Oh, daar ben ik al geruime tijd mee bezig. De meeste Lowluggers weten dat dat bij mij een immer voortdurend proces is..
De oudste foto's die ik nog heb kunnen vinden zijn deze:
-Een kazerne met een officier van Dienst, 2 Tankautospuiten (TS 1 & TS2), 1 groot Hulpverleningsvoertuig (HV1) en 1 Hoogwerker (HW):
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=5145443-Een foto van een tankautospuit met volledige bemanning en volledige bepakking:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=5145454Hieruit blijkt al het immer voortdurende proces. Tegenwoordig liggen er echt dikke slangen op het dak en geen cosmetische constructies, die niet als slangen te gebruiken zijn in een MOC.
-Een foto van de HV1:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=5145445Ook die is behoorlijk doorontwikkeld door de jaren heen; andere bandjes eronder, waardoor die hoger op zijn banden kwam te staan (omdat HV1's terreinvaardig moeten zijn) en later heb ik de hele kastopbouw grondig verbouwd, waardoor de autokraan nu achterop de wagen zit.
-Een foto van de HW:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=5145453Ook die is doorontwikkeld. Tegenwoordig is het een drie-asser die qua lengte minder scheelt met de TS'en dan dit ontwerp.
Er zijn later ook voertuigen bij gekomen:
http://www.brickshelf.com/gallery/elex/ ... de_014.jpgOp deze foto kun je zien dat er een schuimblusser bij is gekomen en dat één van de TS'en is omgebouwd tot een terreinvaardig model. (foto van Lowlug-lid Elex)
http://www.brickshelf.com/gallery/mocki ... 060084.jpgEn op deze foto is er een Verbindings- & Commandovoertuig (VC-2) bij gekomen. (foto van Lowlug-lid Mockingbird)
De laatste keer, dat het hele spul samen op een meeting stond, was vorig jaar in Oss:
https://www.flickr.com/photos/133478485 ... 325134254/Hier kun je zien, dat de hoogwerker een drie-asser is geworden. Misschien kun je hier ook nog net zien, dat de HV1 hoger op zijn bandjes staat dan in de eerste foto's. De kasten waren hier nog niet omgebouwd. (foto van Mockingbird)
Mijn einddoel is een grote kazerne met 15 wagens;
-De Officier van Dienst (OVD)
-2 terreinvaardige Tankautospuiten (TS1 & TS3)
-2 niet-terreinvaardige Tankautospuiten (TS2 & TS4)
-2 Hoogwerkers (HW1 & HW2)
-1 groot Hulpverleningsvoertuig (HV1)
-1 klein Hulpverleningsvoertuig (HV2)
-1 Schuimblusser (SPB)
-1 Verbindings- & Commandovoertuig (VC-2)
-1 Meetwagen
-1 Waterongevallenteam (WO)
-1 Dienstbusje/Manschappenbusje
-1 Haakarmvoertuig (HAV) met 7 bakken, waaronder:
-Groot Watertransport (WTH)
-Slangenvoorraad (SLH)
-Verbindings- & Commandohaakarmbak (VCH)
-Verzorginshaakarmbak (VZH)
-Hulpverleninghaakarmbak (HVH), ik neig naar een HVH-I; specialistische bak voor instorting
-Gevaarlijke Stoffen Haakarmbak (GSH)
-nog in overweging, mogelijk een Adembeschermingshaakarmbak (ABH) - of een Bijzonder Materieel Haakarmbak voor lichtinstallatie (BMH-LI)
Nee, ik ben geen brandweerman van beroep, maar ik heb wel mijn best gedaan om wat graafwerk te doen in hoe Nederlandse brandweerwagens in elkaar steken, omdat ik ook die diversiteit in wagens wil uitbeelden.
Geschiedenis is de versie van het verleden, waarover men heeft besloten het eens te zijn. (Napoleon Bonaparte)