Over Ebay, over Bricklink, over Marktplaats enz. Géén advertenties.

Ervaringen Shop@Home

Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
430

Do Okt 05, 2017 17:30

Re: Ervaringen Shop@Home

door Boindil » Vr Apr 27, 2018 16:02

Ik heb voor het eerst geprobeerd om naast Bricklink, ook de steentjes te vergelijken met Bricks & Pieces. Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het een dramasite. Ik heb tot 3 keer toe 20 verschillende items toegevoegd om deze te vergelijken qua kosten met BL. Eerste keer drukte ik per ongeluk op het pijltje terug. Alles kwijt. 2e keer wou dacht ik alles in een winkelmandje gestopt te hebben zodat ik later terug kon. Kan dus niet. Alles kwijt. 3e keer vond ie dat ik te lang gewacht had en gooit ie alles zelf weg. Moedigt voor mij niet echt aan om iets te bestellen via de Legosite. Er is geen winkelmandje wat bewaard blijft, zelfs niet als je ingelogd bent. Of zie ik iets over het hoofd?
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3153

Wo Nov 25, 2015 21:17

Hoorn

door sanderkoenen » Vr Apr 27, 2018 16:30

Dat klopt allemaal en helemaal Boindill.
Het is even wennen aan de site.
Je moet inderdaad niet op vorige drukken, maar hetzelfde geldt voor Pick a Brick (dacht ik).
Bij Bricks and Pieces kan je rustig kijken en vergelijken, maar als je wilt bestellen, moet je snel zijn. :lol:
Gebruikers-avatar
User

Peet

Rang

premium

premium
259

Zo Nov 22, 2015 10:59

door Peet » Vr Apr 27, 2018 16:57

Als je een paar stappen verder gaat blijft het wel in het winkelmandje zitten (stoppen voor de betaal pagina) Met open in nieuwe tab (in het winkelwagentje) kun je dan eventueel verder winkelen.
Nulla tenaci invia est via (Voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar)
no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2059

Vr Jan 31, 2014 15:39

door Aangord » Vr Apr 27, 2018 18:35

En kijken en vergelijken heb je alle tijd voor, wacht alleen met dingen in je mandje stoppen tot je je "huiswerk gedaan" hebt.

Zolang je gestaag dingen toevoegt aan je mandje kun je er best lang over doen,als je bv 5 minuten lang niks toevoegt dan moet je overnieuw beginnen. Overkomt mij ook weleens. :fluiten:
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
430

door Boindil » Vr Apr 27, 2018 22:42

Ah ok. Bedankt voor de tips. Heb het maar gewoon bij bl besteld was het meeste toch goedkoper.
Flickr
no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2059

door Aangord » Za Apr 28, 2018 9:13

Boindil schreef:Ah ok. Bedankt voor de tips. Heb het maar gewoon bij bl besteld was het meeste toch goedkoper.

Let wel op pak en verzendkosten bij bricklink VS bricks and pieces.

Bij bricks and pieces maakt het niet uit hoe weinig of hoeveel je besteld het pakken en verzenden kost altijd €1,80.

Daar zit vaak de winst VS bestellen via bricklink.
En nieuwe onderdelen of aparte kleuren. :P
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
430

door Boindil » Za Apr 28, 2018 12:51

Ja klopt heb ik al op gelet. Maar dat maakte ook nog niet zoveel uit. En ze hadden ook niet alles bij bricks and pieces dus moest alsnog op BL bestellen, dus die kosten had ik toch al.
Flickr
Gebruikers-avatar
User

Large

Rang

premium

premium
2893

Ma Aug 01, 2011 11:46

Die Haghe

door Large » Vr Mei 04, 2018 14:15

Wilde graag van de May the 4th aktie gebruik maken...

