Set zoeken bij Brickset:

Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Lego » Technic

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 

Wat gebruiken jullie en vinden jullie het best?
Ik vind MLCAD beter dan LeoCAD. 18%  18%  [ 7 ]
Ik vind LeoCAD beter dan MLCAD. 5%  5%  [ 2 ]
Ik gebruik MLCAD en kan niet oordelen over LeoCAD. 53%  53%  [ 20 ]
Ik gebruik LeoCAD en kan niet oordelen over MLCAD. 3%  3%  [ 1 ]
Ik gebruik een ander programma, namelijk... omdat... 5%  5%  [ 2 ]
Ik gebruik geen digitaal LEGO-designprogramma. 16%  16%  [ 6 ]
Totaal aantal stemmen : 38

Auteur Bericht
 Berichttitel: MLCAD of LeoCAD?
 Bericht  Geplaatst: do jun 30, 2005 7:45 

Thema: Technic
Ik vroeg me zo af, van de mensen die zowel MLCAD als LeoCAD hebben gezien, welke jullie het best vonden. En van de anderen, wlke jullie gebruiken. Ik wilgraag van elke keuze een uitleg. Waarom gebruik je een zeker programma en waarom vind je het ene programma beter dan het andere?

Ik gebruik nu namelijk MLCAD en ik wil weten wat de algemene ervaring is met dit programma ten opzichte van LeoCAD of andere programma's?

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht  Geplaatst: do jun 30, 2005 8:54 

Thema: Treinen
Goeie timing. Ik heb een tijdje LeoCad gebruikt omdat ik het makkelijker vond. LeoCad is toen ingehaald door MLCad en dat gebruik ik nu.
Ik kreeg net van de week een mailtje over een nieuwe versie van LeoCad die ik van de week hoop te kunnen testen.

Duq

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht  Geplaatst: do jun 30, 2005 9:12 

Thema: Town, Pirates
<mieren**ken>gaat dit alleen om het gebruik van het programma voor technic modellen of staat het in het verkeerde forum?</mieren**ken>

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht  Geplaatst: do jun 30, 2005 11:01 

Wanneer komen er weer eens nieuwe versies van deze programma's? Ikzelf gebruikte vaak mlcad, maar sinds ik op de mac zit niet meer helaas. Als iemand voor de mac nog een goed programma weet (behalve macbrickcad).

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht  Geplaatst: do jun 30, 2005 13:12 

Thema: Treinen
Peer schreef:
Wanneer komen er weer eens nieuwe versies van deze programma's?

Duq schreef:
Ik kreeg net van de week een mailtje over een nieuwe versie van LeoCad...

Rick schreef:
<mieren**ken>gaat dit alleen om het gebruik van het programma voor technic modellen of staat het in het verkeerde forum?</mieren**ken>

Laat die mieren nou maar even met rust, het Technic forum is voor Technic en software.....

Duq

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht  Geplaatst: do jun 30, 2005 13:59 

Thema: Town, Pirates
Duq schreef:
Rick schreef:

Laat die mieren nou maar even met rust, het Technic forum is voor Technic en software.....

Duq

:lol: :oops:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht  Geplaatst: do jun 30, 2005 14:21 

Thema: Technic/Castle
Op dit moment gebruik ik MLCad en ben daar best wel tevreden mee, waardoor ik nog niet naar eventuele andere programma's gekeken heb. Maar ik heb ook nog maar 2 'tekeningen' met het programma gemaakt, waarvan de 2e nog een werk in uitvoering is, gelijktijdig met het bouwen van het model. Ik moet zeggen dat MLCad nog wel redelijk vlot werkt met grotere modellen, m'n model is nu bijna 4000 onderdelen groot en staat toch redelijk snel op het scherm als ik de tekening pak waarin alle sub-models samengevoegd zijn tot 1 geheel...

