Over Ebay, over Bricklink, over Marktplaats enz. Géén advertenties.

Bricklink

Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
Berichten

5503

Geregistreerd

Vr Nov 07, 2003 15:01

Woonplaats

Oss

Re: Bricklink

door MOCkingBird » Do Sep 13, 2018 14:38

workfromtheheart schreef:Maar als ik het geld begrijp, ....

:lol:

De bemoeienis van LEGO in het geheel is minimaal lijkt het. Ze kijken even naar het ontwerp en dat is het zo ongeveer (ze krijgen wel de rechten voor een tijdje). De rest wordt door bricklink gedaan. En bricklink is dan ook de enige verkoper, oftewel een concurent van alle andere bricklink winkels
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
Berichten

2722

Geregistreerd

Vr Jan 31, 2014 15:39

Re: Bricklink

door Aangord » Do Sep 13, 2018 14:49

Maar gaat Lego dan wel die 2500 sets produceren of gast bricklink die onderdelen uit bricklink winkeltjes halen? :what:
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

workfromtheheart

Rang

Moderator

Moderator
Berichten

6372

Geregistreerd

Zo Nov 04, 2007 20:44

Woonplaats

Dronten

Re: Bricklink

door workfromtheheart » Do Sep 13, 2018 14:55

Oeps, tikfoutje die ineens wel toepasselijk is :lol:

Zoals ik het lees gaat LEGO ook de onderdelen leveren. Het is een beetje zoals custom sets van Cerrified Professionals die wel eens de kop opsteken, die kopen ook in bij LEGO. Vandaar zal het beperkte pallet wel zijn ingevoerd, dat zal te maken hebben met de actieve onderdelen die LEGO op dit moment in productie heeft.
Mijn Flickr pagina.
Moeite met wiskunde? Met WisWereld probeer ik te helpen.
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
Berichten

2723

Geregistreerd

Za Jun 26, 2004 10:57

Woonplaats

Almere

Re: Bricklink

door legopapa » Za Sep 15, 2018 15:11

Ik wil graag een kwestie aan jullie voorleggen.

Op 15 juni 2018 koop een Spaanse koper in onze bricklinkwinkel een 2-tal items (instructieboekje en polybag). Wij sturen de invoice maar koper heeft problemen met de verzendkosten en wil perse de goedkoopste verzending mogelijk. Wij mogen de polybag zelfs weglaten als dat dan goedkoper wordt. Helaas zit hij alleen met de instructie al boven de door hem gewenste verzendkosten.
Koper gaat akkoord en betaald via PayPal. Wij verzenden op 19 juni. Dit zonder verzekering en zonder T&T op verzoek koper (goedkoopste verzending). Onze terms zijn duidelijk: verzending op eigen risico bij onverzekerd versturen.

Op 27 juli meldt koper dat items nog niet zijn ontvangen. Onze reactie is dat wij niet kunnen traceren waar poststuk is gebleven omdat er geen T&T is. Koper geeft aan te wachten tot de vakantieperiode. Echter op 22 augustus staat er ineens een NSS op Bricklink en kort daarna een issue op PayPal: "wij zouden niet verzonden hebben".

Wij reageren netjes zowel op BL als op PP maar koper reageert eigenlijk nauwelijks. Het enige wat hij wil is zijn geld terug.
Onze argumenten lijken niet over te komen bij koper (eigen risico dus geen geld terug) en na een poosje gewacht te hebben escaleren wij de kwestie bij Paypal. Note: er is geen verzendbewijs en de pinbetaling bij Bruna is hoger dan het verzendbedrag.

In alle vertrouwen zien wij de uitkomst tegemoet omdat wij in ons gelijk staan. Koper heeft immers laten verzende op eigen risico.
Tot mijn grote verbazing zie ik vandaag dat PP heeft besloten de koper zijn geld terug te geven (reden: ongeldig volgnummer opgegeven). Bezwaar maken gaat niet via de site en - verbaast als ik ben - reageer ik en maar bezwaar via de emailfunctie van PP.