Maar helaas:
Spoiler:
"Duizend bommen en granaten..!"
-Kapitein Haddock

https://instagram.com/largebricks/
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

3476

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Nuenen

door Bricknook » Vr Mei 04, 2018 20:46

LEGO is op sommige punten gewoon ouderwets. Ze weten bijvoorbeeld ook nog niet wat iDeal is. Internetbestellingen moeten daar worden betaald met creditcard of acceptgiro achteraf.
Ik heb geen creditcard, dus moet altijd met acceptgiro betalen. Klein detail: ik doe nog wel eens bestellingen, waarvan ik van te voren al weet, dat ik ze vooraf moet betalen (de UCS Slave I 2 jaar geleden en een Bricks & Pieces bestelling van bijna €200,- vorig jaar). Maar, omdat LEGO geen betalen met iDeal mogelijk maakt, moet ik wachten op dat mailtje van LEGO met het verzoek vooruit te betalen. Als ze iDeal nou zouden toestaan, zou ik meteen vooruit kunnen betalen. Scheelt weer een dag of 2.
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Gebruikers-avatar
User

Brick Rebel

Rang

premium

premium
497

Zo Mrt 06, 2016 21:41

Utrecht

door Brick Rebel » Za Mei 05, 2018 7:02

In sommige opzichten zijn ze nog best ouderwets ja.. maar wie weet verandert dat nog.

Brick Rebel schreef:Hoe dan ook, het duurt altijd te lang! :wink: :P

Mijn B&P bestelling van 28 maart is uiteindelijk op 28 april bezorgd. Dat is wel het langste dat ik ooit heb moeten wachten denk ik. :what:
Maar... mijn nieuwe B&P bestelling van gisteren is nu al verzonden! :D Dat is dan wel weer erg positief van Lego! :duim: 8-)
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
564

Do Feb 12, 2015 9:21

door swandutchman » Za Mei 05, 2018 18:57

Mijn B&P bestelling van 26 maart is vandaag 5 mei binnengekomen! :feest:
Op 17 april was de order verzonden.... daarna 10 werkdagen zitten wachten, maar er kwam maar niets binnen. Toen heb ik op 2 mei maar eens de klantenservice gebeld en gevraagd of zij weten waar het is gebleven. De LEGO medewerker zei al snel dat ik het al lang had moeten hebben en stelde direct voor om een de order te herplaatsen met prioriteit. 3 Dagen later binnen, indrukwekkend! :duim:

Nu kan ik Minas Tirith gaan afbouwen. :P
Gebruikers-avatar
User

Obelix1971

124

Zo Dec 09, 2012 16:58

Rossum

door Obelix1971 » Ma Mei 07, 2018 8:07

Hoelang duurt het ongeveer voordat onderdelen van een nieuwe set bij B&P kan worden opgevraagd?

Als het nummer van de Mack invult krijg je al wat onderdelen (maar bv. niet het Bulldog ornament) en van de Dinner is er nog niks bekend.
no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2059

door Aangord » Ma Mei 07, 2018 8:20

Obelix1971 schreef:...van de Dinner is er nog niks bekend.

De American diner? Of iets anders?
Onderdelen uit de American diner heb ik in februari al direct kunnen bestellen met de heropening van bricks and pieces na de feestdagen sluiting. Haarstukje serveerster gouden platen tegels, plantjes :P

Het aanbod van onderdelen van sets wisselt nogal. Met regelmaat ff kijken met wel of niet leverbaar is. Zo heb ik een 1x 6 maanden gewacht op 1x16 dbg technic bricks. :)
Gebruikers-avatar
User

Brick Rebel

Rang

premium

premium
497

Utrecht

door Brick Rebel » Ma Mei 07, 2018 8:31

Dat verschilt, maar meestal staan nieuwe items een paar weken na release van de set wel op B&P. Soms duurt dit echter langer, en sommige items uit een set worden helemaal nooit toegevoegd aan B&P :(
De Modular Diner (10260) staat er inderdaad al op :raiseone: Daar zijn bijvoorbeeld de (meeste) nieuwe parts al van te bestellen in de kleur teal.
Gebruikers-avatar
User

Obelix1971

124

Rossum

door Obelix1971 » Ma Mei 07, 2018 16:24

De American Dinner inderdaad.

Nou ik weet niet wat ik de afgelopen tijd fout heb gedaan :( , maar ik zie hum nu ook.