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht  Geplaatst: do jun 30, 2005 16:06 

Ik ben zo'n 3 jaar geleden met LeoCad begonnen in het digitale Lego wereldje. Ik vond toen de weergave in LegoCad mooier dan MLCad.
Toen ik begon met het zelf maken van parts ben ik overgestapt op MLCad omdat eigengemaakte parts daar eenvoudiger waren te gebruiken. Gewoon in de map van het model neerzetten en geen gedoe met importeren of wat dan ook. Ook vind ik de mogelijkheid om coördinaten te zien en in te voeren handig, zeker voor het positioneren van steentjes op een niet standaard manier (zoals luikjes in raampjes en schuin geplaatste steentjes).
Verder gebruikte MLCad het standaard LDraw bestandsformaat en LeoCad een eigen bestandsformaat. Wel was het mogelijk om een LeoCad model te converteren naar een LDraw formaat. Verder gebruiken vele andere hulpprogramma's (als L3P, L3Lab, LDView) ook het standaard LDraw formaat.
Sindsdien heb ik LeoCad niet meer gebruikt en ik weet ook niet wat er sindsdien allemaal in LeoCad veranderd en verbeterd is.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht  Geplaatst: do jun 30, 2005 16:53 

Ik breng nog geen stem uit :)

Ik heb redelijk wat met LeoCAD gewerkt omdat ik MLCAD nog niet kende. Mijn reden om van LDRAW over te stappen op LeoCAD was het eenvoudig aan kunnen klikken van parts (i.p.v. nummers intypen of door lijsten scrollen).
Een bezwaar heb ik altijd de weergave gevonden. Deze is in LeoCAD met perspectief. Hierdoor vond ik het lastig om steentjes (met name in de achtergrond) goed te postitioneren, iets wat ik in Ldraw niet had.
Ik heb ondertussen wel MLCAD gedownload maar nog niet getest dus ik weet nog niet wat beter is.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht  Geplaatst: do jun 30, 2005 20:03 

Thema: Classic Space
Ik ken eerlijk gezegd alleen maar ML-CAD, maar ik ben er best tevreden mee. Alleen is je scherm bij zoiets nooit groot genoeg, ik blijf steeds schuiven met de verschillende aanzichtvensters, dan weer top-view iets groter slepen, en dan weer de andere... Maar ja, dan moet ik ook maar een 21 inch monitor kopen of niet zeuren...

Wil je weten wat ik met mijn Lego doe?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Roestig

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht  Geplaatst: ma maart 06, 2006 23:48 

Thema: schaal 1:13
LeoCAD omdat ik dat altijd al gebruikte. Weliswaar niet zo veel meer, maar ik heb ik de loop der jaren toch aardig wat modellen er in uitgewerkt (voor onderdelenlijst wel handig als je een tweede wilt bouwen).
Maar dat kan met MLCad ook, maar na installatie ben ik daar niet verder mee gegaan. Ik ben tevreden met LeoCAD en waarom zou ik dan overstappen?

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht  Geplaatst: di maart 07, 2006 7:24 

Rusty schreef:
Ik ken eerlijk gezegd alleen maar ML-CAD, maar ik ben er best tevreden mee. Alleen is je scherm bij zoiets nooit groot genoeg, ik blijf steeds schuiven met de verschillende aanzichtvensters, dan weer top-view iets groter slepen, en dan weer de andere... Maar ja, dan moet ik ook maar een 21 inch monitor kopen of niet zeuren...

Dat is waar.. Maar zelfs op een 19" scherm blijf je schuiven..

Enigste nadeel wat ik nog wel eens heb dat ik onderdelen mis in mlcad.. ik heb nooit zin om handmatig die hele libery aan te passen.. Dus vindt ik een auto update functie nog een gemis..

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht  Geplaatst: di maart 07, 2006 9:57 

Persoonlijk ben ik groot fan van MLCad. Ik heb wel eens een keer een blik geworpen op LeoCAD, maar het heeft niet de gebruiksvriendelijkheid van MLCad vind ik.

Wat betreft de missende parts in MLCad, daar heb ik weinig problemen mee, de parts die missen zijn vaak toch al niet echt parts die ik veel gebruik. Als ik dan toch iets mis kijk ik de partstracker na en install ik de betreffende parts even, simpel genoeg :)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht  Geplaatst: di maart 07, 2006 16:12 

Ik heb mijn schermresolutie op 1280x1024 staan, dat heb ik onder andere gedaan voor MLCAD, want 1024x768 is echt te klein. Komt omdat je onderdelenlijst van het submodel (boven) en je zoeklijst (links) ook nogal veel ruimte innemen, bovendien heb ik tijdens het digi-bouwen meestal alleen de Top en Right aanzichten actief.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht  Geplaatst: di maart 07, 2006 19:40 

Brickbash schreef:
Rusty schreef:

Dat is waar.. Maar zelfs op een 19" scherm blijf je schuiven..

De scrollbalken uitzetten en shift indrukken en met de muis slepen. Dan scroll je ook en heb je meer ruimte.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 

Forumoverzicht » Lego » Technic