Mijn vraag is nu: is dit normaal dat een koper die laat verzenden zonder verzekering in het gelijk gesteld wordt door PP?? Ik snap kopersbescherming maar dit gaat tegen alle logica in (en tegen het koopcontract van BL).

Mijn tweede vraag: de NSS op BL staat nog open en koper heeft sinds 28 augustus niet meer gereageerd. Blijft dit nu open staan? Gaat BL hier nog iets mee doen? Wat kan ik nu nog doen?

Ik heb al een BL-shop sinds 2001 maar dit heb ik niet eerder meegemaakt.
Gebruikers-avatar
User

Peet

Rang

premium

premium
Berichten

297

Geregistreerd

Zo Nov 22, 2015 10:59

Re: Bricklink

door Peet » Za Sep 15, 2018 15:45

Wat zijn de reviews van de koper? Met tussenbedrijven (post bedrijven) is het heel goed mogelijk dat jullie beide gelijk hebben, hoewel zijn gebrekkige communicatie wel verdacht overkomt.

Omdat het zo te horen om een relatief klein bedrag gaat zou ik maar het verlies nemen, omdat het anders vermoedelijk een hoop tijd en frustratie kost wat het waarschijnlijk niet waard is.

Ooit eens het advies gekregen dat als klanten al moeilijk doen voor er een verkoop is je het beste de boel kunt afblazen omdat daar vaak alleen maar meer narigheid van komt.
Nulla tenaci invia est via (Voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar)
Gebruikers-avatar
User

rob

Berichten

2126

Geregistreerd

Zo Feb 11, 2007 23:49

Woonplaats

Velden

Re: Bricklink

door rob » Za Sep 15, 2018 15:54

legopapa schreef:Ik wil graag een kwestie aan jullie voorleggen.

Op 15 juni 2018 koop een Spaanse koper in onze bricklinkwinkel een 2-tal items (instructieboekje en polybag). Wij sturen de invoice maar koper heeft problemen met de verzendkosten en wil perse de goedkoopste verzending mogelijk. Wij mogen de polybag zelfs weglaten als dat dan goedkoper wordt. Helaas zit hij alleen met de instructie al boven de door hem gewenste verzendkosten.
Koper gaat akkoord en betaald via PayPal. Wij verzenden op 19 juni. Dit zonder verzekering en zonder T&T op verzoek koper (goedkoopste verzending). Onze terms zijn duidelijk: verzending op eigen risico bij onverzekerd versturen.

Op 27 juli meldt koper dat items nog niet zijn ontvangen. Onze reactie is dat wij niet kunnen traceren waar poststuk is gebleven omdat er geen T&T is. Koper geeft aan te wachten tot de vakantieperiode. Echter op 22 augustus staat er ineens een NSS op Bricklink en kort daarna een issue op PayPal: "wij zouden niet verzonden hebben".

Wij reageren netjes zowel op BL als op PP maar koper reageert eigenlijk nauwelijks. Het enige wat hij wil is zijn geld terug.
Onze argumenten lijken niet over te komen bij koper (eigen risico dus geen geld terug) en na een poosje gewacht te hebben escaleren wij de kwestie bij Paypal. Note: er is geen verzendbewijs en de pinbetaling bij Bruna is hoger dan het verzendbedrag.

In alle vertrouwen zien wij de uitkomst tegemoet omdat wij in ons gelijk staan. Koper heeft immers laten verzende op eigen risico.
Tot mijn grote verbazing zie ik vandaag dat PP heeft besloten de koper zijn geld terug te geven (reden: ongeldig volgnummer opgegeven). Bezwaar maken gaat niet via de site en - verbaast als ik ben - reageer ik en maar bezwaar via de emailfunctie van PP.

Mijn vraag is nu: is dit normaal dat een koper die laat verzenden zonder verzekering in het gelijk gesteld wordt door PP?? Ik snap kopersbescherming maar dit gaat tegen alle logica in (en tegen het koopcontract van BL).

