ik denk aan de Zuid-Willemsvaart tussen Bocholt en Maastricht) of over oude spoorlijnen (een van mijn favorieten is Apeldoorn-Hattem) waarop je zonder auto's tegen te komen kilometers ver kunt doorkachelen. De Veluwe is in dat opzicht natuurlijk helemaal fantastisch, alleen soms wat veel bevolkt door geëlektrificeerde bejaarden.
Afgelopen juni heb ik met vrienden een rondje door de Hoge Venen gefietst over de voormalige Vennbahn (spoorlijn). Ideale manier om redelijk relaxt op de hogere punten van de Ardennen terecht te komen.
In het verleden ook veel langere tochten gemaakt (naar Rome, Parijs, Bordeaux o.a.) maar met een jong gezin zit dat er even niet meer in.
Mijn flickr-pagina
Gebruikers-avatar
User

b rick

240

door b rick » Ma Nov 17, 2014 14:28

maskedfly schreef:....Mijn meest recente en gelijk meest intensieve hobby is onze dochter....

:lol:
Alsnog gefeliciteerd! In de toekomst dus samen Legosetjes in elkaar knutselen. :omg:
Ik zou trouwens willen dat ik de tijd en de concentratie had om te lezen... Ik heb veel met de trein gereisd. Bij uitstek het moment om te lezen, maar kwam er telkens achter dat ik hele paginas dubbel moest lezen omdat ik te veel afgeleid was...

Jur schreef:....Daarvoor reed ik met een korte zeembroek met daarover heen een broek van de legerdump. Bij gebrek aan kettingkast had ik aan één kant, de onderkant van de broekspijp wat smaller gemaakt met naald en draad. Zo kwam de broek ook niet in de kettingkast. Nadeel van de dumpbroek was het feit dat ie voor 70% uit katoen bestond, bij regen (en modder in mijn mountainbike geval) wil je dat niet.

(een spijkerbroek is erg stug en fiets daardoor minder prettig)

Kijk, dit vind ik wel interessante tips! :duim: Een spijkerbroek is inderdaad verre van ideaal +plus: Die slijten enorm in het kruis. Ik denk dat ik tien ritten van 100km nodig heb om gaten in het kruis te hebben... :? Maar het is mijn dagelijkse uniform, en dat wil ik ook graag op de fiets uitstralen. Haha. :lol:

@Alois
Klinkt goed kerel! Petje af voor je fietstochten. Weet niet of dat ooit mijn doelsteling wordt, zo'n hele fietsvakantie naar bv rome, maar ik ga toch eens de routes die je noemt nader onderzoeken... Ik ben per toeval het natuurgebied tussen Heeze en Someren (onder Eindhoven) ingefietst. Wat ik daar zag... Het leek op sommige plekken wel de Afrikaanse savanne afgewisseld met dichte bossen... Zo mooi. Enige nadeel was een te smal fietspad met daarop voetgangers die je niet horen of pas opzij stappen als je je vaart tot 1km/h hebt gereduceerd.
Gebruikers-avatar
User

Free-Willy8

842

Zo Jan 03, 2010 13:46

Hardenberg

door Free-Willy8 » Wo Nov 19, 2014 10:13

Stretch jeans snijden veel minder in het kruis. Dus als je perse jeans aan wilt kun je dat eens proberen.
Mijn bouwthema's: Friends, Princess, Hobbit, PotC, LotR, City, PoP
Mijn topic: FreeWilly's mini Miniland
Gebruikers-avatar
User

Jur

163

door Jur » Za Nov 22, 2014 21:36

alois schreef:In het verleden ook veel langere tochten gemaakt (naar Rome, Parijs, Bordeaux o.a.) maar met een jong gezin zit dat er even niet meer in.

Hoe herkenbaar. Onbegrensd naar Rome :duim:

Afgelopen zomer de stoute schoenen aangetrokken en onze middelste, dochter van 6, op haar fiets gezet, 2 tassen aan de bagagedrager en trappen maar. Elke 5 kilometer even rusten en wat eten/drinken en na 25 kilometer de camping bereikt :duim:
Geweldig leuk om te doen, dat vonden we beiden. Die houden we er voor volgend jaar in. (De oudste van 9 denkt :freaked: en de jongste van 1,5 leert eerst maar eens lopen :D )