Dank voor de uitleg.
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
430

door Boindil » Ma Mei 14, 2018 8:12

Ik heb nog even een vraag over bricks&pieces. Ik had een bestelling gedaan bij lego, inclusief een b&p bestelling. Nu heb ik de rest allemaal al binnen, maar dit gedeelte nog niet. Dus ik kijk net bij mijn bestelstatus en nu moest ik op akkoord of verwijderen drukken. Daarna werd ik naar een scherm geleid met een verzendlijst en nu zit alles nog in hun warehouse. Moet een bricks & pieces bestelling nog een keer extra bevestigd worden ofzo? En wanneer moet ik die gaan betalen of zitten ze daar nu op te wachten? Ik vind het allemaal nogal omslachtig onduidelijk eerlijk gezegd... :look:
Flickr
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3153

Hoorn

door sanderkoenen » Ma Mei 14, 2018 9:21

Bricks and Pieces duurt langer dan Pick a Brick.
Gebruikers-avatar
User

Brick Rebel

Rang

premium

premium
497

Utrecht

door Brick Rebel » Ma Mei 14, 2018 10:05

Boindil schreef:Dus ik kijk net bij mijn bestelstatus en nu moest ik op akkoord of verwijderen drukken.

Dit komt me niet bekend voor. Was dat niet gewoon een melding van de cookies oid? :lol:
Daarna werd ik naar een scherm geleid met een verzendlijst en nu zit alles nog in hun warehouse. Moet een bricks & pieces bestelling nog een keer extra bevestigd worden ofzo? En wanneer moet ik die gaan betalen of zitten ze daar nu op te wachten?
Extra bevestigen is volgens mij nooit nodig. Je bestelling staat soms nog op 'In Warehouse' ook al is die dan eigenlijk al verzonden. Je krijgt als het goed is een mail van Lego met een bevestiging wanneer je B&P order is verstuurd. Check ook je Spam folder. B&P verzending gaat altijd los van het bestellen van sets (ander magazijn). Meestal is je order dan een week na het verzendbericht ook daadwerkelijk binnen.

Hoe heb je deze order betaald eigenlijk? Creditcard of op rekening? Dat maakt misschien ook nog uit. Ik neem aan dat Lego pas de items verzend wanneer je betaling bij hen is doorgekomen.
Gebruikers-avatar
User

Peet

Rang

premium

premium
259

door Peet » Ma Mei 14, 2018 10:23

Ik heb ook wel eens een paar weken na ontvangt betaald.. :oops: dus nee ze versturen gelijk als ze kunnen.

Ik heb het hier wel eens zo maf gehad dat ik
Eerste het gratis cadeautje kreeg, paar dagen later de rekening daarvan (een factuur van 0 euro, dat zijn de beste..)
Daarna de B&P, 2 weken later de pick a brick en daarna pas de echte rekening...

Maar goed dat het gratis verzenden was, zullen we maar zeggen...
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
430

door Boindil » Ma Mei 14, 2018 15:10

Ok dan zal ik dat wel verkeerd gezien hebben. Nee het waren geen cookies die herken ik nog wel :lol: .
Ik kreeg eerst de set die ik besteld had. Een paar dagen later de rekening daarvan. Daarna de PaB (4 stukjes samen 2 gram) Daar heb ik nog geen factuur van gehad. Van de B&P heb ik ook nog geen factuur gehad maar zaterdag wel de melding dat het verzonden is zie ik nu.
Flickr
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
8430

Zo Sep 14, 2008 12:11

Papendrecht

door TAFOL » Ma Mei 14, 2018 16:43

Hoe lang duurt het momenteel voordat je onderdelen van Bricks & Pieces met de post binnen hebt?
Dus dat ik bijvoorbeeld vandaag bestel, kan ik dan mijn bestelling deze week nog verwachten? Of duurt het dan weer weken?
Iemand ervaring hiermee? :look:
Just the other night I was aimlessly surfing the Internet and now here I am on
the most fantastic LEGO-forum in the world having chats with you fine people.

TAFOL Brickography op Facebook
Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6204

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Ma Mei 14, 2018 16:59

Normaal gesproken iets van 10 werkdagen, maar het kan nu wel tot zes weken duren, vanwege flinke drukte...
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
no avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
2059

door Aangord » Ma Mei 14, 2018 18:17

Inderdaad.