Mijn tweede vraag: de NSS op BL staat nog open en koper heeft sinds 28 augustus niet meer gereageerd. Blijft dit nu open staan? Gaat BL hier nog iets mee doen? Wat kan ik nu nog doen?

Ik heb al een BL-shop sinds 2001 maar dit heb ik niet eerder meegemaakt.


Voor het stukje PP trek je in dit geval aan het kortste eind en geeft PP de koper gelijk.
Enige bescherming hiertegen is verzending met tracking en uiteraard alle bonnetjes bewaren.

Voor het deel op Bricklink kun je evt een bericht naar de Admin sturen met de uitkomst van PP.
Deze kan dan de juiste stappen ondernemen en de NSS weghalen.
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
Berichten

2723

Geregistreerd

Za Jun 26, 2004 10:57

Woonplaats

Almere

Re: Bricklink

door legopapa » Za Sep 15, 2018 16:04

rob schreef:
Voor het stukje PP trek je in dit geval aan het kortste eind en geeft PP de koper gelijk.
Enige bescherming hiertegen is verzending met tracking en uiteraard alle bonnetjes bewaren.

Voor het deel op Bricklink kun je evt een bericht naar de Admin sturen met de uitkomst van PP.
Deze kan dan de juiste stappen ondernemen en de NSS weghalen.


Hmmm ... wat een bull%^#. Ik zou bijna denken geen PP-betaal optie meer maar goed ... :notimpressed:
Verkopers zijn dus onbeschermd ...

Hoe zend je iets naar een Admin dan? Kan dat niet zo snel vinden op BL.
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
Berichten

2723

Geregistreerd

Za Jun 26, 2004 10:57

Woonplaats

Almere

Re: Bricklink

door legopapa » Za Sep 15, 2018 16:05

Peet schreef:Wat zijn de reviews van de koper?


Slechts 5 positives op 5 transactions, allemaal in juni. Helaas kan ik mijn positive feedback niet meer weghalen. Maar eens vragen of een admin dat nog kan.
Gebruikers-avatar
User

Snoopy1975

Berichten

335

Geregistreerd

Za Dec 29, 2007 9:32

Woonplaats

Brunssum

Re: Bricklink

door Snoopy1975 » Za Sep 15, 2018 16:15

Als verkoper blijf je altijd verantwoordelijk voor je verzending. Als het zonder track & trace wordt verstuurd en het komt niet aan. Dan trek je als verkoper in de EU, ongeacht je store terms aan het kortse eind en dien je het opnieuw te verzenden of te vergoeden.

Als de koper in het begin al moeilijk doet neig ik er al snel naar om de koop te annueleren.
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
Berichten

2723

Geregistreerd

Za Jun 26, 2004 10:57

Woonplaats

Almere

Re: Bricklink

door legopapa » Za Sep 15, 2018 16:17

Wat het mij leert is inderdaad alleen verzenden met T&T en dit soort verkopers mijden. Ik zal er eens over na moeten gaan denken.
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
Berichten

872

Geregistreerd

Do Feb 12, 2015 9:21

Re: Bricklink

door swandutchman » Za Sep 15, 2018 16:55

Ik heb geen bricklink winkeltje, maar koop er wel geregeld. Veel winkels hebben in hun voorwaarden opgenomen dat wanneer klanten met paypal betalen de verzending alleen wordt verstuurd met track & trace. Daarnaast hebben sommige bricklink winkels voor klanten ook ingesteld dat ze moeten voldoen aan bijvoorbeeld 5 geslaagde bricklink transacties omdat anders de order wordt geannuleerd. Misschien is dit iets om op te nemen in je voorwaarden om herhaling te voorkomen?
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
Berichten

5503

Geregistreerd

Vr Nov 07, 2003 15:01

Woonplaats

Oss

Re: Bricklink

door MOCkingBird » Za Sep 15, 2018 17:10

Die voorwaarde had ik eerst ook, maar dat is eigenlijk niet te doen. Bijna alle buitenlandse kopers betalen met paypal. En als een order dan maar 5 euro is, en de verzendkosten 11.95 (of 13.95 of 16.95) dan is dat niet in verhouding. Bij zo'n klein bedrag kun je beter het risico nemen dat je geld terug betaald mocht de order niet aankomen. Tot welk bedrag je het risico kunt dragen moet je natuurlijk zelf bepalen.

