9V, 12V en misschien zelfs nog wel 4,5 volt, al het rijdend materieel hier.

Modelbouw weekend Bollenspoor

Gebruikers-avatar
User

Vlie-Bricker

Rang

premium

premium
96

Wo Jan 01, 2014 22:33

Vlieland

Modelbouw weekend Bollenspoor

door Vlie-Bricker » Do Sep 19, 2019 22:15

Hallo Spoorders en Ontspoorders, ik zet dit draadje op om te bezien of er animo is voor het volgende.

Onlangs kwam ik ik contact met een lid van de modelspoorclub Het Bollenspoor, naar zeggen de oudste modulebaan in Nederland. Zij zijn tegenwoordig gehuisvest in het Nederlands Transport Museum in Nieuw-Vennep, in de oude Bols fabriek. Het Bollenspoor is terug te vinden op FB.
Nu zitten zij daar met o.m. de bedoeling dat er publiek naar het museum getrokken moet worden.

In het gesprek dat ik had met deze modelspoor-enthousiast, is ook gesproken over onze LEGO spoor hobby. Hij was hier wel duidelijk positief over.

Op 2 en 3 november is er een modelbouw weekend in het transport museum in Nieuw Vennep. En nu zouden ze daar ook graag een deelname hebben van mensen met Lego.

Dus nu de vraag: hoeveel draagvlak is er binnen onze gelederen om eens in dat weekend wat op te zetten bij de modelspoorclub Het Bollenspoor. Met in het achterhoofd dat er dan ook toegang is in het museum voor bezoekers?

Ik heb nog geen details over het hoe en wat voor dat weekend maar dat komt later wel.
...ach...., spoelde er maar eens 'n Maersk-containertje uit Billund aan op ons mooie strand.....
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
711

Do Mei 02, 2013 7:19

Zwolle

Re: Modelbouw weekend Bollenspoor

door UrbanErwin » Vr Sep 20, 2019 6:05

Is het de bedoeling dat er een volledige Layout komt of is een display van modellen en evt wat spoor ook goed?

Ik ben namelijk al een tijdje geïnteresseerd hoe er gereageerd op mijn modellen in de modelbouw wereld. Alleen omdat het zo dicht na LW is kan ik nog niks zeggen over de staat van mijn lay-out.
Foto's: Flickr
'Sorry mijn naam is niet UrbanEdwin'
Gebruikers-avatar
User

Berthil

Rang

premium

premium
660

Vr Aug 22, 2014 16:28

door Berthil » Vr Sep 20, 2019 9:49

Ik zou het misschien wel leuk vinden met mijn trein GBC en heb ook net een historische Amsterdamse tram gemaakt. Het is inderdaad wel kort op LW.

Trein GBC is natuurlijk wat anders dan modelspoor. Het zou dan een combinatie van deze twee worden. Als ze het interessant vinden kan ik eens kijken.

Tram, zo goed als klaar:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
User

Vlie-Bricker

Rang

premium

premium
96

Vlieland

door Vlie-Bricker » Zo Sep 22, 2019 17:08

UrbanErwin schreef:Is het de bedoeling dat er een volledige Layout komt of is een display van modellen en evt wat spoor ook goed?

Ik ben namelijk al een tijdje geïnteresseerd hoe er gereageerd op mijn modellen in de modelbouw wereld. Alleen omdat het zo dicht na LW is kan ik nog niks zeggen over de staat van mijn lay-out.

Modellen zijn natuurlijk al prachtig en de moeite van het bekijken waard, en een spoortje leggen (al dan niet met MILS) zodat er ook wat beweegt lijkt me niet al te moeilijk, toch?
...ach...., spoelde er maar eens 'n Maersk-containertje uit Billund aan op ons mooie strand.....
Gebruikers-avatar
User

Vlie-Bricker

Rang

premium

premium
96

Vlieland

door Vlie-Bricker » Zo Sep 22, 2019 17:12

Berthil schreef:Ik zou het misschien wel leuk vinden met mijn trein GBC en heb ook net een historische Amsterdamse tram gemaakt. Het is inderdaad wel kort op LW.

Trein GBC is natuurlijk wat anders dan modelspoor. Het zou dan een combinatie van deze twee worden. Als ze het interessant vinden kan ik eens kijken.