(en ga komend jaar zelf ook weer eens een weekendje op fietsvakantie. Kijken of dat off-road ook leuk is. O enne gewoon in ons kikkerlandje)
Gebruikers-avatar
User

alois

Rang

premium

premium
1181

Vr Feb 04, 2011 16:22

Arnhem

door alois » Zo Nov 23, 2014 0:42

Dat hebben we vorig jaar ook gedaan, met dochters van 3 en 5. Oudste op de aanhangfiets, jongste in de fietskar, en dan langs campings in Oost-Nederland. Dit jaar en volgend jaar even niet wegens gezinsuitbreiding, maar in 2016 zou een fietsvakantie wel weer moeten kunnen.
Mijn flickr-pagina
no avatar
User

dmolenaar

21

Zo Dec 21, 2014 0:12

door dmolenaar » Zo Jan 04, 2015 23:23

Naast lego hou ik mij bezig met 3D design/ontwerpen, modelbouw met hout (poppenhuizen) en dan niet het spul voor de kinderen om mee te spelen. ook fotografie vind ik leuk en ik doe zo nu en dan wat met webdesign. Dit alles kan je bekijken op http://www.dmolenaar.nl
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2140

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Zo Jan 04, 2015 23:31

Mooie site en wat een details in dat hout!!!! :duim:
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Di Aug 03, 2004 19:46

Emmeloord

door Rusty » Wo Sep 06, 2017 22:49

Momenteel vooral bezig met vliegen met "drones" of liever, quadcopters. Het woord drone heeft wel eens een negatieve bijbetekenis.

Sinds een tijdje met video-bril, zodat je het beeld van de camera real-time kan volgen, en dus kan vliegen alsof je er zelf in zit. Piloot worden is jarenlang een droom geweest, maar dat is niet gelukt. Maar op deze manier komt die droom toch uit, en te doen alsof je een stuntpiloot bent, rolls, loopings, geeft een enorm gevoel van vrijheid. Ik ben beslist geen top-rc-piloot, maar vermaak me prima.

Hier een voorbeeld van wat "rond-dartelen" met een kleine "drone" van nog geen 100g vliegklaar:

Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig
Gebruikers-avatar
User

BillytheKid

126

Di Nov 10, 2015 11:52

door BillytheKid » Do Sep 07, 2017 8:20

Naast de Lego, ben ik hier ook mee bezig. Of liever gezegd, om en om mee bezig.
Afbeelding
no avatar
User

Kenji

25

Wo Dec 30, 2015 5:44

door Kenji » Vr Sep 08, 2017 22:53

Naast Lego is fotografie mijn passie. Ik heb een studio aan huis, waar ik af en toe eens wat aanrommel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gecombineerd met mijn andere hobby, mijn auto, levert dat best leuke resultaten op:

Afbeelding

Afbeelding
no avatar
User

traibergen

122

Vr Feb 12, 2016 7:48

door traibergen » Di Nov 14, 2017 16:27

Ik hou me naast lego vooral bezig met modelspoor, gamen en ik beheer samen met een paar vrienden van me mijn eigen micronatie.
Abel
Gebruikers-avatar
User

Quarktaart

Rang

premium

premium
1304

Vr Jun 10, 2011 11:25

Vleuten

door Quarktaart » Di Nov 14, 2017 16:47

Wat is een micronatie?
Stenen maken de minifig
Brickshelf
Flickr
no avatar
User

traibergen

122

door traibergen » Di Nov 14, 2017 16:51

Een micronatie is een geografische eenheid die kenmerken vertoond van een staat, maar niet door andere landen erkend wordt. Zo hebben wij met Brandnetelland onze eigen postzegels en een grondwet maar in juridische zin bestaat het niet omdat het niet door landen zoals Nederland en Frankrijk erkend wordt.
(volgensmij heb ik het een beetje te ingewikkeld uitgelegd)
Abel
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
2710

Za Jun 26, 2004 10:57

Almere

door legopapa » Di Nov 14, 2017 19:20

Jullie hebben dus gewoon een land verzonnen ...
no avatar
User

traibergen

122

door traibergen » Di Nov 14, 2017 20:03

Door komt het in de basis wel op neer inderdaad.
Abel
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2602

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Di Nov 14, 2017 20:08

Oh maar dat doe ik ook weleens maar dan hele werelden, voor dungeons and dragons als Dungeon master, aka een groeps rollenspel aan tafel in een fantasy setting.
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
no avatar
User

traibergen

122

door traibergen » Di Nov 14, 2017 20:14

Maar dat is niet helemaal wat je met een micronatie doet. Bij micronaties verzin je geen land maar claim je een stuk land in de echte wereld als jouw land.
Abel
Gebruikers-avatar
User

Pondswald

74

Ma Nov 13, 2017 15:18

Utrecht

door Pondswald » Di Nov 14, 2017 22:13

Naast Lego heb ik flink wat andere hobbies. Allereerst maak ik ook video's van mijn Lego-creaties, wat een hobby op zich is. Ook schiet ik graag foto's (zie hieronder wat van mijn werk - Foto's van mijn kat staan op een aparte Insta).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik lees en schrijf graag (is ook wel handig, als journalist zijnde), houd van een spelletje op zijn tijd - vooral Assassin's Creed, Tearaway Unfolded, Little Big Planet e.d. - houd van goede films (heb enige tijd dvd's/bluerays verzameld, ruim 400 stuks staan ondertussen) en fijne series als Doctor Who, Star Wars, Harry Potter, Back to the Future, Marvel-films, Stranger Things e.d.