De meeste orders komen wel aan. Ik maak wel een foto van de verpakte order, dan kan ik die aan de koper laten zien als 'bewijs' dat iets wel verzonden is. Bovendien kun je dan ook zien als je een fout in de adressering hebt gemaakt :freaked:
Aangetekend verzenden is duur, duurt meestal langer en de tracking is ook niet 100%

Ook binnen de EU is het voor veel kopers makkelijker en goedkoper om via paypal te betalen. De banken onderling rekenen misschien geen kosten, maar het kan best zijn dat een koper wel kosten heeft bij een buitenlandse betaling (of een verkoper bij ontvangst van een buitenlandse betaling).
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

Peet

Rang

premium

premium
Berichten

297

Geregistreerd

Zo Nov 22, 2015 10:59

Re: Bricklink

door Peet » Za Sep 15, 2018 19:04

Snoopy1975 schreef:Als verkoper blijf je altijd verantwoordelijk voor je verzending. Als het zonder track & trace wordt verstuurd en het komt niet aan. Dan trek je als verkoper in de EU, ongeacht je store terms aan het kortse eind en dien je het opnieuw te verzenden of te vergoeden.


Als webwinkel zijnde klopt dat inderdaad, sterker nog zelf met track and trace blijft de verkopende party verantwoordelijk tot een bewezen (aangetekende) overdracht. Maar bricklink gedraagt zich meer als een marktplaats. Als de verkopende party een particulier is en dus geen bedrijf dan klopt je stelling, volgens mij, niet.
Nulla tenaci invia est via (Voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar)
Gebruikers-avatar
User

rob

Berichten

2126

Geregistreerd

Zo Feb 11, 2007 23:49

Woonplaats

Velden

Re: Bricklink

door rob » Za Sep 15, 2018 20:04

legopapa schreef:
rob schreef:
Voor het stukje PP trek je in dit geval aan het kortste eind en geeft PP de koper gelijk.
Enige bescherming hiertegen is verzending met tracking en uiteraard alle bonnetjes bewaren.

Voor het deel op Bricklink kun je evt een bericht naar de Admin sturen met de uitkomst van PP.
Deze kan dan de juiste stappen ondernemen en de NSS weghalen.


Hmmm ... wat een bull%^#. Ik zou bijna denken geen PP-betaal optie meer maar goed ... :notimpressed:
Verkopers zijn dus onbeschermd ...

Hoe zend je iets naar een Admin dan? Kan dat niet zo snel vinden op BL.


Geen idee, nog nooit hoeven te doen maar ik zou eens in het NSS deel kijken of daar niet een link staat.
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
Berichten

2723

Geregistreerd

Za Jun 26, 2004 10:57

Woonplaats

Almere

Re: Bricklink

door legopapa » Za Sep 15, 2018 20:13

Inmiddels gelukt Rob. Ik wacht nu even een reactie af.
Gebruikers-avatar
User

Night Creeper

Rang

premium

premium
Berichten

1978

Geregistreerd

Vr Sep 14, 2007 20:36

Woonplaats

Ochten

Re: Bricklink

door Night Creeper » Zo Sep 23, 2018 15:03

legopapa schreef:Hoe zend je iets naar een Admin dan? Kan dat niet zo snel vinden op BL.

