Vragen die over Lego gaan maar niet in een thema passen

Mobiele "werkplek"

Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
783

Do Okt 05, 2017 17:30

Mobiele "werkplek"

door Boindil » Zo Sep 15, 2019 15:33

Zijn er meer mensen die een mobiele werkplek hebben? Ik bouw normaal aan de keukentafel omdat mijn vrouw het gezellig vind wanneer ik in de zelfde ruimte als haar zit als ik aan het bouwen ben. Uiteraard vind ik dit zelf ook het gezelligst :wink: . Het nadeel is alleen dat ik iedere keer alle ladekasten iedere keer naar de woonkamer moet brengen. Met 2 verijdbare en 5 kleinere is dat nog wel te doen, maar het wordt steeds meer. Hoe doen jullie dat?
Don't take life too seriously. You`ll never outlive it.
Flickr
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3156

Vr Jan 31, 2014 15:39

Re: Mobiele "werkplek"

door Aangord » Zo Sep 15, 2019 15:51

Sets bouw ik beneden, parten en uit elkaar halen ook wel eens. Voor inderdaad de gezelligheid.

Alleen de UCS millennium falcon op zolder gebouwd. Geen plek beneden. Of beter geen plek meer om te eten als....

Moccen doe ik boven, teveel laatjes om naar beneden te sjouwen. :?
Oeh kijk, ik heb nu ook een onderschrift!
Gebruikers-avatar
User

UrbanErwin

Rang

premium

premium
726

Do Mei 02, 2013 7:19

Zwolle

door UrbanErwin » Zo Sep 15, 2019 16:37

Ik woon op het moment in een studentenkamer en mijn lego staat nog bij mijn ouders. Die vinden het dan ook wel leuk wanneer ik bij hen ben ik ook daadwerkelijk aanwezig ben dus ik bouw regelmatig in de woonkamer. Dat betekend dat ik de benodigde onderdelen dan naar beneden moet halen, een soort mobiele werkplek eigenlijk.

Ik heb al mijn lego initieel op kleur en daarna in een aantal categorieën ingedeeld, die variëren per kleur erg mbt aantallen en doel. Wat ik dan vaak doe is de kleuren/onderdelen die ik verwacht te gaan gebruiken meenemen naar beneden en dan daarmee aan de slag gaan. Dit resulteert dan dat ik aan het einde van een dag bouwen weer een flinke stapel bakjes ed. weer naar boven moet brengen.

Echt een oplossing is er niet echt behalve niet meer verplaatsen dan je nodig hebt, dus splitsen op kleur of type, net afhankelijk van je bouwstijl. Wat sowieso wel helpt lijkt mij is het hebben van een 'altijd handig'-categorie, dat zijn voor mij verschillende snot onderdelen.
Foto's: Flickr
'Sorry mijn naam is niet UrbanEdwin'
Gebruikers-avatar
User

Raven

Rang

premium

premium
2476

Ma Sep 30, 2013 21:18

Zaandam

door Raven » Zo Sep 15, 2019 17:00

Aangord schreef:Sets bouw ik beneden, parten en uit elkaar halen ook wel eens. Voor inderdaad de gezelligheid.

Moccen doe ik boven, teveel laatjes om naar beneden te sjouwen. :?

Voor mij idem
:duim:
You're never 2 old for LEGO!!! <~FlickR~>
Gebruikers-avatar
User

stuifzand

Rang

Ambassador/Admin

Ambassador/Admin
26321

Ma Jan 27, 2003 19:04

Meijel

door stuifzand » Zo Sep 15, 2019 18:08

Ik bouw in de kamer aan tafel. Ik heb wel een legokamer maar dat is alleen voor opslag. Onderdelen ga ik daar dan halen.
In de praktijk ben ik daarom een luie bouwer qua onderdelengebruik omdat ik alles daarvandaan moet halen.
Ik heb rol ladekasten maar vaak gaan ook gewoon de laden mee of ouderwets de onderdelen in de broekzakken.

Ik heb gelukkig een ontzettend flexibele vrouw en de troep blijft dus gewoon staan tot ik er klaar mee ben.
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3156

door Aangord » Zo Sep 15, 2019 21:28

Boindil schreef:omdat mijn vrouw het gezellig vind wanneer ik in de zelfde ruimte als haar zit als ik aan het bouwen ben.

Dit bedacht ik me vanmiddag nog..
Ik zie onderhandel ruimte. Hoe gezellig vind je vrouw het? .. gezellig genoeg dat je gewoon je Lego lades permanent beneden kunt stallen dan wel in een IKEA kast in de woonkamer inrichting kunt wegwerken .

Oh wacht... Je hebt houtbewerker... Maak zelf een perfecte Lego kast, :omg:
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
783

door Boindil » Zo Sep 15, 2019 21:54

Aangord schreef:
Boindil schreef:omdat mijn vrouw het gezellig vind wanneer ik in de zelfde ruimte als haar zit als ik aan het bouwen ben.

Dit bedacht ik me vanmiddag nog..
Ik zie onderhandel ruimte. Hoe gezellig vind je vrouw het? .. gezellig genoeg dat je gewoon je Lego lades permanent beneden kunt stallen dan wel in een IKEA kast in de woonkamer inrichting kunt wegwerken .

Oh wacht... Je hebt houtbewerker... Maak zelf een perfecte Lego kast, :omg:

Haha onderhandel ruimte zegt ie :lol: . Ik heb niet de illusie dat ik wat te vertellen heb over de indeling van onze woonkamer :raiseone: . Maar even serieus, ik wil het zelf ook niet constant in het zicht hebben of er een speciale kast vvoor in de woonkamer hebben staan. Ik heb een kantoor op de begane grond en daar ga ik nog wel een kast bouwen voor dit doeleinde. En de bedoeling is om dan ook een mobiele werkplek te maken waar ladekasten in kunnen zodat ik het meest gebruikte gelijk meeneem. Maar ik ben nog aan het nadenken hoe ik dit het beste kan doen. Het liefste wil ik daar dan ook aan kunnen bouwen zodat alle blokjes binnen handbereik staan. Maar dat wordt dan wel weer een groot object... Dus als jullie nog goede ideeen hebben graag! Ik kan wel wat inspiratie gebruiken :D
Flickr
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3156

door Aangord » Ma Sep 16, 2019 6:42

En een verrijdbare ladenkast half hoog met daarop een draaiende tafelblad met daarin in twee poten met scharnieren die naar beneden kunnen klappen.

zo zou je een verrijdbare, inklapbare hoekopstelling kunnen maken. :P
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
783

door Boindil » Ma Sep 16, 2019 7:10

Ik snap nog niet helemaal wat je bedoeld met een draaibaar tafelblad, maar ik zit wel te denken aan een opklapbaar of uitschuifbaar blad. Een dan ook iets met een hoekopstelling. Zoiets: https://thefashionfuturist.wordpress.com/2012/10/28/urban-nomadity-mobile-werkplek/
Flickr
Gebruikers-avatar
User

Aangord

Rang

premium

premium
3156

door Aangord » Ma Sep 16, 2019 8:13

Ik zal wel ff een schets maken morgen. :P
Gebruikers-avatar
User

Boindil

Rang

premium

premium
783

door Boindil » Ma Sep 16, 2019 10:22

Aangord schreef:Ik zal wel ff een schets maken morgen. :P

Top :duim: . Wanneer ik een keer tijd heb zal ik dat ook eens doen.
Flickr