Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5515

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

Set 60234 People Pack - Fun Fair (Kermis)

door MOCkingBird » Vr Aug 09, 2019 15:27

Set 60234 People Pack - Fun Fair (Kermis)
jaar uitgave: 2019
prijs: 44,99 (lego prijs, maar zeker goedkoper te krijgen)
aantal minifigs: 14
aantal onderdelen: 124

Afbeelding

De ruime doos bevat 2 genummerde zakjes en 1 bouwbeschrijvingboekje
Zakje 1 bevat de kleine attracties: ringwerpen (eendjes!), waterschieten, gezichtschilderen en de ballonkunstenaar op hoge benen. En de daarbij horende minifigs (7)
Zakje 2 bevat de kop-van-Jut en de ijs-bakfiets. En de daarbij horende minifigs (6)

Ik heb de set gekocht voor de bakfiets (en de eendjes), want ik was van plan een bakfiets te maken in de layout die ik aan het bouwen ben. En ik was benieuwd naar hoe deze bakfiets in elkaar zit, met een nieuw onderdeel. Dus ben ik begonnen met zakje 2 (bevat 1 kleiner zakje).
De bouwbeschrijving is er weer zo een van 1 bladzijde per onderdeel (een beetje te simpel).
De minfigs zijn leuk, nieuwe torsos, gezichtjes en kapsels.
De kop-van-Jut is grappig en werkt echt. De print op de tegels is kleurig, helaas kun je zie niet gespiegeld naast elkaar leggen. Hier zit ook de plate 2x2 met opstaande plate 1x2. Dit is een handig SNOT onderdeel, hopelijk komt dit in veel kleuren uit.
En dan komt de bakfiets. Het nieuwe onderdeel voor het bakfiets frame heeft een bar als voorvork met een clip aan de bovenkant (voor stuur) en twee korte dwarse bar. Daardoor dus veel mogelijkheden om hier iets aan vast te maken. De bagagedrager heeft geen stud meer. De ‘trappers’ zijn nu ook bar dikte. De standaard zit onder de voorvork. Hopelijk komt dit onderdeel ook in het zwart voor de ‘klassieke’ town layouts. De bak van de bakfiets heeft de grotere rolstoel wielen en zit met clips vast aan de voorvork van de fiets.

Zakje 1 (met 2 kleinere zakjes). De schminkdame heeft een leuke grijze overall met verfvlekken. Ook hier weer leuke nieuwe torsos, gezichtjes en haarstukken. De eendjes zijn schattig. De waterkanon attractie werkt ook echt.

Kortom een set met een grote variatie aan minifigs (14) en nog wat leuke onderdelen. Zeker geschikt om een city layout/MOC op te leuken.
Bijlagen
20190809_154233.jpg
20190809_154855.jpg
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg
Gebruikers-avatar
User

aawsum

Rang

premium

premium
3989

Ma Jan 08, 2007 21:14

Groene hart

Re: Set 60234 People Pack - Fun Fair (Kermis)

door aawsum » Vr Aug 09, 2019 15:32

Wel een mooi ding om zo'n fiets rickshaw van te maken.
Gebruikers-avatar
User

MOCkingBird

Rang

premium

premium
5515

Vr Nov 07, 2003 15:01

Oss

Re: Set 60234 People Pack - Fun Fair (Kermis)

door MOCkingBird » Za Aug 10, 2019 11:56

Wat me ook nog opviel aan deze set is dat alle hoofdjes een hollow stud hebben.
Wil je een bijdrage leveren aan de brickbieb, stuur dan even een pb'tje
Bricklink Mockingbird's Nest Egg