https://www.bricklink.com/helpDesk.asp?helpDeskID=122
Kassabonnetje van het postkantoor is voor BL genoeg bewijs dat je het verzonden hebt.
Bewijs van je terugbetaling ook. :wink:
BrickLink store: Brickwilbo
Brickshelf
Gebruikers-avatar
User

legopapa

Rang

premium

premium
Berichten

2723

Geregistreerd

Za Jun 26, 2004 10:57

Woonplaats

Almere

Re: Bricklink

door legopapa » Zo Sep 23, 2018 18:53

Is al gelukt hoor. NSS is door de Admin verwijderd. Maar we zijn wel ons geld EN onze Lego kwijt. 25 euro pleite doordat PayPal hun eigen regels niet volgt.
Gebruikers-avatar
User

Bricknook

Berichten

3544

Geregistreerd

Ma Mrt 23, 2009 17:56

Woonplaats

Nuenen

Re: Bricklink

door Bricknook » Do Okt 25, 2018 22:14

Is het gebruikelijk, dat je als koper feedback krijgt van je verkoper?
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
Berichten

2863

Geregistreerd

Za Dec 20, 2008 15:30

Woonplaats

Leiden

Re: Bricklink

door thomassio » Do Okt 25, 2018 23:08

ja.
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

Pizzas391

Berichten

96

Geregistreerd

Ma Sep 17, 2018 17:26

Woonplaats

Apeldoorn

Re: Bricklink

door Pizzas391 » Do Jan 03, 2019 11:26

Hoelang duurt een bestelling ongeveer. Pakketje staat nu al een aantal dagen op: paid
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
Berichten

26173

Geregistreerd

Ma Jan 27, 2003 19:04

Woonplaats

Meijel

Re: Bricklink

door stuifzand » Do Jan 03, 2019 11:28

Pizzas391 schreef:Hoelang duurt een bestelling ongeveer. Pakketje staat nu al een aantal dagen op: paid

Dat is wel erg afhankelijk van de verkoper.
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
Berichten

872

Geregistreerd

Do Feb 12, 2015 9:21

Re: Bricklink

door swandutchman » Do Jan 03, 2019 12:29

Pizzas391 schreef:Hoelang duurt een bestelling ongeveer. Pakketje staat nu al een aantal dagen op: paid

Meestal heeft de verkoper daar wel iets over geschreven in zijn/haar splash pagina. Als er niets over in staat kan je er altijd naar informeren. Als je zeg maar 'automatisch' hebt betaald via Ideal dan staat je order inderdaad op paid, maar dat wil niet zeggen dat de verkoper dan meteen je spullen verzendklaar heeft staan. En met de feestdagen kan ik me voorstellen dat sommige winkels een paar dagen dicht zijn, terwijl je wel orders kan plaatsen (en met Ideal kan betalen).
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
Berichten

2231

Geregistreerd

Ma Sep 30, 2013 21:18

Woonplaats

Zaandam

Re: Bricklink

door Raven » Do Jan 10, 2019 21:05

Zijn er mensen die net als ik op zoek zijn naar deze paddestoelen. Diversee shops hebben er best veel en samen is het wellicht iets om de verzendkosten te delen en zo redelijk voordelig uit te zijn. Ik zelf wil er een stuk of 50. Als er voldoende animo is wil ik dit wel regelen en wellicht op de meeting 10-2 verdelen aldaar (of andere momenten dat we elkaar zien :lol:).
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

sanderkoenen

Rang

premium

premium
Berichten

4001

Geregistreerd

Wo Nov 25, 2015 21:17

Woonplaats

Hoorn

Re: Bricklink

door sanderkoenen » Do Jan 10, 2019 21:32

Ik ben blij dat ik ze destijds bij Pick a Brick heb kunnen kopen. :D
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
Berichten

2722

Geregistreerd

Vr Jan 31, 2014 15:39

Re: Bricklink

door Aangord » Do Jan 10, 2019 21:59

Ja graag, die paddestoelen heb ik gemist in mijn darkage :what:
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
Berichten

3191

Geregistreerd

Do Nov 30, 2006 16:18

Woonplaats

Hardenberg - the place to be ;)