Verder speel ik graag met mijn kat, staat hier een leuke LP-verzameling (Beatles, Rolling Stones, Queen etc.), schaats ik graag een rondje en drink ik graag een biertje met vrienden. Ergens tussendoor geef ik ook af en toe nog eens aandacht aan vriendlief :P. Hobby's zat dus!
Gebruikers-avatar
User

roytimmer84

97

Za Okt 22, 2011 12:27

balkbrug

door roytimmer84 » Ma Nov 20, 2017 19:54

naast mijn lego, ben ik ook nog verzamelaar van oude nitendo's.
denk aan gameboy nes snes. altijd kringlopen af om iets nieuws te scoren,
en misschien is dat ook wel een obsessie (kringloop)
hahahah.
groeten Roy :lol: :lol: :lol:
Gebruikers-avatar
User

LegoMathijs

Rang

premium

premium
1612

Wo Aug 24, 2011 10:59

door LegoMathijs » Ma Nov 20, 2017 20:21

Dat is wel erg gaaf! :D
Heb zelf nog een Nintendo DS uit 2004. Doet het nog steeds prima. Speel nog af en toe Yoshi Island :)
Flickr: http://www.flickr.com/photos/mathijslegofan/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Emmeloord

door Rusty » Vr Mrt 08, 2019 19:50

Blijkbaar erg rustig met de hobby's naast de welbekende steentjes. Zelf nog steeds fervent RC piloot, voornamelijk FPV, dus met camera op de quadcopter, die beeld live doorgeeft naar een soort van "VR-bril" zodat het lijkt alsof je zelf in de quadcopter (in de volksmond ook wel "drone" genoemd) zit. Vliegen is altijd een grote wens geweest, maar een carriere als piloot, met een eigen vliegtuig, zat er niet in. Maar met de moderne techniek kun je qua beleving best dichtbij komen, en voor een veel lager budget.

Helaas geen HD beelden, omdat ik meestal met erg kleine modellen vlieg, minder dan 250 gram, die tot voor kort meestal geen HD camera mee omhoog konden nemen. Gaat wel verandering in komen. Voor nu nog even met lagere resolutie dus:

Je kan nooit te veel Lego hebben, hooguit te weinig ruimte om het netjes op te bergen...

Gebruikers-avatar
User

LegoMathijs

Rang

premium

premium
1612

door LegoMathijs » Za Mrt 09, 2019 17:19

Dat is gaaf! :duim:
Heb je ook een bepaald brevet nodig om te mogen vliegen met een soortgelijke drone? Ook aangezien je lang niet overal zomaar mag vliegen.
Flickr: http://www.flickr.com/photos/mathijslegofan/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
User

Rusty

14444

Emmeloord

door Rusty » Za Mrt 09, 2019 19:05

Je hebt voor deze toepassing geen brevet nodig, tenzij je commercieel vliegt. Wel is begeleiding door een ervaren piloot aan te raden. Er zijn ook simulators, waarmee je op je pc kan oefenen. Vaak kun je dan een echte RC zender aansluiten, zodat het gevoel aardig dicht in de buurt komt.

Je mag in principe overal vliegen tot een hoogte van 120m, tenzij het op die plek verboden is. Denk dan aan plekken in de buurt van een luchthaven, boven mensenmassa's, binnen de bebouwde kom (dus even een vluchtje over je huis, niet doen, tenzij je op het platteland woont) en zo zijn er nog een aantal gebieden waar je niet of beperkt mag vliegen. Er zijn sites die deze gebieden duidelijk aangeven, en volgens mij ook apps, voor op je smartphone. Soms kan een gebied namelijk ineens tijdelijk worden afgesloten, zoals een tijd terug met de opnames voor "Dunkirk", vanwege de opnames van de luchtgevechten, die in de film te zien zijn.

