9V, 12V en misschien zelfs nog wel 4,5 volt, al het rijdend materieel hier.

trein motorisering RC of 2.0?

Gebruikers-avatar
User

LegoRK

Rang

premium

premium
3224

Do Nov 30, 2006 16:18

Hardenberg - the place to be ;)

trein motorisering RC of 2.0?

door LegoRK » Ma Sep 23, 2019 18:00

Ik heb de kersttrein gekocht. Mijn eerste plastic rails rondje. Ik heb nu alleen 9V rails.
Dus om hem te motoriseren kan ik een paar dingen doen:
1. de rails verkopen en m op de 9V rails laten rijden, heb ik wel een extra treinmotor nodig
2. een trein Power functions set kopen (zoals op de achterkant van de doos staat)
3. de nieuwe trein Power functions kopen

Ik heb even gezocht, maar de nieuwe Power functions zijn relatief nogal duur. Maar er zit een afstandsbediening bij en ik dacht dat je deze power functions met je telefoon kon bedienen, dus is de afstandsbediening overbodig. Of zit dat anders?
Wat zouden jullie doen in mijn geval?
"Het leven zit vol verrassingen, waarvan weinigen aangenaam."
MyBrickshelf en Mijn andere foto's
Gebruikers-avatar
User

mark1991t

1745

Ma Mei 09, 2011 14:15

Ommen (Overijssel)

Re: trein motorisering RC of 2.0?

door mark1991t » Ma Sep 23, 2019 18:17

Ik denk dat je met de nieuwe Power Functions de Powered Up bedoelt? Je kunt zowel met je telefoon als met de afstandsbediening de treinen besturen, echter moet je telefoon wel de hele tijd aanstaan, zolang de trein rijdt. Zodra hij op stand-by springt of iets dergelijks, stopt je trein ook direct met rijden. Dat heb je met de afstandsbediening niet.
no avatar
User

Jaap_A

Rang

Nieuw

Nieuw
24

Vr Mei 03, 2019 15:20

Re: trein motorisering RC of 2.0?

door Jaap_A » Wo Sep 25, 2019 5:53

Zelf heb ik in een vergelijkbare situatie voor PoweredUp gekozen.

9v viel af omdat het systeem al lang uit de verkoop is en kapotte onderdelen vervangen niet altijd goedkoop en bijvoorbeeld de rail-connectie draadjes langzaam verteren (reparatie wel mogelijk maar dan moet je handiger dan mij zijn)

"Oude" powerfunctions vielen af want daar had ik niets van en ik vind het voor mezelf niet logisch om dan voor de oude powerfunctions te kiezen terwijl er ondertussen een nieuw systeem is wat voorlopig even de toekomst heeft.