Re: Bricklink

door LegoRK » Ma Feb 18, 2019 10:08

Ik probeer me wat te verdiepen in bricklink en las daarvoor het artikel in de brickbieb hier.
Maar het artikel is niet up to date denk ik. Ik kan in elk geval het genoemde help-menu niet vinden op bricklink, alleen een forum, maar niet 'de beloofde uitleg'.
Klopt het dat die help-knop weg is of is die goed verstopt? (of zie ik m over het hoofd, wat niet geheel ondenkbaar is :wink: )

edit: via de sitemap zie ik dat help nog bestaat.
Bijlagen
Screenshot_2019-02-18-10-13-07.png
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
Berichten

607

Geregistreerd

Vr Aug 22, 2014 16:28

Re: Bricklink

door Berthil » Ma Feb 18, 2019 10:27

Helemaal onderin en is genoemd ' Help Center' in de nieuwe layout:
https://www.bricklink.com/helpMain.asp

Wat ik in je schermkopie zie is de oude layout.
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
Berichten

5503

Geregistreerd

Vr Nov 07, 2003 15:01

Woonplaats

Oss

Re: Bricklink

door MOCkingBird » Ma Feb 18, 2019 13:55

Ja, klopt. Het brickbieb artikel is wat oud. Bricklink heeft een nieuw uiterlijk. Het werkt wel nog ongeveer hetzelfde.

Maar ik zal eens kijken of ik het artikel kan updaten.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
Berichten

3191

Geregistreerd

Do Nov 30, 2006 16:18

Woonplaats

Hardenberg - the place to be ;)

Re: Bricklink

door LegoRK » Ma Feb 18, 2019 19:33

Moet ik dan zeker mijn cookies verwijderen om de nieuwe layout te zien? Nee, dat werkt niet.
Is er een andere manier? Beetje vreemd eigenlijk dat ik de oude layout te zien krijg.
Ik snap niet hoe dit nu zit. :?
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
Berichten

5503

Geregistreerd

Vr Nov 07, 2003 15:01

Woonplaats

Oss

Re: Bricklink

door MOCkingBird » Ma Feb 18, 2019 20:09

Helemaal onderaan zie je in Bricklink een donkere balk (daarin staat ook de 'sitemap' link. Boven 'sitemap' zijn 4 kolommen, In de 4e 'More' staat 'Help center'
Bijlagen
BL-help.JPG
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

abcd

Berichten

224

Geregistreerd

Zo Jan 04, 2015 22:23

Re: Bricklink

door abcd » Ma Feb 18, 2019 21:36

LegoRK schreef:Moet ik dan zeker mijn cookies verwijderen om de nieuwe layout te zien?

In je profiel (https://www.bricklink.com/my.asp) kan je aangeven of je de classic layout of the nieuwe layout wilt hebben.
Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
Berichten

3191

Geregistreerd

Do Nov 30, 2006 16:18

Woonplaats

Hardenberg - the place to be ;)

Re: Bricklink

door LegoRK » Ma Feb 18, 2019 23:15

Bedankt heren! :duim:
Het help centrum is inderdaad wat weggestopt. Gelukkig nu dus gevonden.
Eens kijken wat voor nuttige info daar allemaal in staat. :)
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

Snoopy1975

Berichten

335

Geregistreerd

Za Dec 29, 2007 9:32

Woonplaats

Brunssum

Re: Bricklink

door Snoopy1975 » Zo Feb 24, 2019 18:21

Ben al een tijdje actief op Bricklink en BrickOwl en dacht dat ik alle instellingen goed had staan.

Maar vandaag besteld iemand uit Australië een XL motor en wilde deze per enveloppost opgestuurd krijgen. Dat pas natuurlijk niet. Toen moest ik constateren dat ik inderdaad bij de enveloppost geen max. dimensie heb staan. Dat wil ik nu aanpassen maar kan nergens de max Lxbxh ingeven alleen maximale lengte, omtrek en/of volume.