In afgelopen oktober november vandaag besteld na 2/4 dagen in huis. Naar maart april 3 tot 6 weken. Geen idee wat de wachttijd nu is midden mei. :raiseone:
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
8430

Papendrecht

door TAFOL » Ma Mei 14, 2018 18:42

Brick Rebel schreef:Maar... mijn nieuwe B&P bestelling van gisteren is nu al verzonden! :D

swandutchman schreef:De LEGO medewerker zei al snel dat ik het al lang had moeten hebben en stelde direct voor om een de order te herplaatsen met prioriteit. 3 Dagen later binnen, indrukwekkend! :duim:

Dit wijst erop dat bestellingen die nu geplaatst worden binnen enkele dagen bezorgd worden. Ligt er natuurlijk aan hoe groot deze zijn, maar toch.
Misschien dat ze in het magazijn al helemaal bij zijn qua bestellingen? Ik zal morgen eens een belletje plegen.

Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

Peet

Rang

premium

premium
259

door Peet » Di Mei 15, 2018 8:05

De elfde een combi bestelling gedaan van Bricks & Pieces en Pick A Brick.
Bricks & Pieces is vandaag verzonden en in de mail geven ze voor Pick A Brick 10-20 werkdagen aan (maar weet niet als dat een standaard tekst is of de daadwerkelijke wachtrij) Zodra die mail komt laat ik het wel even weten.
Gebruikers-avatar
User

Peet

Rang

premium

premium
259

door Peet » Za Mei 19, 2018 9:27

Gister (de 18de) bericht gekregen dat de rest ook verzonden is, dus de wachttijd voor mij was minder dan 10 dagen.
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
430

door Boindil » Di Jun 05, 2018 19:19

Ik heb het idee dat heel veel van jullie alleen sets kopen bij de officiële LEGO webshop. Is dit zo en wat is hiervan de reden? Als ik namelijk even puur financieel kijk is het vaak veel goedkoper om iets bij een gewone webshop te kopen. Natuurlijk krijg je wel VIPpunten, maar dat weegt niet op tegen de korting. Om maar een voorbeeld te noemen is het Vrijheidsbeeld nu voor 109,99 te koop maar in een webwinkel voor soms 80 euro. Daar kunnen de VIPpunten niet tegenop volgens mij. en het cadeautje wat je er bij krijgt ook niet lijkt mij. Zie ik wat over het hoofd? Of koopt iedereen alles ook gewoon bij andere webwinkels?
Flickr
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
6204

Zo Nov 04, 2007 20:44

Dronten

door workfromtheheart » Di Jun 05, 2018 19:43

Nah, ik denk dat dat reuze meevalt.
Zeker sinds de komst van Brickwatch ben je haast een dief van je eigen portemonnee als je alleen nog maar bij LEGO zelf koopt. Al zijn de freebees zeker wel eens de reden om toch bij LEGO zelf te kopen. Zoals een modular house bijvoorbeeld. De kortingen daarop zijn vaak te verwaarlozen of die wil ik gewoon direct bestellen en dan is het leuk als je er wat bij krijgt.
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
564

door swandutchman » Di Jun 05, 2018 20:53

Valt wel mee denk ik Boindil. Als ik naar mezelf kijk dan zijn de meeste LEGO (sets) die ik heb tweedehands. Nieuwe sets koop ik vaak bij een webshop die me goed bevalt en goede prijzen heeft... en de eigenaar woont in dezelfde woonplaats, dus ik kan het gewoon ophalen. De enige sets die ik via de LEGO shop koop zijn Ideas sets en sets die in de uitverkoop zijn. Natuurlijk kijk ik ook naar acties, vooral combinaties zijn interessant (bijvoorbeeld dubbele vip + gratis setje).
Gebruikers-avatar
User

Obelix1971

124

Rossum

door Obelix1971 » Wo Jun 06, 2018 6:51

Valt in mijn geval ook wel mee.

De grootste reden om bij Lego zelf te kopen voor mij is al je iets leuks "krijgt" (zoals recentelijk de minifiguren-fabriek).
VIP punten zijn leuk maar niet zaligmakend. Wil graag de Dinner (10260) kopen en zat te denken: doe ik als je dubbele VIP punten krijg, maar als je dan rekent 2x150=300 punten = 15 euro korting, is dat niet echt wauw en je zult h'm inderdaad met een beetje zoeken al goedkoper krijgen.