Wat je vooral nodig hebt zijn doorzettingsvermogen, en gezond verstand. De meeste ongelukken gebeuren door onnodige risico's nemen, nonchalance, en natuurlijk kan de techniek ook falen. Maar het gevoel om echt in de lucht te zijn (op de G-krachten na, en de wind door je haren) is het zeker waard.

En je kan ook klein beginnen, er zijn modellen waar je veilig mee in de huiskamer kan vliegen. Als het regent of te hard waait, dan ga ik lekker oefenen door een slalom om de stoelpoten te doen, of door het trapgat naar boven, rondje door de slaapkamer, en dan weer naar beneden. Of op de simulator wat te oefenen, bijvoorbeeld een nieuwe "move", zonder risico op schade.

Als vliegen je interesseert, dan is dit een prachtige manier om met relatief weinig risico, zowel voor jezelf, als de portemonnee, "de lucht in te gaan".

no avatar
User

kermisfreak

Rang

Nieuw

Nieuw
2

Za Mrt 09, 2019 12:15

door kermisfreak » Do Mrt 14, 2019 20:17

Gamen,zwemmen,kermissen bezoeken,netflix,voetbal zien :-) :omg: :duim:
Gebruikers-avatar
User

Obelix1971

143

Zo Dec 09, 2012 16:58

Rossum

door Obelix1971 » Ma Mrt 18, 2019 8:12

Denk dat de Lego even een tijdje stil staat. Hebben een jong poesje in huis en die vindt rammelende bakjes en kleine stukjes reuze interessant :D

Maar eind augustus gaan we een weekje vakantie vieren in Denemarken, en een dag Legoland :feest: dus dat komt wel goed.

Tis even aanpassen.
Gebruikers-avatar
User

Johanvl

Rang

Nieuw

Nieuw
14

Zo Dec 23, 2018 12:04

america limburg

door Johanvl » Zo Apr 14, 2019 15:32

Wat een hoop andere hobbie's en interesse's zo naast het Lego! ontzetten leuk om te lezen 8-)
Merk dat ik niet de enige ben die meerdere hobbie's er op nahoud.

* LEGO
* Airsoft
* Sportschutter
* Motorrijden
* Restauratie Austin Mini 1990
* Programmeren (Python,R,SQL,(html/css)&javascript)
* Fotografie
* Boogschieten
* Spelletjes spelen (boardgames, PC, PS4)
* Lezen
Huh,wat, onderschrift?
no avatar
User

Niels112

Rang

Nieuw

Nieuw
2

Za Mei 04, 2019 13:38

Apeldoorn

door Niels112 » Zo Mei 05, 2019 20:57

Naast lego heb ik nog 2 grote hobby´s, namelijk de brandweer en vrachtwagens. ik ben al 7 jaar actief bij de jeugdbrandweer en hoop zeer binnenkort te kunnen gaan beginnen aan de opleiding tot manschap bij de "echte" brandweer nu ik 18 ben geworden. Ook vind ik het ontzettend tof om aan vrachtwagens te sleutelen, en ga ook de opleiding tot vrachtwagenmonteur doen.
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
561

Do Okt 05, 2017 17:30

door Boindil » Ma Mei 06, 2019 11:40

Naast Lego heb ik als hobby houtbewerking. Maar aangezien dit ook mijn werk is voor een groot deel loopt dat vaak in elkaar over.
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Gebruikers-avatar
User

LegoMathijs

Rang

premium

premium
1612

door LegoMathijs » Ma Mei 06, 2019 11:49

Johanvl schreef: Merk dat ik niet de enige ben die meerdere hobbie's er op nahoud.

Heb zelf naast mijn Lego hobby ook nog meer hobby's.

- Computers, en dan vooral mensen helpen met de computer, reparaties doe ik af en toe, computers samenstellen. En lees veel reviews op internet van nieuwe producten uit interesse en om mijn vakkennis bij te houden

- Sporten, ik doe hardlopen, sportklimmen en calisthenics

- Fotografie

- Schakelbrommers

- Muziek, vooral muziek luisteren en concerten bezoeken. Ik kan ook gitaar spelen, verder niet op niveau dat ik in een bandje mee kan spelen.

Lego is mijn grootste hobby :) Sommige hobby's zoals mijn schakelbrommer is een meer seizoensgebonden hobby. In de winter met al die troep op de weg rijdt het niet fijn en de brommer wordt er ook niet bepaald mooier op.
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5466

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

door MOCkingBird » Ma Mei 06, 2019 12:47

Johanvl schreef:* Restauratie Austin Mini 1990

Ik voel me heel oud als ik dit lees :oops: . Een auto uit 1990 die gerestaureerd moet worden.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
VorigeVolgende