Iemand een tip voor mij?
Gebruikers-avatar
User

swandutchman

Rang

premium

premium
Berichten

872

Geregistreerd

Do Feb 12, 2015 9:21

Re: Bricklink

door swandutchman » Zo Feb 24, 2019 19:11

Sommige bricklink winkels vermelden de dimensies in hun terms en splash pagina (met eventueel voorbeelden van onderdelen die niet passen door de brievenbus). Dan heb je dat in ieder geval op die manier aangegeven.
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
Berichten

2560

Geregistreerd

Zo Sep 07, 2008 17:54

Woonplaats

Zutphen

Re: Bricklink

door koffiemoc » Zo Feb 24, 2019 20:07

In mijn BL winkeltje heb ik dat in de tekst onder de tabel gezet. Op het tabblad ' Shipping' heb ik met de hand twee tabellen gemaakt en daaronder steeds een toelichting/Notes.
Baldrick, have you no idea what irony is? Yeah. It's like goldy and bronzy, only it's made of iron.
my koffiemocs @ flickr.
Gebruikers-avatar
User

Snoopy1975

Berichten

335

Geregistreerd

Za Dec 29, 2007 9:32

Woonplaats

Brunssum

Re: Bricklink

door Snoopy1975 » Zo Feb 24, 2019 21:33

Dat zou inderdaad een optie zijn. Maar ik w eigenlijk ook dat dit in de auto check out word opgenomen.
Gebruikers-avatar
User

KlaasK

Rang

premium

premium
Berichten

454

Geregistreerd

Za Feb 14, 2015 11:38

Woonplaats

Tholen

Re: Bricklink

door KlaasK » Ma Feb 25, 2019 18:50

koffiemoc schreef:In mijn BL winkeltje heb ik dat in de tekst onder de tabel gezet. Op het tabblad ' Shipping' heb ik met de hand twee tabellen gemaakt en daaronder steeds een toelichting/Notes.

Je tarieven zijn alleen nog van 2017...
Elke MOC begint met één steentje.
Gebruikers-avatar
User

koffiemoc

Rang

premium

premium
Berichten

2560

Geregistreerd

Zo Sep 07, 2008 17:54

Woonplaats

Zutphen

Re: Bricklink

door koffiemoc » Ma Feb 25, 2019 19:16

Ah, thanks!
Ik verkoop dusdanig weinig dat ik ook geen scherp oog voor de verzendtarieven heb. Ga ik binnenkort weer eens updaten.
Baldrick, have you no idea what irony is? Yeah. It's like goldy and bronzy, only it's made of iron.
my koffiemocs @ flickr.
Gebruikers-avatar
User

NelisSolis

Berichten

12

Geregistreerd

Do Feb 20, 2014 10:16

Re: Bricklink

door NelisSolis » Wo Feb 27, 2019 22:04

Per verzendmethode kan je 1 of meerdere regels voor restricties en correcties toevoegen. 1 van de onderdelen daarbij is "package restriction". Klik op "+ Add restriction" en selecteer "Max dimension". Nu wordt een regel toegevoegd waar je waarden kan opgeven voor de maximale afmetingen (zie ook de afbeelding in de spoiler met mijn instellingen voor de gewone internationale post).
Spoiler:


Daarnaast wil je mogelijk nog "package adjustment" doen, waar je bijvoorbeeld een vast gewicht van je verpakking mee kan tellen, of bijvoorbeeld een percentage bij het order-gewicht op kan tellen. Ik heb deze waarden elke keer verder gefinetuned als ik een order tegenkwam waarvoor het verkeerde tarief berekend werd, inmiddels zijn de automatisch berekende verzendkosten voor mijn instellingen dusdanig betrouwbaar dat ik nog maar sporadisch moet bijleggen of moet refunden.
Gebruikers-avatar
User

Snoopy1975

Berichten

335

Geregistreerd

Za Dec 29, 2007 9:32

Woonplaats

Brunssum

Re: Bricklink

door Snoopy1975 » Do Feb 28, 2019 7:49

Bedankt, hier kan ik wat mee. Nu eerst een paar sagen naar de kl*** gaan en na de carnaval ff aanpassen.
VorigeVolgende

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bing [Bot] en 1 gast

[*]