Voor een indicatie van de prijzen kijk ik op MP en Brickmerge.
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
430

door Boindil » Wo Jun 06, 2018 18:38

Ah dan zit ik er dus gewoon helemaal naast :lol: . Bedankt voor de reacties :duim:
Flickr
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3153

Hoorn

door sanderkoenen » Do Jun 14, 2018 8:08

Deze week een bestelling binnen gekregen van TLG met onderdelen van de B&P.
Ik had veel curved slopes met 45° cut out, er waren 5 kleuren verkrijgbaar (zowel links als rechts).
Die had ik allemaal besteld en ik had de rechter variant van de donkergroene niet geleverd gekregen.
Een berichtje over gestuurd en ik krijg ze nog opgestuurd.
Een dike :duim: naar TLG.
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
564

door swandutchman » Ma Aug 06, 2018 10:49

Gisteravond en vandaag heb ik meerdere malen geprobeerd om mijn bricks&pieces bestelling af te ronden (naar de kassa gaan). Elke keer krijg ik dit bericht:

Oeps!
Het lijkt erop dat er iets niet helemaal goed gegaan is. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op als je er niet uitkomt.

Heeft iemand anders daar ook last van? Het jammere is dat een onderdeeltje vanochtend al weer was uitverkocht terwijl ik het gisteravond nog in mijn winkelmandje had.
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
3153

Hoorn

door sanderkoenen » Ma Aug 06, 2018 10:53

Misschien is dat wel de reden.
Ik weet dat je altijd vrij snel alles moet selecteren in Bricks and Pieces. :look:
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
8430

Papendrecht

door TAFOL » Ma Aug 06, 2018 11:01

swandutchman schreef:Het jammere is dat een onderdeeltje vanochtend al weer was uitverkocht terwijl ik het gisteravond nog in mijn winkelmandje had.

Nu ben ik toch wel benieuwd: Welk onderdeeltje was dat dan?

Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
564

door swandutchman » Ma Aug 06, 2018 11:03

sanderkoenen schreef:Misschien is dat wel de reden.
Ik weet dat je altijd vrij snel alles moet selecteren in Bricks and Pieces. :look:

Vanochtend was ik binnen 10 minuutjes klaar en heb echt zo snel mogelijk alles ingevuld. Dat kan toch niet het probleem zijn? Ik heb ook alles gedelete en maar 4 soorten onderdelen overgehouden die ik supergraag wil kopen, maar ook dan gebeurt er niets.
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
564

door swandutchman » Ma Aug 06, 2018 11:04

TAFOL schreef:
swandutchman schreef:Het jammere is dat een onderdeeltje vanochtend al weer was uitverkocht terwijl ik het gisteravond nog in mijn winkelmandje had.

Nu ben ik toch wel benieuwd: Welk onderdeeltje was dat dan?

Deze: Afbeelding

Niet helemaal uitverkocht, maar ik kon er nu maar 7 selecteren en gisteren veel meer.
Gebruikers-avatar
User

TAFOL

Rang

premium

premium
8430

Papendrecht

door TAFOL » Ma Aug 06, 2018 11:10

Heb je al geprobeerd te bellen? Meestal kan de klantenservice wel eens hulp bieden in dit soort situaties.

Mijn Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
564

door swandutchman » Ma Aug 06, 2018 11:19

Nee, ik heb nog niet gebeld. Dat zie ik ook niet echt zo zitten om eventueel telefonisch onderdelen te bestellen. Ik heb dan geen bewijs van de kosten, voordat ik een factuur ontvang (het is me al 2 keer overkomen dat het factuurbedrag hoger is dan het winkelmandje bedrag, 1 keer zelfs 10 euro meer). Op Eurobricks zijn er meer mensen die sinds donderdag precies hetzelfde probleem hebben:
https://www.eurobricks.com/forum/index.php?/forums/topic/118184-lego-licensed-parts-available-from-bricks-pieces/&page=59
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
564

door swandutchman » Ma Aug 06, 2018 14:18

Poging #3 is gelukt! :feest:
In de uitverkoop was nog zo'n paashaas minifig voor 2,50... deze er maar gelijk even bij gedaan, zodat de 1,80 verzendkosten komt te vervallen.
VorigeVolgende