Tram, zo goed als klaar:

Geweldig trammetje, Berthil! Zeker de moeite waard om te showen.
Gebruikers-avatar
User

Vlie-Bricker

Rang

premium

premium
96

Vlieland

door Vlie-Bricker » Zo Sep 22, 2019 17:32

Mooi dat er al 2 reacties zijn. Ik hoop dat er nog meer volgen. Momenteel ben ik weer op weg naar huis na 2 dagen behangen met glasvliesbehang. M’n kop jeukt alsof ik in een eik met processierupsen heb gehangen. :freaked:
Daarna zelf ook maar weer eens voortvarend de steentjes weer ter hand nemen. Is er door de drukte in de zomervakantie niet van gekomen. Legoworld zit er voor mij helaas niet in omdat ik in de vakanties altijd dubbel zoveel uren moet draaien in de bibliotheek op Vlieland. :?
Maar dit modelbouw weekend is wel een mooie stok achter de deur om weer wat op te tuigen. :duim:
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
711

Do Mei 02, 2013 7:19

Zwolle

door UrbanErwin » Di Sep 24, 2019 8:12

Vlie-Bricker schreef:Modellen zijn natuurlijk al prachtig en de moeite van het bekijken waard, en een spoortje leggen (al dan niet met MILS) zodat er ook wat beweegt lijkt me niet al te moeilijk, toch?

Los spoortje moet zeker wel lukken, volgensmij zijn er wel meer van de 8 breed bouwers geïnteresseerd, dus we gaan ff overleggen tijdens LW
Foto's: Flickr
'Sorry mijn naam is niet UrbanEdwin'
Gebruikers-avatar
User

Vlie-Bricker

Rang

premium

premium
96

Vlieland

door Vlie-Bricker » Ma Sep 30, 2019 11:42

UrbanErwin schreef:Los spoortje moet zeker wel lukken, volgens mij zijn er wel meer van de 8 breed bouwers geïnteresseerd, dus we gaan ff overleggen tijdens LW

Cool! Ik probeer nog 'n gaatje te vinden om LW dit jaar tenminste te kunnen bezoeken.
Gebruikers-avatar
User

Vlie-Bricker

Rang

premium

premium
96

Vlieland

door Vlie-Bricker » Wo Okt 23, 2019 10:08

Maandag inderdaad kans gezien om Legoworld te bezoeken met 2 kleinzoons en wat familie. Natuurlijk ging de aandacht vooral uit naar wat er te zien was in hal 2.
Geweldig wat daar weer was neergezet! En niet alleen op gebied van modelspoor. Ook de modellen van vele soorten vrachtauto's en de diorama's waren zeer fraai om te zien. Het enthousiasme straalde af van de verschillende LOWLUGGERS die ik er sprak.

Ik hoop dat er na 7 dagen Legoworld nog wat animo over blijft voor het Modelbouwweekend in het Nederlands Transport Museum in Nieuw Vennep.
Voor tafels, stoelen, stroom en de inwendige mens wordt gezorgd. Ook is er WiFi ter beschikking. We kunnen met de LEGO deelnemers bij elkaar staan.

Locatie Nederlands Transport Museum: Lucas Bolsstraat 7, 2152 CZ Nieuw Vennep.
Opbouwen zaterdag 2-11 vanaf 08.00u.
Het museum is beide dagen van 10.00-17.00 u voor het publiek geopend.
Gebruikers-avatar
User

thomassio

Rang

premium

premium
2939

Za Dec 20, 2008 15:30

Leiden

door thomassio » Wo Okt 23, 2019 10:53

Misschien dat ik even kom kijken
Minifiguren moeten geel blijven!
Gebruikers-avatar
User

Vlie-Bricker

Rang

premium

premium
96

Vlieland

door Vlie-Bricker » Wo Okt 23, 2019 12:05

thomassio schreef:Misschien dat ik even kom kijken

Dat zou leuk zijn.
Gebruikers-avatar
User

Vlie-Bricker

Rang

premium

premium
96

Vlieland

door Vlie-Bricker » Za Okt 26, 2019 13:08

UrbanErwin schreef:Los spoortje moet zeker wel lukken, volgens mij zijn er wel meer van de 8 breed bouwers geïnteresseerd, dus we gaan ff overleggen tijdens LW

Kun je al iets meer zeggen, Urban Erwin? Of moeten we via 'n pb'tje even verder overleggen?
Gebruikers-avatar
User

Vlie-Bricker

Rang

premium

premium
96

Vlieland

door Vlie-Bricker » Ma Okt 28, 2019 19:18

We zitten nu enkele dagen voorafgaande aan dit genoemde modelbouw weekend. Ik merk dat ik te weinig handen op elkaar krijg om iets neer te zetten op deze beurs. Zelf heb ik te weinig om er iets presentabels neer te zetten.

Mogelijk dat ze volgend jaar op een meer geschikt moment nog eens een dergelijke beurs houden. Ik realiseer me terdege dat dit weekend te dicht op LEGO World zit. En tenslotte is dat toch voor veel beoefenaars van onze LEGO hobby dé ultieme expo mogelijkheid.

Ik zal degene die mij benaderd heeft om deel te nemen laten weten dat LEGO modelbouw voor deze keer in ieder geval geen onderdeel van de modelbeurs kan zijn.

Daarom sluit ik dit draadje en dank iedereen voor de aandacht.